Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549894 kertaa)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
Jätettävät hoitoaineet
« : 04.02.06 - klo:17:23 »
Tänne keskustelua yleisesti jätettävistä.

Omia suosikkejani varsinkin värjäysten jälkeisinä aikoina (kun hius on rakennevaurioitunut) ovat K-pak leave-in-protectant ja Color Endurance - vaahtomainen jätettävä. Korjaavat tukkaa hyvin ja varsinkin tuon CE-vaahdon kiva "muotoiluominaisuus" sopii kiharalle tukalleni.

Markettituotteista Vo5 Miracle Mististä en pitänyt erityisemmin - ei kosteuttanut tukkaani tarpeeksi. Sen sijaan Andrew Collingen Perfect endings - jätettävä on osoittautunut oikein kivaksi tuotteeksi, vaikka sekään ei ole tällä hetkellä talven kuivattamalle tukalleni aivan riittävää, mutta toimii silti hyvin.

Oletteko kokeilleet jättää tavallisia hoitoaineita (tai tehohoitoja?) tukkaan pesun jälkeen jätettävän tapaan? Itse kokeilin O&H:ta jätettävänä, mutta se ei toiminut alkuunkaan ja sain siitä vain takkuisen ja limaisen tukan. Pari kertaa olen kokeillut, mutta joka kerta tulos on ollut samanlainen (vaikka olen vaihdellut O&H:n määrääkin). Eli ei taida sopia tälle tukalle. Joskus pistin Redkenin All soft hoitista tukkaan jätettäväksi ja ihan hyvin muistaakseni toimi. Täytyy kokeilla uudestaan joku kerta.  :)

Muoks.

Annoin äidilleni joululahjaksi Mop C-system Conditioning mist - jätettävän ja kokeilin sitä tänään hänen luonaan. Oli muuten tosi hyvää ainetta ainakin yhden kokeilun perusteella! Takkuinen ja kuiva tukkani pehmeni hetkessä ja latvoista tuli tosi hyväntuntuiset. Pitää katsoa jos löydän vaikka HS-Outletista tuota Conditioning mistiä lisää, tuntui nimittäin niin kivalta. Tuoksukaan ei ollut paha, sellainen vesimäinen appelsiini. :)
« Viimeksi muokattu: 12.12.06 - klo:21:04 kirjoittanut Tuikkuli »
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1 : 04.02.06 - klo:17:51 »
Omia suosikkejani varsinkin värjäysten jälkeisinä aikoina (kun hius on rakennevaurioitunut) ovat K-pak leave-in-protectant ja Color Endurance - vaahtomainen jätettävä. Korjaavat tukkaa hyvin ja varsinkin tuon CE-vaahdon kiva "muotoiluominaisuus" sopii kiharalle tukalleni.
Onko näillä muuta eroa kuin mainitsemasi CE:n muotoileva vaikutus?

Mulla taas on o&h toiminut hyvin jätettävänäkin. Pitää tosiaan laittaa ihan vähän vaan ettei tule limaista lopputulosta :-X
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 04.02.06 - klo:17:58 »
K-pak -vaahto on mielestäni korjaavampaa ja CE-vaahdossa on enemmän kosteuttavia ainesosia (vaikka sekin on pääasiassa korjaava). K-pak vaahto tuntuu jotenkin laimeammalta ja ilmavammalta sekä tuoksuu banaanille. CE-vaahto on paksumpaa vaahtoa ja tuoksuu hubbabubballe, tai jollekin marjaiselle. Molemmat ovat mielestäni toimivia tuotteita, mutta CE-vaahdosta pidän silti enemmän. K-pak vaahtoa olen käyttänyt kaksi purnukkaa ja CE-vaahtoa on vasta ensimmäinen menossa, mutta ei takuulla jää viimeiseksi.  :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 04.02.06 - klo:18:18 »
Annoin äidilleni joululahjaksi Mop C-system Conditioning mist - jätettävän ja kokeilin sitä tänään hänen luonaan. Oli muuten tosi hyvää ainetta ainakin yhden kokeilun perusteella! Takkuinen ja kuiva tukkani pehmeni hetkessä ja latvoista tuli tosi hyväntuntuiset. Pitää katsoa jos löydän vaikka HS-Outletista tuota Conditioning mistiä lisää, tuntui nimittäin niin kivalta. Tuoksukaan ei ollut paha, sellainen vesimäinen appelsiini. :)

Tuo on siis suihkutettava? Mulla on aina vähän ennakkoluuloja niiden kosteuttamistehosta jostain syystä, mutta tuota voisi jopa kokeilla jos todella on toiminut, MOPeista muutenkin hyviä kokemuksia.

Mulla tuo CE-vaahto ei ole toiminut kuten olen jo monessa paikassa sanonut, tukka ei kestä ilmeisesti sitä keratiinimäärää. Jätettävinä käytän Joicon ALTimaa joka toimii jätettävänä huomattavasti paremmin kuin huuhdeltavana, mutta nyt olen pitänyt paussia siitä ja käyttänyt tukkaan pienen pientä määrää öljyä ja aloe vera-geeliä jätettävinä. Mutta tuo MOPin inci täytyy käydä tsekkaamassa jostain.
The greatest battles are fought within oneself.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #4 : 04.02.06 - klo:18:19 »
Käykös tuo CE-vaahto värjäämättömille hiuksillekin?

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 04.02.06 - klo:18:22 »
K-pak -vaahto on mielestäni korjaavampaa ja CE-vaahdossa on enemmän kosteuttavia ainesosia (vaikka sekin on pääasiassa korjaava). K-pak vaahto tuntuu jotenkin laimeammalta ja ilmavammalta sekä tuoksuu banaanille. CE-vaahto on paksumpaa vaahtoa ja tuoksuu hubbabubballe, tai jollekin marjaiselle. Molemmat ovat mielestäni toimivia tuotteita, mutta CE-vaahdosta pidän silti enemmän. K-pak vaahtoa olen käyttänyt kaksi purnukkaa ja CE-vaahtoa on vasta ensimmäinen menossa, mutta ei takuulla jää viimeiseksi.  :)
Luulenpa että CE voisi sitten sopia mulle paremmin jos on kerran kosteuttavampi :) K-pak vaahto ollut kuitenkin niin kauan ostoslistalla että taidan ostaa molemmat ;D Pitäisi ensin vaan jotenkin selviytyä mun tänhetkisestä konkurssista ::)
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Tigru

• Vieras
« Vastaus #6 : 04.02.06 - klo:18:28 »
Oman kokemukseni mukaan (ja huom. kovasti yleistettynä!) voidemaiset jätettävät ovat kaikkein hoitavimpia/ lätsäyttävimpiä, sitten tulevat vaahtomaiset ja lopuksi suihkittavat. Omalle tukalle voidemaiset ovat parhaita. Ja tuo K-pak vaahto ei muuten sopinut ihan yhtään :-\ Suosikkeja ovat Soft Ends ja Matrix Sleek Look muotoiluvoide (jonka haju tökki aluksi tosi pahasti), saan nuilla aika lailla samanlaisen tuloksen. Tigin Small Talk on myös ihan ok.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 04.02.06 - klo:18:35 »
Oman kokemukseni mukaan (ja huom. kovasti yleistettynä!) voidemaiset jätettävät ovat kaikkein hoitavimpia/ lätsäyttävimpiä, sitten tulevat vaahtomaiset ja lopuksi suihkittavat. Omalle tukalle voidemaiset ovat parhaita. Ja tuo K-pak vaahto ei muuten sopinut ihan yhtään :-\ Suosikkeja ovat Soft Ends ja Matrix Sleek Look muotoiluvoide (jonka haju tökki aluksi tosi pahasti), saan nuilla aika lailla samanlaisen tuloksen. Tigin Small Talk on myös ihan ok.

Voidemaiset tosiaan ovat kaikkein kosteuttavimpia. Jostain kumman syystä itselleni ei ole koskaan eksynyt voidemaisia jätettäviä tuonne pullojen sekaan - johtunee siitä, että olen noihin K-pak vaahtoihin ihastunut aikoja sitten. Pitääkin ensi kerralla ostaa jonkinlainen voidemainen. Osaako joku suositella jotain muuta toimivaa voidemaista jätettävää kuin tuota All Soft soft endsia?

Tuo Matrix Sleek look muotoiluvoide ei ole mikään jätettävä sinällään, vaan siis muotoiluvoide, eikä kyllä hiusta erityisemmin hoida. Onhan siinä paria kosteuttavaa ainesosaa, mutta itse en ole mitään hoitavuutta silti huomannut. Hajukin on niin kamala, etten kykene tuotetta käyttämään.  :-X

CE-vaahto on siis korjaava ja jos tukka on oikeasti kosteuden tarpeessa, niin se ei välttämättä ole paras vaihtoehto. Käy hyvin värjäämättömällekin tukalle. :)

Annika, tuota Mopin C-system jätettävää conditioning mist - suihketta siis olen kokeillut vain yhden kerran, joten en osaa sanoa millainen on pidempiaikaisessa käytössä. Oman tukkani se sai kuitenkin ainakin tällä yhdellä kerralla tosi ihanaksi. Inci on tuossa muistaakseni hyvä - paljon aineita ja hoitavia aineksia riittävästi. Siksi sen ostinkin lahjaksi äidilleni, hänellä on myös kuiva luonnonkihara tukka, joka vaatii paljon hoitoa, mutta jätettävä ei saa lässäyttää tukkaa kuitenkaan. Hän on kyllä tuosta pitänyt. :)

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 04.02.06 - klo:18:51 »
Mä olen ihastunut Lanzan Leave in protectoriin, joka on voidemainen. ALTima on myös hyvä, ehkäpä tuosta vielä vähän hoitavampi.

Vaahtoista paras tälle tukalle on Twinkleynkin kehuma CE. Mun mielestä tämä on incinsä puolesta jopa korjaavampi kuin K-pak vaahto, joka myös on hyvää.

Suihkittavista en ole muuta kuin mistiä kokeillut, ja sitten fudgen detangleria... Mist ei tee juuri mitään, detangler on hyvää silikoniselvittäjää, mutta tällä hetkellä tukkani ei sellaista kaipaa.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #9 : 04.02.06 - klo:19:01 »
Minulla on kokemusta vain suihkittavista jätettävistä. Olen yrittänyt käyttää pois WWW:n keratin-suihketta, jota en ikinä osta uudelleen. Sitten on Quattron jätettävä suihke, joka on ihan ok, jos tukka on kunnossa. Joicon Integrity on myös ihan hyvä ja samoin Vo5 Miracle Mist.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #10 : 04.02.06 - klo:20:01 »

Tuo Matrix Sleek look muotoiluvoide ei ole mikään jätettävä sinällään, vaan siis muotoiluvoide, eikä kyllä hiusta erityisemmin hoida. Onhan siinä paria kosteuttavaa ainesosaa, mutta itse en ole mitään hoitavuutta silti huomannut. Hajukin on niin kamala, etten kykene tuotetta käyttämään.  :-X

Hassua, mä oon käyttänyt jo pari tuubia, ja minusta tuo hoitaa vähintään saman verran kuin Soft Ends. Mä jotenkin totuin siihen hajuun parin viikon jälkeen, tuntuu niin kuin se olis kokonaan kadonnut. Ja suuri plussa tuossa tuotteessa on, että siinä on lämpösuoja :) Jos en nyt ihan väärin muista, niin didu myös joskus kehui tuota HS:llä ja vertasi Soft Endsiin (älkää lynkatko, jos henkilö oli eri ;D) Ja jos vertaa Small Talkiin, niin tuo on minusta paljon hoitavampaa ja Small Talkista huomaa selvemmin tuotteen olevan enemmän muotoilutuote.

EDIT: Tässä INCIN alku: Aqua, Cetearyl Alcohol, Glycerin (jota mun tukka rakastaa :-* ), Behentrimonium Chloride, Octyldodecanol, Amodimethocine, Cetys esters... Mun silmään inci vaikuttaa oikein hyvältä, varsinkin jos ajattelee niin mitä monesti on sanottu, että incin 5-6 ensimmäistä ainetta ovat aika ratkaisevia :)
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:20:28 kirjoittanut Tigru »

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 04.02.06 - klo:20:42 »
Kyllä minullakin tuo purnukka on ja incikin ihan tiedossa, mutta silti ei tuo tehnyt mitään hyvää ainakaan omalle tukalleni. Voi olla, että siinä on sitten tuota vettä hurjat määrät - who knows. En ole koskaan pitänyt noista Sleek.Look - tuotteista muutenkaan. Kyllä tämä voide menee muotoilutuotteena suoristuksen pohjalla, mutta tarvitaan vähintäänkin pari siideriä, että sitä hajua kestää. ;D No, kaikki ei toimi kaikille, kuten on todettu miljoonaan kertaan. :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #12 : 04.02.06 - klo:20:52 »
Auttaiskohan tuohon hajuun, jos jättäis tuubin vaikka yöksi auki ??? Tuntuu vaan niin oudolta, että mun tuubin haju oikeesti muuttuu parin viikon jälkeen siedettävämmäksi (tai sitten nenä vaan tottuu ::) ). En mäkään tykkää muista Sleek Look -tuotteista, mutta tämä on oikea helmi mun tukalle. Paljon glyceriniä, sopivasti silikonia, rasva-alkoholia, tarpeeksi vahamaisia aineita tuomaan sileyttä ja kiiltoa (ja ennen kaikkea saamaan kiharat kuriin). Nam :-* Mutta niin totta tuokin, että kaikki ei sovi kaikille..

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #13 : 04.02.06 - klo:20:55 »
Mä oon tykänny myös tosta Joicon CE vaahdosta, toimii paremmin kuin K-Pakin vastaava joka enemmän rakennepaikkaavana (tai ainakin vähemmän kosteuttavana) teki mun kuivista hiuksista vähän karheat.

Suihkittavia tykkään kyllä käyttää eniten, ovat niin käteviä. Tähän mennessä parhaat kokeilemani on olleet Paul Mitchellin Color Locking Spray ja Joicon Integrity, tekevät hiuksista ihanan pehmeät ja kiiltävät. Olin täällä jo vähän haukkunut tuota Integrityä mutta nyt kun otin taas pitkästä aikaa käyttöön niin kyllä se ihan hyvä tuote on, parhaimmasta päästä kuitenkin (mutta varmaan olisi parempiakin ;D ). Bonacuren suihketta käytän jos tukka tuntuu kaipaavan silikonia, kyllähän tuo silottaa muttei erityisen hoitava ole. Mulla on myös BC:lta sellainen 2-vaiheinen jätettävä hoito, muistan kun sen sain niin sillä tuli ihan unelmatukka, nykyään jättää vaan karheaksi. Harmi ettei ole inciä tallessa.

Miracle Mistissä ei tuntunut tehot riittävän tähän tukkaan, haju oli niin kamala että koko aine on jäänyt aika lailla käyttämättä kun ei niin hyvää kuitenkaan ollut. ZX:lta tykkään kostetuttavasta suihkeesta, sitä voi huoletta lisäillä kuivaankin tukkaan kun siinä ei ole silikonia, ei tee korppua. Kesällä kulkee koko ajan laukussa mukana että voi suihkia välillä tukan ojennukseen. Muumi oli tuohon nähden ihan pettymys. Nutri Glossin jätettävä löytyy myös, kyllä se tuntui vähän pehmeyttä tuovan tukkaan, mutta ne hileet..
Mua kiinnostaisi myös joku hyvä kosteuttava voidemainen jätettävä.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #14 : 04.02.06 - klo:21:17 »
Täytyy nyt täällä mainostaa tuota Matrixin Instacure Leave-tn Treatmentia! Se on tosi hyvä perus-suihke. Selvittää hiukset hyvin ja tuoksuukin vielä raikkaalta ja hyvältä. Nyt on käytössä Bonacuren Moisture Kick -suihke, eikä se vedä läheskään vertoja tuolle Matrixille.

Ai niin ja Goldwellin Silk Fluid on myös ihan ok voidemainen jätettävä. Ei jätä hiuksia niin raskaiksi kuin L'anzan Protector (vähän liian hoitavaa mulle). Ainoa miinus siitä että muistaakseni sisältää alkoholia (?).
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:21:19 kirjoittanut Sandaali »