Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 557176 kertaa)

Strix

• Vieras
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1020 : 06.12.09 - klo:23:07 »
Sekoitin tyhjään MarjaSpa-suihkepulloon:
-n.1,5-2 rkl LV-tehohoitoa
-n.1,5 rkl glyseriiniä
-n.1 rkl Jojobaöljy + makea manteliöljy
-n.0,5 rkl aloe vera geeliä
-n.0,5-1 tl ruusunmarjasiemenöljyä
-10-15 tippaa eteeristä piparminttuöljyä
-5-10 tippaa eteeristä rosmariiniöljyä
-loput vettä

Kaipasin jotain kosteuttavaa ja selvittävää suihketta. Lopputuloksena maitomainen sekoitus joka saa tukan tuoksumaan piparmintuille.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1021 : 07.12.09 - klo:08:58 »
^
Kuullostaa kivalta!  :)Toimiiko hyvin? Kauankohan tuollainen säilyy?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Strix

• Vieras
« Vastaus #1022 : 07.12.09 - klo:11:53 »
^ Toimi selvittävänä oikein hyvin. Tukka ei tuntunut mitenkään likaiselta vaikka suihkuttelikin vähän runsaammin illalla. Laitoin hiuskiin tarkoituksella enemmän ennen nukkumaanmenoa, halusin kokeilla tehoja yöhoitavana.
Aamulla hiukset tuoksuivat vieläkin piparmintuille  ja olivat ihanat käsitellä  :-* Yllätyin oikein! Sopii myös hyvin suihkittavaksi pitkin päivää.

Säilymisajasta en osaa heittää tarkkaa arviota. LV:n tehohoito sisältää joitain säilöntäaineita itsessään ja lisäämällä E-vitamiiniöljyä pidentää myös säilyvyyttä. Eteerinen teepuuöljy on antiseptinen ja sitä sopii hyvin sekoittaa tuohon reseptiin.
Olen tänään kumpaakin, E-vitamiiniöljyä ja teepuuöljyä, lisäämässä kyseisistä syistä. Ihastuin sen verran tulokseen.

Aineet on sekoitettu yhteen mutu-tuntumalla ja nuo listatut määrät on vain omia arvioita. Tämän etuna on, että voi tehdä juuri omanlaisensa sekamelskan omiin tarpeisiin. Kestää varmasti tovi ennen kuin perfektoi itselleen sopivan combon, mutta suosittelen kokeilemaan  :ts

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1023 : 07.12.09 - klo:16:07 »
^ Uuu... kuulostaa hyvältä  :T

Tulen tänne nyt taas kertomaan kokemuksistani; Olen nyt muutaman kuukauden ajan käyttänyt Joicon K-pakin vaahto jätettävää, ja se on ihan huippu tuote kärsineille hiusilleni! Voin suositella sitä lämpimästi muillekkin, joilla on rääkätyt hiukset. Joku taisi sanoa, että tuo korputtaa, mutta ehkä oma tukkani vaatii sen verran rakennepaikkausta, että korppuefektiä ei omiin hiuksiini tule  :) Tuon vaahdon laittamisen jälkeen tukka tuntuu paljon sileämmältä ja jotenkin kestävämmältä kuin jos jättäisi laittamatta. Alkaa tuo puteli olla jo lopussa, mutta hankin ehdottomasti lisää!  <3
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Rosilda

• HAIRahtanut
« Vastaus #1024 : 14.12.09 - klo:20:40 »
Minä olen nyt käyttänyt viime aikoina L'anzan Hair repair leave-in protectoria, ja hiukseni tuntuvat tykkäävän siitä kyllä ilahduttavan paljon. Hiukset tuntuvat olevan jämäkät mutta hoidetut, ja pörröisyyskin tuntuu edes vähän laantuvan, vaikken varmaan millään pääse siitä kokonaan eroon. Sitten kun olen tässä välillä laittanut Nivean Intense Repair -jätettävää niin tukka on kyllä ollut selkeästi höttöisempi. Aika nopeasti tuntuu vaan tuo L'anzan putkilo kuluvan kun mun tukka oikein imee sitä hoitoainetta itseensä. Täytyy vissiin tilata jostain joku isompi purkki sitä lähitulevaisuudessa. :)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #1025 : 15.12.09 - klo:10:40 »
Löytyi apteekkireissulta mukaan uusi jätettävä: Favora-sarjan suihkutettava hiuksiin jätettävä hoitoaine. Mukava hoitoaine tuntuu olevan, jos ei tarvitse erittäin hoitavaa ainetta, sillä tämä kyllä poistaa sähköisyyttä mutta ei yhtään latista hiuksia. En usko että on todella vaurioituneille ja karheille hiuksille kylläkään mitenkään tehokasta.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #1026 : 15.12.09 - klo:11:52 »
^ Eikös tuo sisältänyt aivan hirmuisesti alkoholia? Muistaisin ainakin niin  ???

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #1027 : 15.12.09 - klo:19:19 »
Onko kukaan kokeillut itse tai ostanut miehelle Tigin B for Men sarjan leave-in conditioneria? Tuote on siis suihkutettava jätettävä ja sen luvataan kosteuttavan hiuspohjaa. Mietin, että toimiiko tuo tuossa käyttötarkoituksessa oikeasti. Mies kärsii etenkin talvella kuivasta päänahasta ja tuo voisi olla tarpeeksi helppo tuote käyttää.
2aMii

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 15.12.09 - klo:19:53 »
^ Eikös tuo sisältänyt aivan hirmuisesti alkoholia? Muistaisin ainakin niin  ???

^ kyllä on :( favoran sivuilta:

Ainesosat:
Aqua, Alcohol Denat., Polyquaternium-68, Polyquaternium-16, VP/VA Copolymer, Panthenol, Betaine, PEG/PPG-14/4 Dimethicone, Cetrimonium Chloride, Glycerin, Benzophenone-4, PPG-26-Buteth-26, Methylparaben, Parfum
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1029 : 16.12.09 - klo:09:39 »
Bumble&Bumblen keskustelussa taisin kirjoittaakin, että se jätettävä voide kiinnostaisi. Siellä ei tainnut olla ainakaan puhetta sen tuoksusta, millainen tuoksu siinä on ja jääkö hiuksiin?
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1030 : 18.12.09 - klo:20:17 »
^ Vastasin tuonne bumble & bumble ketjuunkin jo, mutta tuoksu on mieto ja aika raikas. Sitä on vaikea kuvailla tarkemmin, mutta sanoisin sen muistuttavan minttua. Eikä tuoksu jää hiuksiin, en itse ole ainakaan huomannut.  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 05.01.10 - klo:12:56 »
Voi rähmä. Aiemmin käytetty Luxxtress aiheuttaa näemmä näppyjä kaulan ja niskan alueelle. Olin jonkin aikaa käyttämättä tuota ja ongelma poistui, mutta palasi  samantien kun aloitin käytön uudestaan.

Onneksi avasin tämän ketjun ja sattui silmään Strixin ohje! Taidanpa jo tänään sekoitella oman sotkun ohjetta mukaillen.  :ts
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Strix

• Vieras
« Vastaus #1032 : 05.01.10 - klo:14:01 »
^Kulutin ekan seoksen melko nopsaan :P Tykkäsin kovasti suihkia "yönaamioksi" ja seuraavana päivänä pesu.

Sekoitin suihkepulloon uusia aineksia, ohje about tällainen:
-n.1-1,5 rkl LV-tehohoitoa
-n.1,5 rkl glyseriiniä
-n.1 rkl Jojobaöljyä tai muuta mieliöljyä.
-n.0,5 rkl aloe vera geeliä
-n.0,5-1 tl ruusunmarjasiemenöljyä
-pari pientä kapselia E-vitamiiniöljyä.
-Täytin lopuksi ruusu- ja jasmiinivedellä.

Vähemmän maitomainen ja tuoksuu vahvasti jasmiinille (suhteutin jasmiinivettä enemmän kuin ruusuvettä koska ruusuvesi on lopussa). Sopii kevyeen päiväkäyttöön koska tuoksu haihtuu nopeasti. Tätä sekoitusta olen suihkinut ihollekin parfyymina.

Muista ravistaa ennen käyttöä!

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #1033 : 09.01.10 - klo:02:15 »
Mulle tuli tänään Bumble&Bumble sekä Tigin Love...planet (mikälie), kerron kokemuksia myöhemmin.

Olisko järkevää perustaa kokemusketju jätettäville? Kaipaisin pitempiaikaisia kokemuksia, tähän ketjuun tulee yleensä kirjoitettua vain uusista hankinnoista.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
« Vastaus #1034 : 09.01.10 - klo:19:10 »
Suihkin kuivaan tukkaan vettä kostukepohjaksi ja sitten länttäsin Tigin superkosteuttavaa hoitoainetta tukkaan, on nyt ollut tukassa tunnin ja tukka kuivannut kosteutuksesta, aattelin laittaa pipon päähän ja mennä ulkoilemaan tällä lailla. Tulee ainakin kunnolla päähän jätetty hoitoainekokemus.

Ei kyllä ensimmäistä kertaa, viimeksi nukuin hoitis päässä, mutta niin varmaan muutkin Juurekset tekevät. Täällä on monasti niin mukavia poppaskonsteja, etten yllättyisi mistään.  :D