Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 582321 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1050 : 07.05.10 - klo:20:19 »
Mä laitoin tänään bepanthenia latvoihin :o Märkiin hiuksiin siis; kun olin laittanut kasvoille kosteusvoiteen ja bepanthenia pariin kohtaan, niin sipaisinkin loput latvoihin. Ei tunnu yhtään lähmäseltä, vaan hiukset on silotellut ja terveen näköiset. Hämmentävää.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #1051 : 12.05.10 - klo:18:14 »
Maailman riittoisin jätettävä hoitis on varmaan tuo loppumaton riesani: Bonacure Repair Rescue! Joskus syksyllä ajattelin että "heitänpäs tuon pois, kappas! kyllähän tästä riittää vielä yhteen kertaan" ja nyt toukokuussa sama tuubi kestää edelleen :D Mielestäni ei edes mikään hyvä tuote, vähän ehkä siloittaa ja that's it. Pitää ehkä ruveta levittelemään sitä miehenkin päähän jos loppuisi nopeammin, pois kun ei raaski heittää mitään ikinä  ;D
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 12.05.10 - klo:23:52 »
^tuo ei muuten lopu ikinä ;) itse käytin bonacuren jätettävän loppuun pre-wash hoitiksena eli lähmin sitä pituuksiin ennen pesua tarkoituksena suojata latvoja shampoon kuivattavalta vaikutukselta. (enkä muuten osta sitä enää ikinäkoskaan).

Ikävä kyllä tuo maailman riittoisin jätettävä on myös melko kevyt tehoiltaan eli täysin turha tuote vähänkään rasittuvammille latvoille. Lasken itse tämän latvasuojaksi enkä jätettäväksi hoitikseksi, sen verran kevyt hoitopuoli mutta riittävästi silikoniyhdisteitä suojaamiskäyttöön.
this too shall pass.

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #1053 : 14.05.10 - klo:20:50 »
Oih, oon ihastunut L'anzan Healing colorcare Trauma Treatmenttiin. Auttanut todellakin pitkää tukkaani pysymään kuosissa :)
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1054 : 26.05.10 - klo:18:39 »
Olen käyttänyt tuota edellä mainitsemaani sekoitusta kohta kuukauden, ja koskaan ei aiemmin ei ole tukka tuntunut ja näyttänyt näin hyväkuntoiselta! Vaalennuksella kuritettu tukkani ei tunnu karkealta enää kuin juuri shampoolla pesemisen jälkeen. Ainut huono puoli tässä on se, että tukka on niin sileä ettei pesun jälkeisenä päivänä meinaa pysyä edes ponnarilla. Eipähän mene pahemmin takkuunkaan. ::) Pariin kertaan olen suihkutellut coctailia latvoihin aamulla, eikä tunnu lähmästävän enää ollenkaan. Ehkä olen vihdoin oppinut sen sopivan määrän.
Vajaan kuukauden aikana olen saanut 150 millilitrasta kulutettua puolet, eli riittoisaakin tuntuu olevan. Tein samanlaisen sekoituksen myös äidilleni, jonka harmaantuva tukka on paikoin todella karkeaa ja kovaa. Kuulemma hänen lyhyessä tukassaan suihke toimii kivasti. Onpa kokeillut tuota suihketta myös naamiotyyppisesti pyyhkeen alla saunassa, eikä ainakaan valittamista ollut.

Siis kiitos Strixille suurenmoisesta ohjeesta! :)
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1055 : 26.05.10 - klo:19:19 »
Oon pari kuukautta käytelly Tigin Love Peace & Planetin Let It Be:tä, ja tykkään kovasti. Tuoksu on ... veikeä, mutta ei häiritsevässä määrin. Ja tukka tuntuu tykkäävän! Vaalennuksen jälkeen ei tosin ehkä se hoitavin mahdollinen, oon sekotellu toisinaan mukaan O&H:ta ja kookosöljyäkin.

Sitten joskus kun tuo puteli loppuu (ehkä joskus en vuonna... :)) pitää kokeilla tuota Strixin ohjetta :)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1056 : 26.05.10 - klo:23:16 »
^
Mä kanssa oon tosi tykästynyt tohon!  :) Alussa olin vähän epäileväinen, mutta pian tuote rupesi toimimaan luotettavasti kun oppi annostelemaan ja tietämään minkä tuotteiden kanssa ei sovi. Hiuksista tulee pehmeät ja sileät ja mikä parasta - ei lätsäytä. HG minulle (varmaan ensimmäisiä kertoja kun käytän tätä termiä). On ansainnut paikkansa vakiovarusteideni joukkoon.
Tuoksu on ihana, ei tule nyt mieleen paremman tuoksuista hiustuotetta.  <3
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1057 : 27.05.10 - klo:09:46 »
^^ & ^ Minä liputan myös tuon puolesta  :-* Täydellinen tuote, toimii täydellisesti ja tuoksu on oikea.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1058 : 27.05.10 - klo:17:25 »
Ostin rahanpuutteessa Rainbown Vesipedon Hoitosuihketta, joka kyllä toimii tarkoituksessaan - ainoa tarkoitus on, että saan hiukseni harjattua. Tukkani yltää puoleen selkään ja on suht paksu (ympärysmitta ponnarilla on muistaakseni 6cm). Kuitenkin aloin meittimään, että mitäköhän suihkin oikein hiuksiini, kun INCInlukutaitoni ei ole mitenkään hyvä... Osaako kukaan sanoa, että mitä tää oikein on?

INC: Aqua, Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, PEG-15 Cocopolyamine, Quaternium-80, Parfum, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #1059 : 01.06.10 - klo:00:34 »
He, pelkäsin jo että puolitäysi BC:n Moisture Kick jää tukan lyhenemisen myötä käyttämättä, mutta tuohan on tähän polkkamittaan oikein mainio kiiltosuihke :P Suihkautan pari kertaa muotoiltuun tukkaan, tulee juuri passeli kiilto eikä lätsäytä. Pitkässä tukassa tuo oli osittain samassa käytössä, mutta enemmän selvitystarkoituksessa.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1060 : 02.06.10 - klo:20:37 »
Huomasin just että mullahan käy kohta jätettävät vähiin! Pitkin talvea kärvistelin ostoslakossa jätettävien (ja muotoilutuotteiden sekä latvasuojien) suhteen - no ok, yksi repsahdus sattui...! - ja se on näköjään tuottanut tulosta: 2 loppui toukokuussa ja tällä hetkellä kolmaskin jo vetelee viimeisiään!

Bumble & bumble leave-in osoittautui jätettävänä hoitoaineena hutiostokseksi, mutta onneksi toimi pois huuhdeltavana hieman paremmin. Huuhdeltavanakin vaati kuitenkin hieman pidemmän vaikutusajan eli vähintään n. vartin sain muhitella, ennen kuin kannatti hoitoainetta hiuksista pois huuhdella. Tigi love peace & the planet let it be taas oli huomattavasti parempi: auttoi pitämään latvat sileämpänä föönauksesta ja päivittäisestä hiustenpesusta huolimatta. Tuo 250 ml:n pullo on kuitenkin aikas reippaan kokoinen ja sen takia levitinkin joskus iltaisin let it be:tä melko reippaalla kädellä ja annoin sen latvoissa ja pituuksissa vaikuttaa "yöhoitona".

Tällä hetkellä loppumaisillaan oleva jätettävä taas on markettituote eli Nivea diamond gloss hoitosuihke. Jättää hiukset kyllä kiiltäviksi ja helposti kammattaviksi, mutta hoitotehoja en huomannut. En siis malta odottaa että viimeiset pisarat tästä saan käytettyä ja sitten suuntaan uuden jätettävän ostoon. Nivean loputtua mulle kyllä jää vielä Tigi rockaholic born to rock, mutta olen tehnyt jätettävien ostolakkoon lievennyksen eli saan ostaa uuden sitten kun saan vähintään 2 vanhaa kulutettua pois. Ja aion tuon mahdollisuuden pian myös käyttää :D
« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:10:02 kirjoittanut Hilippa »

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1061 : 08.06.10 - klo:22:39 »
Mä kokeilin äsken The body shopin shea -vartalovoita jätettävänä. Laitoin sitä lähinnä latvoihin nyt ensimmäisellä kokeilulla, ettei tulee lähmää. Päättelin tuon incistä, että toimisi hienosti hiuksissakin. Omistan myös ihan karité voita, mutta en ole jaksanut tehdä siitä vaahtomaista, joten sitä on nykyisessä olomuodossaan aika työlästä laittaa hiuksiin. Nyt hiukset ovat vielä vähän kosteat, mutta tällä hetkellä latvat tuntuvat kivoilta  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Strix

• Vieras
« Vastaus #1062 : 11.06.10 - klo:14:49 »
Katselin pitkään tätä: http://www.iherb.com/Surya-Henna-Color-Fixation-Leave-In-Cream-Conditioner-10-14-fl-oz-300-ml/11966?at=0 kunnes lopulta sain aikaiseksi ostettua kokeiltavaksi. Olenpas iloinen että näin tein. Aine on tämänhetkinen HG. Pitkäaikaisena suihkejätettävien käyttäjänä tämä on ihan täyskäännös suorastaan!

Inci on todella hyvä ja tuotetta on paljon, voidemainen ja erittäin riittoisa. Tuntuu vain hulahtavan kuivaan tukkaan ilman että tekee tahmeaksi. Tykkään itse hieroa vielä märkiin pestyihin hiuksiin ja antaa kuivua vapaasti. Seuraavana päivänä lisäilen tarpeen mukaan. Olen pari kertaa käyttänyt reippaaminen ja käyttänyt yöhoitona johon se soveltuu öljypitoisuudeltaan varsin hyvin. Lisäksi olen miettinyt josko tätä kokeilisi sekoittaa hoitoaineeseen tai peräti laimentaa suihkeeksi. Ihanan monikäyttöinen <3
Tätä ostan varastoon vielä.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #1063 : 11.06.10 - klo:15:55 »
^ Sopiiko tuo tummanruskeaksi kestovärjätylle tukalle? Siis ettei tee punertavaksi/oranssiksi sen sisältämän hennan vuoksi?

Strix

• Vieras
« Vastaus #1064 : 11.06.10 - klo:17:11 »
Oma tukka on pysynyt kyllä ruskeana. Itsellä tummanruskeaksi hennatut hiukset, eikä ole oikeastaan lainkaan punainen paitsi auringossa. Ei tämä ole ainakaan punaisuutta.