Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549882 kertaa)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1140 : 18.09.11 - klo:18:33 »
No nyt kun oon rohmunnut oikein kunnolla jätettäviä öljyjä ja omatekoisia latvahoitoja niin sattuu vielä tuollainen LV hoitosuihke markkinoille. Onko tätä ehtinyt ostaa joku paksuhiuksinen ja mahdollisimman kärsineen lähtötilanteen omaava?  ;D Harmi kun kaikki XZ, Herbina ja LV-tuotteet on tehty suomalaiselle ohuelle hiukselle eli tuotteessa ei yleensä sitten ole tarpeeksi tehoa karheille ja paksuille hiuksille. Muuten täydellisen kuuloinen pakkaus! Toivottavasti kosteutustehot on kohdillaan :)

Edit. Tällä viestilläni ei näköjään ollut hirveästi muuta tarkoitusta kuin ilmaista sisäistä taisteluani siitä tarvitsenko ylipäätään enää mitään jätettäviä tuotteita (vaikka vilkuilen niitä jatkuvasti kaikkialta). Mutta keksin kysyä vielä sitä, voisiko esimerkiksi LV hoitosuihkeeseen tipauttaa mukaan muutaman tipan viinirypäleensiemenöljyä tai muuta öljyä? Säilyykö yhtälailla? Saisi ainakin enemmän hoitavuutta.
« Viimeksi muokattu: 18.09.11 - klo:18:38 kirjoittanut Puf »

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1141 : 18.09.11 - klo:18:34 »
^Harmi, että ehdin juuri hankkimaan Tigin Colour Goddess-suihkeen, minulla on paksut, laadultaan ohuehkot ja kärsineet käkkärät. Seuraavaksi suihkeeksi voisi sitten koittaa tuota.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 18.09.11 - klo:21:00 »
Hei mäkin tahdon kokeilla tuota LV:tä! Mistään vain en ole sitä bongannut.. :( On meinaan ihan varmasti kokeilun arvoinen kuten LV:n tuotteet yleensäkin. Jospa ehtisin käymään viikolla vaikka Sokoksella, sieltä sitä vissiin on bongattu? ???
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #1143 : 18.09.11 - klo:21:08 »
^ Iisalmen Cittarissa näin myös. Hirveesti auttaa  ;D
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #1144 : 18.09.11 - klo:21:09 »
^ ;D Jep. ;D Mutta luultavasti sitä löytyy täältäkin cittarista, eipä tarvis ainakaan keskustaan lähteä sen takia. :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #1145 : 18.09.11 - klo:21:33 »
En todellakaan suosittelisi kyseistä hoitosuihketta, incissä toisena alcohol denat.  >:(
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1146 : 18.09.11 - klo:21:43 »
^ LV hoitosuihkeen inc:
Aqua, Cetrimonium Chloride, Xylitol, Betaine, Panthenol, Polyquartenium-4, Polyquartenium-47, Oleth-20

Kyllä tuo suihke täytynee hankkia kun sisältö kuulostaa niin hyvältä! Kauankohan sisältö säilyy hyvänä jos mukaan laittaa myös vähän öljyä? Vaikuttaako säilymiseen?

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #1147 : 18.09.11 - klo:22:13 »
Ne,  jotka käyttävät tavallisia hoitoaineita jätettävinä: onko jotkut tietyt hoitoaineet parempia jätettävinä vai voiko periaatteessa millaista tahansa kokeilla? Toiseksi: laitatteko hoitoainetta vähemmän kuin laittaisitte tavallista jätettävää?

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1148 : 20.09.11 - klo:10:57 »
^ Koska kaikkien hiukset ovat kuitenkin loppuviimein erilaiset, niin parhaiten omalle tukalle sopiva jätettävä normihoitis löytyy kokeilemalla. Kannattaa varautua muutamiin lähmätukkakertoihin. :)

Olen todennut, että kevyet tai vaihtoehtoisesti todella hoitavat hoitikset sopivat parhaiten, mutta annostelussa kannattaa olla todella tarkka. Esim. Tigin O&H oli aikanaan yksi suurimmista suosikeistani myös jätettävänä, mutta jopa hampputukkaleijonanharjaani riitti ihan pieni nokare. Sellaiset "keskihoitavat" hoitikset lähmäävät itselläni eniten.

Kannattaa siis lähteä varovasti liikkeelle ja itse ainakin väittäisin, että hoitoainetta kannattaa laittaa vähemmän kuin perusjätettävää, koska jälkimmäisten koostumus on yleensä paremmin soveltuvampi jätettäväksi noin oletusarvoisesti.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 05.10.11 - klo:14:15 »
LVn hoitosuihke on nyt ollut käytössä vähän aikaa, ja on mun mielestä ehdottomasti paras silikonittomista markettien hoitosuihkeista. Herbinan ja XZn hoitosuihkeet ei vaikuta mun tukkaan juuri millään tavalla, niitä on lähinnä kiva käyttää tuoksun takia hiusten harjauksen yhteydessä.

LVn hoitosuihke ei mun tukkaani siloita, mutta tekee siitä todella pehmeän. Huomasin myös, että hiusten harjaaminen on helpompaa kun tätä on alla, hiukset ei mene niin takkuun. Tämä hoitosuihke menee mulla siihen käyttöön, että aina kun annan tukkani olla ns. vapaasti, laitan tätä alle. Tukasta tulee tosi pehmeä, ja ehkä tämä vähän virkistää myös laineita/kiharia?
Silloin kun suoristan tukan, tästä ei ole mitään muuta hyötyä kuin se, että tekee tukasta pehmeän. Tarvitsen kuitenkin lämpösuojan lisäksi jonkun siloittavan tuotteen, koska haluan että tukka myös pysyy tikkusuorana jos sen suoristan.

Suihke on mun makuuni vähän huono, mutta koska tällä en saanut lähmää aikaan, ei haittaa vaikka roiskiikin samoihin kohtiin toistamiseen.

Musta vähän tuntuu siltä, että saatan ihan aikuisten oikeasti vähentää hiusten suoristamista jos kokemukset jatkuu samanlaisina. Toki suoristan tukan aina välillä, kun pidän sellaisesta tukasta, mutta ehkä vähän harvemmin. Ilman suoristusta, tukka on yleensä aika höttöilmava ja sojottaa joka suuntaan ellei alla ole kiharanvirkistäjää ym. Tämän hoitosuihkeen jälkeen tukka ei sojota niin joka paikkaan, ja lopputulos on mukavan pehmeä. Pikkuisen olisin toivonut vähän siloittavuuttakin, mutta toisaalta voihan ihan latvoihin lisätä sitten vielä jotain silikonista tms. siloittavaa jätettävää.

Seuraava jätettävä mikä mulla on hakusessa, on se elivon hoitosuihke. En ole vielä siihen törmännyt vaikka kahdessa apteekissa kävin sitä jo etsimässä. Eiköhän sitäkin pian löydy!

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #1150 : 05.10.11 - klo:23:03 »
Bio Richin Aromatherapy Hoitosuihke kaikille hiuksille testattu muutamaan kertaan. Onnistuin kerran lähmäämään tällä tukan ihan kunnolla, joten annostelun kanssa saa olla varovainen. Muuten ihan ok tuote, ei todellakaan vedä vertoja Bonacuren Moisture Kick -suihkeelle, mutta toisaalta hintaluokkakin on eri. Tukkani ei ole paha takkuuntumaan, ja tällä kyllä selvittelen nekin vähät tukan pesun jälkeen. Kiiltäväksi jättää pituudet ja latvat, mutta tosiaan ei kannata suihkia liian lähelle tyveä koska sinne tuli lähmää. Tuoksu on todella mieto, vaikea saada kiinni, mutta ehkä vähän mummomainen. Ei kuitenkaan haittaa, koska ei jää tuoksumaan. Suihku leviää heti suuttimesta aika laajalle, se on vähän ärsyttävää kun on sitten kaula ja dekoltee ihan hoitsikassa. Voisin hyvin suositella tätä ei-vaativalle tukalle kevyeksi jätettäväksi.

Kotimaisuudesta aina plussaa. Silikonia ja parabeeneja incistä löytyy, jos se jotakuta kiinnostaa. Ja kerrotaan vielä että pH on 4, kun sen juuri tosta purkista luin ;D
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1151 : 10.10.11 - klo:14:39 »
Olen alkanut päätyä siihen lopputulokseen, että minun kannattaa askarrella jätettäväni itse. Kaupan tuotteet ovat aina turhan kalliita hyötyduhteeseen, lisäksi tyhmän hajuisia tai muuta ankeata. Olen viimeisimpänä ostanut LV-hoitosuihkeen, josta pidän kyllä. En siis tarvitse kovin kummia tehoja. Mutta mistä turhuusesteetikolle kaunis suihkepurkki tuleville mikseille? TBS rainforest kun on ilmeisesti kuivattava, mutta pitäisin siitä pullosta :>

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 07.01.12 - klo:22:29 »
Onko tämä se paljon palvottu Phyto 9?:
http://www.beautybay.com/haircare/phyto/9moisturizer/

Itsellä tällä hetkellä seiskatasoinen moppi päässä, ja latvat aika kärsineet. Seassa näkyy taittuneita hiuksia, millinkokoista korkkiruuvia joidenkin hiusten latvoissa, puhumattakaan alkavista kaksihaaraisista. Tukka on kyllä pehmoinen, vahingoittuneimmat osat vain karheat. Jätettävien kombo kosteaan tukkaan tällä hetkellä järjestyksessä:

-Alba Botanica, pari hernettä
-Giovanni Weightless moisture leave-in, pari hernettä
-Redken Velvet whip, yksi pumppaus.

AB on superihana jätettävä, joskin ei ehkä niin siloittava kuin toivoisi. GW vähän mitäänsanomaton eikä riitä tukkaani yksinään, kun taas Redken ei hoida yhtään mutta levitettynä edellisten päälle siloittaa kuin unelma! :-*  Hauskinta on se että en koskaan ole onnistunut lähmäämään tukkaani, vaikka se on ohut, suht hentoinen ja vain melkein olkapäille :P
Ajattelinkin että olisiko tuo Phyto 9 sopiva tälle mopille?

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #1153 : 08.01.12 - klo:11:18 »
Tuo LV:n hoitosuihkehan kuulostaa loistavalta! Olen jonkun aikaa jo yrittänyt etsiä jotain suihkutettavaa jätettävää, jossa ei olisi silikonia (kuin nimeksi), mutta haastavaa on. Taidanpa käydä ostoksilla ja ottaa LV:n kokeiluun, kun nykyinen jätettävä loppuu.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1154 : 08.01.12 - klo:20:21 »
LV hoitosuihke on mun hiuksille ollut aika mitäänsanomaton vaikka lisäsin pulloon muutaman tipan kameliaöljyä. En ole oikeastaan huomannut mitään eroa hiuksissa, mutta käytän suihketta silti satunnaisesti. Mun hiuksilla kestää aina ikuisuus kuivua niin harvemmin jaksaa vielä odotella ylimääräiset puoli tuntia suihkeen kuivahtamista ;D

Tämän hetken suosikit jätettävistä ovat viinirypäleensiemenöljy ja Alba Botanican jätettävä. Alba Botanica tekee hiuksista mielettömän pehmeät ja sileät, mutta pakkausselosteen lupaamaa kiiltoa en ole oikeastaan huomannut joten käytän öljyjä siihen.