Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549883 kertaa)

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #120 : 12.04.06 - klo:20:25 »
Kiitos tuosta Phyto-vinkistä! Ajattelin nimittäin hankkia tuon Soft Endsin, mutta sen silikonisuus vähän kammotti... Joten taidan päätyä tuohon Phyton aineeseen. :)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 12.04.06 - klo:23:43 »
Pitänee harkita vielä, HQhairissa oli Phyto 9:ää, mutta 12 puntaa 50 millilitran pullosta on melko kova hinta. Varsinkin, kun mulla on paha tapa läträtä aineiden kanssa. Ei riittäisi kovin pitkään.

Kiitos kaikille vinkeistä.  :) Ostoslista piteni taas hieman.
1a F ii

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 13.04.06 - klo:14:35 »

Joicon k-pak vaahto:  ...  Miinusta tulee kuitenkin huonohkosta riittoisuudesta, tuommoinen 300ml pullo ei riitä paljoa sen pidempään kuin 150ml miracle mist

No ohhoh. :o Kyllä mulla tuo K-Pak vaahto kestää monta kuukautta päivittäisessäkin käytössä. Silloin kun joskus käytin Miracle Mistiä, sitä sai parin viikon välein olla ostamassa lisää.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 13.04.06 - klo:15:01 »
Hieman outo testi, mutta minä nyt nypin latvoihin vähän kaikenlaista ihan ajankulukseni. ;D

Pirkka lastenvoide (juuri se kookosmaitohoitoseos-rasva) toimii hyvin myös latvahoitona. Kun laittaa vain vähän ja pyyhekuiviin niin ei rasvoita yhtään ja jättää latvat tavallista pehmeämmän tuntuisiksi. Onhan siinä se pantenoli ihan incin kärjessä  (incin alku: aqua, panthenol (4%), ethyl hexyl stearate, glyserin...jne)
this too shall pass.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #124 : 13.04.06 - klo:18:14 »
Äh, taidan sittenkin päätyä Soft Endsiin, kun tuo Phyto on vähän turhan kallis. Joskus sitten kun on omat vakaat tulot, voisin harkita. ;) Sitä ennen pitää vähän pihistellä.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #125 : 13.04.06 - klo:18:47 »

Joicon k-pak vaahto:  ...  Miinusta tulee kuitenkin huonohkosta riittoisuudesta, tuommoinen 300ml pullo ei riitä paljoa sen pidempään kuin 150ml miracle mist

No ohhoh. :o Kyllä mulla tuo K-Pak vaahto kestää monta kuukautta päivittäisessäkin käytössä. Silloin kun joskus käytin Miracle Mistiä, sitä sai parin viikon välein olla ostamassa lisää.

Minulla taas kumpikin kestää n. 2 kk(vaahto n. 2,5kk). Taitaa mulla olla sen verran huonokuntosemmat hiukset että tota ainetta tarvii vähän enemmän. Mutta tolla mistillä tulos ei muutu oli sitä päässä sitten 2 tai 7 suihkausta.  :-\

Ja testasin nyt ekan kerran tota magic bulletia (piti käydä heti suihkussa testaamassa muutkin uudet aineet :)) ja ensivaikutelma on aika hyvä. Tuoksu oli hirveä mummohajuvesi, mutta kiiltoa ja pehmeyttä tuntuu ainakin tulleen lisää. Täytyy nyt kattoa miten toimii jatkossa..
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 17.04.06 - klo:14:51 »
Markettituotteet

Dove
Jätti tukan tosi rasvaisen oloksi, limaiseksi ja lättänäksi. Moni kaverikin ihmetteli rasvaisia hiuksia. Sinänsä kait ihan hoitava, mutta pienelläkin määrällä saa oikein kunnon limaletin.

Kampaamotuotteet

Joico K-Pak
Tukka jäi tosi karheaksi, en tykännyt, enkä osta enää.

Vastauksistani varmaan voi päätellä, että en jätettäviä paljon ole käyttänyt. Nyt saitte minut innostumaan Nexxuksesta ja Soft endistä. Täytyy kysellä kun menee kampaajalle. ( Joka kerta sama juttu. Kun tänne tulee ja lukee muiden tuotteista, tulee melkein huono omatunto ja seuraavana päivänä törsäämään parempiin tuotteisiin.  ;D)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 19.04.06 - klo:16:26 »
Hei! Tarvisin hiuksiini todella kosteuttavan hiuksiin jätettävän hoidon. Nyt on joku Crestolin "maito", loppuu kohta (onneksi!), ei meinaan ole kauheen kaksista. Hiukset on todella käsitellyt, kuivat ja huonossa kunnossa. Tuotteet joita käytän nyt on TIGIn Dumb Blonde shampoo ja hoitoaine + TIGIn Girl Toys.
Tulikin sitten pulma että mitäs seuraavaksi kokeillaan, ja ajattelin tulla tänne kyselemään että mitä kosteuttavia tököttejä te suosittelisitte? Mielellään tosiaan hiuksiin jätettävää.
Kiitos jo etukäteen! :)

EDIT: Olen nyt tätä ketjua lueskellut ja rajannut vaihtoehdot Redkenin Soft Endsiin ja TIGIn Ego Boostiin (koska oon ihan rakastunut TIGIn tuotteisiin! :D).  Onko kellään kokemusta tuosta Ego Boostista? Unelmahiukset olisi saada kiiltävät ja sileät latvat, nyt vähän pörröttää kuivuuttaan :(

Sen verran vielä voisin hiuksistani sanoa, että BC Moisture Kick jätettävä suihke ei tee mitään, ehkä vähän kuivemman oloisiksi (?!). VO5 Miracle Mist ei tee sekään juuri mitään, pikkasen pehmentää. Goldwellin Kerasilk Instant Fluid pehmensi ihan kivasti mutta ulkonäköön ei juuri vaikuttanut.

Yhdistin aiheet -Ishamael-
« Viimeksi muokattu: 19.04.06 - klo:22:53 kirjoittanut pinkfrank »

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 19.04.06 - klo:16:28 »
Tässä ketjussa on jätettävistä hoitoaineista, josko sieltä löytyisi vinkkejä  :)

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=367.0

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #129 : 20.04.06 - klo:20:19 »
Hei! Tarvisin hiuksiini todella kosteuttavan hiuksiin jätettävän hoidon. Nyt on joku Crestolin "maito", loppuu kohta (onneksi!), ei meinaan ole kauheen kaksista. Hiukset on todella käsitellyt, kuivat ja huonossa kunnossa. Tuotteet joita käytän nyt on TIGIn Dumb Blonde shampoo ja hoitoaine + TIGIn Girl Toys.

Tuli mieleen että kannattaisikohan sinun vaihtaa myös shampoo ja hoitoaine kosteuttavampiin ja/tai rakennepaikkaaviin mikäli hiuksesi ovat niin huonossa kunnossa kuin kerroit... Nuo Dumb Blondet ovat melko "kevyitä". Pelkällä jätettävällä ei tukasta hyvää saa vaikka olisi kuinka hyvä aine. Kun kerran Tigistä tykkäät niin Oatmeal & Honey sh ja hoitis vois olla kokeilemisen arvoinen. Tuo hoitis toimii myös tehohoitona pitkällä vaikutusajalla.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 21.04.06 - klo:10:52 »
Juu, täytyykin sitten koittaa ostaa tuo O&H- hoitis tehohoidoksi, kun noita dumb blondeja on vielä melkein täydet purkit jäljellä... :)

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #131 : 21.04.06 - klo:13:18 »
Mitä tarkoitatte tuolla hiusten korppuuntumisella ?? haitaksi hiuksille ??

Olen nyt ihan sekasin käyttääkö kuivaa ja vaurioituneeseen tukkaani joicon color endurancea vai ei ?
Toisaalla sanotaan että rakennepaikkaava,toisaalla että kosteuttava.
Ja onko se rakennepaikkaus sitten huonoksi kuiville hiuksille ??
vai miten,häh,täh ??  ;D  ;D

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 21.04.06 - klo:14:14 »
Mitä tarkoitatte tuolla hiusten korppuuntumisella ?? haitaksi hiuksille ??

Olen nyt ihan sekasin käyttääkö kuivaa ja vaurioituneeseen tukkaani joicon color endurancea vai ei ?
Toisaalla sanotaan että rakennepaikkaava,toisaalla että kosteuttava.
Ja onko se rakennepaikkaus sitten huonoksi kuiville hiuksille ??
vai miten,häh,täh ??  ;D  ;D

Korppuuntuminen on ainakin mulle sitä, että hiukset tuntuvat kuivilta, karheilta. Yleensä vielä vaikeasti hallittavilta. En usko että se on hiuksille haitallista, sillä tuotteessa oleva keratiini ei kaiketi pysty varastoitumaan hiukseen. Mulla ainakin korpputukka menee ohi pesuissa.

Jos sulla hiukset tuntuvat paremmilta käytön jälkeen, kannattaa ehdottomasti käyttää. Mutta väenvängällä tuskin kannattaa käyttää ainetta, joka tuntuu tekevän enemmän hallaa kuin hyvää, ja vaihtaa kosteuttavampaan tuotteeseen. Aika yleistä tuntuu sekin olevan, että keratiinia meinaa tulla yliannostus.

Monilla on myös niin käynyt, että jätettyään rakennepaikkaavat (ainakin tehokkaimmat) hetkeksi sivuun ja keskityttyä hiusten kosteuttamiseen, ovat keratiinipommitkin alkaneet toimia aivan eri tavalla.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #133 : 21.04.06 - klo:14:19 »
Mites, kun mulla Joicon CE-vaahto ja K-Pakin vaahto korputtaa hieman latvoja, mutta hiusten kuivattua hiukset on ihanan pehmeät, niin onko sitten haittaa, jos noita käyttää kun kerran tuntuu hyviltä hiukset kuivuttua? Tykkään CE:n tuoksusta niin paljon, etten halua siitä luopuakaan :D Ja tiedän, että hiukseni tarttee hieman paikkailuakin.

Kampaaja laittoi silloin helmikuussa mulle Redkenin Extreme suihkittavaa ja hiukset muuttui aivan korpun tuntuisiksi. Mutta kampaaja sanoi, ettei huolta, sen kuuluukin olla niin, kun on rakennepaikkaava. Ja sitten, kun hius oltiin selvitetty tuntuikin tosi hyviltä.

Oon siis nyt itsekin ihan pihalla :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #134 : 21.04.06 - klo:17:49 »
Soft Endssiä oon kokeillu nyt pari kertaa ja tuntuu loistokamalle.