Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 557201 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1275 : 25.03.14 - klo:16:44 »
^Mulla ainakin lähmäsi tuo BWC:n jätettävä vaikka kuin varovasti yritin annostella. Mulla on tosi ohkoinen, lievästi luonnonkihara hius enkä toistaiseksi ole löytänyt mitään sopivaa jätettävää.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1276 : 26.03.14 - klo:08:40 »
^ Oletko kokeillut tätä? Ei lähmää mulla läheskään niin helposti kuin esim. Alba Botanica, ja jättää sileämmäksi latvat. Laitan pyyhekuiviin hiuksiin. Pullo on iso, kestää varmaan sata vuotta ennen kuin saan tuon kulutettua kun käytän reilun herneen verran vaan kerrallaan.

Olen käytellyt KC:n No Nothing Moisture jätettävää suihketta nyt jonkun aikaa ja olen tykännyt. Tuoksu on mukava, mun nokkaan vähän hedelmäinen (?) vaikka onkin hajustamaton tuote kyseessä. Selvittää hyvin, ei lähmää edes kuivissa hiuksissa eikä suorista liikaa mun luonnonkiharaa/laineikasta latvaa. Tykkään. <3

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #1277 : 27.03.14 - klo:00:33 »
^hei kiitti vinkistä, tarviikin testata nuo! :) moisture mististä olin jo ehtinyt lukea kehuja kunnes menivät vissiin muuttamaan sisältöä. 
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #1278 : 27.03.14 - klo:09:36 »
Tuo No nothing Very sensitive moisture mist on aivan loistavaa tavaraa. Lisäksi siinä on lämpösuoja mikä on mieletön plussa: suihkun jälkeen tätä hiukseen ja aamulla voi suoristella otsiksen rauhassa. Mä olen käyttänyt jo purnukallisen ja paljon parempaa tavaraa kun Four reasonsin versio.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1279 : 29.03.14 - klo:09:31 »
Pyörähdin eilen pikaisesti Sokkarilla etsimässä sopuhintaan jotain suihkutettavaa selvittävää hoitoainetta. Päädyin sitten kokeilemaan tommosta Lifehair:in valmistamaa Oliivi hoitosuihketta.. Vielä en oo kokeillut, mutta onko muilla käytössä tätä 'halppiskamaa'? Pullon sisältämä neitsyt oliiviöljy, oli varmaan se joka laittoi tämän ostamaan. + toki myös tuosta maininnasta, että 'Ei eläinkokeita'.

Edit: Hiuksista tuli sileät ja pehmoset, mutta selvittävyydestä en vielä ainakaan hehkuttele.
« Viimeksi muokattu: 30.03.14 - klo:22:09 kirjoittanut MNi »

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1280 : 06.04.14 - klo:14:21 »
^ Mulla ei tuosta Oliivi-suihkeesta ole kokemusta, mutta myöskin Lifehairin valmistamasta Bio Rich -hoitosuihkeesta tykkään kovasti. Se on kosteuttava, silikoniton ja tuoksuu kivan hedelmäiseltä. Vaikka hinta on järjettömän halpa, niin kyllä tuo pärjää monille kalliimmillekin tuotteille. Voisinpa testata oliiviversiotakin seuraavaksi.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #1281 : 06.04.14 - klo:16:00 »
Mäkin ostin tuon Oliivi-suihkeen testiin. Tykkäilen siitä, että sitä voi suihkia huolettomasti myös kuivaan tukkaan ilman pelkoa lähmääntymisestä. Pehmentää kivasti, selvittävyyttä vois olla enemmänkin. Kuitenkin paras korvike pilatulle 4r moisture mistille! Eikä hintakaan ole hidasteena ;D

Samalla reissulla mukaan tarttui kaksi 4r color mistiä, kun olivat vielä vanhalla incillä. Color mist ei ole niin hyvää kuin moisture-versio, mutta nyt tulee kyllä käytettyä. Nyt ei tarviikkaan sitten vähään aikaa ostella suihkeita!

Pieni marina vielä uudesta moisture mististä:

Kuten incistä jo päättelin, ei sovi mun tukalle. Lähmää omaa juurta ja toisaalta lämpösuojallisena tuntuu koppuroittavan latvoja. Siinä on joku ainesosa, joka tekee latvat tahmeiksi puikuloiksi. Harmittaa, ettei toimi edes lämpösuojana yhtä hyvin kuin Tresemmen suihke. Se sentään siloittaa ja pehmentää latvoja japitää pituudet silkoisina lämpökäsittelystä huolimatta. Tässä 4r:ssa tuntuu olevan muotoiluominaisuutta, joka ei kyllä sovi mun jätettävään hoitoaineeseen.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1282 : 06.04.14 - klo:16:17 »
Mä kans muistan että Oliivia saattoi käyttää kuivaankin tukkaan. Mä en ole varma onko mulla uuden vai vanhan incin Moisture Mist, mutta sitä laitan vaan kosteaan hiukseen. Nyt kun kuivia latvoja ei enää ole, eivät ne myöskään korppuunnu tai jäykisty niin helposti. Tresemmen lämpösuoja on kyllä erinomainen, ei latista, ei lähmää, ei korputa. Lisäksi se tuntuu tosi riittoisalta pitkäänkin tukkaan, ja mä olen aina annostellut sitä reilulla kädellä.

Kunhan Moisture Mist joskus loppuu, ostan ehkä Oliivin.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1283 : 09.04.14 - klo:20:31 »
Nyt kun on pidemmän aikaa käyttänyt tota Oliivia, niin kyllä mä siitä voin sanoa tykkääväni. Selvittävyys voisi tosin olla parempi, mutta hetken aikaa kun malttaa antaa vaikuttaa niin saa kyllä hiukset kiitettävästi suoraks ilman kiskomista. Hoitopuoli on pelkkää plussaa, tekee hiuksista mukavan tuntuiset ja öljyistä huolimatta tukan pesuväli on joka toinen/kolmas päivä.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #1284 : 28.04.14 - klo:11:34 »
Mun hennot ja ohuet hiukset on ollut todellinen riesa jätettävän hoitsikan kanssa, joko lähmääntyy tai ei auta. Menan vinkistä kokeilin tuota KC:n No Nothing Moisture Mistiä ja pomppasi kyllä HG:ksi! Haju on nirppanokkaani vähän lääkemäinen enkä tykkää, mutta muuten toimii kuin unelma! Voi suihkutella reippaammin tarvitsematta pelätä lähmää, auttaa takkuisuuteen ja muutenkin loistutuote, suosittelen.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1285 : 10.06.14 - klo:21:36 »
Mullakin on siis hakusessa uusi, mielellään suihkittava jätettävä. Onko juureksilla kokemusta Label.m Protein Spraysta? Googlella ainakin löytyi paljon kehuja. Olisiko vielä tietoa mistä tuota voisi hankkia..? Lookfantastic ei valitettavasti toimita sitä Suomeen, liekö sitten aerosoli tms.

Jos vielä kyseinen tuote kiinnostaa niin sitä saa ainakin Kampissa sijaitsevasta Unikasta hintaan 23 €. Tänään ostin, tehoista ei vielä tietoa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1286 : 24.08.14 - klo:02:23 »
Törsäsin Paul Mitchellin muokattuun Awapuhi Moisture Mistiin. Inci on siis muuttunut, ja minusta se näyttää paremmalta kuin entinen. Tuoksu on samankaltainen kuin vanhassa versiossa, mutta omaan nenääni miedompi ja ehkä ihan hitusen kirpeämpi, oleellisesti kuitenkin vain miedompi, mistä plussaa. Käytin vasta kerran, kosteaan tukkaan pesun jälkeen, ja hiuksista tuli tosi pehmeät ja, kuten aiemmallakin versiolla, ne jäivät puhtaan ja kevyen tuntuisiksi vaikka suihkin ihan reippaasti.

Mun hiukset ovat hennot ja ohuehkot, kuivat mutta superlatistuvat, ja jätettävät ovat vai-kei-ta. Tykkäsin vanhasta (oikeastaan eniten siitä ihan ekasta) 4 Reasons Moisture Mististä, mutta nykyistä ei kiinnosta edes kokeilla. No Nothing tuntui ensin hyvältä mutta aloin inhota sitä miten se jätti tukkani liruksi, kovaksi ja sähköistyväksi, ja hajukin oli kökkö. Toistaiseksi suosikkini on ollut Herbinan MarjaSpa, mutta olen alkanut kovasti kaivata hiustenhoitoon mietoja ja raikkaita tuoksuja, joten lankesin sitten vielä tuohon PM:iin, kun tykkäsin joskus entisestäkin versiosta.

Katselin kuitenkin sillä silmällä myös Balmainin jätettävää, jossa oli aika kiinnostava inci. Onko kellään tästä kokemusta? Hintaa oli kyllä liikaa, mutta niin oli Awapuhillakin...
1cFii, oma väri.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1287 : 27.08.14 - klo:11:25 »
Minullakin hajosi Moisture Mistin pumppu loppua kohden ja haju muuttui tympeäksi.

Mitä tilalle? Käytän latvoihin Schwarzkopfin daily oil elixiriä, joka pelaa hyvin, mutta shampoopesun jälkeen tuon lisäksi kaipaisin jotain kevyttä suihketta jolla voi kostuttaa pörröiseksi jäävää tukkaa. Saako tuota Oliivi-suihketta S-marketeista tai Emotioneista, mulla ei oo sokosta lähistöllä?

Tai muita vaihtoehtoja... Onko kenelläkään kokemusta Kevin Murphyn Staying-Alive-suihkeesta?
http://www.hiuksillesi.fi/kevin-murphy-staying-alive-jatettava-hoitoaine
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1288 : 09.09.14 - klo:11:44 »
Vastaanpa vielä itselleni, että ostin tuota LV-hoitosuihketta ja tää on just passelia! Ei lemua, ei lähmää, on kevyt mutta tukka on pehmee  :ts
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa hullukissanainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1289 : 22.09.14 - klo:22:27 »
Mulla olisi uuden jätettävän hoitoaineen osto pian edessä. Jokin suihke, sillä tykkään selvitellä sillä takkuja ja antaa kevyttä kosteutusta läträämieni öljyjen lisäksi. Olin jo varma, että hankkisin tuon Four reasonsin Moisture mistin, kun muistan kuulleeni siitä kasapäin kehuja. Koostumus on kai kuitenkin juuri muuttunut. Onko teillä kokemuksia tuosta uudesta MM:stä?  ??? Itse en ole mitenkään silikonikammoinen, niin ei haittaa jos vähän silikonia löytyy, mutta olisihan se kiva jos niitä oikeasti hoitavia ainesosiakin löytyisi... Incejä en osaa itse lukea tai ymmärtää  :-\

Four reasonsilta olen käyttänyt vuosi-pari takaperin ahkerasti Color mistiä, josta kyllä tykkäsin. Kiva tuoksu ja selvitti hiukset, en tosin osaa sanoa oliko mitenkään erityisen kosteuttava. Liekkö tuokin nykyään aivan eri tavaraa sitten.

Saa suositella hyviä hoitosuihkeita, mikäli nuo 4R:t ovat ihan kuraa!
1b M ii. BSL, tavoitteena vyötärömitta.