Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 574923 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1290 : 28.09.14 - klo:16:36 »
Jätettävät ovat kyllä ikävän hankala osasto... Mun latvat ovat todella kuivat, mutta mitään raskasta en voi tähän ohueen ja latistuvaan hännäkkeeseen laittaa. Viimeisimpinä on ollut käytössä Herbinan MarjaSpa ja PM:n uudistunut Awapuhi Moisture Mist. No Nothing MM löytyy myös, mutta se on jo hävitettävien pinossa, en aio käyttää enempää. Näistä Herbina on varmaankin suosikkini, koska se tuntuu pehmentävän eniten, ja on kiva että incissä on pantenolia ja vähän proteiinia ja öljyäkin, eli vähän kaikkea. PM on ihan ok, mutta aika saman tuntuinen (=ohut) kuin No Nothing. Tuntuu että hiukset jäävät näistä tosi littaniksi, vaikkei edes käyttäisi niin paljoa, että kosteutus olisi tyydyttävällä tasolla. Eivät nämä onneksi rasvoita, mutta jostain syystä mun hiukset menevät tällaisista ihan ylisileäksi, veltoksi lituskaksi, vaikka siis olisivatkin vielä kuivan tuntuiset. Mietin tässä, että pitäisiköhän tilata lisää Lushin Shine So Brightia, kun nämä ohuet suihkeet eivät oikein säväytä. Vaikka tukkani onkin melko hento ja ohut, niin jostain syystä vähän tuhdimmat aineet (pienissä määrin) tuntuvat latistavan vähemmän.
1cFii, oma väri.

hullukissanainen

• Vieras
« Vastaus #1291 : 28.09.14 - klo:17:05 »
^ Juu, on kyllä jotenkin hankalaa pohtia mitä suihketta sitä ostaisi seuraavaksi. Ja nimenomaan kun tarvitsisin suihkeen, koska sillä on kaikkein helpointa selvittää takkuista tukkaa ja taltuttaa sähköisyyttä. Täytyy varmaan palata johonkin vanhaan ja tuttuun tuotteeseen, vaikka olisi niin kiva tehdä jokin uusi ja hyvä löytö. ::) Omiin tarkoituksiini XZ suklaa-vanilja hoitosuihke on ollut hyvä (tuoksu jakaa mielipiteitä, itse tykkään). Tällä hetkellä käytössä Glissin Hair repair, josta olen tykännyt myös paljon. Selvittää takut, poistaa sähköisyyden ja tuntuu myös kosteuttavalta.

Täytynee alkaa opiskella hiljalleen incejä, että osaa paremmin niiden perusteella metsästää hyviä tuotteita. Nyt olen lähinnä kokeillut aina muiden hyväksi havaitsemia tuotteita :)

Edit: Tosiaan tuo nykyisen suihkeeni nimi onkin Gliss Ultimate Oil Elixir suihke. Purkissa lukee sen lisäksi tuo hair repair :D
« Viimeksi muokattu: 28.09.14 - klo:17:09 kirjoittanut hullukissanainen »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1292 : 28.09.14 - klo:19:18 »
Mulla on heti seuraavana hankintalistalla PC:n hoitoaine! Toimii mulla ihan jäätävän hyvin jätettävänä. :P Tähän asti olen kokkaillut aina omia seoksia silikoneista ja öljyistä ja hoitoaineista, mutta tuo toimi hyvin yksinään. Pidän raskaista ja übersileistä latvoista, joita ei ihan helposti tähän rutikuivaan, vaalennettuun latvaan saa.
Cogito ergo doleo.

grace

• Vieras
« Vastaus #1293 : 01.10.14 - klo:22:29 »
Täydellisen jätettävän hoitoaineen etsintä on kyllä joskus aika tuskaista. Mun all-time HG:ta, Nexxus Luxxtressia ei taida saada enää oikein mistään, se on kuitenkin parasta mitä joskus muinoin olen karheaan pehkooni suihkinut.
Tällä lyhyellä tukalla ei jätettävän kanssa ole ollut niin nokonnuukaa, tällä hetkellä käytössä on No Nothing kosteuttava hoitosuihke ja "oikeasti hoitavana" Sebastianin Potion 9, joka oli hyvä tuote myös pitkään, kuivaan tukkaan.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1294 : 10.10.14 - klo:22:05 »
Mä oon pitkään käyttäny Herbinan MarjaSpa-suihketta. Mulla on yleensä etutukka yön jäljiltä miten sattuu, joten sillä kostuttamalla saa hiukset muotoiltua uudelleen ja samalla tulee hoitoa hiuksiin. Välillä tuntuu rasvoittavan jonkin verran.

Nyt kokeilin Dermosilin jätettävää suihkehoitista, ja ainakin se pumppupullo on paljon parempi kuin tuossa Herbinassa. Se aine tulee paljon mukavammin sieltä pullosta. Aika silikoniselta tuntuu tohon Herbinaan verrattuna, mutta kyllähän sillä kiiltoa tulee.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1295 : 08.11.14 - klo:21:08 »
Apua? Kävin torstaina kampaajalla ja puoleen selkään ulottuneet käsittelemättömät hiukset muuttui olkapäämittaiseksi vaalennetuksi violeteilla raidoilla ja nyt tarttisin hyvän kosteuttavan jätettävän hoitsikan. No Nothing tuotteista en tykkää, Cutrinilta mulla on vanha geelimäinen kiharille hiuksille tarkoitettu ja kosteuttava spray, kummassakaan ei tunnu olevan rittävästi tehoja... Shampoo ja pois pestävä hoitsikka on molemmat vaihdettu vaalennettujen hiusten versioihin. Suosituksia? Mieluummin sais olla voidemainen kuin suihkutettava.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1296 : 08.11.14 - klo:22:13 »
^Mun suosikki on Wella SP System Professional LuxeOil Eliksir.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1297 : 14.11.14 - klo:14:04 »
Ostin kokeeksi XZ vanilla cafe suihkeen ja näin parin viikon ahkeran käytön perusteella olen positiivisesti yllättynyt sen laadusta. Hoitis tekee hiuksista ilmavat, pehmeät ja taipuisat, poistaa sähköisyyden ja vieläpä tuoksuukin hyvältä. Priimatuote jonka voi helposti napata ostoskoriin lähimmästä marketista, eli olen oikein tyytyväinen että lempparini Moisture kick saa rinnalleen edukkaamman vaihtoehdon (olen talvisin suihkemuotoisten hoitsikoiden suurkuluttaja) :)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1298 : 03.01.15 - klo:20:03 »
En tiedä, onko Lushin Shine so bright nyt varsinaisesti luokiteltavissa tähän kategoriaan, mutta koska ketjussa oli aiemmin puhetta siitä, niin täytyy vähän hehkuttaa. Se tuntuu tekevän ihmeitä mun tukalle, joka muuten hapsottuu ja haaroittuu latvasta tosi helposti.
Olen käyttänyt kai kaksi purkkia tuota nyt ja ostin kolmannen. (Se pieni ja kallis purkki on hirmu riittoisa. Kestää mulla käytössä yli puoli vuotta. Varmaan lähempänä vuotta. )

Laitan tuota ihan hiusten latvoihin aina pesun jälkeen ja joskus muutenkin, jos latva näyttää hapsottavan joka suuntaan. Tuntuu, että olisi vähentänyt mulla haaroittumista. Ainakin tukka on pidempi kuin pitkään aikaan, kun oon jonkun puolitoista vuotta tuota käyttänyt.
Eihän se haaroittuneita korjaa, mutta tuntuu estävän uusien syntymistä.

Tuoksu tuossa on voimakas, joka on mulle ajoittain vähän liikaa, mutta useimmiten tykkään. Migreenikkona ja hajuyliherkkänä välillä tulee vaan niitä hetkiä, että tuo tuoksu iskee tajuntaani vähän liiallisella voimalla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1299 : 21.02.15 - klo:12:36 »
Kylläpäs Muumi-suihke ottaa henkeen. :( Käytin aamulla kuiviin hiuksiin ja odotan jo iltaa, jolloin pääsen pesemään tuoksun pois. Saa nähdä, kuinka pitkään nenän kirvely jatkuu. Onhan tuo tuttu tuote jo todella pitkän ajan takaa, mutta en muista, että olisi näin kirpaissut... Kaipaisin sähköisyyden poistoon pituuksista jotain Muumin kaltaista superkevyttä, mutta tuon kohdalla oli kyllä jo vaikutuskin melkeinpä olematon. Mun hiukset eivät juuri takkuunnu, joten ei kyllä ole Muumi-suihkeella funktiota. Marketin suihkeista Herbinan MarjaSpa on huimasti parempaa, vaikka tuoksu onkin äklö. LV mulla on kokeilematta, XZ:n suklaa-vaniljaa en tuoksun takia edes harkitse.
1cFii, oma väri.

Poissa Eleven

• HAIRahtanut
« Vastaus #1300 : 21.02.15 - klo:18:03 »
Ostin kokeeksi XZ vanilla cafe suihkeen ja näin parin viikon ahkeran käytön perusteella olen positiivisesti yllättynyt sen laadusta. Hoitis tekee hiuksista ilmavat, pehmeät ja taipuisat, poistaa sähköisyyden ja vieläpä tuoksuukin hyvältä.

Oon täysin samaa mieltä! Muista jätettävistä hoitosuihkeista poiketen mun mielestä tuo Vanilla café jopa imeytyy tosi hyvin eikä yliannostelustakaan ole juurikaan haittaa. Uskaltaisikohan sitä ostaa myös sen suklaa&vanilja-suihkeen?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1301 : 21.02.15 - klo:18:04 »
^^ Rainbowlla on myös aika pätevä suihkejätettävä. Se tosin saattaa olla liian hoitava, jos ei yhtään hoitotehoa kaipaa. Tuoksu on kuitenkin aika olematon.

INCI: Aqua, Glycerin, Cetrimonium Chloride , C10-40 Isoalkylamidopropylethyldimonium Ethosulfate, Dipropylene Glycol, Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Parfum, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1302 : 09.04.15 - klo:13:52 »
Olen tykännyt kovasti LV:n hoitosuihkeesta. Odotin jotain todella kevyttä ainetta (tyyliin muumisuihke), mutta tämä tuntuu ihan oikeasti kosteuttavalta ja vähentää hiusten pörrööntymistä ja leijailua, mutta ei tee hiuksista kuitenkaan lähmäisiä vaikka suihkin ainetta reilulla kädellä. Yleensä jätettävät toimii mulla ainoastaan jos laitan ne mahdollisimman pian suihkun jälkeen pyyhekuivaan tukkaan, kuivempiin hiuksiin laitettaessa kaikki tuntuvat jotenkin inhottavasti tahmaisilta tai tekevät hiukset raskaan tuntuisiksi. LV tuntuu hyvältä myös vaikka olen laittanut vasta sitten kun hiukset ovat lähes täysin kuivat. Ihan kuiviin hiuksiin en ole kokeillut.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1303 : 28.04.15 - klo:22:48 »
Muutama vuosi sitten ostin jonkin blogin hehkutuksen ansiosta Uniq One-suihkeen:  ;D
UniqOne All In One Hair Treatment

Mainonnan uhri siis.. mutta ihastuin kovasti tehoihin. Tuoksuun en niinkään...

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1304 : 01.06.15 - klo:22:15 »
Minäkin ostin vihdoin sen LV:n hoitosuihkeen. Hyvältä vaikuttaa! Olen käyttänyt toistaiseksi pelkästään märkiin/kosteisiin hiuksiin pesun jälkeen. Selvittää tosi tehokkaasti pienelläkin määrällä, mutta ei tee hiuksista yhtään latistetun sileitä. Monet kevyetkin suihkeet jättävät mun hennot latvani vähän muovisen tuntuisiksi ja litistyneen ohuiksi, mutta tämä ei ole tehnyt niin. Hiusten tuntu muuttuu korkeintaan vähän pehmeämmäksi, mutta runsaudesta ei häviä mitään, eikä ylimääräistä siloisuutta tule. Käytän siis kyllä myös hyvin maltillisia määriä.

Todella miellyttävää on myös se, että tämä on todellakin ainakin mun nenääni ihan tuoksuton. Kovin moni hajusteeton tuote ei kyllä haise mulle häiritsevän pahalta, mutta esim. se No Nothing -suihke on yksi niistä, joiden raaka-aineiden tuoksu oli tuntuvasti epämiellyttävä. Se myös teki hiuksiini juuri tuon edellä mainitun efektin, eikä auttanut sähköisyyteen ollenkaan, joten senkin puolesta LV vie näistä hajusteettomista voiton.

Olen kyllä aika vakuuttunut siitä, että ksylitoli on huippua hiuksille, vaikka ei tämä niiden XZ:n lakkautettujen tuotteiden kanssa tietty kauhean uskottava otos vielä ole... :D
1cFii, oma väri.