Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549451 kertaa)

pia

• Vieras
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #135 : 23.04.06 - klo:15:34 »
minulla on karheat,kuivat luonnonkiharat hiukset. Haluaisin jonkun hyvän kosteuttavan/rakennepaikkaavan,selvittävän  jätettävän? K-pakin vaahto korputti hieman,en tykännyt. Mites Joicon Ce-vaahto tai lorealin absolut repair jätettävä? Kumpaa suosittelisitte??

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 24.04.06 - klo:19:00 »
Luonnonkiharalle ja karhealle on ehkä useimmat vaahdot liian kevyitä.
Voidemaiset jätettävät pehmentävät ja siloittavat paremmin, ja CE vaahto ei käsitykseni mukaan ole tarkoitettu nimenomaan kovin kuivan hiuksen hoitoon, joillakin käyttäjillä se on hieman korputtanut toisinaan.

Jos Lorkun aineita haluat testeilla, niin melkein suosittelisin Serie Expertistä Liss Extremen jätettävää, voidemaista tehohoitoa. Se kosteuttaa ja silottaa aika kivasti, ainakin itse olen tykännyt tosi paljon.
Absolut repair on sitten ehkä vähän enemmän paikaavampi aine.
Omat hiukseni on siis paksut, jäykät, karheat ja luonnonkiharat ;)

Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #137 : 27.04.06 - klo:14:56 »
Täytyy nyt kyllä tännekin kehuskella ALTimaa jätettävänä. Tuli yhtä hyvä tulos ellei parempikin, kuin Soft Endsillä. Tykkään siis kovasti! Enkä edes paljoa laittanut.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 27.04.06 - klo:20:37 »
Saako Tigin Protein Spraytä enää mistään?

Entämikä näistä kosteuttaisi parhaiten, Tigin Fast-Fixx, Joicon Integrity vai  MOPin Leave-In Conditioner (ei suihke, vaan tavallisessa pullossa)?

Itse olen ymmärtänyt jätettävien merkityksen ja säännöllisesti alkanut käyttää niitä vasta viime syksynä. Hius voi kyllä paljopn terveemmin nyt. Kokemusta on seuraavista:

Redken All Soft Soft Ends Ei paras omalle tukalle, ihan ok kuitenkin. Pitää laittaa aika kosteaan hiukseen. Käyttöä vähentää se, että hiukseni ovat reilusti kerrostetut ja pisimmätkin vain olkapäille, joten jätettävää joutuu pakostakin lähelle päänahkaa ja tämä lässäyttää liian tyvessä.

Tigi Ego Boost Vasta muutama käyttökerta takana, en osaa oikein sanoa. Tuntuisi toimivan sekä hoitavana että suojaavana, mutta ei pehmennä niin paljon kuin toivoisin. Riittoisaa ja hyvä tuoksu.

Kerasilk Silk Fluid Siloittaa kivasti, hyvää latvoissa, mutta sama ongelma kuin Soft Endsin kanssa, menee liian ylös ja hius lässähtää.

Joico ALTima Olen käyttänyt vain huuhdeltavana, pitääkin kokeilla jätettävänä. Luultavasti hiukan raskasta hennolle hiukslaadulleni, mutta kun huuhdeltavana toimii tosi hyvin, niin jospa ihan pieni määrä. Palaan asiaan kokeiltuani.

VO5 Miracle Mist Lemppari. Käytän aina aamusin hiustenkostutukseen ja suihkin pyyhekuiviin hiuksiin pesun jälkeen. Keveys ja ilmavuus on ehdoton plussa, kosteutustehokin riittävä. Ehdoton tuossa aamun kostutuksessa ennen muotoilua. Onneksi on edullista, pullo kuluu vauhdilla.

tecni.art Liss Cream siloittaa hyvin, mutta lasken sen ennemmin muotoilutuotteeksi. Lähinnä silikonia.

Eli loistojätettävä on vielä hakusessa. Luxxtressia haluan kokeilla, mutta nyt en vähään aikaan tilaile mitään, joten saa odottaa.
« Viimeksi muokattu: 27.04.06 - klo:20:40 kirjoittanut Triina »

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #139 : 13.05.06 - klo:16:37 »
Tein itse jätettävän suihkeen kun löysin lopussa olevan Miracle Mistin kaapista (yhden typötyhjän kyllä nakkasin pari päivää sitten menemään joten mistähän tuo tuli  :D).
Pullon pohjalla oli noin 2 cm tököttiä vielä jäljellä ja sain hassun idean. Laitoin pulloon kolme puristusta Tigin Fashionista hoitoainetta ja vettä melkein täyteen ja hulluna ravistelua että litkun saa sekaisin kunnolla. Sitten kokeilin sitä yöllä takuttuneisiin ja kihartuneisiin pörröhiuksiin. Ja se toimi!

Tuoksu on kyllä melko voimakas ja jää hiuksiin mutta se ei haittaa kun ei ole onneksi paha haju. Tykkään Fashionistan tuoksusta mutta pieneen määrään mistiä sekoitettuna ei tuoksu ole ihan niin hyvä kylläkään..
Suihkin tukkaan tuota yhtä reippaasti kuin Miracle Mistiakin aina ja hiuksista tuli ihanan pehmeät ja kiiltoakin tuntui hieman tuovan  :-*
Näitähän pitää alkaa sekoittelemaan, seuraavaksi voisin koittaa Altimaa. Harmi vaan kun pari päivää sitten ostin uuden Miracle Mistin mutta eiköhän se äkkiä kulu (ja voiko hoitiksia muka olla koskaan liikaa  ;D).

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 13.05.06 - klo:17:34 »
Mullakin tuli mieleen toi että jos koklais laittaa hoitsikkaa ja vettä sekaisin kun kohta loppuu Fructisin Styling Waterkin niin siit sais hyvän putelin :P Kuis paljon sitä hoitsikkaa pitäis laittaa, pelkään et tulee lähmäinen tukka.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

miiisu

• Vieras
« Vastaus #141 : 13.05.06 - klo:18:31 »
en jaksanu kaikkia lukea läpi niin en tiedä onko tästä jo juttua, mut itse käytän l'anzan magic bulletia.. toimii loistavasti. ainoa mistä en tykkää on haju  ::)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #142 : 13.05.06 - klo:22:04 »
Mullakin tuli mieleen toi että jos koklais laittaa hoitsikkaa ja vettä sekaisin kun kohta loppuu Fructisin Styling Waterkin niin siit sais hyvän putelin :P Kuis paljon sitä hoitsikkaa pitäis laittaa, pelkään et tulee lähmäinen tukka.

No laitoin kolme puristusta, tarkkaa määrää en osaa sanoa kun en nähnyt edes paljonko sinne pulloon meni. Fashionista on kuitenkin aika "kovaa" tavaraa joten ei varmaankaan kovin paljoa mennyt  :)
Ihme kyllä ei tullut lähmäinen tukka tuolla Fashionista-sekoituksella vaikka aluksi pelkäsinkin. Ihan reilusti kuitenkin suihkin sitä.
Voihan sitä aina laimentaa jos tuli liikaa hoitsikkaa seokseen jos vain raskii kaataa lavuaariin ylimääräiset. Tai sitten sillä tavalla kuten minä etten ihan täyteen laittanut pulloa että voi kunnolla sekoittaa joten siihenhän mahtuu vielä vettäkin sekaan jonkun verran jos pitää laimentaa  ;)

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #143 : 15.05.06 - klo:21:05 »
Minäkin turautin miracle mistin sekaan hoitoainetta. Tällä kertaa meni tigin moisture maniacia, ehkäpä teelusikallinen. Mistiä oli n. puolet jäljellä, vettä en lisännyt yhtään. Ihan ok, parempi ainakin kun misti yksinään. Seuraava kokeilu voisi olla xz-hoitosuihke + k-pak daily conditioner.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 15.05.06 - klo:21:50 »
Yksi parhaista jätettävistä on Kerasilkin silk fluid, sitä olikin joku kommentoinut. Omaan karheaan, taipuisaan, vaalennetuun ja värjättyyn päähäni loistokamaa. Mutta paljon ei tarvi laittaa, ettei lässähdä, kuten joku jo (antekksi en muista kuka) varoittelikin

Poissa Riiggis

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 16.05.06 - klo:11:36 »
Voiskohan altimasta+vedestä sekoitella suihkittavan jätettävän, kun on melko tahmaista sellaisenaan jätettävänä. Onko kukaan kokeillut?  ???
1c F ii

sus-su

• Vieras
« Vastaus #146 : 16.05.06 - klo:11:41 »
Mulla ei sen suurempia ongelmia ole tukan kanssa(kuivuutta tms) joten mulle on riittänyt redkenin extreme anti-snap ja XZ-muumisuihke.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 16.05.06 - klo:12:18 »
Voiskohan altimasta+vedestä sekoitella suihkittavan jätettävän, kun on melko tahmaista sellaisenaan jätettävänä. Onko kukaan kokeillut?  ???

Minä tein tuota sekoitusta pari päivää sitten ja ihan hyvä tuli. Toisaalta käytän kyllä altimaa ihan yksistäänkin joskus jätettävänä, kun laittaa vaan vähän niin ei tuu tahmea tukka. Mutta veteen sekoitettunakin ihan ok tuote :)

Poissa Riiggis

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 16.05.06 - klo:12:33 »
Miracle, kuinka paljon laitoit noita aineita suhteessa?
1c F ii

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 16.05.06 - klo:12:35 »
En osaa sanoa paljonko sitä hoitoainetta sinne purkkiin meni, koska sitä ei oikein nähnyt  :P Mutta kyllä sitä aika reilusti laitoin, sillä jos tuo käy yksistäänkin jätettävänä niin ei sitä helposti liikaa siihen veden sekaan saa laittetua..