Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549425 kertaa)

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #15 : 04.02.06 - klo:21:38 »
Minä en vielä ole löytänyt itselleni täydellisesti sopivaa jätettävää. Kokeiltu on monia ja varmasti pitää kokeilla yhtä montaa, jotta "se oikea" osuu kohdalle.

Paul Mitchelliltä olen kokeillut the conditioneria sekä awapuhi moisture mistiä. The conditioner on ihan hyvää, pehmentää kivasti, mutta minun tukka jää vähän tahmeaksi ja latvat jäävät pörröön. Awapuhi moisture mist on puolestaan totaalisen turhaa litkua näille hiuksille. Sama kuin vettä suihkisi ja tuntuu, että tuo jopa pörröttäisi tukkaa.

PPS energy spray on todella silikonista. Tekee tukan melko liukkaaksi, mutta vähän kovan tuntuiseksi. Tarvitsisin enemmän pehmeyttä.

K-pak vaahto toimii välillä hyvin ja välillä huonosti. Tuo kiiltoa ja jämäkkyyttä, mutta jättää hiukset karheiksi ja takkuuntuviksi.

L'orelilta löytyy absolut repair sekä liss extreme. Välillä tekevät kivan tukan, mutta molempien vika on se muovinen fiilis.

Marketin tuotteista olen kokeillut miracle mistiä, muumia sekä xz-suihketta. Miracle mist vaikuttaa hyvältä, liukastaa ja pehmentää, mutta latvat jäävät kaipaamaan lisää hoitoa. Muumi toimi ennen lähinnä kuivien pörröisten hiusten taltuttamisessa, mutta viime aikoina "tehot" eivät ole enää riittäneen. XZ-suihkeesta olen pitänyt, mutta ei senkään hoitavuus riitä.

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #16 : 05.02.06 - klo:00:30 »
Tällähetkellä ALTima toimii.  :)  Itseasiassa pidän ALTimasta enemmän jätettävänä kuin poishuuhdeltava.  ALTima on mulle aikalailla uusi tuttavuus, saa nähdä miten toimii pidempiaikaisessa käytössä.

Kuinka paljon te laitatte jätettävää hoitoainetta hiuksiin? Musta tuntuu, että mun hiukset imisivät hoitoainetta vaikka kuinka. Ehkä jokin vielä ALTimaa hoitavampi/kostettavampi jätettävä olisi paikallaan.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #17 : 05.02.06 - klo:15:49 »
mun tukka vaatii kyllä ehdottomasti voidemaisen jätettävän. muuten tuoksena on karhea karvakasa. haluaisin kyllä välttämättä löytää jonkun hyvän, mahdollisimman vähäsilikonisen, voidemaisen jätettävän.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #18 : 05.02.06 - klo:16:34 »
Mä en oo ehtinyt testata jätettävistä kuin Soft Endsiä, Miracle Mistiä ja jotain markettisuihkittavaa. Ihan ok ollu kaikki, mutta jotain uutta kosteuttavaa täälläkin tekisi mieli. Oon miettiny tätä Wella SP:n Hydro Milkiä.

Olisko kellään kokemusta? Miten hyvin kosteuttaa?
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 05.02.06 - klo:17:04 »
Mä käytin tuota hydro milkiä putelin verran ja tykkäsin kyllä! Selvittää hyvin ja hiukset jää kivan pehmeiksi. tUoksu on myös hyvä, melko mieto. Itse asiassa mä yritin ostella tuota lisää mutta jostain syystä se oli loppu kaikista niistä paikoista mistä sitä kävelin kyselemässä  :-\

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #20 : 05.02.06 - klo:17:40 »
Mun tukalle sopii parhaiten suihkittavista PM Awapuhi Mist ja Joicon Integrity. Myös matrixin Instacure on hyvää.
Muumi on tosi hyvä selvittelyssä, mutta nyt kun on viides puteli menossa alkaa teho loppumaan. Täytyy pitää pieni tauko ja kokeilla keväämmällä taas uudestaan.
XZ hoitosuihkeesta en ole saanut oikein mitään irti, mutta voi olla että toimii, kun tulee vähän lämpimämmät ilmat.

Voidemaisista sopii Altima (saa vaan olla tois tarkkana, ettei mene liikaa ja tule tahmea tulos) ja O&H on ihanaa.
Joskus yli vuosi sitten kokeilin All Softin hoitista jätettävänä, mutta se ei antanut hyvää tulosta. En kyllä muista paljon sitä laitoin, voi olla että meni liikaa.
Cutrin sensitiven hoitista olen kanssa käyttänyt pari kertaa nyt jätettävänä, mutta se ei taida mulle riittää kun ei sisällä yhtään silikoneja.
Kerasilkin Silk Fluid tekee mulla latvat hapsottaviksi ja saa ne näyttämään siltä, kuin olisivat todella leikkauksen tarpeessa. Laitankin tuota vaan, kun alan selvittelemään hiuksia ennen pesua.

K-Pakin vaahto on kanssa hyvää kunhan ei laita liikaa ja tukka on tarpeeksi märkä kun laittaa, eikä käytä peräkkäisissä pesuissa.

Loreal Elvitalin kuivien hiusten (keltainen purkki) huuhdeltava hoitis toimii hyvin latva suojana, ainakin parin käyttökerran perusteella. Kun saisi vaan tuon ikuisuustuotteen BC:n loppumaan, niin voisi testailla miten Elvitaali toimii pidemmässä käytössä.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #21 : 05.02.06 - klo:18:16 »
Mä en oo ehtinyt testata jätettävistä kuin Soft Endsiä, Miracle Mistiä ja jotain markettisuihkittavaa. Ihan ok ollu kaikki, mutta jotain uutta kosteuttavaa täälläkin tekisi mieli. Oon miettiny tätä Wella SP:n Hydro Milkiä.

Olisko kellään kokemusta? Miten hyvin kosteuttaa?
jotenkin muistelisin, että tuossa milkissä on alcohol denatia aika korkealla. en osaa sanoa, miten toimii, mutta itse ainakin juoksen karkuun kaikkien tuotteiden luota, joissa denatia on.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 05.02.06 - klo:18:23 »
Tänään laitoin jätettäväksi hoitikseksi K-pak Daily Conditioneria (ihan hitusen vain, ja märkään tukkaan ettei tee tahmeaksi) ja tuntuisi kyllä toimivan mulla! Voidemaiset jätettävät varmaan sopivatkin mun haivenille parhaiten, nyt on pitkään ollut käytössä vain suihke. Suihketta vain on jotenkin niin ihana käyttää..

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 05.02.06 - klo:21:42 »
Mun ehdoton suosikki markettien jätettävistä on Miracle Mist, sillä saa mukavan pehmeän ja sileän tukan. Toinen ihan ok, on Xz:n jätettävä. Kampaamoiden jätettäviä en oo hirveesti Bonacurea lukuunottamatta kokeillut. Ja tykkään enemmän noista suihkeista, koska tuntuu että ne voidemaiset tahmaa liikaa ja aina menee vahingossa liikaa vaikka yrittäin kuinka vähän laittaa. Ja suihkeet on muutenkin helpompi levittää joka paikkaan tasaisesti..

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #24 : 05.02.06 - klo:21:52 »
Olen kokeillut seuraavia jätettäviä:

Redken All Soft Soft Ends: Tekee pehmeäksi, ei tahmaa, tykkään. Miinusta kovasta hinnasta.

Lanza Color Care -suihkutettava: Jätti latvat karheaksi, en tykännyt, myin eteenpäin.

VO5 Miracle Mist: Ei tuntunut kovin tehokkaalta, en tykännyt.

Joico Color Endurance -vaahto: Välillä toimii, välillä ei. Kiva tuoksu.

Andrew Collinge Perfect Endings: Uusi tuttavuus, olen kokeillut vasta pari kertaa, mutta vaikuttaa hyvältä. Tuntuisi tuovan kiiltoa?

MOP Conditioning Mist: Kiva tuoksu, tuo kiiltoa ja jämäkkyyttä. Alla INCI kiinnostuneille:

Aqua, carica papaya fruit extract, citrus grandis (grapefruit) seed extract, citrus nobilis (mandaring orange) peel extract, mangifera indica (mango) fruit extract, medicago satica (alfalfa) extract, rosa canina seed extract, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf extract, sambucus nigra fruit extract, ascorbic acid, retinyl palmitate, sodium ascorbate, tocopheryl acetate, polyquaternium-10, polyquaternium-16, polysorbate-20, glycerin, tetrasodium edta, methylparaben, fragnance.
« Viimeksi muokattu: 06.02.06 - klo:08:34 kirjoittanut Mirre »

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #25 : 05.02.06 - klo:23:23 »
Mun jätettävät:

L'anza leave in: Vähän liian liisteriä mulle, lopputulos kuitenkin ihan hyvä. En varmaankaan osta uudestaan, jos letti pysyy tässä kunnossa.

Joico Color Endurance -vaahto: Tykkään! Tuoksu on söpö ja tehot sopivat. Ei ole korputtanut niin kuin joillekin on käynyt.

Joico K-Pak -vaahto: Tykkäsin tästäkin, mutta kyllästyin vähän tuoksuun. Liian kuivaan tukkaan laitettuna korputti. (toi on muuten tyhmä sana!)

Tigi Protein protection spray: Ihana suihke, ihana tuoksu. Sopivan kevyttä. Voi miksi tätä ei enää saa mistään?

Tigi Fast Fixx: Perussuihke, ihan kiva muttei oikein enempää.

Nexxus Luxxtress: Outo ja pahan hajuinen. Tämä tuntuu tosi hoitavalta (=lopulta lätsähtänyt ja limainen), suihke tulee pullosta liian voimakkaasti pienelle alueelle. Voisin melkein myydä pois.

VO5 Miracle mist: hyvä suihke hintaansa nähden. Tykkäsin vanhan fiiliksestä enemmän, mutta uuden tuoksu on parempi.

Redken Soft Ends: En oikein tiedä onko tämä hoitis vai suoja. Hyvältä tuntuu joka tapauksessa, ehkä ihan vähän liian pehmeä tulos mulle, vaarana siis ylivauvatukka.

Käytän joskus tavallisia hoitiksia jätettävänä, mutten oikeastaan tarvitse niin tuhteja aineita.
« Viimeksi muokattu: 05.02.06 - klo:23:27 kirjoittanut Quutti »
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #26 : 06.02.06 - klo:00:42 »
Ihme kyllä, mun tukkaan lätsäyttävin aine on suihkittava, Nexxuksen Luxxtress. Kunhan ei suihki liikaa, se kuitenkin siloittaa ja kiillottaa loistavasti  :-*

Toinen suosikki on Lanzan Leave-in Protector. Tuntuu, että mun tukka tarvitsee tuollaista voidemaista vähän "jämäköittämään". Käytänkin yleensä tätä ja Luxxtressiä yhdessä.

Kaapissa on myös pari pulloa Joico K-Pak -vaahtoa. Ei toimi mulla alkuunkaan, vaikka miten olen yrittänyt  >:( Jättää aina vain tukan karheaksi ja kiilottomaksi. Taitaa lähteä pullot myyntiin.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #27 : 06.02.06 - klo:01:14 »
Ai niin ja Goldwellin Silk Fluid on myös ihan ok voidemainen jätettävä. Ei jätä hiuksia niin raskaiksi kuin L'anzan Protector (vähän liian hoitavaa mulle). Ainoa miinus siitä että muistaakseni sisältää alkoholia (?).

Joo, sisältää mutta vasta inci:n loppupäässä. Jos oikein laskin niin vasta 15.
Itsekin varon laittamasta tukkaan mitään mikä sisältää alcohol denattia mutta tuossa on niin vähän että menkööt  :)
Ja ihan hyvä jätettävä kyllä.

Yksi ihan ok suihkittava on Miracle Mist mutta ei vedä mielestäni ihan vertoja Bonacuren kosteuttavalle suihkeelle (sille vanhalle)
joka harmiksi loppui juuri  :(

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #28 : 06.02.06 - klo:07:45 »
Mulla ei oo kokemusta kampaamotuotteista kun bonacuren täsmähoito-suihkeesta ja 4r-hoitosuihkeesta, taitavat olla vuosikausia vanhoja... Molemmat mun mielestä ihan hyviä. Viikko sitten mun kerrostetut latvat oli ihan hamppua, nyt kun noita aloin taas käyttämään, ovat siloittuneet täysin. Tuo täsmähoito-suihke on kuitenkin ehä parempi, tasoittuu pörröt päänpäältäkin kun pyyhekuiviin hiuksiin laittaa. Lisäilen sitä mukaa kun kuivuu ja näyttäisi tarvitsevan, kuivaankin päähän olen lisännyt.
Oon huomannut, että kun suihkii käteen ja käsillä laittaa hiuksiin, ei tuu niin helposti rähmäistä. Ja saa sinne minne haluaa.

Mulla on ollut myös joskus vuosia sitten vo5:sen joku hoitovaahto, sekin kyllä teki ihmeitä mun silloisille värikäsittelyyn useasti joutuneille karvoille(teinivuodet ::)).

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #29 : 06.02.06 - klo:07:50 »
Mä olen kokeillut varmaankin kymmeniä jätettäviä ja oikeastaan vain kolmesta olen tykännyt niin paljon, että olen hankkinut useamman kuin yhden pullon.

Näistä kolmesta ylioimaisesti paras ainakin näin talviaikaan on Nexxun Luxxtress, joka on varmasti kosteuttavin jätettävä mitä tiedän. Ja onko tuo ihme, sillä panthenol on incissä heti toisena:

Nexxus Phyto Organics Luxxtress Leave In Hair Moisturizer

Ingredients: water (aqua), panthenol, cetyl alcohol, hydrolyzed quinoa (chenopodium quinoa) protein, indian vanilla extract, alfalfa (medicago sativa) extract, clover (trifolium pratense) extract, dog rose (rosa canina) hips extract, camellia oleifera extract, aloe barbadensis extract, tocopheryl acetate, retinyl palmitate, stearalkonium chloride, peg-75 lanolin stearyl alcohol, ethylhexyl methoxycinnamate, cetrimonium bromide, magnesium citrate, glycerin, dmdm hydantoin, iodopropynyl butylcarbamate, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone, dimethicone, propylparaben, methylparaben, aromatherapy fragrance (parfum) with essential oils of: ylang ylang (cananga odorata), patchouli (pogostemon cablin), lemongrass (cymbopogon schoenanthus).

Tuo panthenol sopii ainakin mun tukalle loistavasti jätettävissä, sillä myös siinä toiseksi parhaassa jätettävässä panthenol on kakkosena incissä. Niin ja tämä Tigin ihana jätettävä taas on parhaimmillaan kesällä, koska siinä tuntuu olevan aika hyvä UV-suoja. Sääli ettei sitä enää valmisteta. :-\:

TIGI Protein Protective Spray

Purified Water, Panthenol, Quaternium 33, European Collagen Complex, Biotin (Vitamin H), Imidazolidinyl Urea, Methyl Paraben, Benzophenone-4, Propyl Paraben

Kolmas, edeltäviä selvästi huonompi on Redkenin All Soft Soft Ends. Nyt on kolmas pullo menossa, enkä ole tuotteesta enää ollenkaan niin innoissani kuin aiemmin. Suojaa ihan kohtalaisesti, muta ei jätä tukkaa niin ihanaksi kuin nuo aiemmin mainitut.  :(

Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.