Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 562713 kertaa)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #30 : 06.02.06 - klo:09:04 »
Kyllä tuo Luxxtress vaan hyvä tuote on niinkuin sipekin tuossa totesi. Pitkästä aikaan eilen sitä laitoin eikä se tuoksukaan ollut niin paha kuin aiemmin ajattelin. Tukka meni kiharaan ja oli pehmeä eli kosteutta tuli.   :)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #31 : 06.02.06 - klo:11:57 »
Unohdin ihan kommentoida Miracle Mistiä ja Quattron suihkittavaa.

MM (vanha versio) ei mun tukalle sopinut, lätsäytti liikaa ja hajukin oli kauhea. Ei houkuttele tuon uudemmankaan ostaminen, vaikka haju on ilmeisesti vähän parempi nyt. En kyllä ole noita missään nyt nähnytkään.

Quattron hoitosuihkeen ostin, koska se on hajusteeton. Alkuun tuote ei toiminut mitenkään päin, mutta nyt toimii selvittelyssä ja vähän hoitaakin kun suihkii koko päähän. Tuota jos suihkii liian läheltä tai yhtään liikaa, tulee sellainen kova koppura kohta, aivan kuin olisi suihkinut jotain huonoa lakkaa. En usko, että ostan uudestaan, kuin pakon edessä.

Katsoin muuten kaupassa litrahintoja Elvitalin keltaisille. Sillä pienellä purkilla, joka on virallinen jätettävä, oli litrahinta n.47eur ja tällä huuhdeltavalla hoitiksella, jota olen käyttänyt latvasuojana on litrahinta n.15eur  :D
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

tiivitaavi

• Vieras
« Vastaus #32 : 06.02.06 - klo:16:50 »
Heissan!

Jotain vinkkiä tässä kaipaisin näiden jätettävien suhteen...  Mulla on siis kamalan sähköiset hiukset. Tällä hetkellä käytössä ei ole kuin muumisuihke (selvitykseen), bonacure kosteuttava suihke (ihan yhtä tyhjän kanssa) ja goldwellin kerasilk silk fluid (latvoihin). Näistä ei tuohon sähköisyyteen ole ollut mitään apua. Pitäisi jotain parempaa hankkia.

Onko kukaan siis saanut sähköisyyttä kuriin jollain tietyllä jätettävällä? Pitäisi varmaankin olla jotain tosi hyvin kosteuttava tavaraa? En sitten tiedä onko tätä ongelmaa edes pakkasien aikana mahdollista ratkaista... Hiukseni ovat kyllä yleensä kesälläkin sähköiset.  :(

(Mahdollisimman kosteuttavan shampoon/hoidon etsintä on vielä käynnissä, koska kunnon hiushurahdus iski vasta tuossa viime syksynä, eikä kuitenkaan ole ollut varaa heti kaikkea mahdollista kokeiltavaksi hankkia... Antistaattinen kampa on käytössä. :) )

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #33 : 06.02.06 - klo:17:46 »
Minä käyttäisin jotain hoitavampaa jätettävää pesun jälkeen, esim. voidemaista. Jos vielä senkin jälkeen hiukset tuntuvat leijailevan, voisi suihkittavalla yrittää tasoittaa tilannetta. Mulla myös se, etten huuhtele hoitoainetta aivan kokonaan pois antaa pohjaa jätettävälle.
 Mä en usko että näin talvikeleillä voi tukkaa kosteuttaa ja hoitaa liikaa, mutta täysin eroon sähköistymisestä ei välttämättä edes pääse. Hyvä jätettävä kyllä auttaa aina tilannetta.

Tuotevinkkejä ovat muut varmaan parempia antamaan, itsehän olen vain tuota ALTimaa kampaamotuotteista jätettävänä käyttänyt onnistuneesti.
« Viimeksi muokattu: 06.02.06 - klo:17:48 kirjoittanut Annika »
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #34 : 07.02.06 - klo:19:24 »
Kokeilemani jätettävät (muistin varassa):

VO5 Miracle Mist -toimiva, siloittaa ja selvittää kivasti, vanha versio ehkä hippasen parempi kuin uusi
XZ hoitosuihke -sopivan kevyt, voi suihkia milloin vaan, ei hoida ihan tarpeeksi, vaatii rinnalle jotain muuta, selvittää hyvin
XZ Muumisuihke -tuoksu aivastuttaa, ei muita tehoja kuin selvitys, en osta enää
PM Awapuhi Mist -aika kevyt kun sisältää kuitenkin silikonia, selvittää ok:sti
Bonacure suihkittava (sininen versio) -joskus oli ihan kiva, kun en paremmastakaan tiennyt, lattia tulee liukkaaksi

K-Pak vaahto
-tykkäsin, jättää joskus karheaksi, pitää ostaa uudestaan
PPS Moisture Foam -ok, selvitti ja pehmensi hyvin, tätä voisin ostaa kosteuttavaksi

Joico Altima -toisinaan toimii, toisinaan ei
PPS Silk -jätettävä -jättää tahmaiseksi aina

Sunsilk ruskeille hiuksille -kiva, antaa kiiiltoa, tekee pehmeäksi, hyvä tuoksu, ihan kiva silloin tällöin suojaksi tai kiilloksi
Sunsilk oranssi aurinkojutska -paras sunsilk, tekee pehmeäksi
Sunsilk lila -joko tahmaa tai sitten ei mitään vaikutusta, välimuotoa en ole löytänyt
Dove värjätyille -tahmaa pahasti, ei toimi missään käytössä
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 08.02.06 - klo:06:05 »
Matrix Instacure: Erinomainen hinta laatu suhde
Nexxus Luxxtress: Yksi marhaimmista suihkittavista mitä olen kokeillut
Joico Integrity: Myös tykkäsin tosi paljon
L'anza Spray in conditioner: Tämä on kanssa suosikkini, vahinko vaan ettei enää valmisteta
L'anza Magig Bullet: Hyvää kamaa, mutta hinta on turhan kallis
L'anza Repair Leave in treatment: Ennen en tykännyt, mutta UT:n myötä alkanut tykkäämään
L'anza Colorcare Trauma treatment: Ihan ok, mutta ei pärjää ylläolevalle
Joico CE vaahto: Ihan kamala korpputukka
Kerastase Resistance: Ihan omintuinen tuote
Miracle mist: Hajusta pidän, mutta ei mikään suosikki.
Soft Ends: Paras latvahoito
Wella SP repair hoitovaahto: Ei mitään vaikutusta
Bonacuren kosteuttava hoitosuihke vanhasta sarjasta: Korpputukka efekti
Sebastian Laminates Detangling Milk: En tykännyt kevyen kiinnittävän ominaisuuden vuoksi
Paul Mitchell Taming spray: Ei suurta hoitotehoa, mutta ihan ok selvittävä
Cutrin Phase detangling milk: Voi järkky mikä rasvatukka
Redken So-Long Heat treat: ok, mutta varottava laittamasta liikaa
Loreal Serie Expert Hydra repair hoitosuihke: Kiva kiilto, mutta ei juurikaan hoida. Tuote lähes kokonaan silikoneja
Tigi Protein Spray: Paras
Tigi Bed Head Health Goddess: Järkky, kamala haju ja takutti eikä selvittänyt
Tigi Catwalk Fast Fixx: Käytössä parhaillaan, ihan ok mutta ei Protein sprayn veroinen
Redken Anti-Snap: En huomannut mitään hoitotehoja ja voimakas tuoksu
« Viimeksi muokattu: 09.02.06 - klo:05:48 kirjoittanut Jolanta »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #36 : 08.02.06 - klo:20:10 »
Käykös tuo CE-vaahto värjäämättömille hiuksillekin?

Milelestäni tuota vaahtoa voisi käyttää värjäämättömäänkin hiukseen, koska ei tuo ole mitenkään sävyttävä. Ja kuitenkin, kun se kosteuttaa ja hoitaa, niin miksi ei. Ainakin mä voisin kuvitella sitä käyttäväni, vaikkei olisi värjätyt hiukset. Siinä on niin hyvä tuoksukin :) Ja hiukset tuntuu hyvältä sen jälkeen.

Mitä mieltä muut (= fiksummat) on?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 08.02.06 - klo:22:11 »
En nyt varmastikaan fiksumpi ole, mutta kyllä minä ainakin käyttäisin! Mikä ettei, eihän ylimääräinen hoito ikinä pahitteeksi ole...

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #38 : 09.02.06 - klo:01:19 »
OT
Olen huomannut aika oudon jutun tuon hiuksien sähköisyyden suhteen. Silloin kun asustettiin minun asunnossa joka on (vanhan puukerrostalon) saunarakennuksessa, eli vanhan mummonmökin kaltainen, ei hiukseni menneet sähköisiksi edes villapaitaa riuhtoessa päälle ja pois eikä oikein muutenkaan. Myöskään kädet eivät kuivaneet niin pahasti.
Nyt kun asustellaan täällä miehen asunnolla joka on tyypillinen kerrostaloasunto, on kädet ihan korput koko ajan ja hiukset varsinkin aamuisin sähköiset. Vedelläkin voi olla jotain tekoa tän asian kanssa koska täällä kalkkeutuu astiat melko herkästi kun taas mun asunnolla ei ollenkaan. Mystistä..  ???
/OT

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #39 : 09.02.06 - klo:07:39 »
OT
Olen huomannut aika oudon jutun tuon hiuksien sähköisyyden suhteen. Silloin kun asustettiin minun asunnossa joka on (vanhan puukerrostalon) saunarakennuksessa, eli vanhan mummonmökin kaltainen, ei hiukseni menneet sähköisiksi edes villapaitaa riuhtoessa päälle ja pois eikä oikein muutenkaan. Myöskään kädet eivät kuivaneet niin pahasti.
Nyt kun asustellaan täällä miehen asunnolla joka on tyypillinen kerrostaloasunto, on kädet ihan korput koko ajan ja hiukset varsinkin aamuisin sähköiset. Vedelläkin voi olla jotain tekoa tän asian kanssa koska täällä kalkkeutuu astiat melko herkästi kun taas mun asunnolla ei ollenkaan. Mystistä..  ???
/OT
Johtuu ilmankosteudesta, tai siis sen puutteesta. Ilmankostutin poistaa ongelman. Kauko- ja sähkölämmitteisissä on yleensä talvella todella kuiva huoneilma.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #40 : 09.02.06 - klo:09:37 »
jeps, kyllä paluun kerrostaloon tosiaan huomaa... Meillä ok-talossa ilmankosteus pysytteli talvellakin 45-50 prosentissa, nyt täällä nykykämpässä mennään kovimmilla pakkasilla jopa alle 30 %. Eipä ihme, että tukka rutisee kuivuuttaan ja iho kutisee jatkuvasti.

Pitäis vissiin ostaa uusi ilmankostutin, ei tätä muuten oikein tahdo jaksaa. :-\
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #41 : 09.02.06 - klo:10:43 »
Jätettävinä olen käyttänyt:

Lanza ColorCare-suihkittava - suosikkituote, jättää tukan sileäksi ja pehmeäksi (lähinnä varmaan amodimethiconen takia), kesällä loistava kun joutui oleilemaan auringossa. Sisältää keratiinia, joten ei välttämättä sovi kaikille.
Lanza Magic Bullet-suihke - ihanan kevyt ja silkinsileä tukka, mutta hajun takia en voi käyttää.
Miracle Mist-suihke - suosikkituote, käytän melkein joka pesussa. Amodimethiconea, panthenolia ja glyseriniä, jotka sopivat tälle tukalle kuin tauti. Kevyt aine, mutta tekee sileän ja pehmeän lopputuloksen.
Redken Soft Ends - nykyisin yksi suosikeista, käytän silti vain latvaosiin. Teki aiemmat vahingoittuneet ja kuivahkot latvat tahmaisen oloisiksi, mutta niiden poisleikkauksen jälkeen on ollut tosi hyvä aine.
K-pak hoitovaahto - tukasta tulee ihanan pehmeä, sileä ja jämäkkä, joskus korputti kun laittoi liian kuivaan tukkaan, pitää levittää tähän päähän heti pikaisen pyyhekuivauksen jälkeen. Käytän silloin tällöin, jos liian usein - saattaa korputtaa.
CE-vaahto - korputti joka kerralla vaikka levitti millaisiin hiuksiin (kosteat, kuivemmat) ja miten paljon tahansa, lisäksi teki tahmaisenoloisen tuloksen, kädet ei menneet enää latvoista läpi. Pehmentävistä hoitiksista ei tuntunut olevan apua tämän kanssa, en tiedä miksei sovi.
Nexxus Luxxtress - käytin pari pulloa, kolmas alkoi tökkiä koska haisi paljon voimakkaammalta mitä aiemmat. Ihana tuote muuten, tykkäsin tosi paljon, pehmeä ja sileä lopputulos. En usko että tulee enempää käytettyä.
Lanzan leave in protector - Ylipaksua tahnaa. Tiedä oliko mulla jotenkin viallinen pullo, mutta tukasta tuli tosi rasvainen joka kerta, sama miehellä. Tai sitten laitoin liikaa, vaikkakin yritin ihan minimaalisesti.
Bonacure latvasuoja - tuli käytettyä kun ei paremmasta tiennyt. Kamala haju ja muovimainen tukka, tahmasi latvat.
Cutrin Color Booster- latvasuoja - ihan hirveää litkua, liimasi latvat yhteen ja tahmasi.

Summa summarum: Panthenol, Glyserin ja Amodimethicone on tämän pään pelastus. ;)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #42 : 09.02.06 - klo:14:19 »
OT, mutta olen taas havainnut, että meidän vanhassa kerrostalossa on suht normaali ilmankosteus kovillakin pakkasilla. Mutta opiskelija-asunnossani, joka on uudehkossa kerrostalossa, on aivan liian kuivaa. En pysty olemaan siellä piilarit päässä tuntiakaan. Hiuksetkin lentää ja iho rutisee kuivuuttaan. Kauhein kokemus oli kun jouduin kovassa flunssassa olemaan siellä. Hengittäminen tuntui pahalta ja nenä oli niin kuiva, että verta tuli. Pidin sängyn vieressä vesiastiaa ja märkiä pyykkejä, mutta ei se kylmä kosteuskaan tuntunut hyvältä. :(

Asiaan: Käytän tällä hetkellä Luxxtressia, mikä kosteuttaa hiukset todella hyvin. Välillä käytän myös Lanzan leave-in protectoria. Se sopii paremmin kosteuttavan tehiksen jälkeen, koska on enempi rakennepaikkaava, kuin kosteuttava. Kaapista löytyy myös Lanzan healing color care-suihke, jota säästelen kesää varten. Toimii hiuksissani oikein hyvin. Siloittaa ja kosteuttaa. Latvoihin laitan joka pesun jälkeen soft endsiä.
K-pakin vaahto toimi vielä viime kesänä hyvin, mutta nyt talvella ei enää kosteuttanut tarpeeksi, ja latvat jäi korpuksi. :)

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 09.02.06 - klo:15:34 »
Käykös tuo CE-vaahto värjäämättömille hiuksillekin?

Milelestäni tuota vaahtoa voisi käyttää värjäämättömäänkin hiukseen, koska ei tuo ole mitenkään sävyttävä. Ja kuitenkin, kun se kosteuttaa ja hoitaa, niin miksi ei. Ainakin mä voisin kuvitella sitä käyttäväni, vaikkei olisi värjätyt hiukset. Siinä on niin hyvä tuoksukin :) Ja hiukset tuntuu hyvältä sen jälkeen.

Mitä mieltä muut (= fiksummat) on?

Itse käytän noita Joicon vaahtoja ihan koko tukkaan, vaikka juurestani on reilut 15 senttiä värjätty pelkästään Elumenilla (jonka aiheuttama rasitus on samaa luokkaa kuin millä tahansa suoravärillä), joten se ei ole edes sitä niin sanottua käsiteltyä hiusta, vaan "normaalia". Ja ihan hyvin sillekin tukalle kelpaa nuo hoitavammat tuotteet.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #44 : 09.02.06 - klo:16:49 »

Onko kukaan siis saanut sähköisyyttä kuriin jollain tietyllä jätettävällä? Pitäisi varmaankin olla jotain tosi hyvin kosteuttava tavaraa? En sitten tiedä onko tätä ongelmaa edes pakkasien aikana mahdollista ratkaista... Hiukseni ovat kyllä yleensä kesälläkin sähköiset.  :(

Mulla tähän talviajan ärsyttävään hiusten sähköisyyteen auttaa Tigin Fast-Fixx, joka nimenomaan on tarkoitettu sähköisille hiuksille. Toimii myös sähköiseen villapaitaan, jos vaan raaskii suihkia  :D. Ei sen kummempaa tehoa hiuksiin.

Muita jätettäviä mitä tulee käytettyä, ovat:

Redken Soft ends - Yksi parhaista tuotteista. Tekee hiuksista helposti selvitettävät ja pehmeät.
VO5 Miracle Mist - Simppeli arkisuihke, kostetuttaa hyvin. Vanha versio paljon parempi. Tämä uusi tahtoo takuttaa hiukset, en tiedä miksi.
Lanza Magic Bullet -suihke - Siloittaa ja tekee hiuksista ihanan tuntuiset. Haisee pahalle.
K-pak hoitovaahto - Satunnaisessa käytössä ok. Jatkuvassa käytössä tekee korppuiset hiukset.
Color endurance - hoitovaahto - Toimii mun hiuksissa mainiosti. Paras tulos, kun laittaa kohtuu märkiin hiuksiin.
Goldwell Kerasilk instant fluid: Ihan ok tuote, ei huippuhyvä muttei huonokaan. Kiva tuoksu ja pehmentää latvoja.
Bonacure latvasuoja - Entisessä elämässä tuli käytettyä paljon. Onneksi jo paremmista tietoa. Jättää latvat tahmeiksi.
Bonacure suihkittava  pikahoito - Tästä kyllä tykkään vieläkin. Kostuttaa hyvin ja saan helposti selvitettyä hiukset.
« Viimeksi muokattu: 11.04.06 - klo:18:21 kirjoittanut Kikka »
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli