Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549468 kertaa)

Poissa olivia

• HAIRahtanut
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #315 : 25.12.06 - klo:18:31 »
Mulla oli tuota 4R suihketta joskus vuonna nakki ja ainakin mieleen jäi ihana tuoksu ja edullinen hinta (maksoin 4 euroa). Ei se ihmeitä tehnyt mutta tuntui kyllä kosteuttavan ja oli sellaista kevyttä ettei ainakaan lähmännyt hiuksia.

Breathe me.

Trouper

• Vieras
« Vastaus #316 : 26.12.06 - klo:18:32 »
Joicon K-pak vaahto on nyt käytössä ja sopii tähän tukkaan kuin nakutettu! Tällä pärjäilen varmasti hetken, mutta vaihtelun vuoksi pian täytyy hankkia joku uusi, varmaan Joicon värinsuoja.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #317 : 03.01.07 - klo:21:45 »
Mä olen vihdoin löytänyt täydellisen yhdistelmän jätettäviä.

Eli Phyto 9 ja sitten kun se on imeytynyt tukkaan kunnolla, niin päälle Tigin After party. Tulee ihan mielettömän terveen oloinen tukka. Ja kiiltävä.  :D
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Biiver

• HAIRahtanut
« Vastaus #318 : 03.01.07 - klo:22:33 »
Sipeltä sainkin idean, että pitäisi sekoittaa tuota Phyto 9:ää johonkin silikoniseen ja silottavaan jätettävään. After Partyä en taida uskaltaa kokeilla, kun se tuntuu olevan sitten melkein pelkkää silaria ja näyttää mulla kamalalta, jos laitan vähänkään kosteeseen tukkaan. Phytokarite ainakin alkoi mulla pelittään, kun pistin joukkoon silikonista tehohoitoa, joten kenties Phyto 9:kin saisi enemmän irti sillä keinolla. Yksistään ei tee ihmeitä mun tukalle, jättää aika karheaksi.

Lanzan Hair Repair -jätettävä taas tekee tukan yllättävän silkkiseksi, vaikka on korjaavaa sarjaa. Olin myös yllättynyt miten sileän tukan sain Joicon Color Endurance -vaahdolla. Ei mitään ennennäkemätöntä sileyttä, mutta oletin että karhea ja kuiva luonnonkiharani olisi räjähtänyt täysin ja tulikin ihan kiva tulos.

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 04.01.07 - klo:12:26 »
Toimisikohan tuo VO5 Daily Colour Lock Fade Defy värjäämättömiin hiuksiin? Ei kai taida mitenkään sävyttävää olla? Markettijätettävää haen, kaikki vinkit tervetulleita.  :) Sekin olisi kiva, jos aine auttaisi hiusten rehottavuuteen, ne kun tuppaa vastapestyinä sojottaa vähän joka suuntaan  :-\

Edit. Olisikohan jollain kokemuksia VO5 Nourishing Creme Leave In Conditionerista? Sehän ei taida ensisijaisesti värihiuksille olla tarkoitettua tavaraa?
« Viimeksi muokattu: 04.01.07 - klo:12:30 kirjoittanut Kemuli »
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #320 : 04.01.07 - klo:16:10 »
Toimisikohan tuo VO5 Daily Colour Lock Fade Defy värjäämättömiin hiuksiin? Ei kai taida mitenkään sävyttävää olla? Markettijätettävää haen, kaikki vinkit tervetulleita.  :) Sekin olisi kiva, jos aine auttaisi hiusten rehottavuuteen, ne kun tuppaa vastapestyinä sojottaa vähän joka suuntaan  :-\

Jos kyse on siitä punaisesta tuubista (minulla on sellainen Fade Defy tuolla kaapissa) niin kyllä toimii. EI sisällä mitään värjäävää, ja kuinka voisikaan kun siinä ei edes mainita minkä värisille hiuksille se on, vaan ihan yleisesti että värjätyille  :D
Käsittääkseni tuossa se "color lock" tarkoittaa yksinkertaisesti silikoneja jotka tekevät hiuksen pintaan kalvon joka näin ollen suojaa väriä haalistumiselta, ei sen kummempaa  :)

Minä joskus laitan tuota ihan kuivaankin tukkaan jos latvat hapsottavat miten sattuu, toimii kyllä hyvin siloitteluun. Aika varovasti vähän kerrallaan kannattaa annostella ettei mene liikaa, silloin saattaa lähmätä.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #321 : 04.01.07 - klo:18:53 »
color lock on oletetun aurinkosuojan ja kiillottavien aineiden yhteisnäytös, ei sen kummempaa :) käy siis hyvin värjäämättömillekin
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #322 : 04.01.07 - klo:20:04 »
Fade Defy -jätettävä tarttuikin nyt mukaan. Jos muutenkin toimii, niin kesällä varsinkin on varmaan aika passeli kun on auronkosuojakin.  :)
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Trouper

• Vieras
« Vastaus #323 : 04.01.07 - klo:21:13 »
Tänään ostin pitkän harkinnan ja kuolaamisen jälkeen Redkenin All Soft Soft Ends-latvasuojan/jätettävän. Pitäisköhän aikaistaa pesupäivää yhdellä että pääsisin jo tänään testailemaan, onko se kaiken hypen arvoista.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #324 : 04.01.07 - klo:21:39 »
Mulla toimii tässä päässä aivan loistavasti yhdistelmä Joicon Leave-in Detanglerista ja Redkenin Anti-Snapista. Tulee mukavan jäntevä, pehmeä ja kiiltävä tukka.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 04.01.07 - klo:22:39 »
Pakko myöntää, että tässä asiassa olen laiminlyönyt hiuksiani ja pahasti. En ole koskaan jaksanut panostaa jätettäviin hoitoaineisiin, jos latvasuojaa ei lasketa  :-[ tämän threadin myötä omatuntoni on alkanut härnätä minua, ja seuraava ostokseni olkoon jonkinlainen latvasuoja. Lueskelen vielä tarkemmin viestit läpi ja katselen, josko jollain olisi samanlainen hiustyyppi kuin minulla, niin tietäisin suurin piirtein että mitä kokeilla  :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 04.01.07 - klo:23:24 »
Minulla on tähän asti ollut käytössä Phyton 9 ja Bonacuren latvasuoja. Phyto on aivan mahtavaa, mutta tuubi on kohta loppu enkä tiedä milloin kerkiän Tukholmaan hakemaan lisää. Bonacure taas kuluu ainakin minulla käytössä tosi nopeasti vaikka ihan hyvä tuote onkin.

Nyt himottaisi hankkia Redkenin Soft Ends, sitä minulla ei aiemmin ole ollut, mutta kauheasti tekisi mieli kokeilla kaikkien kehujen perusteella. Tukkani lyhentyi juuri kymmenisen senttiä ja nyt aion pitää latvoista aivan ultahyvää huolta! :)

Trouper

• Vieras
« Vastaus #327 : 05.01.07 - klo:11:22 »
Pakkohan oli sitten eilen pestä hiukset että pääsin testailemaan uutta Soft Endsiä. Taitaa johtua hoitoaineen (DB) lyhyestä vaikutusajasta, että hiukset ei juurikaan vakuuta nyt. Latvat ovat kyllä ihanan pehmeät, mutta hiukset muuten ihan ok. Laitoin pyyhekuiviin hiuksiini (n.10cm hartioiden yli) ehkä puolikkaan herneellisen, täytyy seuraavaksi koittaa vähän kuivempaan tukkaan ja hiukan suuremmalla annostuksella.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 05.01.07 - klo:14:50 »
Taidan olla onnistunut yhdellä hiusaineiden osa-alueella haalimaan justiinasa oikean setin tuotteita: jätettävissä. Kun vielä muilla pääsisi samaan, saisi listat pienetä ainakin puolella.

Kaapista löytyy kaksi voidemaista, Nexxus Headress ja MOP Leave-in. Ensimmäinen on tuuheuttava ja lämpösuojallinen, mutta hoitaa myös hyvin, jälkimmäinen on vähän kevyempi ja raikkaampi.

Sitten kaksi suihketta, Nexxus Luxxtress ja TBS Mustikkasuihke. Ensimmäinen kunnolla hoitava ja korjaava, toinen kevyempi, jonkin verran kosteuttava ja hyväntuoksuinen, tätä käytän pääsääntöisesti. Lisäksi on Miracle Mist, mutta se ei ole varsinaisena jätettävänä käytössä vaan lähinnä hiusten kostutukseen tai yhdessä jonkun muun kanssa.

Latvoille on myös kaksi tuotetta, Tigi Ego Boost ja Girl Toys. Ensimmäinen on sopivasti sekä suojaava että hoitava, laitan joskus muuallekin kuin latvoihin, ja jälkimmäinen varsinainen silikonipanssari ihan pienelle matkalle latvaan ja myöskin sekoitettavaksi muotoilutuotteisiin.

Näiden lisäksi omistan vielä SIM System 4 Tonicin, joka on tarkoitettu päänahan hoitoon.

Nämä ovat omalle hiustyypilleni parhaat, ja ainakin yritän olla haalimatta enempää. Kokeilin jossain vaiheessa innokkaasti Redken Soft Endsit ym. mutta lopulta tajusin, että lyhyelle ja hentoiselle hiukselleni ne eivät oikein sovi.

avarephelia

• Vieras
« Vastaus #329 : 16.01.07 - klo:17:33 »
Mulla olisi poistuhlattavana Schwarzkopfin Gliss Total Repair-hoitoainetta (luulin vielä joku aika sitten, että wau, tämähän on nyt tosi hemmottelua hiuksille... no olihan se, verrattuna niihin tuotteisiin joita käytin  ::) ). Pitääpä kokeilla miten se toimii jätettävänä. Siis pesupäivien välilläkö voi laittaa ihan kuiviinkiin hiuksiin? Miten minulla on sellainen mielikuva, että kosteuttavia aineita ei pitäisi laittaa kuiviin hiuksiin..?