Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 550106 kertaa)

redswan

• Vieras
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #435 : 01.03.07 - klo:14:47 »
Kuten jotkut muutkin täällä, sain LF:stä Lanzan Leave-in conditionerin("KB2") protectorin sijaan.
Enkä tosissaan ole vakuuttunut tuosta conditionerista; laitoin aivan pikkuriikkisen määrän kokeiluksi ja lopputulos oli kuitenkin hirmu rasvaisen oloinen. :(

Yritättekö jotenkin estää jätettävien kulkeutumisen hiustyveen  asti?Itselle on jäänyt sellainen vaikutelma, että jätettävän kulkeutuminen harjan mukana tyveen aiheuttaisi omalta osaltaan lähmäisen lopputuloksen. Joten yritän olla harjaamatta samalla kuin kuivaan  ;D
Plus, tuo Lanzan conditioneri tuntui tarttuvan tehokkaasti myös harjaan.

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 01.03.07 - klo:15:17 »
Mä laitan jätettävän aina pää alaspäin ja käsillä haron aineet hiuksiin niin ettei sitä mene tyveen.
Sen jälkeen kampaan harvapiikkisellä kammalla hiukset kertaalleen läpi. Sen jälkeen mä en hiuksia kampaa, saatikka harjaa ennen kuin hiukset on kuivuneet ja yleensä se tapahtuu vasta aamulla koska pesen hiukseni aina illalla.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #437 : 01.03.07 - klo:15:24 »
^Minä teen juuri kuten Tarabel, eli jätettävät laitan suihkun jälkeen pää alaspäin jolloin aineita ei mene tyveen niin helposti. Kosteiden hiusten selvittely hellästi harvapiikkisellä kammalla, samalla aineet leviävät hiuksiin tasaisemmin. Hiusten annan kuivua itsestään tai sitten föönaan. Jos laittelen esimerkiksi suihkutettavaa jätettävää pesukertojen välissä niin laitan yleensä vain latvoihin, silloin kallistan päätä vähän tai pidän toisella kädellä latvoja sivussa ja suihkuttelen sitten niihin jätettävää, silloinkaan ei mene ainetta päänahkaan.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

redswan

• Vieras
« Vastaus #438 : 01.03.07 - klo:15:37 »
Mä laitan jätettävän aina pää alaspäin ja käsillä haron aineet hiuksiin niin ettei sitä mene tyveen.
Sen jälkeen kampaan harvapiikkisellä kammalla hiukset kertaalleen läpi. Sen jälkeen mä en hiuksia kampaa, saatikka harjaa ennen kuin hiukset on kuivuneet ja yleensä se tapahtuu vasta aamulla koska pesen hiukseni aina illalla.

Kiitos vinkistä. Kumman järkevältä tuo kuulostaa teidän sanomana, itse kun tuota mietin niin luulin olevani vain vainoharhainen :D Pitänee sitten tosiaan jättää harja pois kuivausvaiheesta.

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #439 : 01.03.07 - klo:16:16 »
redswan, mikään ei ole vainoharhaista toimintaa kun kyse on hiusten hyvästä hoidosta. ;D
Täältä mä olen bongannut paljon hyviä vinkkejä ja niksejä joita ei ennen tullut edes ajatelleeksi.
Kampaajaltani saamani palautteen perusteella ne ovat toimineet erittäin hyvin. ;)

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #440 : 01.03.07 - klo:17:11 »
Minä laitan suihkittavat hoitoaineet yleensä niin, että suihkutan käsiin 4 suihkausta ja sitten hieron käsiä vähän yhteen ja levitän hiuksiin. Joskus suihkin suoraan tukkaan (XZ suklaa-vaniljan suihkin huoletta suoraan tukkaan).
« Viimeksi muokattu: 01.03.07 - klo:19:07 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
« Vastaus #441 : 01.03.07 - klo:18:33 »
Voidemaisia laitan itse vain ihan latvoihin mutta suihkutettavia heitän kyllä huolella ihan koko päähän, tosin en tarkoituksella päänahkaan asti. XZ:n suklaa-vaniljasuihketta suihkin varmaan miljoona suihketta ympäri päätä enkä kertaakaan ole saanut lähmäistä lopputulosta. Voi olla että silikonisten versioiden kanssa saa olla varovaisempi.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 03.03.07 - klo:11:31 »
Onko Goldwellin Kerasilk Instant Silk Fluid jätettävä hoitoaine vai latvasuoja? Mitä tuolta inciketjusta katsoin niin näyttäisi sisältävän silikoneja aika paljon. Latvasuoja siis?

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 07.03.07 - klo:21:27 »
Tuli tehtyä heräteostos, VO5 Absolute Blonde brightening creme...  Aine on väriltään vaaleanviolettia :D
INCI näyttää äkkiseltään melko samalle kuin Fade Defyn, mutta viimeisenä on suluissa ext violet 2, mitäköhän se on? Pigmenttiä vaiko vaan jokin väriaine?
Koostumus on lötkömpää kuin Fade Defyssa. Ei tahmannut ainakaan ekalla käyttökerralla :)
1b M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 09.03.07 - klo:13:55 »
Mitkä olis hyviä UV-suojan sisältäviä jätettäviä, mielellään suihkeita. Viime kesänä mulla oli Bonacuren. Se oli ihan ok. Siitä olis vielä puolet jäljellä, mutta täytyy kattoa käytänkö loppuun vai ostanko jonkin muun...

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #445 : 09.03.07 - klo:14:00 »
^Ainakin Herbinan hiuksiin jätettävässä hoitosuihkeessa on UV-suoja. Tuosta löytyy paljon juttua täältä, haulla varmaan löytyy. Kiva tuoksu, kevyt, sisältää kosteuttavia ainesosia ja on silikoniton. Olen tykännyt tuosta koko ajan enemmän mutta laitan kyllä latvoihin lisäksi jotain tuhdimpaa ainetta kun ne tuppaavat kuivumaan helposti. Voidemaisista jätettävistä UV-suoja on mm. Lorealin Serie Expert Absolut Repair -jätettävässä, tuota en ole vielä ehtinyt kokeilla vaikka se hyllystä löytyykin niin en osaa sanoa millainen on käytössä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #446 : 09.03.07 - klo:14:48 »

Lanzan healing color care-suihkeessa on UV-suoja ja sitä onkin paljon täällä kehuttu!
 Pitäis itsekkin hankkia... :)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #447 : 09.03.07 - klo:15:38 »
^Tuo on muuten itsellänikin hankintalistalla ja unohdin kuitenkin mainita sen.  ::) Lisäksi unohdin mainita Redkenit, eli Redkenillä on ainakin Color Extend Color Veil -suihke, jossa on UV-suoja ja joka tuo myös kiiltoa hiuksiin. Myös Blonde Glam Crystal Flashissa on UV-suoja. Lisäksi Redkenillä on myös UV rescue -sarja, en tiedä myydäänkö tuota vielä Suomessa mutta saa ainakin LookFantasticista, sarjaan kuuluu mm. suihkutettava tuote UV Rescue Protective Oil.
« Viimeksi muokattu: 09.03.07 - klo:15:42 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 09.03.07 - klo:16:46 »
^Okei, täytyy miettiä tuota "kesäjätettävää".  :)

Mutta mitä jätettävää suosittelisitte mulle muuhun kuin kesäkäyttöön (tässä ei siis tarvitse olla UV-suojaa. Kesäisin käytän eri jätettävää siis kuin muina vuodenaikoina.). Mulla on värjätyt puolipitkät, ihan hyväkuntoiset hiukset. Jätettävältä toivon kiiltoa ja pehmeyttä, sekä sitä ettei vie väriä mennessään, ja kevyttä hoitavuutta. Liian hoitavat tuotteet tuntuu lätsäyttävän tukan. Keratiini tuntuu tekevän tukasta hieman karhean. Alkoholia, mineraaliöljyä ja isopropyl alcoholia välttelen. Silikonia saa olla, mutta liiallinen määrä tuntuu lätsäyttävän.

Olen nyt käyttänyt Wellan kampaamosarjan värjättyjen hiusten  jätettävää vaahtoa, ja se on ihan hyvää. Mitä voisin kokeilla tuon jälkeen?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 09.03.07 - klo:17:10 »

Mutta mitä jätettävää suosittelisitte mulle muuhun kuin kesäkäyttöön (tässä ei siis tarvitse olla UV-suojaa. Kesäisin käytän eri jätettävää siis kuin muina vuodenaikoina.). Mulla on värjätyt puolipitkät, ihan hyväkuntoiset hiukset. Jätettävältä toivon kiiltoa ja pehmeyttä, sekä sitä ettei vie väriä mennessään, ja kevyttä hoitavuutta. Liian hoitavat tuotteet tuntuu lätsäyttävän tukan. Keratiini tuntuu tekevän tukasta hieman karhean. Alkoholia, mineraaliöljyä ja isopropyl alcoholia välttelen. Silikonia saa olla, mutta liiallinen määrä tuntuu lätsäyttävän.

Itse kokeilemistani tuotteista MOP Leave-In Conditioner ja Nexxus Luxxtress voisivat sopia, ensimmäinen on voidemainen ja toinen paksuhko suihkittava. Löytyy ihan reilustikin hoitavuutta ja pitemmälle hiukselle varmasti hyviä (MOP ei oikein toimi lyhyessä tukassani, en tiedä johtuuko mallista vai hiuslaadusta). Kevyemmästä päästä tykkään itse tosi paljon Body Shopin Mustikkasuihkeesta. L'anzan Leave-in Conditioner on myös mukavasti pehmeyttä antava.

UV-suojasta ei ole talvellakaan haittaa, paistaa aurinko silloinkin, joten jos kesäkäyttöön löytyy nappituote, niin ilman muuta kannattaa hyvää käyttää ympäri vuoden.