Siteeraan tässä itseäni vajaan vuoden takaa:
Mulla on aina ollut jostain syystä joku lievä vastenmielisyys jätettäviä hoitoaineita kohtaan, jotenkin tuntuu että ne vaan lähmää ja latistaa mun tukkaa ja saa sen jotenkin "klimppiseksi". (...) Tähän mennessä ainoot jätettävät mitä oon käyttänyt on Doven Moisture Shield Spray Balsam ja Muumisuihketta lähinnä selvittelyyn. ALTimaa kokeilin kerran jätettävänä ja se oli ihan ookoo, muttei jättänyt mitään sellaista tunnetta että tekisi mieli aina alkaa jätettäviä käyttämään.
Ja mitä tämä foorumi on mulle tehnytkään?

Nyt mulla on 11 jätettävää hoitista! Olen löytänyt omille hiuksilleni ne oikeat leave-in -tuotteet ja lähmäisyys ja klimppisyys on muisto vaan.
Mun lempparijätettävät on K-Pakin vaahto, Sebastianin Potion 9 ja tuo aiemmin hehkuttamani uusi löyty CHI Keratin Mist. Aivan mahtavia tuotteita. Mulla on myös Nexxuksen Luxxtress ja Headress odottamassa joita olen kumpaakin testannut kerran ja sen perusteella Luxx tuntui paremmalta.
Onko täällä useampikin käyttänyt Phyton ysiä ja Sebastianin Potion 9 rinnakkain? Mulla tuo Potion 9 on (Originals-sarjaa) ja tykkään kyllä, mutta himottaisi kokeilla Phytoakin. Potion 9 on suht edullista, mutta onko Phyto 9 suolaisen hintansa väärti verrattuna edelliseen?
Mulla on kumpaakin ja Phyto ysiä en oo tähänkään päivään mennessä saanut toimimaan tukassani. Ehkä suurimpia laatutuotepettymyksiäni. Mutta incihän siinä on loistava ja uskon että monen muun tukassa se on aivan unelma. Se tuntuu käteen kaurapuuron tuoksuiselta voiteelta ja kun sen levittää hiuksiin, se imaistuu hetkessä eikä jätä hiukseen minkäänlaista tunnetta, ei liukkautta, ei pehmeyttä tahi taipuisuutta. Latvat tuntuvat yhtä kuivilta kuin "nature"-tilassa.
Potion 9 on
aivan erilaista. Se on oranssia, ehkä vähän sitrukselta tuoksuvaa geelivoidetta joka tuntuu heti käsissä mielettömän liukkaalta ja jättää hiuksiinkin liukkaan, sileän tunnun. Muotoiluominaisuutensa ansiosta hiukset kuivuvat "muotoon", eli esim. kiharat tulevat paremmin esille. Harjatessa kuivan tukan hiusten lievä jäykkyys katoaa ja jäljelle jää pehmeä, aaltoileva pinta! Me likes.
(Okei, huomasin just että sullahan on jo itsellä tuota Potionia joten tiedät tietysti millaista se on käytössä, mutta tulipahan tietoa muille joilla sitä ei ole.)