Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549460 kertaa)

Poissa Reese

• Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #660 : 25.01.08 - klo:15:29 »
Mäkin olisin muuten ostanut KC:n Moisture Mistin, ( koska on ilmeisesti kosteuttavampi kuin Color Save Spray), mutta värihiusten suihkeessa on niin ihana tuoksu (vadelma-vanilja-hillo). Tosin tuoksu ei jää hiuksiin.

Mulla on sekä Moisture Mist että Color Save Spray. Kumpikaan ei lätsäytä, mutta paljon pehmeämpi tulos tähän karheaan päähän tulee (jotenkin yllättäen) Color Savella, vaikka oletin etukäteen, että tuo kosteuttavampi olisi parempi. Ja mulla kyllä jää se vadelmantuoksukin hiuksiin, ehkä suihkin enemmän kuin normikäyttäjä (varmaan n. 10-15 suihkausta) ;)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #661 : 27.01.08 - klo:15:46 »
Mun suosikki on Redkenin Velvet Whip, ihanan täyteläistä ja tuoksuu ihanalta! Voittaa vanhan Soft Endsin.  :)

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #662 : 27.01.08 - klo:17:05 »
Hei onko kukaan käyttänyt Over the Topin Whipped Cremeä jätettävänä? Mä oon saanut semmoisen kuvan, että sitä vois käyttää jätettävänä. Pitäis ens kuussa tilata uus jätettävä, kun O&H ei toimi siinä hommassa enää. Niin mietin näiden kahden välillä:

http://www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=100&SectionID=131&FeaturedProduct=451&pID=1

http://www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=298&SectionID=122&FeaturedProduct=1112&pID=1

Myös tuo B&B houkuttelis kovasti, vaikuttaa niin suloiselta merkiltä :D

Minulla on nuo molemmat hoitoaineet, joskaan en ole ikinä älynnyt kokeilla Whipped Cremeä jätettävänä. Aiemmin, jolloin mulla ei ollut vielä sellaista määrää erilaisia hiustuotteita kuin nyt, pidin kovasti B & B:n jätettävästä. Nyt kuitenkin moni muu on mennyt sen edelle.

Kuinka hoitavaa jätettävää tarvitsisit? Ilmeisesti aika hoitavaa, jos kerran olet käyttänyt O&H:ta aiemmin. Nykyisin, kun kaipaan erityisen hoitavaa jätettävää, laitan Kiehl'sin jätettävää hoitoainetta. Se on kyllä muistaakseni yllättävän kallista ottaen huomioon pullon pienehkön koon. Toisaalta sitä tarvitsee vain vähän kerrallaan.

Whipped Creme on tosi hoitavaa lyhyelläkin vaikutusajalla. Pitääpä kokeilla sitä jätettävänä heti tänään.
2c M i

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #663 : 27.01.08 - klo:18:15 »
^ Kiitos kun testaat jätettävänä! Tuo olisi nyt nimittäin HQHairissa Outletissa, niin ajattelin, että sais edullisesti jätettävän. Mutta Bumble & Bumble kiinnostanee myös jotenkin ja tuo kuvaus siitä kuulostanee hyvältä tuolla HQ:ssa. En niin hoitavaa välttämättä tarvitse, koska kyllä mulla on hoitavia jätettäviä muutenkin, mutta niitä on niin vähän, että nyt tarttis yhden lisää. Ja jomman kumman noista ajattelin hankkia.

Edit. Taidan sittenkin kallistua B&B:n suuntaan, kun oon lukenut siitä juttuja netistä...
« Viimeksi muokattu: 27.01.08 - klo:18:18 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #664 : 28.01.08 - klo:09:16 »
Vähän ot, mutta mansikkalastakin bongasin noita b&b tuotteita..:) Jos tuo jätettävä on hyvää, voisin itsekin ajatella tilailevani (rahan menoa ei voi estää..) ::)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #665 : 01.02.08 - klo:13:59 »
Hei onko kukaan käyttänyt Over the Topin Whipped Cremeä jätettävänä?

Whipped Creme on tosi hoitavaa lyhyelläkin vaikutusajalla. Pitääpä kokeilla sitä jätettävänä heti tänään.

Minulla on tuo WC, itselleni huuhdeltavana aivan jessuksen turha tuote, oli jo ennen blondausta kun hius oli oikein hyvässä kunnossa. Jätti takkuisemmaksi ja kuivemmaksi mitä hius oli pelkän shampoopesun jälkeen. Ukolle ei myöskään toimi, hänen hiuksensa vähän hennompi ja kiharampi että toki 25cm pidempi kuin omani.

Kokeilin sitten kumminkin, kissaparkaan käytön sijaan, eilen jätettävänä molemmille 5cnt kolikon verran ja kylläpäs toimi! Selvitti, ei lähmännyt yhtään. Tuntuu että imeytyi kokonaan tähän pehkoon, ukolla jätti hieman liukkaammaksi.  Tosin vei hiuksesta hyvin tehokkaasti kiillon.. ::)

Hius ei nyt rahise ollenkaan, kuten normaalisti jo yön yli pesusta se rahisee, vaan on latvoja myöten pehmeä. Pientä keveää takkua kumminkin, olisi tarvinnut ruutata jotain silikonista vielä päälle niin tulos olisi aika bueno :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 02.02.08 - klo:07:18 »
Mulla on tuo Bumble & Bumblen Leave in conditioner ja muutaman käytön perusteella vaikuttaa olevan kelpo kamaa. Kosteuttaa, mutta ei kuitenkaan lähmää (no mulla nyt ei lähmää mikään, kun tukka on sellainen imuri). Kovin sileäksi tuo ei kuitenkaan tee, mikä varmaan johtuu silareiden puutteesta. Tukka on kuitenkin ilmavan ja hoidetun oloinen, joten luulen, että tämä jää vakkarituotteeksi.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 02.02.08 - klo:09:48 »
Minä olen löytänyt uuden kaverin; ostin lentokentältä Kiehl'sin Creme with Silk Groom (nimikin on jo ihana) ja olen sitä nyt parisen viikkoa käyttänyt.
On niin mainiota kamaa ettei mitään rajaa! :-* Pullo on pieni ja aikas hintava, mutta aine on tosi paksua joten sitä ei mene kuin ihan pieni kokkare ja se jättää hiukset niin pehmeäksi ja kiiltäväksi että ei voi kuin hymyillä. Olen käyttänyt myös kuivaan tukkaan ja toimii hyvin niinkin.
Pullon hinta oli Köpiksen lentokentällä reilu 200 DKK, eli noin 25-30 euroa, en sitten tiedä saisiko sitä edullisemmin jostain nettikaupasta... Tuo nyt oli heräteostos ja halusin aineen heti joten pulitin sitten siitä tuon hinnan.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #668 : 02.02.08 - klo:13:53 »
Jännä homma, etten saa millään niin taipuvaisia hiuksia kun vo5 Miracle Mistillä. Vaikka se sisältääkin silikooneja, niin tukka kiiltää ja taipuu kun käyttää sitä.  :-* En ennen tajunnutkaan sitä, mutta kun lopetin sen käytön (vaihdoin Herbinaan) niin taipuvuus on poissa. Täytyy käydä ostaan lisää sitä.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #669 : 02.02.08 - klo:15:04 »
Jännä homma, etten saa millään niin taipuvaisia hiuksia kun vo5 Miracle Mistillä. Vaikka se sisältääkin silikooneja, niin tukka kiiltää ja taipuu kun käyttää sitä.  :-* En ennen tajunnutkaan sitä, mutta kun lopetin sen käytön (vaihdoin Herbinaan) niin taipuvuus on poissa. Täytyy käydä ostaan lisää sitä.

Silareihin se varmasti osaltaan juuri perustuu :)

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #670 : 02.02.08 - klo:16:07 »
^ Niin, onneksi se ei haittaa, kun käyttää alla vain silikoonittomia tuotteita (ettei hoitotehot kokonaan silareille), kuten karitevoita ja juuri tuota Herbinan suihketta :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #671 : 02.02.08 - klo:18:07 »
Jep, juuri tässä nähdään se että ne ovat oikein käytettyinä hyvinkin hyödyksi :)

dripple

• Vieras
« Vastaus #672 : 03.02.08 - klo:12:07 »
Jestas sentään :o kampaaja ihmetteli eilen mitä mun tukalle on tapahtunut. Olen käyttänyt karitevoita (sitrionellasta tilasin, 7,50/200g) latvoissa hoitona ja ihmettelinkin kun hiuksiin on ilmaantunut sellaisia valkoisia palleroita mistä hius katkeaa. Hiuslatva on pehmennyt ihan liikaa eli tuo aine ei ainakaan sovi mulle. Ja se ilmeisesti ei huuhtoudu tukasta kunnolla (vaikka käytän myös syväpuhdistavaa 2 krt/kk) eli estää rakennepaikkaavien tehon ja lisää pakkasen vaurioittavaa vaikutusta. Karitevoin päällä käytin silikoonisuihketta kuten ennenkin. Mikään muu ei hiustenhoidossa ole muuttunut. En ole edes viime aikoina värjännyt latvaa kuten ennen, vain tyveä.

Hiukset oli jotain 55 cm, nyt kun jouduttiin leikkaamaan niin pituus on 51 cm  :( 

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #673 : 03.02.08 - klo:13:39 »
^ Saattaahan talvikin tehdä tuhojaan hiuksille, kun hiukset altistuvat tuimille tuulille ja pakkasille, ja kun pitää pukeutua sään mukaisesti, niin pipo, huivi ja talvitakkikin tekevät tuhojaan mekaanisesti hankaamalla hiuksia. Välttämättä pelkkä karitevoi ei siis ole koko ongelman pääsyyllinen.

Kyllä karitevoi, vaikkakin melkoisen jankkina aineena, peseytyy ihan normaalisti pois hiuksista, eli ei pitäisi estää rakennepaikkaavien aineiden pääsyä hiuksen sisään. Karitevoihan tekee kalvon hiuksen päälle niin kuin silikonikin, joten kannattaisi laittaa jotain hoitavaa ja rakennepaikkaavaa jätettävää karitevoin alle, niin kuin tehdään silikoninkin kans, eli ensin hoitava jätettävä ja sitten vasta silikoninen latvasuoja.

dripple

• Vieras
« Vastaus #674 : 03.02.08 - klo:16:50 »
Tämä talvi on ollut aika leuto, joten ei kai se pelkästä pakkasesta ja sellaisista. Mun tukka on yleensä ollut talvella parempikuntoinen kuin kesällä eikä mulle ole tullut sellaisia rasittuneita hiuksia missä on valkoinen pallero ja mistä hius katkeaa. Mulla on aiemmin ollut vain kaksihaaraisia. No, nyt jätän karitevoin ja jatkan niillä millä ennenkin. Saa nähdä mihin se tästä muuttuu.

Tajusin juuri että sellainen keltainen oil nutritive tehohoito on sitä samaa karitevoita sisältävää ja joskus täällä haukuin sen että takuttaa ja tekee hiuksen huonoksi ja venyväksi  >:( muut sitten vaan kehui... joten ei tosiaan käy kaikkien hiuksille.