Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 556782 kertaa)

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #675 : 04.02.08 - klo:11:44 »

Kyllä karitevoi, vaikkakin melkoisen jankkina aineena, peseytyy ihan normaalisti pois hiuksista, eli ei pitäisi estää rakennepaikkaavien aineiden pääsyä hiuksen sisään. Karitevoihan tekee kalvon hiuksen päälle niin kuin silikonikin, joten kannattaisi laittaa jotain hoitavaa ja rakennepaikkaavaa jätettävää karitevoin alle, niin kuin tehdään silikoninkin kans, eli ensin hoitava jätettävä ja sitten vasta silikoninen latvasuoja.

Mutta kyllähän karitevoi ihan itsessään hoitaakin hiusta, eikös? Itse olen ainaki huomannut hiusten olevan paljon paremmassa kunnossa kunnossa kuin ennen karitevoin käyttöä :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #676 : 04.02.08 - klo:12:37 »
^ Ihan varmasti karitevoi hoitaa myös hiusta sen suojaamisen lisäksi.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #677 : 05.02.08 - klo:15:24 »
Mä ostin vähän aikaa sitten Tigin Split Ends -nimisen jätettävän, mutta en tykkää siitä yhtään. Musta siinä ei ole minkäänlaista hoitavaa tehoa, se koostumuskin on vähän sellainen mitäänsanomaton. Vähän niin kuin liima, mutta ilman sitä liimaavaa ominaisuutta. Musta on ihan älyttömän vaikea löytää jätettävä, joka on tarpeeksi tehokas, mutta ei tahmaava.

lily

• Vieras
« Vastaus #678 : 05.02.08 - klo:15:36 »
Mikähän olisi halpa, silikoniton jätettävä hoitoaine?  :-X

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #679 : 05.02.08 - klo:15:37 »
Riippuu minkälaista haet mutta ainakin XZn Suklaa-Vanilja -suihke on ihan kiva ja halpa sekä myös silikoniton jätettävä.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #680 : 05.02.08 - klo:15:41 »
^^^ Siis Tigin tuotteen pinkissä pullossa vihreällä korkilla? Eihän siinä mitään hoitotehoa olekaan. Kokeile vaikka Nexxun Headressia :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #681 : 05.02.08 - klo:15:47 »
^ Juuri tuo. Mä en oikein ymmärrä sen tarkoitusta, jos kuitenkin oikeilla jätettävillä voidaan estää myös hiusten haaroittumista ja niin mä olen ainakin käsittänyt, että tuolla Split Endsillä voi estää latvaa haaroittumasta. Mikä tuon tarkoitus sitten oikeasti on?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #682 : 05.02.08 - klo:15:52 »
^ Näyttää ja haista hyvältä, siinä on sen koko merkin tarkoitus :) Jätettävillä ja suojilla voi ehkäistä haaroittumista, siis paksulla silikonilla, keratiinilla, karitevoilla ym ym. Tuo tigiläinen taas on liian ohutta tehosuojaamiseenkin.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 05.02.08 - klo:15:54 »
Mikähän olisi halpa, silikoniton jätettävä hoitoaine?  :-X

Foorumilla on kovasti kehuttu KC Professionalin 4R Moisture Mistiä. Tämän näköinen suihkepullo:

Vaikka on kampaamotuote, niin ainakin Tampereen Desilassa maksoi vain 4 euroa. Mulla siis on toi ja tykkään kyllä. Melonin tuoksu on ihana ja inci hyvä (löytyy inci-ketjusta).

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #684 : 05.02.08 - klo:16:41 »
Mikäs olis paras jätettävä Tigiltä, kun omistan kiharat, kuivat hiukset. Katkeilua latvoissa on aika reippaasti.. jotain kosteuttavaa siis. Tällä hetkellä käytössä Ego Boosteri, mutta enemmän suojaa kuin hoitaa...  ::)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #685 : 05.02.08 - klo:16:47 »
Miksi välttämättä Tigiltä? Ei ne ole niin hoitavia, korjaavia ja suojaavia mitä voisivat olla vaikka pakkauksen nostama hinta olisi jumalaton. O&H toimii joillain jätettävänä ja se on niitä harvoja Tigin hyvin hoitavia tuotteita.

Tutustu Lanzan leave-in protectoriin tahi Nexxuksen Humectressiin/Luxxtressiin.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 05.02.08 - klo:16:53 »
^^ Tigiltä en kyllä keksi yhtään hoitavaa jätettävää, jos O&H:ta ei lasketa, mutta eipä sekään varsinainen jätettävä ole. Merkkiuskollisuus ei aina kannata  ;) yhdyn Icen kommenttiin, Luxxtress on loistokamaa ja hoitaa hyvin vaikka onkin suihke.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #687 : 05.02.08 - klo:16:56 »
Itse suosittelen myös tuota Nexxuksen Luxxtressia, on todella hyvä kosteuttava suihke :)

Tuli tuosta Tigin Ego Boostista mieleen, että mulle tulee se ensi torstaina kampaajalta mukaan (kampaaja tilaa tukusta, saan edullisemmin, on mun tuttu). Mutta mulle se tuleekin latvasuojaksi, ei missään nimessä hoitoaineeksi! Kiinnostaa kokeilla millaista se on ja hauska puteli siinä on ja hyvä tuoksu! Tuntui myöskin mun hiuksissa hyvältä latvasuojalta viime kampaajareissulla.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #688 : 05.02.08 - klo:20:40 »
Kyllähän ego boosti kosteuttaakin, kun sisältää glyseriiniä heti toisena. Ja suojaa myöskin, niillä silikooneilla, tottakai. Selvittää tukan mielestäni hyvin ja pullo kestää n. ikuisuuden, kun voi laittaa korkeintaan yhden painalluksen.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #689 : 05.02.08 - klo:22:57 »
Äitini käyttää Ego Boostia, ja mielestäni INCI:ssä on glyseriinin lisäksi ainakin polyquaternium-10:tä ja keratiinia, eli kyllä sillä voisi hiukan hoitotehoakin olla. Äitini pitkien hiusten latvat ovat pysyneet huomattavasti aiempaa paremmassa kunnossa sen jälkeen, kun hän siirtyi käyttämään tuota latvoissa. Suojaukseen ainakin loistotuote, selvittää kanssa hyvin. Aine myös kestää ikuisuuden, eli ei tule kalliiksikaan ainakaan, jos ulkomailta tilaa.  :)

2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009