Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549433 kertaa)

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #780 : 04.04.08 - klo:19:25 »
Mulla tuppaa olemaan rasvoittuva kuontalo, ja noi hiuksiin jätettävät aineet on myrkkyä. Olisko mitään marketista saatavaa hiuksiin jätettävää voidetta, joka sais hiukset ihanan tuuheiks?  ???
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo:19:27 kirjoittanut Geronimo- »
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #781 : 04.04.08 - klo:21:43 »
Myrkkyä? Edistävät rasvoittumista? Kuinka lähelle tyveä laitat?

Millään ei periaatteessa varmaa tuuheutta saa ja kokeilemalla löytää ne itselle sopivimmat, kevyimpiä, rasvoittuvuuden kannalta, jätettäviä marketista on kuitenkin NG -suihke ja VO5 Miracle Mist.

Yleensä tuuheutta saa paremmin hoitoaineella joka ei ole raskas eli erityisen hoitava, jätettävät lähinnä raskauttavat.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #782 : 05.04.08 - klo:11:43 »
Geronimo, voiteista en tiedä, mutta ainakin Herbinan Leave-in balsam -spray toimii mun ohuen hentoon ja helposti rasvoittuvaan tukkaan tosi hyvin, jättää hiukset tuuheaksi eikä edistä rasvoittumista. Ja suihkin sitä kuitenkin aika reippaalla kädellä  :)

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #783 : 05.04.08 - klo:21:43 »
Siis kaikki mun kokeilemat  jätettävät hoitoaineet saa mun hiukseni siis rasvasiksi. Latvoihin laitan ja joskus ihan vähän sinne tänne pöyhin sitä mun hiuksiin. Ehkä oon valinnu väärät tuotteet  :-\ On tääl tosin yks kauppa mis myydään ihan kunnon kampaamotuotteita mut oon tosi huono ostamaan kallista. Pakko se kai on joskus vähän tuhlata

Edit.
Geronimo, voiteista en tiedä, mutta ainakin Herbinan Leave-in balsam -spray toimii mun ohuen hentoon ja helposti rasvoittuvaan tukkaan tosi hyvin, jättää hiukset tuuheaksi eikä edistä rasvoittumista. Ja suihkin sitä kuitenkin aika reippaalla kädellä  :)

Saako ihan normi prismasta/cittarista? Ja paljon on hintaa  :)

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Mikäli uusia viestejä ei ole tullut viestisi jälkeen, niin voit itse muokata viestiä "modify"-napilla. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 05.04.08 - klo:22:19 kirjoittanut Luomo »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #784 : 05.04.08 - klo:21:46 »
^ Minä kyllä sanoisin, että laitat liikaa tai väärällä tavalla. Minullakin on rasvoittuvat hiukset, mutta jätettävällä rasvaisuus ei kyllä lisäänny, ellei sitten laita liikaa, liian juureen tai levitä sitä jotenkin kökköinä tai muuten hassusti. Liian kuiviin hiuksiin ei myöskään kannata levittää.

PS. Täällä ei ole tapa laittaa kahta peräkkäistä viestiä, viestiä voi muokata Modify-napin kautta. Herbinaa saa marketeista, hintaa varmaan joku 3-4 euroa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #785 : 05.04.08 - klo:21:56 »
Saattaahan liiallinen rasvoittuminen johtua myös muista hiustuotteista: liian pesevästä ja silikonisesta sampoosta, silikonisesta hoitoaineesta, jota laitetaan liian lähelle päänahkaa yms. Välttämättä syy päänahan rasvoittumiseen ei johdu mistään jätettävästä hoitoaineesta, vaan muista tuotteista, jotka on sopimattomia omalle päälle ja joita käytetään väärin.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #786 : 05.04.08 - klo:21:58 »
Saattaahan liiallinen rasvoittuminen johtua myös muista hiustuotteista: liian pesevästä ja silikonisesta sampoosta, silikonisesta hoitoaineesta, jota laitetaan liian lähelle päänahkaa yms. Välttämättä syy päänahan rasvoittumiseen ei johdu mistään jätettävästä hoitoaineesta, vaan muista tuotteista, jotka on sopimattomia omalle päälle ja joita käytetään väärin.

niin  :-\ Käytän siis täl hetkellä gliss-shampoota, mikä sopii oikein hyvin mun hiuksille. Mutta ehkä se tietty hoitovoide ei jotenkin sovi yhteen tämän shampoon kanssa tai vastaavaa. No kokeilemalla selviää

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #787 : 06.04.08 - klo:11:49 »
^ Glissin sampoot taitavat olla kaikki todella peseviä, joten ei yhtään ihme, että päänahkasi rasvoittuu paljon. Kannattaa kokeilla hellävaraisempaa sampoota, kuten LV-sampoota, jota saa kans ihan marketista.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 06.04.08 - klo:11:58 »
^ Glissin Liquid Silk shampoo ainakin pesee kyllä hellästi. Minusta se on vielä hellävaraisempi kuin LV-shampoo.  :)
Muista Glissin shampoista en sitten tiedä.
« Viimeksi muokattu: 06.04.08 - klo:12:00 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #789 : 06.04.08 - klo:13:57 »
En raaskis lopettaa glissin käyttöä koska olen siihen niin tyytyväinen . Väri on pysynyt kuukausia päässä kirkkaana  :P

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #790 : 07.04.08 - klo:23:53 »
Kokeilin foorumin innoittamana paria suihketta, koska parhain suihke tähän pehkoon lopetettiin. Olen viime aikoina laittanut hiuksiini kookosöljyä ennen pesua, joten se häiritsee kokeilua jonkun verran, koska öljy ehkäisee takkuja. Käytän suihkeita muotoiluapuna ja antamaan hiuksilleni kosteutta.

Epäilin suuresti 4R Moisture Mistin käyttäytymistä hiuksissani, koska sisältää keratiinia, mikä yleensä jatkuvalla käytöllä kuivattaa ja kovettaa hiukseni. Suihke tuntui toimivan hyvin eli ei ollut mitään valittamista. Kosteutti, eikä ilmennyt takkuja. Luulin löytäneeni uuden aarteen, mutta toisin kävi. Aloin ihmettelemään, kun korvien yläpuolilla alkoi ilmetä kutinaa ja hilsettä. Tietenkin ekaksi luulin sen johtuvan talvesta. Ainahan tähän aikaan päänahkani alkaa hilseillä. Pienen testailun ansiosta huomasin, että suihkauttaessa ja kammatessa hoitoainetta etuhiuksiini se menee suoraan korvien yläpuolelle. Samoja oireita olen saanut muumisuihkeesta. Hiuspohja tulee vain nirsommaksi.

Tuon takia ostin kokeiluun Cutrin Sensitive hoitosuihkeen, mutta en ole ehtinyt vielä paljon sitä kokeilla. Viimeksi mieheni suihki sitä vähän liikaa hiuksiini ja tuntui ihan talkkimaiselta. En usko, että ilman kookosöljyä selvittäisi hiuksiani, koska suihkeen alussa ei ole Cetearyl Alcoholia. Sisältää kyllä hyviä kosteuttavia raaka-aineita, joten ehkä on pakko tyytyä tähän, koska parempaa ei ole.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 08.04.08 - klo:14:32 »
Mikä olisi hyvä suihkittava jätettävä, joka kosteuttaisi. KC:n Moisture Mist multa löytyy, mutta se tuntuu korputtavan kun se sisältää keratiinia. Vähän sama juttu KC:n värihiusten suihkeen kanssa, kun siinäkin on keratiinia. Hakusessa siis kosteutta suihke/voide joka ei sisällä keratiinia. Potion 9 löytyy myös, mutta siinäkin on keratiinia...
^Nexxus Luxxtress täyttää kaikki kriteerit ;)

Voi harmi kun mä en pysty tilailemaan ulkomailta  :-\ Olisko muita vaihtoehtoja?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #792 : 08.04.08 - klo:17:49 »
^ Ilmoittaudu kimppakivaan ;), eli kun joku muu tilaa jotain ulkomaisesta nettiputiikista, josta saa Nexxusta, hän tilaisi sullekin samalla. Kyllä hätä keinot keksii!

Valentine

• Vieras
« Vastaus #793 : 09.04.08 - klo:08:33 »
Täytyy tulla kehumaan Lanzan hair repair leave-in protectoria. Jätti ihanan pehmeät hiukset, eikä tuoksukaan ollut voimakas.

Poissa Filippa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #794 : 22.04.08 - klo:10:54 »
Ostin Sokoksen hiustenhoitopäivilta ( -40 % norm.hinnasta pois) Paul Mitchellin Taming Sprayta. Vasta kotona huomasin, että se on tarkotettu lapsille  :), no ei varmaan haittaa. Olen kokeillut tuotetta vasta kerran, hiukset tuntuu vähän kuivilta, joten ei taida paljon kosteuttaa.