Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549887 kertaa)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #855 : 23.07.08 - klo:21:12 »
Moisture Definitionin voidemaisessa jätettävässä ei ole alcohol. denatia. Se on mielestäni ihan ok-tasoinen tuote, tosin silikonia on paljon, mutta on myös kosteuttavia aineita.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #856 : 23.07.08 - klo:23:13 »
^Sitä ei vaan enää taida näkyä missään. Kuten ei enää juuri muitakaan tämän sarjan tuotteita...Tuo spray on HS:n liikkeessä vain 2 € kpl, mutta muita ei juurikaan ole.
 Harmi, että en hamstrannut aikanaan sitä jättiputelia shampoota ja hoitoainetta. No, onpa aika kokeilla muita merkkejä!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #857 : 24.07.08 - klo:00:30 »
Kävin tässä taannoin HS:llä ja huomasin tuon kahden euron tarjouksen. Siinäkin taisi olla se mutta, että on voimassa vain, jos ostaa monta tuotetta...  ::) Onneksi ei tehnyt edes mieli ostaa mitään, eikä suihkekaan houkutellut alkoholin takia.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #858 : 04.09.08 - klo:20:27 »
Olen löytänyt parhaan jätettävän kuiville ja kärsineille hiuksilleni! Olen aikaisemminkin hehkuttanut karitevoita jätettävänä, mutta nyt keksin sekoittaa sitä O&H-hoitsikan kanssa. Sekoitan pienen määrän käsissä, ja lähmin tukkaan. Tulee pehmeät ja pörröttömät hiukset, kun kiharat pysyvät hyvin kasassa eivätkä hajoa.

Aikaisemmin olen blandannut O&H:a vedellä aina kun käytän sitä jätettävänä, mutta näköjään moinen ei olekaan tarpeen, vaan paksut hiukseni imasevat tehokkaasti kaikki aineet. Olen myös kokeillut sekä kuivaan että kosteaan tukkaan, eikä ole lähmännyt.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #859 : 05.09.08 - klo:17:11 »
Mulla O&H lähmäsi kun sitä yhtenä aamuna vähän sipaisin otsatukkaan. Näytti kyllä hetken hyvältä, mutta parin tunnin päästä oli aika likaisen näköinen otsis...

Poissa Caprella

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #860 : 05.09.08 - klo:19:51 »
Olen kans sekoittanut o&h:ta veteen suihkepulloon (1:3). Olen suihkinut lähinnä aamulla kuivaa tukkaa virkistämään.

Säde, sulatatko karitevoita jotenkin kun sekoitat o&h:n kanssa vai siis lähmäätkö sitä vaan käteen ja sitten o&hta päälle?  ::)  Ajattelin vaan että kun tuo karitevoi on niin tönkköä tavaraa että  mites tuo onnistuu...
1c F i

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #861 : 05.09.08 - klo:19:57 »
Nyt päässä muhii Urtekramin aloe-vera hoitikseen sekoitettuna muutama tippa aprikoosinkiviöljyä  :)
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #862 : 06.09.08 - klo:11:27 »
Jätettävänä hoitona toimii hyvin näköjään myös se, että sekoitan kämmenellä vähän öljyä (mulla ollut joko kookosta tai oliiviöljyä, pari kertaa jojobaakin) ja EHS-hoitista (valkoista). Hienoa että joku noinkin halpa toimii tässä erinomaisesti. Huomasin jonkin tuontapaisen sekoitusohjeen ulkomaisella nettisivulla ja päätin kokeilla itsekin. Laitan sitä iltaisin ennen nukkumaanmenoa vähän kostutettuun tukkaan ja letitän sen yöksi.

Aamulla on ollut aina tuloksena ihanan pehmeät hiukset. Aikaisempi karheus on kadonnut. En ole vain löytänyt vielä juuri sitä oikeaa annostusta, vaan öljyä menee helposti vähän liikaa. Se ei onneksi haittaa suuremmin, koska pidän hiukset yleensä päivisin kiinni, nykyisin useimmiten jollain nutturalla, ja sopiva kampaus peittää pienen öljyisyyden  ;D. Ehkä se sopiva annostuskin löytyy vielä joskus.   
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo:11:34 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #863 : 06.09.08 - klo:16:01 »
Säde, sulatatko karitevoita jotenkin kun sekoitat o&h:n kanssa vai siis lähmäätkö sitä vaan käteen ja sitten o&hta päälle?  ::)  Ajattelin vaan että kun tuo karitevoi on niin tönkköä tavaraa että  mites tuo onnistuu...

Karitevoini ei ole kovin tönkköä, vaan hyvinkin pehmeää. Sekoittuu kämmenissä ihan hyvin O&H:n kanssa kun vähän hieroo. Tuloksena on sellaista perusvoidemaista tahnaa.

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #864 : 13.09.08 - klo:12:20 »
Käytin tuossa kesän aikana My Code putelin. Harmittavan pieni pullo, kun minulla se kesti ehkä noin kahdeksan käyttökertaa, jos sitäkään. Hoitotehot eivät myöskään olleet riittävät.

KC professional suihketta (en muista nimeä) olen myös käyttänyt, sekään ei tee ihmeitä. Öljyt taas karheuttavat jätettävinä tätä päätä.

Nyt kaipaisin suosituksia karhealle hiuslaadulle. Jatkuva hiusten takkuuntuminen alkaa käydä hermoille. Ehkä hyvä jätettävä auttaisi siihenkin? Onko tuo Lanza riittävän tuhtia tavaraa, vai millaista se on?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #865 : 13.09.08 - klo:12:34 »
^ Todella hyväksi havaitsemiani jätettäviä

*[A'kin] Lavender & Anthyllis 24 hour Intensive Moisture Leave-In Conditioner
*L'anza Hair Repair Leave-In Protector
*Nexxus Luxxtress
*Phyto 9
*Sebastian Potion 9

Varsinkin Nexxuksen Luxxtress on sellainen jätettävä, joka tekee karheastakin hiuksesta sileän.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #866 : 13.09.08 - klo:13:23 »
Minä suosittelisin Sebastian Potion 9:ä. :)
Minun hiuksia ainakin silottaa tosi hyvin. Lanzan Leave-In Protector ei tee ainakaan tälle päälle mitään ihmeitä, mutta ihan kiva jätettävä sekin.
3a F ii

petomaani

• Vieras
« Vastaus #867 : 14.09.08 - klo:18:02 »
Mun on suositeltava Hair Essentials Unique haircare- hiustippoja (suositellaan tossa kuulemma ainakin hiusten kasvattajille) ja Graham Webbin Silk repair- silk protein- leave iniä. Molemmat ovat mun tukkani pelastus, noita hiustippoja varsinkin pitää käydä ostamassa lisää! Ruotsin puolella puteli (50 ml) maksoi noin 11 euroa.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #868 : 15.09.08 - klo:20:15 »
Mulle kotiutui tänään Bumble&Bumblen Leave in conditioner, mutta inci ei kyllä vakuuttanut. En tietenkään ennen tilaamista tajunnut sitä tarkistaa  :-\ Listasta löytyy toisena ja kuudentena alkoholia! Vähän kummastuttaa moinen koostumus. Siitä kuitenkin on ilmeisesti monella hyviä kokemuksia? Ei kuivata kuitenkaan?

Tässä vielä inci kopiotuna inci-ketjusta:

Bumble and bumble leave in conditioner

Water (Aqua Purificata) Purified, Cetyl Alcohol, Sambucus Nigra (Elder) Flower Extract, Wheat Germ Glycerides, Panthenol (Pro-Vitamin B5), Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Bromide, PEG-100 Stearate, Behentrimonium Methosulfate, Lactamide MEA, Propylene Glycol, Citric Acid, Tetrasodium EDTA, Methylparaben, Polymethexy Bicyclic Oxazolidine, Propylparaben, Limonene, Eugenol, Fragrance (Parfum).
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #869 : 15.09.08 - klo:20:17 »
^Siis eihän tossa ole kuivattavaa alkohol denatia, vaan pehmentävää cetyl alkoholia.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.