Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 549436 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #885 : 15.11.08 - klo:16:03 »
Mulla on tuon Potion 9 lisäksi toiminut todella mainiosti KC 4R color save. Haluaisin vaihteeksi tuon loputtua hankkia moisture mistin, mutta toisaalta ehkä ei kannata vaihtaa hyväksi havaittua.. Molemmat ovat kyllä ehdottomasti lempparituotteita.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #886 : 16.11.08 - klo:12:55 »
^ Noissa KC Professionalin suihkeissa ei taida olla suurtakaan eroa. En ole kyllä syynännyt incejä sen kummemmin, mutta aika samanlaisilta tuntuvat. Olisikohan Moisture Mistissä ollut keratiini korkeammalla?  Itse suosin Moisture Mistiä tuoksun takia.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #887 : 16.11.08 - klo:18:49 »
^ Okei, no tuohan on hyvä tietää, koska jos näin on, niin sitten ehdottomasti jatkan Color Save´n käyttöä! Tuoksu on Moisturessa kieltämättä parempi, mutta ihan ok se on tuossa Colorissakin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #888 : 08.01.09 - klo:13:24 »
Mäpäs avaan pelin täällä  :D

En tiedä onko jossain jo vastattu kysymykseeni, mutta missään ei ainakaan suoranaisesti vastattu siihen, että kannattaako jätettävä laittaa märkään vai kuivaan tukkaan? Ja siis todennäköisesti märkään, mutta kuinka märkään ja miksi?
Eli imeekö märkä tukka paremmin hoitoainetta sisään kuin kuiva? Ite olen laittanut jätettäviä puolikuivaan tukkaan, mutta menevätkö tehot näin hukkaan? Olen venaillut noin tunnin pesun jälkeen ennen kuin olen laittanut, onkohan se jo liikaa??

Ja onko mitä märempi hius, niin sen parempi vai? Jotenkin tuntuu, että jos laittaa vielä vedestä vielä vähän tippuvaan tukkaan jätettäviä (vaikka olisikin jo puristellut enimmät veke), niin hoitsikat tippuisi sen veden mukana?? Onkohan tossa järkeilyssä mitään järkeä  :)? Itseäni myös ällöttää, jos tukasta vielä tippuu vettä esim. paidalle tai sohvalle, sillä mulla on ainakin joskus värjäytynyt sohvatyynyt siitä vedestä...

Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #889 : 08.01.09 - klo:13:47 »
^ Tukkahan siis ei oikeastaan ime itseensä mitään hoitoaineita, vaan hoitoaineiden ja muiden vastaavien hyöty on siinä, että ne sulkevat hiuksessa olevan kosteuden sisään tai auttavat sitä imeytymään. Eli hiusten kannattaa olla märät, kuiviin hiuksiin minusta oikein mistään aineista ole hyötyä, ainakaan jos ne eivät itsessään sisällä vettä. Mutta ei tässäkään kannata äärimmäisyyksiin mennä, eli minusta se puolikuiva tukka riittää ihan hyvin jätettävälle. Hoitoaineille ja muille sitten vähän kosteampi.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #890 : 08.01.09 - klo:14:59 »
No voi helv, mä oon siis turhaan laittanut melkein jo kuivaan hiukseen kalliita ostamiani lanzan jätettävää ja potion 9:ä  :'(
No ei ihme, kun ne ei oo musta kovin ihmeellisiä ollukaan, vaikka kaikki noita on kehunut. No virheistä oppii... ::) oonpas mä ollu tyhmä.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #891 : 08.01.09 - klo:15:08 »
Musta noita jätettäviä on sitä paitsi paljon helpompi laittaa kosteisiin hiuksiin kun kuiviin. Kuivissa hiuksissa minulla jätettävät lähmää ja rasvoittaa.. Eli olen ainakin itse laittanut kosteisiin ihan aina vaikka en varsinaista syytä olekkaan tiennyt.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #892 : 08.01.09 - klo:15:16 »
Lemmy, mun mielestä jätettävät hoitikset on järkevintä laittaa pyyhekuiviin hiuksiin, yksinkertainen ohjenuora eikä tarvitse miettiä onko hiukset nyt liian märät vai kuivat. Puristelet hiuksia pesun jälkeen pyyhkeellä ja sitten hierot jätettävät tukkaan välittömästi. Olet ihan oikeassa siinä että jos jätettävän laittaa märkään tukkaan niin toki osa hoitoaineesta valuu veden mukana pois. Eihän aine silloin edes pääse kosketuksiin hiuksen pinnan kanssa jos ne valuvat vettä. (Tosin foorumilta olen lukenut että jotkut silti laittavat jätettävät ja jopa latvasuojat märkiin hiuksiin ja saavat ne toimimaan. En ymmärrä sitä, mutta kai heidän hiuksiinsa sitten onnistuu jäämään vähän hoitsikkaa vedestä huolimatta.)

Edit. Joissain jätettävissä, kuten esim. Phyto 9:ssä, lukee että ne voi laittaa myös kuivaan hiukseen. Eli kaikkien jätettävien kohdalla se ei ole väärin.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #893 : 08.01.09 - klo:17:32 »
Sunsilkin Summer Intensessä lukee muistaakseni "pyyhekuiviin tai kuiviin". Matrixin tuuheuttavassa jätettävässä lukee pyyhekuiviin.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #894 : 08.01.09 - klo:20:17 »
Osaisiko joku suositella hyvää tuotetta blondatuille, hyvin kuiville hiuksille? Sähköisyyskin on näin talvella ongelmana. :(
I wake up, it's a bad dream,

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #895 : 08.01.09 - klo:20:21 »
^Ainakin mun tukassa on toiminut L'Anzan Hair Repair Leave-In Protector ja siihen päälle vielä silikonitippaa latvasuojaksi.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #896 : 08.01.09 - klo:20:29 »
^Ainakin mun tukassa on toiminut L'Anzan Hair Repair Leave-In Protector ja siihen päälle vielä silikonitippaa latvasuojaksi.

Kiitos vinkistä! Mulla on ollut Bonacuren kuiville hiuksille tarkoitettu suihke, mutta ei se ole kovin tehokas ollut.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #897 : 08.01.09 - klo:22:04 »
Täytyy kehaista Tigin O&H hoitista. En ole aiemmin uskaltanut sitä käyttää jätettävänä, mutta tänään tein niin, ja siis todella pieni määrä riittää ja oli todella hyväkuntoinen jämäkkä ja kiiltävä lopputulos! Eikä ole lähmännyt näin toisenakaan päivänä!

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #898 : 08.01.09 - klo:22:24 »
^
O&H on jätettävänä aivan loistava. Oma suosikki.  :-*
Tuntuu tuovan kiiltoa ja ihanasti kosteutta. Lopputulos on myös sopivan ilmava ja kevyt.
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
« Vastaus #899 : 09.01.09 - klo:00:40 »
O&H on myös täällä ihan huippukamaa! Eilen laitoin vahingossa aika paljonkin tukkaan, mutta ei silti lähmännyt!

Ja toi Bonacuren kosteuttava suihke on kyllä täyttä kuraa... Sisältää veden jälkeen kolmea silikonia....  >:(
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.