Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 562782 kertaa)

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #915 : 04.02.09 - klo:21:08 »
Mä käytän jätettävänä OH:ta tai sitten XZ vahvistavaa. Saa laittaa reilustikin ilman, että hiukset olisivat aamulla lähmäiset. Olen huomannut, että erityisesti näitä silikonittomia hoitoaineita käytettäessä jätettävinä, saan parhaimman tuloksen: Hiukseni ovat helposti käsiteltävät, hoidetut ja jäntevät. Kiillosta puhumattakaan. :-*
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 05.02.09 - klo:09:09 »
Kirjoittelen tässä hieman kokemuksiani käyttämistäni jätettävistä. Lempijätettävä on tällä hetkellä curl harmonyn tuote.

A´kinin jätettävä on ollut käytössäni toista viikkoa, mutta mielestäni se ei kosteuta tarpeeksi. Laitan kosteisiin, olkapäämittaisiin hiuksiin, teelusikallisen tuotetta. Lisään tuotetta päivittäin, ennen seuraavaa pesupäivää latvoihin ja silotan pörröhiuksia sillä. Silti ei lähmää, eikä oikein kosteuta tarpeeksi. Pörröjen silottamiseen on mielestäni tosi hyvä!  :-* Eilen pesin MOPin hydratingilla, käytin Giovannin hoitoainetta ja jätettävänä A´kinin hoitoaine. Latvat tuntuivat kuivilta aamulla, kun lisäsin aamulla jätettävää vielä kerran. Ja hiukset muutenkin tuntuivat siltä kun olisi käyttänyt rekkua silloin kun olisi tarvinnut kosteuttavaa hoitoa. ;)  Täytyy kuitenkin jatkaa kokeiluja.

Nexxun Luxxtress on tällä hetkellä tauolla. Käytin pelkästään sitä jätettävänä monta pulloa peräkkäin. Tuntui että ei enää tehoa yhtä hyvin kuin alussa, joten käytän nyt muita tuotteita toistaiseksi. Luxxtress on ollut ihan ehdoton ykkönen jätettävissä ja voin suihkia sitä kuinka paljon tahansa, eikä lähmää hiuksiani. Tulee pehmeät ja kosteutetut hiukset.

L´anzan leave-in protectoria sekoitan aina johonkin toiseen tuotteeseen, joten siitä en oikein osaa sanoa mitään.

Curl harmonyn jätettävä oli alussa mielestäni mitäänsanomatonta lirua. Mutta kun olen pessyt muun kuin kys. firman shampoon kanssa ja käyttänyt esimerkiksi heidän hoitoainettaan, jätettävä on ihan huippua. Saa kyllä kivasti kiharat esiin ja hiukset tuntuvat kosteutetuilta. Saa annostella reippaalla kädellä.

Goldwellin kerasilk Instant Silk Fluidia olen käyttänyt latvasuojaukseen, muun jätettävän hoitoaineen kanssa. Samaten olen silottanut pörröhiuksia sillä, vaikkakin A´kin vie kyllä siinä voiton. On ihan hyvä tuote tähän tarkoitukseen, yksistään käytettynä en oikein pidä siitä, tekee kummallisen tunteiset hiukset, vaikkakin pehmeät.

Bumblen jätettävä kiinnostaisi myös, mutta täytynee käyttää jokin kaapissa olevista ensin loppuun.  ::)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #917 : 05.02.09 - klo:10:04 »
Kiitos ellen vinkistä :)

Tuo voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen tuote, kesällä ainaskin, kun siinä on aurinkosuoja.
Taisi olla toisena, heti veden jälkeen.. onkos noin muissakin aurinkosuojallisissa tuotteissa?
2aFii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #918 : 15.02.09 - klo:19:18 »
Kyselisin vähän Sebastianin potion 9:n käyttömäärästä, eli kuinka paljon käytätte ainetta kerralla?

Mulla on ehkä vähän annostus hukassa. Mulla on puolen litran pumppupullo ja ennen laitoin yhden painalluksen kerrallaan (=about ruokalusikallinen ainetta). Hiukset ovat normaalipaksuiset (ponnari vähän yli 7 cm) ja ulottuvat alaselkään, hiuslaatu karhea luonnonlaineikas ja käsitelty.

Musta tuntuu, että latvat jotenkin sotkeentuvat toisiinsa ja takkuuntuvat, mutta kun laitoin viimeksi vain puolisen painallusta ainetta, en kyllä huomannut mitään eroa. En tiedä, johtuuko toi latvojen takkuuntuminen ollenkaan hoitsikasta, mulla on hiukset pahimmassa kunnossa ever, kun takana on vaalennus ja suoristus.

Tää on ehkä vähän tyhmä kysymys... ::)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 15.02.09 - klo:19:31 »
^ Minä käytin varmaan teelusikallisen verran, joskus enemmän. Hiukset ovat pitkät.

Kittybat

• Vieras
« Vastaus #920 : 16.02.09 - klo:17:47 »
Kuinka kauan teillä on kestänyt Lanzan leave-in protector 125ml purtilo? Paljonko laitatte aina kerrallaan?

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #921 : 16.02.09 - klo:17:52 »
Tuo oiski kiva tietää. Mulla nimittäin loppui juuri Lanza  ja ostin uuden heti käyttöön, mutta en muista kuinka kauan se mulla kesti. Oisko ainakin puoli vuotta ahkerassa käytössä ja laitan melkein joka päivä sellanen herneen kokoinen pala, ehkä vähän enemmän.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #922 : 16.02.09 - klo:18:47 »
En muista kauanko mulla on kestänyt tuo tuubi mutta kauan. Laitan n. joka toinen päivä (eli kun pesen hiukset) n. puoli teelusikallista (mulla on melkein bsl-pituiset, paksuhkot hiukset). Nyt alkaa 125 ml tuubi loppua, 300 ml pullo on ostettu valmiiksi varastoon.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Kittybat

• Vieras
« Vastaus #923 : 16.02.09 - klo:18:54 »
Elikkä aika riittoisaa näyttää olevan. Ihan yllätyin kun tänään tuli LF:ltä tuo 125ml puteli siitä miten iso se oli.Jotenkin ootin ihan sellasta pikkusta tuubia..

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 16.02.09 - klo:18:57 »
^ Mulla on ainakin tuntunut kestävän kauan. Ostin kesällä ja se on nyt puoli välissä. Käytin sitä suhteellisen säännöllisesti ennen kuin hankin Nexxus Luxxtress -jätettävän. Laitoin yleensä varmaan ruokalusikallisen verran.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #925 : 16.02.09 - klo:19:24 »
^ Mulla on ainakin tuntunut kestävän kauan. Ostin kesällä ja se on nyt puoli välissä. Käytin sitä suhteellisen säännöllisesti ennen kuin hankin Nexxus Luxxtress -jätettävän. Laitoin yleensä varmaan ruokalusikallisen verran.

Eli sie siis käytit 150 ml:n tuubin kymmenellä käyttökerralla loppuun :o? Ruokalusikallinen on sen 15 ml, niin jos tosiaan aina yhden ruokalusikallisen laitoit jätettävää, niin 150 ml:n tuubi kuluu loppuu kymmenessä käyttökerrassa. Ei tuosta määrstä tullut lähmäiset hiukset?

Mun ennen blondatuille hiuksille sellainen herneen kokoinen nokare L'anzaa oli sopiva, jos laittoi enemmän, hiukset tuntuivat selvästi kummallisilta. Sama homma Potion 9:n kans, liika jätettävä tuntui ikävältä hiuksissa ja sopiva annostus oli noin kahden herneen kokoinen nokare jätettävää.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #926 : 16.02.09 - klo:19:30 »

Eli sie siis käytit 150 ml:n tuubin kymmenellä käyttökerralla loppuun :o? Ruokalusikallinen on sen 15 ml, niin jos tosiaan aina yhden ruokalusikallisen laitoit jätettävää, niin 150 ml:n tuubi kuluu loppuu kymmenessä käyttökerrassa. Ei tuosta määrstä tullut lähmäiset hiukset?

No, tota.. ;D Ehkäpä sitten laitoinkin teelusikallisen verran. Tuo on siis tosiaan 125ml ja on nyt puoli välissä. Välillä tuli käytettyä muitakin jätettäviä.

b00nie

• Vieras
« Vastaus #927 : 10.03.09 - klo:22:27 »
Anteeksi, en jaksa lukea koko ketjua läpi ja ensivilkaisulla ei löytynyt tarvittavaa tietoa. Haussa olisi siis jätettävä hoitoaine suihkepullossa, sellainen jossa on lämpösuoja. Mielellään sellainen, joka sopii hennolle hiuslaadulle. UV-suojakaan ei olisi pahitteeksi. Tai vaihtoehtoisesti sitten toinen tuote, jossa on tuo UV-suoja ja toinen, jota käyttää föönaillessa ja kihartaessa, yms.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #928 : 11.03.09 - klo:11:15 »
KC Professionalin kaikki tuotteet, myös siis kaksi suihkejätettävää Moisture Mist ja Color Save, sisältävät UV-suojan. Lämpösuojaa noissa taas sitten ei ole, mutta lämpösuojallinen tuote on esim. Andrew Collings Perfect Endings -suihke, jossa oikein pullossa mainitaan suiristusrautojen käyttö. Oman kokemuksen mukaan tämä AC:n suihke on tosi silikonista ja mun päässä myös latistavaa, vaikka hiuslaatuni on kaikkea muuta kuin hento. Suosittelisin siis käyttämään lämpösuojallista tuotetta (joka yleensä sisältää silareita hyvän lämmönsietokyvyn takia) vain silloin, kun aikoo jotain laitetta käyttää ja muulloin sitten kevyempää suihketta.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #929 : 11.03.09 - klo:15:17 »
Onko siis sellaista jätettävää olemassa, joka olisi silikoniton, mutta siinä olisi silti lämpösuoja? Mulla on alkanut iho kutista kauheasti sieltä missä hiukset heiluu, kun oon laittanut milloin mitäkin silikonista lämpösuojaa/jätettävää.