Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 557314 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #930 : 16.02.09 - klo:19:24 »
^ Mulla on ainakin tuntunut kestävän kauan. Ostin kesällä ja se on nyt puoli välissä. Käytin sitä suhteellisen säännöllisesti ennen kuin hankin Nexxus Luxxtress -jätettävän. Laitoin yleensä varmaan ruokalusikallisen verran.

Eli sie siis käytit 150 ml:n tuubin kymmenellä käyttökerralla loppuun :o? Ruokalusikallinen on sen 15 ml, niin jos tosiaan aina yhden ruokalusikallisen laitoit jätettävää, niin 150 ml:n tuubi kuluu loppuu kymmenessä käyttökerrassa. Ei tuosta määrstä tullut lähmäiset hiukset?

Mun ennen blondatuille hiuksille sellainen herneen kokoinen nokare L'anzaa oli sopiva, jos laittoi enemmän, hiukset tuntuivat selvästi kummallisilta. Sama homma Potion 9:n kans, liika jätettävä tuntui ikävältä hiuksissa ja sopiva annostus oli noin kahden herneen kokoinen nokare jätettävää.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 16.02.09 - klo:19:30 »
^ Mulla on ainakin tuntunut kestävän kauan. Ostin kesällä ja se on nyt puoli välissä. Käytin sitä suhteellisen säännöllisesti ennen kuin hankin Nexxus Luxxtress -jätettävän. Laitoin yleensä varmaan ruokalusikallisen verran.

Eli sie siis käytit 150 ml:n tuubin kymmenellä käyttökerralla loppuun :o? Ruokalusikallinen on sen 15 ml, niin jos tosiaan aina yhden ruokalusikallisen laitoit jätettävää, niin 150 ml:n tuubi kuluu loppuu kymmenessä käyttökerrassa. Ei tuosta määrstä tullut lähmäiset hiukset?

No, tota.. ;D Ehkäpä sitten laitoinkin teelusikallisen verran. Tuo on siis tosiaan 125ml ja on nyt puoli välissä. Välillä tuli käytettyä muitakin jätettäviä.

b00nie

• Vieras
« Vastaus #932 : 10.03.09 - klo:22:27 »
Anteeksi, en jaksa lukea koko ketjua läpi ja ensivilkaisulla ei löytynyt tarvittavaa tietoa. Haussa olisi siis jätettävä hoitoaine suihkepullossa, sellainen jossa on lämpösuoja. Mielellään sellainen, joka sopii hennolle hiuslaadulle. UV-suojakaan ei olisi pahitteeksi. Tai vaihtoehtoisesti sitten toinen tuote, jossa on tuo UV-suoja ja toinen, jota käyttää föönaillessa ja kihartaessa, yms.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #933 : 11.03.09 - klo:11:15 »
KC Professionalin kaikki tuotteet, myös siis kaksi suihkejätettävää Moisture Mist ja Color Save, sisältävät UV-suojan. Lämpösuojaa noissa taas sitten ei ole, mutta lämpösuojallinen tuote on esim. Andrew Collings Perfect Endings -suihke, jossa oikein pullossa mainitaan suiristusrautojen käyttö. Oman kokemuksen mukaan tämä AC:n suihke on tosi silikonista ja mun päässä myös latistavaa, vaikka hiuslaatuni on kaikkea muuta kuin hento. Suosittelisin siis käyttämään lämpösuojallista tuotetta (joka yleensä sisältää silareita hyvän lämmönsietokyvyn takia) vain silloin, kun aikoo jotain laitetta käyttää ja muulloin sitten kevyempää suihketta.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 11.03.09 - klo:15:17 »
Onko siis sellaista jätettävää olemassa, joka olisi silikoniton, mutta siinä olisi silti lämpösuoja? Mulla on alkanut iho kutista kauheasti sieltä missä hiukset heiluu, kun oon laittanut milloin mitäkin silikonista lämpösuojaa/jätettävää.

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #935 : 11.03.09 - klo:15:49 »
Joicon Altima on kyllä kauheaa jätettävänä käytettynä, lähmää ja takuttaa todella pienelläkin määrällä. Huuhdeltavana hoitiksena kuitenkin hyvää.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #936 : 11.03.09 - klo:17:34 »
^ALTima sitten taas on ehdottomasti omia suosikkejani, tosin olen sekoittanut veteen ja laittanut suihkepulloon, jolloin annostelu on helpompaa. Huuhdeltavana itsellä tuntuu vain valuvan viemäriin.
1b F ii

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #937 : 11.03.09 - klo:19:57 »
^ Heii tuohan on tosi hyvä idea! Kiitos! Tuota suihkepulloon veden sekaan hieman niin toimii varmaan hyvin hiusten kostuttelussa ja kevyenä jätettävänä :)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #938 : 11.03.09 - klo:21:09 »
Onko siis sellaista jätettävää olemassa, joka olisi silikoniton, mutta siinä olisi silti lämpösuoja? Mulla on alkanut iho kutista kauheasti sieltä missä hiukset heiluu, kun oon laittanut milloin mitäkin silikonista lämpösuojaa/jätettävää.

Itselle ei ainakaan tule mitään mieleen. Muistaskohan joku muu? Silikoni on helppo ja halpa lämpösuoja, joten sitä käytetään paljon.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 11.03.09 - klo:21:23 »
Nexxuksen Canopy-suihke? Se ei ole varsinaisesti jätettävä, vaan ihan lämpösuoja. Mutta sehän koostuu pääasiassa öljyistä, joten miksi ei sitten jätettäväkin, jos ei ole liian kevyttä.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #940 : 11.03.09 - klo:22:06 »
Canopy on siksikin mielestäni parempi, koska INCI on täynnä hyviä luonnonöljyjä ja vain vähän silaria.

Tällaisen pätkän löysin tuolta Lämpösuojakeskustelusta, eli vissiin siinä Canopyssakin sitten on sitä silikonia. Mahtaakohan edes sellaista "lämpösuojallinen jätettävä" -komboa olla edes olemassa. Pitää vissiin siirtyä etsiskelemään pelkkää silaritonta lämpösuojaa ja pitäytyä vanhoissa jätettävissä.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 11.03.09 - klo:22:35 »
Onko XZ:n suklaa-jätettävä hyvä? Ajattelin ostaa, koska ihana tuoksu, halpa hinta, kätevä suihkutin  ;D
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 11.03.09 - klo:22:38 »
^^ Hups, niinpä näköjään olikin. Inci on niin pienellä präntätty pullon kylkeen etten ollut aiemmin huomannut tuota. Mutta minä en ainakaan ole tuota silikonisuutta huomannut, eikä tuo tunnu käsissäkään yhtään siltä että siinä oltaisiin silikonia käytetty. Ehkä kokeilun arvoinen kumminkin?

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #943 : 12.03.09 - klo:00:24 »
Jeps, pitää katella mitä tässä tekisi. Voishan sitä jossain vaiheessa testatakin, jos sitä kokonaan silikonitonta lämpösuojaa ei kukaan ole vielä keksinyt :D Oon kyllä Lanzan jätettävääkin käytellyt välillä, vaikka siinäkin on vähän silaria, joten ehkä se pieni määrä ei maailmaa kaataisi. Pääseeköhän sitä ikinä eroon kaikista silikonisista tukkaputeleistaan...

kuku: No sehän riippuu siitä mistä tykkää. Mä joudun suihkimaan sitä aika paljon, että sillä olisi edes jotain vaikutusta, mutta sitten iskeekin lähmä, koska on suihkinut liikaa. Mä en ole löytänyt sellaista sopivaa annostusta, jolla poistuisi sähköisyys, mutta lähmää ei tulisi. Ehkäpä koko suihke on mun päähän vähän huono. Tykkään paljon enemmän KC:n Moisture mististä. Sillä ei saa lähmää, mutta se poistaa mahdollisen sähköisyyden hyvin. Eipä tuo Suklaa&Vanilja kuitenkaan nyt niin paljoa maksa, etteikö kokeilla kannattaisi.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #944 : 12.03.09 - klo:00:52 »
Onko XZ:n suklaa-jätettävä hyvä? Ajattelin ostaa, koska ihana tuoksu, halpa hinta, kätevä suihkutin  ;D

Kokeile ihmeessä, mutta tähän tukkaan ei tuntunut hyvältä. Nyt se onkin tuolla kaapissa odottamassa johonkin päätymistä :P Halpaa kyllä on, että sen puoleen kannattaisi kyllä kokeilla, josko toimisikin. Lähmäsi jos laittoi liikaa, mutta toisaalta oli vaikea löytää se sopiva määrä. Pieni määrä ei oikein tuntunut missään, joten tuotetta tuli sit liikaa jossain vaiheessa, kuten Minskukin tuossa ylempänä sanoi. Tuoksu ei minusta ollut tässä tapauksessa hyvä, alkoi jotenkin ällöttämään. Hoitoaine kuitenkin tästä sarjasta on hyvää, eikä tuoksukaan häiritse.
« Viimeksi muokattu: 12.03.09 - klo:00:55 kirjoittanut Linoa »