Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 562784 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #960 : 29.04.09 - klo:22:04 »
Nyt täytyy kysyä taas tyhmä kysymys, jota on todennäköisesti käsitelty täällä foorumin puitteissa aiemminkin (ja olen saattanut kysyä tätä samaa joskus ennen.. )  ::) Älkää heitelkö tomaateilla, pliis:

Mikä ero on Phyto 9:n ja Sebastianin Potion 9:n välillä? Paitsi eri valmistuttaja, mikä oleellinen ero on näiden tuotteiden toimivuudessa ja ominaisuuksissa? Käyttötarkoitus on käsittääkseni suht sama. Kuulisin mielelläni analyysiä ja vertailua  :D Molempia mönjiä on paljon kehuttu, joten kiinnostaa tietää, kuinka ne asettuvat keskinäisessä vertailussa.
Muistaakseni ainakin Supervixenillä on ollut kumpaakin ...?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #961 : 29.04.09 - klo:22:13 »
^Oma kokemukseni on, että Phyto 9:ää sain katoamaan vaikka kuinka paljon kuivaan paksuun karheaan tukkaani jälkiä jättämättä, Potion 9:llä sentään tuntuu jotain silottavaa vaikutusta olevan ja se on siten paljon riittoisampaakin. Phyto 9 myös on kokonaan silikoniton toisin kuin Potion 9.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #962 : 30.04.09 - klo:10:39 »
^^Eikö Phyto 9 ole myös järkyttävän kallista tavaraa?  ???
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #963 : 30.04.09 - klo:12:38 »
NQ, Phyto 9 on aika luomutuote, sisältää todella paljon luonnonöljyjä. Ainakin mun hiuksiin tuo ei ollut mikään mahtihyvä ostos, sillä jätettävää sai lutrata aika paljon, että näki selvän eron. Parhaimmillaan Phyto 9 oli mun mielestä kuivien latvojen silottelijana, levitettynä kuiviin hiuksiin se toimii hyvin: pehmentää ja silottaa latvat. Mutta tuollaisen pehmentävän vaikutuksen saa aikaan myös ihan pelkällä öljylläkin. Lisäksi Phyto 9 on aika kallista. Plussana taas oli se, ettei siinä ei ole yhtään silikonia. Tuotteen tuoksu oli pähkinäinen, sillä muistaakseni yksi suuremmista ainesosista oli jokin pähkinäöljy tai vastaava.

Potion 9 taas on selvästi rakennetta ja vähän pitoa antava jätettävä, joka ihan selvästi pehmensi ainakin mun pehkoa ja antoi kiiltoa. Siinä on hiukan silikonia ja paljon erilaisia luonnonöljyjä. Toimii parhaiten kosteassa tukassa ja esim. kiharakampausten alla, sillä korostaa ainakin mun luonnonkiharaa vähän. Se on selvästi kosteuttava jätettävä. Miinuksena se, ettei ole luomua nähnytkään. Plussana mainittakoon kivan kevyt ja miellyttävä tuoksu, ja se, että joskus saa tarjouksista ison pönikän todella halvalla.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #964 : 30.04.09 - klo:18:59 »
Kiitos kommenteista! Sebastian Potion 9 vaikuttaa kuvaisten mukaan siltä, että saattaisin joskus sitä hankkia hyvästä alennuksesta. Phyto 9:ä taas olen muistaakseni kokeillut pikkupussukan verran, eikä se huonoa ollut. En vain muista sen saaneen mitään erityistä aikaan. Tuoksu oli kiva   ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #965 : 02.05.09 - klo:22:08 »
^Potion 9:ää saa nyt toukokuun ajan Sokoksista kanta-asiakastarjouksella 11,90 eurolla 50 ml:n tuubin. Ei nyt mikään järkyttävän hyvä tarjous verrattuna esim. niihin Hairstorestakin saataviin puolen litran pöniköihin, mutta samassa paikassa normihinta 15,10 eli siihen verrattuna halvempi nyt kuitenkin, jos haluaa pientä määrää kokeilla ensin.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #966 : 20.05.09 - klo:11:58 »
Olisiko kellään vinkata hyvin sulkevaa jätettävää? Saa sisältää silikoniakin, kunhan ei heti alkupäässä olisi. Alkaa varastot loppumaan enkä ole oikein ollut tyytyväinen mihinkään. Oon kokeillut vaikka mitä silikonittomia, mutta ne on yhtä tyhjän kanssa  :-\. Mulla on vaalennettu ihan ok kuntoinen tukka, mutta tosi huokoinen. Ehdotuksia?  :)

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
« Vastaus #967 : 28.05.09 - klo:20:30 »
Mikäköhän olis mulle hyvä jätettävä?? Yritän kasvattaa ja tahtoisin laittaa pesun jälkeen pituuksiin jotain suojaavaa/kosteuttavaa/(rakennepaikkaavaa) ainetta. Mulla on suht karhea ja luonnonkihara tukka + melko kuiva ja myös vaurioitunut. Kävin just kampaajalla leikkaamassa huonot latvat pois ja nyt tahtoisin huoltaa hiuksia kunnolla. Kunnon shampoot ja hoitoaineet on jo käytössä. Rekkuna käytän silloin tällöin Lanzaa ja Joicoa ja tällä hetkellä jätettävänä 4R moisture mistiä ja Redkenin Velvet whipiä.

Olisiko Lanzan leave in protectorista mihinkään? tai potion 9:stä?

Kumpi muuten on sitä Lanzaa, mitä täälläkin on kehuttu: Lanza Hair repair formula leave in protector (125 ml vaalea tuubi) vai Hair repair leave in protector 300 ml (sininen pullo). Nuo em. Lookfantasticin sivuilta.
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #968 : 28.05.09 - klo:20:39 »
^&^^ Mulla toimii parhaiten itsepäiseen ja pörröisyyteen taipuvaan tukkaan Tigi O&H hoitis. Todellinen monitoimituote; käytän muhitussekoituksissa, pikahoitiksena ja jätettävänä. Toimii huomattavasti paremmin kuin esim 4R color save spray - siis moninkertaisesti paremmin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #969 : 28.05.09 - klo:21:16 »
Huomasin lähikaupassa L'Orealin Anti-Breakage hoitosuihkeen. Onkohan kukaan testannut tätä? INCI ei ainakaan sisältänyt alcohol denat., kuten niin moni jätettävä suihke yleensä. Silikoneja erilaisia sekä kosteuttavia aineita. Liekö kovin raskassoutuista ainetta...

1b F/M ii

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #970 : 28.05.09 - klo:22:09 »
Olisiko Lanzan leave in protectorista mihinkään? tai potion 9:stä?

Kumpi muuten on sitä Lanzaa, mitä täälläkin on kehuttu: Lanza Hair repair formula leave in protector (125 ml vaalea tuubi) vai Hair repair leave in protector 300 ml (sininen pullo). Nuo em. Lookfantasticin sivuilta.

Nuo molemmat L'anza-pullot on samaa kamaa, eri kokoiset pullot vaan. Itse oon tykännyt tuosta kovasti kun tukka on voimakkaan blondauksen jälkeen ollut hamppua. Tuohan on enemmän rakennepaikkaavaa kuin kosteuttavaa.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #971 : 29.05.09 - klo:11:06 »
..Tigi O&H hoitis. Todellinen monitoimituote; käytän muhitussekoituksissa, pikahoitiksena ja jätettävänä.

Moni tuntuu käyttävän tuota O&H:ta myös jätettävänä, miten käytät sitä? Laitatko sellaisenaan vai teetkö siitä veden avulla suihkittavan jätettävän?

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #972 : 29.05.09 - klo:11:59 »
^kysymys ei ollut mulle, mutta vastaan kuitenkin: käytän molemmin tavoin.  ;D

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #973 : 29.05.09 - klo:12:22 »
^^ Käytän ihan sellaisenaan. Vaan voisinkin näin kesän tulle tehdä myös vesimiksauksen :)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #974 : 06.06.09 - klo:14:41 »
Mun latvat tarvitsisivat kosteuttavan voidemaisen jätettävän. Ei saisi sisältää keratiinia (ainakaan kuin ihan pikku riikkisen), koska musta tuntuu että sitä alkaa olla jo liikaa tukassa.

Luxxtress ei jostain syystä toimi mulla, tukka jää lähes aina koppuraiseksi, eikä tunnu kosteuttavan, itse asiassa ei tunnu tekevän mitään. Tuoksukin on inhottavan pistävä ja voimakas.

Bumble & Bumble Leave in Conditioner pehmentää mukavasti, mutta enpä tiedä kosteuttaako juuri ollenkaan. Tuoksu on jotenkin konemainen. Tuntuu aika mitään sanomattomalta, ts aika turhan tuntinen.

Nämä ei nyt ole voidemaisia, mutta KC:n Color Care Spray ja Moisture Mist on suihkutettavista ollut mulla pitkään käytössä. Moisture Mist tuntuu koppuroittavan mulla, enkä tykkää sen tuoksusta. Tätä käytän harvoin. Color Care Sprayssa on ihana vadelmahillon tuoksu, tykkään tuotteesta muutenkin, vaikka onkin kevyttä. En osaa sanoa kosteuttaako, mutta on siinä ainakin UV-suoja.

Cutrinin tuplaseerumi (se missä on hoitoaine ja seerumi eri kammioissa, musta/lila korkki) on ollut ihan kiva tuote. Sitä käytin kaksi pullollista. Kosteutti ja hoisi jonkin verran, mutta tällä hetkellä kaipaan vieläkin kosteuttavampaa. Tätä saatan ostaa joskus uudestaan.

Sebastianin Potion 9 on toiminut ehkä parhaiten kokeilemistani voidemaisista jätettävistä. Mutta muistanko oikein, että tässäkin on keratiinia? Tämä loppuu ihan justiinsa, ja nyt kaipaisin vinkkejä, mitä voisin kokeilla seuraavaksi?

Lanzalla taitaa olla muutama voidemainen jätettävä, mutta niissäkin on luultavasti keratiinia? Hoitisten ja öljyjen käytöstä jätettävänä en ole järin innostunut.