Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 582516 kertaa)

Poissa Missy

• Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #975 : 07.06.09 - klo:13:38 »
^Mä kaipailisin samaa, eli kosteuttavaa voidemaista jätettävää. Luxxtressia olen nyt hurjat kaksi kertaa käyttänyt, ja toistaiseksi olen tykännyt, mutta haluaisin sen lisäksi jonkun voidemaisen.

Potion 9 korputti pitkässä käytössä mun hiuksia, eli se ei mulle päivittäiseen käyttöön käy. Mä en ainakaan sen incissä keratiinia huomaa, mutta muita proteiineja kyllä. L'anzasta ei ole mitään kokemusta. Joicolla on jotain voidemaisia finishing-tuotteita, mutta niidenkään kosteustehoista on paha sanoa mitään. Kunhan mulle O&H:t kotiutuu niin ajattelin kokeilla sitä hoitista jätettävänä kun siitä kerran on tykätty.

Mutta suosituksia kosteuttavista voidemaisista jätettävistä kaivattaisiin täälläkin.  :)
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #976 : 07.06.09 - klo:13:54 »
^ Mun ehdoton suosikki-jätettävä on juuri tuo O&H! Suosittelen kyllä suurella lämmöllä. Tietysti eri hiukset käyttäytyy niin eri tavoin, mutta ehdottomasti kokeilun arvoinen.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #977 : 07.06.09 - klo:15:15 »
Oon tykännyt jätettävänä Tigin Moisture Maniacista. Tykkään sen tuoksusta tosi paljon (ei jää hiuksiin vahvana), eikä se tee hiuksista helposti tahmaisia. O&H:ta oon välillä laittanut tukkaan jätettävänä, mutta sen haju häiritsee, hiukset menee helposti likaisen tuntuisiksi eikä hoitotehokaan oo mun tukassa jätettävänä kummoinen. LV:n tehistä oon joskus käyttänyt jätettävänä, se on ihan ok silloin tällöin käytettynä, ei tahmaa tukkaa.

Potion 9 haiskahtaa vähän liian vahvasti ja tuntuu siltä, ettei tee tukalle oikein mitään. Lisäksi se tuppaa tekemään mulle näppylöitä niskaan. Nexxus Luxxtress haisee tosi pistävältä ja aiheuttaa myös helposti näppylöitä, mutta tuntuu kosteuttavan hiuksia tehokkaasti.

Eniten plussalle näistä jää Tigin MM, mutta vaihtelun vuoksi tulee käytettyä muitakin. :) Tällaisia kokemuksia siis mun melko ohuen ja suht suoran, lähinnä värjäyksistä ja raidoituksista kärsineen tukan kanssa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #978 : 07.06.09 - klo:15:15 »
^Mulla O&H hoitis ei toiminut normihoitiksena kovin hyvin, tuntui jättävän tukan karheaksi. Ja se tuoksu on mun mielestä kamala.

Mietin että voisikohan Kerastasen Crème d’Huile Oleo-Curl olla hyvä kosteuttava jätettävä? Kuvaiksen perusteella ei ehkä ihan sitä mitä haen, mutta kuulostaa kyllä ihan kivalta. Ja tuotteessa on kai persikan/aprikoosin tuoksu, joka kiehtoo mua suuresti. LF:n sivuilta:

"Kerastase Crème d’Huile Oleo-Curl is an oil-based cream that provides suppleness and definition to thick, curly hair. The nourishing formula will leave your hair soft, supple, light and shiny from root to tip and curls will be left defined and disciplined.

Formulated with shorea and palm oil to leave your hair feeling nourished, soft and light; cationic polymer to aid detangling and leave your curls well defined; curl-protect for soft shiny hair; and thermo-protection to protect hair from the negative effects of heat, Kerastase Crème d’Huile Oleo-Curl will ensure your hair is left soft, supple and shiny. It also limits penetration from humidity, leaving your hair tamed and frizz free

Directions of use:

* Apply to towel-dried hair.
    * Place 1 to 2 hazelnut-sized amounts of product into your hands, rub hands together and work into your hair section by section.
    * Start at the tips and work up to the mid-lengths.
    * Dry using a diffuser, or leave to dry naturally.
    * This product can also be used on dry hair every morning."

Mietin, riittääkö tuossa kosteutustehot? Olen kahlannut netissä eri vaihtoehtoja läpi, ja tuntuu että mitään sopivaa ei meinaa löytyä. Lanzan Leave in Conditioneria olen miettinyt myös, mutta siinä on keratiinia aika ylhäällä incissä.

EDIT: Tuossa Kerastasen tuotekuvauksessa puhutaan jostain polymeerista, joten enpä taida tuota uskaltaa tilata.

EDIT 2: Phyto9 alkoi kiinnostaa. Millainen tuoksu siinä on ja onko voimakas/jääkö tukkaan?
« Viimeksi muokattu: 07.06.09 - klo:22:01 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #979 : 14.06.09 - klo:20:21 »
Mä tässä hölmönä blondina tajusin, että oon ihan turhaan jonkun tehiksen (esim. O&H:n jälkeen) laittanut sulkevaa hoitista sileän tuloksen aikaansaamiseksi, kun kerran joka tapauksessa laitan jätettävää hoitista ja latvasuojaa :D Enkä huomannu mitään eroa siinä, että sulkevan hoiitiksen jätin pois, yhtä sileäksi ja pehmeiksi hiukset tulee pelkillä jätettävilläkin suihkun jälkeen. Eli en tee enää mitään pikahoitoaineillani (Nexxus Ensure ja Joico Silk Result) ja pähkäilin mitä niille tekisin. Mutta tajusin, että miksei niitä vois jätettävänä käyttää, kun kerran O&H:kin voi! Onpahan nyt riittävästi jätettävää, sekä hoitavaa, että vain suojaavaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #980 : 14.06.09 - klo:20:47 »
^ Oon huomannut ihan saman; en enää tehisten jälkeen laita muuta kuin jätettävän ja hyvin toimii! Mutta mä käytän aika paljon pikahoitiksia. Oon ihan innoissani: tää on mun eka kesä kun mulla on oikeat tukkahärpäkkeet ja toi O&H-setti on ihan huippu kun lähden reissuille; pikahoitis toimii hoitiksena ja jätettävänä. Ihan loistavaa!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #981 : 14.06.09 - klo:20:50 »
Eli en tee enää mitään pikahoitoaineillani (Nexxus Ensure ja Joico Silk Result) ja pähkäilin mitä niille tekisin. Mutta tajusin, että miksei niitä vois jätettävänä käyttää, kun kerran O&H:kin voi! Onpahan nyt riittävästi jätettävää, sekä hoitavaa, että vain suojaavaa.

Voihan noillakin muhitella, pitemmän tai lyhyemmän kaavan mukaan...  ;) Toimivat varmasti silottavassa tarkoituksessa niinkin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #982 : 14.06.09 - klo:21:33 »
^ Toki voi, mutta Ensure on aika kevyttä ja nyt vaalennettuihin hiuksiin tartten kunnon hoitoa. Tosin vois kokeilla lisäillä öljyä, jos muhittelee. Ja Joicon Silk Result sisältää silikoneja enkä mielellään silikoneja muhittele edes latvoissa vaan silikonisia hoitiksia käytän silloin, jos ei ole aikaa hoitaa hiuksia ja tarvitsee nopean tuloksen, tällöin lisään aina öljyä sekaan, jotta ois enemmän hoitavuutta. Mutta sainpahan tosiaan nyt lisää jätettäviä :T Yhden sulkevan hoitiksen annoinkin jo poikaystävälle.

Meni nyt ihan OT...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #983 : 16.07.09 - klo:22:51 »
Pitkästä aikaa käytössä taas BC moisture kick suihkittava ja voi että se onkaan hyvää! Suihkekin on niin hieno ja hyvin levittyvä. Olis pitänyt ostaa kaks pulloo kun halvalla sai.. Suihkuttelen aika reippaasti.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #984 : 17.07.09 - klo:13:18 »
Tämänhetkinen TOP 3:

1. Kerastase Ciment Thermique: Kampaajani suositteli tätä minulle ja vaikka saman linjan sh+ha ei tehneet ihmeitä kuontalolleni niin tämä tekee. Ihana sitrusmainen tuoksu eikä haittaa vaikka tuotetta annostelee vähän liikaa sillä tämä ei tahmaa yhtään. Hiuksista tulee terveen ja kiiltävän näköiset. Lämpösuojansa puolesta tämä on palkittu useaankin kertaan mutta toimii erinomaisesti vaikka hiuksia ei föönaisikaan.

2. Lanza Healing Color Care Fade Protector & Moisturizer: En pidä erityisemmin suihkittavista mutta tämän tuotteen kohdalla teen poikkeuksen koska se on niin hyvä. Suihke kosteuttaa aidosti, lisää kiiltoa ja kammattavuutta eikä koppuroita hiuksia yhtään. Plussaa kivasta kukkaistuoksusta.

3. Lanza Hair Repair Leave-In Protector: Luottotuote jota löytyy aina kaapista. Riittoisa, tuntuu aidosti hoitavan hiusta, selvittää hyvin ja antaa kiiltoa tämäkin. Mukava tuoksu. Vähän täyteläisempi tuote kuin Kerastasen versio.

On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #985 : 18.07.09 - klo:09:59 »
Mulla on toiminut nyt tosi hyvin sellainen kombo, että laitan Tigin Small Talkia ja Nexxun Headressiä samaan aikaan päähän. Molempia laitan sellaisen herneen kokoisen nokareen ja hieron ne yhteen ja hieron tukkaan. Alle oon laittanut joko Lorealin Anti Breakage suihketta tai Joicon CE- vaahtoa.

Tukka on tosi ilmava ja hoidetun oloinen tuolla kombolla. Kaikenlisäksi joidun laittamaan tähän hooveriin paljon vähemmän ainetta, kun yleensä. Normisti mulla menee sellainen kahden euron kolikon kokoinen määrä jätettävää.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Strix

• Vieras
« Vastaus #986 : 19.07.09 - klo:18:12 »
Vieressä katsoo apeana tyhjä MarjaSpa-hoitosuihke. Suihkuttelin sitä aina pesun jälkeen tukkaan ja kuivaan selvittävänä, erityisesti latvoihin. En osaa kylläkään sanoa hoitavuudesta juurikaan, mutta tukka ei siitä ainakaan huonommaksi mennyt. Pitääkin nyt pitää vähän väliä uuden hankinnassa, mutta voisi sellaista taas harkita ainakin aurinkosuojan vuoksi.

Nyt oonki sulatellut pientä määrää karitevoita kämmenien välissä ja pistänyt nihkeään tukkaan. Siinähän on luonnostaan suojakerroin 4, jos vaikka ajaisi samaa asiaa. Latvat erityisesti on tykännyt.

Moisture Kickiä katselen aina kehujen vuoksi kaihoisana kampaamokaupoissa, mutta täytyy nyt pitää kiinni tuosta silikonittomuudesta kun on niin hyvin toiminut tähänkin asti.

sevivas

• Vieras
« Vastaus #987 : 31.07.09 - klo:19:55 »
Aiemmin mulla on ollut käytössä Lanzan Leave-In Protector, mutta nyt vaihtelun vuoksi tuli hankittua kokeiltavaksi Sebben Potion 9. Ja jälkimmäinen toimii kyllä tukassani paremmin kuin Lanza. Äkkiseltään huomattava ero on se, että Potion 9:n jäljiltä hiukset ovat liukkaammat ja hieman sileämmät. Kuontaloni on hennattu, suora, kuivuuteen taipuvainen puolipitkä malli. Taidanpa seuraavaksi siis hankkia isomman putelin Potionia.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #988 : 18.08.09 - klo:21:41 »
En kerta kaikkiaan jaksanu käydä läpi tätä Tuulen Viemän pitusta viestiketjua - niin kysynkin nyt; tietääks kukaan mitään sellasta jätettävää hoitoainetta jossa ois seuraavat ominaisuudet: - Kosteuttais ja rentouttais päänahkaa - Ei ärsyttäis päänahkaa millään tavalla kuten mun mielestä useimmat geelit, vahat, muotoiluvaahdot ja jotku kampausnesteet tekee - Sisältäis ainaki kevyen föönisuojan - Tuuheuttais hiuksia mikäli aikoo laittaa patukoita tai jotain kiemuroita hiuksiinsa, siis sellasta jämäkkyyttä - Sais olla mielellään silikoniton mahdollisimman luontaispohjanen tuote?  :o

--------

Omia jätettäviä lemppareitani on ollu: Farouk Systemsin BioSilk-sarjan silkkitipat, ne on tällä hetkellä ihan must tähän bsl-pituuteen leikkauttamani tukan latvojen tylsyyteen; Cutrinin Oyster-sarjan tuuheuttava hoitosuihke on ollu ihan jees muttei mikään ihmeellinen;
Herbinan Protiinisuihke oli aika hyvä mut sitä ei taida saada enää; Lorealin Gelee Memoire-muotoilugeeli on myös hyvää ja ilmeisesti lopetettu; Tigin Protective Protein Spray oli hyvä, lopetettu.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #989 : 18.08.09 - klo:23:06 »
Parhaat jätettävät kautta aikojen on mielestäni Sebastianin Potion 9 voide ja Potion 9 Lite suihke. Jälkimmäinen ehkä jopa parempi kuin voidemainen. Saattaa olla, että tuon laitti-version hoitotehot ei ole ihan voidemaisen luokkaa, mutta se toimii jumalaisen hyvin hiusten selvittäjänä. Pumppupullo toimii hyvin ja suihke tulee hienona pilvenä ja levittyy hyvin. Vain muutama suihkaus riittää.  Molemmat tuotteet jää vakikäyttöön.