Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 560190 kertaa)

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #405 : 15.02.07 - klo:16:33 »
Tarjoustalosta hankittu Aloe Vera -geeli

Mitämitä, mikä tuo on?

Luulen, että Hermione tarkoittaa tämän sarjan geeliä:
http://www.sirowahelsinki.fi/medopharm.html

Itselläkin löytyy sitä putilo, mutta jätettävänä en ole vielä kokeillut. :D
1b M i

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #406 : 16.02.07 - klo:20:49 »
Tarjoustalosta hankittu Aloe Vera -geeli

Mitämitä, mikä tuo on?

Luulen, että Hermione tarkoittaa tämän sarjan geeliä:
http://www.sirowahelsinki.fi/medopharm.html

Itselläkin löytyy sitä putilo, mutta jätettävänä en ole vielä kokeillut. :D

Kyllä juuri tämä tuubi. Sarjassa on kaikenlaisia rasvoja, mulla on käytössä se ihan perus-aloe-geeli. Suosittelen kokeilemaan jätettävänä! Hinta ei päätä huimaa, eurolla irtoaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 16.02.07 - klo:22:46 »
Ostin kolme uutta jätettävää, joita en oikeastaan olisi tarvinnut, mutta ensikokeilujen jälkeen olen sittenkin tyytyväinen niiden hankkimisesta  :) Käyttelen nykyään entisen yhden sijaan lähes aina kahta-kolmea jätettävää kerralla, niin siksikin arsenaalin laajeneminen on ok (seli seli...)

K-Pak vaahto (uusi sarja) on ainoa vaahtomainen aineeni ja mukavan helppo käyttää. Sitä tuntuu menevän yllättävän paljon, häviää hiuksiin hassusti. Etenkin aamuisin, kun pesen, kuivaan ja muotoilen hiukset rivakkaan tahtiin, on plussaa, että jätettävän kanssa ei tuhraudu aikaa. Pidän ominaisuudesta, että hiuksessa ei tunnu olevan mitään ja silti tehoja löytyy. Hoidosta ja vaikutuksesta en osaa paljon vielä sanoa, mutta hyvältä tuntuu.

L'anzan Healing Colourcare suihke ja Leave-In Conditioner (ilmeisesti Protectorin uuditettu versio) tuntuvat myös hyviltä. Minun on vaikea löytää tasapaino hoitavuuden ja lässähtämisen kanssa, etenkin voidemaisilla ja silikonipitoisilla suihkeilla käy aivan turhan usein niin, että hiuksesta tulee raskas ja lähmäinen tai vaihtoehtoisesti ilmavuus säilyy, mutta mitään hoitoa ei löydy ja kuitenkin sitä tarvitsisin. Näillä tuo tasapaino tuntuisi onnistuvan ja olen siitä todella tyytyväinen.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 16.02.07 - klo:23:30 »
Leave-in Conditioner kuuluu Urban Elements-sarjaan, Leave-in Protector kuuluu Hair-repair -sarjaan. Eli eri aineita.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 17.02.07 - klo:00:01 »
Eipä, LF:stä ainakin lähettävät Protectorin tilanneille Conditioner-tuubin ja sen inci on erilainen kuin tavallisen Urban Elements Conditionerin, samantapainen kuin harmaan Protectorin. Pakkaus on väreiltään sama turkoosikorkkinen, mutta putkilo on samanlainen kuin Protectorissa.

Pitäisi siis olla nimenomaan protectoria vastaava.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #410 : 17.02.07 - klo:09:53 »
Tuoteet mitä kuvaat on nimenomaan uudistunut Urban Elements Leave-in Conditioner. Protectoria ei ole muutettu, varsinkaan ei sen nimeä.
Saattako putkilossa lukee KB2?

Edit: Eli uudistunut Urban Elements mikä nykyään on Daily Elements.

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 17.02.07 - klo:10:18 »
Triina, olisiko sulla inciä naputella tuosta uudesta lanzasta, sillähän se selviää. :) Tilasin itsekin lisää sitä hair repair -leave in protectoria kun mun eka tuubi alkaa (vuoden jälkeen  :o) vedellä viimeisiä. Tosin tilasin sen haarhsopista samaan syssyyn hiusvärien kanssa, joten voipi olla että siellä on eri puteleita vielä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 17.02.07 - klo:11:02 »
Höh, minkä ihmeen takia sitten sain tämän (enkä ole ainut) kun tilasin nimenomaan Protectorin? Siitä päättelin, että se olisi muuttunut.

Inci ei täsmää kumpaankaan jätettävien ketjusta löytyneeseen, muistuttaa vähän molempia. Mirkan sanoissa on järkeä, koska olisihan se hölmöä antaa toisen tuotteen nimi uudistuksen yhteydessä.

Tässä INCI-ketjusta löytyneet (muutin näitä hiukan selvyyden vuoksi, poistin ranskan ja englannin käännöksiä):

L'anza Urban Elements Leave-in Conditioner

Aqua, Cetrimonium Chloride, Cetyl Alcohol, Keratin Bond System, Jojoba Oil, Comfrey Leaf Extract, Propylene Clycol, Rosemary Leaf Extract, Nettle Extract, Clove Extract, Peppermint Extract, Biotin, Lecithin, Lactic Acid, Allatoin, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Methylparaben, Propylparaben, Fragrance/Parfum, FD&C Yellow No. 5 [CI 19140], FD&C Red No. 40 [CI 16035]

L'anza Hair Repair Leave-in Protector

Water/Eau (Aqua), Cetrimonium Chloride, Cetearyl Alcohol, Keratin Bond System, Comfrey Leaf Extract, Rosemary  Leaf Extract, Chamomile  Flower Extract, Nettle  Extract, Panthenol , Birch Bark Extract, Algae Extract, Dimethicone Copolymer, Allantoin, Benzophenone-4, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Sodium PCA, Sodium Hyaluronate, Methylparaben, Propylparaben, Citric Acid , Fragrance/Parfum

Tässä omani:

Water/Eau (Aqua), Cetyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Keratin Bond System, Dimethicone Peg-8 Meadowfoamate, Sodium PCA, Magnesium PCA, Zinc PCA, Manganese PCA, Vitamin E, Vitamin A, Sodium Hyaluronate, Rosemary Leaf Extract, Comfrey Leaf Extract, Nettle Extract, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetearyl Alcohol, Hydroxyethylcellulose, Ceteareth-20, Dicetyldimonium Chloride, Citric Acid, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Fragrance/Parfum, Limonene, Yellow 5, Red 40

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 17.02.07 - klo:11:06 »
Joo no tuo nyt ei ole lainkaan samanlainen inci kuin Hair Repairissa on ollut. Mutta ei täsmää myöskään urban elementsiin... Puuttuu hyviä aineita mutta on kyllä pidempi inci ja silikoijohdannainen tullut aika alkuun... Buuh, toivottavasti tulee oikea tuote Alankomaista *en ala mitään jos ei tuu*.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #414 : 17.02.07 - klo:11:32 »
Höh, minkä ihmeen takia sitten sain tämän (enkä ole ainut) kun tilasin nimenomaan Protectorin? Siitä päättelin, että se olisi muuttunut.

Luulisin että on kyse inhimillisestä erehdyksestä. Urban Elementsin jätettävää ei ennen löytynyt pienemmästä koosta kun 300ml, nyt on sitä kokoo ja se 125ml tuubi. Voi hyvin olla että LF:ssä (ja muualla) siks luullan että se on uus Hair Repair Protector koon takia. Mutta. Värit ovat daily elementsin.

Tässä omani:

Water/Eau (Aqua), Cetyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Keratin Bond System, Dimethicone Peg-8 Meadowfoamate, Sodium PCA, Magnesium PCA, Zinc PCA, Manganese PCA, Vitamin E, Vitamin A, Sodium Hyaluronate, Rosemary Leaf Extract, Comfrey Leaf Extract, Nettle Extract, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Cetearyl Alcohol, Hydroxyethylcellulose, Ceteareth-20, Dicetyldimonium Chloride, Citric Acid, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Fragrance/Parfum, Limonene, Yellow 5, Red 40

Tämä inci on ehdottomasti Daily Elements Leave-in Conditioner. Tunnistan incin.

« Viimeksi muokattu: 17.02.07 - klo:11:34 kirjoittanut Mirkka »

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #415 : 17.02.07 - klo:14:02 »
Triina, onneksi tuohon Daily Elementsiin näyttää silti tulleen lisää hyviä aineita, kuten Cetearyl Alcohol, hyvä kosteudensitoja Sodium PCA ja paras kosteudensitoja Sodium Hyaluronate. Ainoa huono asia tuossa on vaan tuon silikonin tuleminen tuohon tuotteeseen.
« Viimeksi muokattu: 17.02.07 - klo:14:29 kirjoittanut Deadly Nightshade »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 17.02.07 - klo:14:20 »
Ookoo, kiitos teille viisaammille valaisusta, olen ollut ihan hakoteillä.  Kyllä tämä minulle kelpaa yhden putelin verran käytettäväksi eikä silikonikaan häiritse, koska ennestään omistan kaksikin voidemaista jätettävää (MOP ja Nexxus), joissa sitä ei ole ja välillä tukka kuitenkin sitäkin kaipaa.

Ensi kerralla sitten joskus ikuisuuden päästä oikeaa Protectoria :)

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #417 : 17.02.07 - klo:14:33 »
Ookoo, kiitos teille viisaammille valaisusta, olen ollut ihan hakoteillä.  Kyllä tämä minulle kelpaa yhden putelin verran käytettäväksi eikä silikonikaan häiritse, koska ennestään omistan kaksikin voidemaista jätettävää (MOP ja Nexxus), joissa sitä ei ole ja välillä tukka kuitenkin sitäkin kaipaa.

Ensi kerralla sitten joskus ikuisuuden päästä oikeaa Protectoria :)

Hetkonen, onko sulla MOP:n Leave-In Conditioner? Muistaakseni siinä kyllä oli Avokado-silikoniyhdiste melko ylhäällä INCI:ssä, mutta mua kiinnostaa tuo tuote. :) Minkälaista se on käytössä? Millaiseksi tukka tulee tuolla? INCI näyttää minusta todella hyvältä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 17.02.07 - klo:15:27 »
Mikä ihme mun muistiani tänään vaivaa  ;D Onhan tuossa silikonia tosiaankin. No, Nexxus Headressissä ei ainakaan ole.

En ole ollut ihan vakuuttunut, kaavailinkin L'anzaa MOPin tilalle. Ensinnäkin putkilo on hankala ja sotkee, aine on niin löysää, että valuu heti kun sen laittaa ylösalaisin tai puristaa. Tällä tulee aivan liian helposti lähmäinen tukka ja pieni määrä taas ei tunnu tekevän mitään. Hius ei silotu ja pehmenny niin kuin toivoisin, mutta toisaalta tuntuu kyllä tekevän jotain positiivista kunnolle. Luulen, että tämä on parempi huokoisemmalle ja karheammalle hiukselle, joka imee itseensä aineita helpommin.

Kokeilin äsken hetken mielijohteesta kuiviin hiuksiin ja tuntuikin aika hyvältä. Pitää varmaan jatkaa kokeiluja, jos löytäisin sopivan käyttötavan.

Tuoksu on erikoinen, ei paha, mutta hiukan käyneiden hedelmien tuoksu.

Laitan kyllä näytteen minigripissä postitse, jos halöuat.

Trouper

• Vieras
« Vastaus #419 : 19.02.07 - klo:21:37 »
Noin, nyt on tukka saanut varmasti yliannostuksen K-pak-vaahdosta, jota olen käyttänyt joka pesun yhteydessä varmaan pari kuukautta. Aluksi hiukset olivat ihanan pehmeät, kiiltävät ja samalla jämäkät, mutta nyt on alkanut näkyä "karvaisuutta" ja karheutta. Joten tarvitsen tämän rinnalle jonkun muun jätettävän hoitsikan, mielummin kosteuttavan kuin paikkaavan. Redkenin All Soft Soft Endsiä käytän jatkuvasti, ja se onkin yksi ehdottomista suosikeistani, mutta haluan käyttää vähintään kahta jätettävää.
Suosituksia? Hiukset ovat siis tummaksi värjätyt, pitkät ja taustalla monia vaalennuksia (jonka takia paikkaavat toimivat hyvin mulla yleensä). Liukkaatkin ovat, ei takkuunnu helposti. Loivalle laineelle menee hyvinä päivinä. Toivoisin kiiltoa, laineikkuuden korostamista, keveyttä ja kuohkeutta. Havittelenko kuuta taivaalta? :)