Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 560189 kertaa)

Poissa jonnaps

• Haiven
  • *
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1050 : 02.02.10 - klo:18:15 »
Minä käytän kans paljon tavallisia hoitiksia/tehiksiä jätettävinä. Minulla on karhea, hieman luonnonkihara tukka, joten runsasta liukastetta, selvitystehoa, suoristusta jne tarvitaan, eikä mikään ole tähän mennessä ollut vielä liian tujua jätettäväksi, kunhan laittaa sopivan vähän.

Itellä ei ole lempparia, mutta yleensä käytän sellaisia hoitoaineita jätettävinä jotka a) ei toimi hyvin pikahoitiksena, mutta suojaa kuitenkin vähän jätettävänä. Eli yritän kuluttaa loppuun. b) toimii hyvin, eli joista tykkään. Yleensä nämä on silikonipitoisia, sillä oma pää niitä kaipaa.
iherb alennuskoodi ZEM077

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1051 : 02.02.10 - klo:18:48 »
Tulen tähän väliin hehkuttamaan Bumble & bumblen hoitoainetta. Kyseinen hoitoaine on siis jätettävää, mutta pullossa oikein lukee, että sitä voi käyttää myös huuhdeltavana. Monipuolista  :)

Onko muille tullut vastaan jätettäviä, jotka toimivat myös huuhdeltavana? Itse en ole toistaiseksi kokeillut muita jätettäviä huuhdeltavana, kuin tuota B&B:tä.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1052 : 16.02.10 - klo:20:55 »
Äh, menin taas tekemään heräteoston ja nyt on jo sellainne olo että metsään meni. Ostin siis Dermasydin jätettävän suihkeen. Suihke lupaa "rakennetta , lämpösuojaa ja kosteutta". Osaisiko joku incin luku taitoinne mulle selvittää viitsikö tätä päähänsä laittaa ja olisiko tästä iloa esim. vaikka vaan lämpösuoja mielessä kun ilmakiharrinta käyttelen?

INC:
aqua, ethyl alcoho, cetrimonium chloride, PEG/PPG-18/18, dimethicone, hydrolyzed vegetable protein PG-propyl silanmetriol, panthenol, ethylhexyl methoxycinnamate, phenoxyethanol, lonoprodyl butylcarbamate, citric acid

Eikö tuo listan toke ethyl alcohol ole joku kuivattava alkoholi?
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #1053 : 16.02.10 - klo:21:45 »
 Tiikeri: Tuo on etyyli-alkoholia eli etanolia eli taitaa kuivattaa!

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1054 : 04.05.10 - klo:10:04 »
Lainasin Strix:n sekoituksen ohjetta ja kyhäilin milteipä samanlaisen sekoituksen. Kirjoitan oman coctailini tänne, jos jotakuta kiinnostaa, ja toimiihan tämä omana muistilappunakin jos hävitän oikeat lippulappuseni. ::)

150ml pulloon:

~ 1,5 rkl Erisan hoitoainetta
~ 1,5 rkl glyseriiniä
~ 1 rkl jojobaöljy-manteliöljy
~ 1 rkl aloevera mehua
~ 1 tl aprikoosinsiemenöljyä
~ vajaa teelusikallinen E-vitamiiniöljyä
+ nelisen tippaa Omena-tuoksuöljyä
... ja loput vettä, ja kunnon ravistus.

Tämä on nyt testikäytössä. Täytyy sanoa että tuo kirpakka omenan tuoksu on kyllä ihana tässä.. Jää ainakin kuivaan tukkaan suihkutellessa tuoksumaan. On ehkä piirun verran liian öljyistä mun käyttöön ainakin ensituntumalta, mutta kokeilen kosteaan tukkaan ja annan kuivua rauhassa niin saattaa mielipide muuttua.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1055 : 07.05.10 - klo:20:19 »
Mä laitoin tänään bepanthenia latvoihin :o Märkiin hiuksiin siis; kun olin laittanut kasvoille kosteusvoiteen ja bepanthenia pariin kohtaan, niin sipaisinkin loput latvoihin. Ei tunnu yhtään lähmäseltä, vaan hiukset on silotellut ja terveen näköiset. Hämmentävää.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 12.05.10 - klo:18:14 »
Maailman riittoisin jätettävä hoitis on varmaan tuo loppumaton riesani: Bonacure Repair Rescue! Joskus syksyllä ajattelin että "heitänpäs tuon pois, kappas! kyllähän tästä riittää vielä yhteen kertaan" ja nyt toukokuussa sama tuubi kestää edelleen :D Mielestäni ei edes mikään hyvä tuote, vähän ehkä siloittaa ja that's it. Pitää ehkä ruveta levittelemään sitä miehenkin päähän jos loppuisi nopeammin, pois kun ei raaski heittää mitään ikinä  ;D
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1057 : 12.05.10 - klo:23:52 »
^tuo ei muuten lopu ikinä ;) itse käytin bonacuren jätettävän loppuun pre-wash hoitiksena eli lähmin sitä pituuksiin ennen pesua tarkoituksena suojata latvoja shampoon kuivattavalta vaikutukselta. (enkä muuten osta sitä enää ikinäkoskaan).

Ikävä kyllä tuo maailman riittoisin jätettävä on myös melko kevyt tehoiltaan eli täysin turha tuote vähänkään rasittuvammille latvoille. Lasken itse tämän latvasuojaksi enkä jätettäväksi hoitikseksi, sen verran kevyt hoitopuoli mutta riittävästi silikoniyhdisteitä suojaamiskäyttöön.
this too shall pass.

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #1058 : 14.05.10 - klo:20:50 »
Oih, oon ihastunut L'anzan Healing colorcare Trauma Treatmenttiin. Auttanut todellakin pitkää tukkaani pysymään kuosissa :)
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1059 : 26.05.10 - klo:18:39 »
Olen käyttänyt tuota edellä mainitsemaani sekoitusta kohta kuukauden, ja koskaan ei aiemmin ei ole tukka tuntunut ja näyttänyt näin hyväkuntoiselta! Vaalennuksella kuritettu tukkani ei tunnu karkealta enää kuin juuri shampoolla pesemisen jälkeen. Ainut huono puoli tässä on se, että tukka on niin sileä ettei pesun jälkeisenä päivänä meinaa pysyä edes ponnarilla. Eipähän mene pahemmin takkuunkaan. ::) Pariin kertaan olen suihkutellut coctailia latvoihin aamulla, eikä tunnu lähmästävän enää ollenkaan. Ehkä olen vihdoin oppinut sen sopivan määrän.
Vajaan kuukauden aikana olen saanut 150 millilitrasta kulutettua puolet, eli riittoisaakin tuntuu olevan. Tein samanlaisen sekoituksen myös äidilleni, jonka harmaantuva tukka on paikoin todella karkeaa ja kovaa. Kuulemma hänen lyhyessä tukassaan suihke toimii kivasti. Onpa kokeillut tuota suihketta myös naamiotyyppisesti pyyhkeen alla saunassa, eikä ainakaan valittamista ollut.

Siis kiitos Strixille suurenmoisesta ohjeesta! :)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1060 : 26.05.10 - klo:19:19 »
Oon pari kuukautta käytelly Tigin Love Peace & Planetin Let It Be:tä, ja tykkään kovasti. Tuoksu on ... veikeä, mutta ei häiritsevässä määrin. Ja tukka tuntuu tykkäävän! Vaalennuksen jälkeen ei tosin ehkä se hoitavin mahdollinen, oon sekotellu toisinaan mukaan O&H:ta ja kookosöljyäkin.

Sitten joskus kun tuo puteli loppuu (ehkä joskus en vuonna... :)) pitää kokeilla tuota Strixin ohjetta :)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1061 : 26.05.10 - klo:23:16 »
^
Mä kanssa oon tosi tykästynyt tohon!  :) Alussa olin vähän epäileväinen, mutta pian tuote rupesi toimimaan luotettavasti kun oppi annostelemaan ja tietämään minkä tuotteiden kanssa ei sovi. Hiuksista tulee pehmeät ja sileät ja mikä parasta - ei lätsäytä. HG minulle (varmaan ensimmäisiä kertoja kun käytän tätä termiä). On ansainnut paikkansa vakiovarusteideni joukkoon.
Tuoksu on ihana, ei tule nyt mieleen paremman tuoksuista hiustuotetta.  <3
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 27.05.10 - klo:09:46 »
^^ & ^ Minä liputan myös tuon puolesta  :-* Täydellinen tuote, toimii täydellisesti ja tuoksu on oikea.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1063 : 27.05.10 - klo:17:25 »
Ostin rahanpuutteessa Rainbown Vesipedon Hoitosuihketta, joka kyllä toimii tarkoituksessaan - ainoa tarkoitus on, että saan hiukseni harjattua. Tukkani yltää puoleen selkään ja on suht paksu (ympärysmitta ponnarilla on muistaakseni 6cm). Kuitenkin aloin meittimään, että mitäköhän suihkin oikein hiuksiini, kun INCInlukutaitoni ei ole mitenkään hyvä... Osaako kukaan sanoa, että mitä tää oikein on?

INC: Aqua, Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, PEG-15 Cocopolyamine, Quaternium-80, Parfum, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 01.06.10 - klo:00:34 »
He, pelkäsin jo että puolitäysi BC:n Moisture Kick jää tukan lyhenemisen myötä käyttämättä, mutta tuohan on tähän polkkamittaan oikein mainio kiiltosuihke :P Suihkautan pari kertaa muotoiltuun tukkaan, tulee juuri passeli kiilto eikä lätsäytä. Pitkässä tukassa tuo oli osittain samassa käytössä, mutta enemmän selvitystarkoituksessa.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.