Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 567375 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1095 : 01.01.11 - klo:16:32 »
^viimeksi kun katsoin sieltä taisi olla vähän kalliimpi. Ja pyrin siihen että minulla ei olisi ihan jokaiseen nettikauppaan tunnuksia eli päädyin mansikkaan, sieltä sai kivasti bonusprosentteja käytettyä.

Taitaa tuo phyto9:n "kalleus" olla ihan omassa päässä, litrahintahan siinä on melkoinen mutta toisaalta riittoisuus ja tehot korvaavat sen mennen tullen ;)

this too shall pass.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1096 : 01.01.11 - klo:20:46 »
Biosilkin Silk Therapya ja on kyllä paras jätettävä ikinä mitä olen kokeillut!  <3

Näinpä. Aikaisemmin käyttämäni Bonacuren latvahoito jäi kakkoseksi.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #1097 : 03.01.11 - klo:19:19 »
Mä yritän nyt pärjätä pari viikkoa arsenaalilla Redken All Soft Soft Ends - Tigi Ego Boost - Biosilk Silk Therapy - Tigi OH. Olen tosi tottunut suihkimaan Bonacuren Moisture Kickiä, mutta en saa nyt ostaa mitään, koska kahden viikon päästä pitää olla mahdollisimman vähän tavaraa ulkomaille muuttaessa. Pelottaa että saan noilla lähmätukan, en oikein osaa voidemaisia käyttää oikeeta määrää :(
Suunnittelin ostavani seuraavaksi suihkittavaksi sen kehutun Olivin hoitoaineen! On edullisempikin kuin Bonacure.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1098 : 29.01.11 - klo:22:13 »
Nyt on muuten tullu apteekkiin Elivolta uus hoitosuihke. Vaikuttaa lupaavalta, kattelin niin incissä ei ole alkoholia, silikoniakin oli yksi vasta puolenvälin kieppeillä. Rakennepaikkaa ja kosteuttaa. Pullokin oli aika iso, 150ml ja tuoksuna mieto omppu.

Voisin mettästää inciä:

Aqua, Glycerin, Polysorbate 20, Aloe Barbadensis Leaf Juice , Oenothera Biennis Extract, Panthenol, Hydrolyzed Keratin, Hydrolyzed Collagen, Polyquaternium-28, Cetrimonium Chloride , PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Tetrasodium Etidronate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Propylene Glycol, Sorbitol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Citric Acid , Parfum

http://www.elivo.fi/tuotteet/vartalo-ja-hiustuotteet/elivo-hypotuoksuinen-hoitosuihke/

Edit: Katos siinä on UV-suojakin vielä.. :D Hinta tais muistaakseni olla kympin tietämillä, en kattonu kovin tarkkaan.

Voisin mahdollisesti ostaa seuraavaksi. :)

Hmm. Mahtaakohan tuo korputtaa, kun siinä on keratiinia? Ompun tuoksu houkuttaa kyllä. Onkos joku kerennyt tuota jo testailemaan?

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1099 : 29.01.11 - klo:22:50 »
^ Lyhyesti edellisellä sivulla tuosta Elivon suihkeesta kirjoitin. Minun hiukset jättää todella pehmeiksi, eli ei korputa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1100 : 03.02.11 - klo:08:49 »
Ostin rahanpuutteessa Rainbown Vesipedon Hoitosuihketta, joka kyllä toimii tarkoituksessaan - ainoa tarkoitus on, että saan hiukseni harjattua. Tukkani yltää puoleen selkään ja on suht paksu (ympärysmitta ponnarilla on muistaakseni 6cm). Kuitenkin aloin meittimään, että mitäköhän suihkin oikein hiuksiini, kun INCInlukutaitoni ei ole mitenkään hyvä... Osaako kukaan sanoa, että mitä tää oikein on?

INC: Aqua, Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, PEG-15 Cocopolyamine, Quaternium-80, Parfum, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid
Osaisiko kukaan vieläkään kertoa että onko tuo sisältö ihan peestä vai ihan ok? Mietin että olisiko tuosta vastusta XZ muumisuihkeelle? Mahdollisimman edullinen ja hyvä pitää olla, kun sitä kuitenkin tuhlautuu miljoona painallusta kerralla kun pidennyksiä selvittelee.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1101 : 03.02.11 - klo:09:39 »
^ Pitääkö sen tuotteen olla silikoniton? Elvitalin total repair 5 suihke on tosi selvittävää, oikea silikonipommi.  ;D On myös halpa, oisko saman hintainen kuin tuo muumisuihke? En tiedä pidennyksistä mitään, saati niiden selvittämisestä mutta tuo elvitalin suihke ainakin toimii kunnon takkujen selvittämisessä hyvin. Itse ostin tuon elvitalin suihkeen ajat sitten, mutta koska mulla on vielä aika lyhyehköt epätakkuuntuvat hiukset niin tuo suihke odottelee kaapin uumenissa tulevia takkuja.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1102 : 03.02.11 - klo:13:57 »
^ Ei tarvitse olla silikoniton.  :D

Tein itse jätettävää hoitoainetta taas suihkepulloon, tällä kertaa tämmöisellä reseptillä (150ml suihkepullo):
4 painallusta Tigin Eco Awesome hoitoainetta
Vajaa ruokalusikallinen Jason 98% aloeverageeliä
Noin 2 teelusikallista avokadoöljyä
Noin teelusikallinen Giovannin kiiltosuihketta
Näistä tuli 1/3 pullon sisällön verran kamaa ja loput kuumaa vettä.
Tuo Giovannin kiiltosuihkeen (silikonia, mutta ei ainakaan mun silmään osunut että olisi alkoholia) lisääminen oli uusi kokeilu. Kiiltosuihke pelkästään lähmää hieman, mutta mun hiukset (+ pidennykset) kuitenkin kaipaavat silikonia että pysyy selvänä. Ainakaan kertakokeilulla kuiviin hiuksiin toi mun seos ei lähmännyt.  :-*

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1103 : 03.02.11 - klo:21:09 »
Hei Mena, jos meinaat tuota Rainbowta ostaa, varoitan sua yhdestä asiasta. Toimii tosiaan tarkoituksessaan, mutta mulla on alkanut haju tekemään todella pahaa, voi tosin johtua allergioista jne.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1104 : 04.02.11 - klo:08:11 »
Okei, kiitos varoituksesta. Pitääkin sitten haistella ennen kuin ostan. :) Onneksi mun muumi ei vielä ole lopussa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #1105 : 04.02.11 - klo:08:59 »
INC: Aqua, Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, PEG-15 Cocopolyamine, Quaternium-80, Parfum, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid
Osaisiko kukaan vieläkään kertoa että onko tuo sisältö ihan peestä vai ihan ok? Mietin että olisiko tuosta vastusta XZ muumisuihkeelle? Mahdollisimman edullinen ja hyvä pitää olla, kun sitä kuitenkin tuhlautuu miljoona painallusta kerralla kun pidennyksiä selvittelee.

Itse en käyttäisi.
Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, Quaternium-80 = kvatteja, ei hajoa luonnossa biologisesti, useimmat ärsyttää ihoa. antistaattisia, tarttuu hiuksen pintaan hyvin.
PEG-15 Cocopolyamine, Polysorbate 20 = etoksyloitu emulgaattori, näitä ei hyväksytä luonnonkosmetiikassa (ihan äkkiseltään ei selvinnyt, miksi, onko vain haitaksi luonnolle vai myös ihmiselle)
Phenoxyethanol = liuotin, säilöntäaine
Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid = happoja, ei vaarallisia, säilöntäaineita

Lähteenä käytin mm. pikaisesti Rita Stiensin kirjaa "Totuus kosmetiikasta". Jäi vähän ihmetyttämään, että missä oli ton suihkeen hoitavat ja kosteuttavat ainesosat..? Eikö niitä ole ollenkaan, vai onko jollakin tollaisella "pahisaineella" myös sellaisia ominaisuuksia? Eli suihkeessa on vettä, liuottimia, parfyymiä, säilöntäainetta, emulgaattoria, ja sitte se antistaattinen aine, eli että hiukset ei sähköisty.

Mun neuvo on, että jos ei osaa yhtään lukea INCEjä (ja muutenkin), luonnonkosmetiikka on varma nakki, koska siinä ei ainakaan saa käyttää luonnolle / ihmiselle kauhean haitallisia aineita ja ne sisältää öljyjä ym nannaa. Kantsii tarkistaa, että sertifikaatti löytyy, koska nykyään kaiken maailman lumenet ka l´orealit ym yrittää huijata "luonnollisilla" tuotteilla.

Tämä tosiaan ihan pikaisella vilkaisulla, on tässä vähän kiire. Tietävämmät korjatkoon, jos jotain meni väärin :)

ETA. muistui mieleen, että noista quaterniumeista olen lukenut, että niillä olisi rakennepaikkaavia ominaisuuksia. Mutta en tosiaan itse käyttäisi silti. Ja vielä semmoinen, että XZ:n tyrnisuihkeessa ainakin ennen oli hoitaviakin aineita, hunajaa ym, mutta muumisuihkeesta en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo:09:04 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1106 : 04.02.11 - klo:22:59 »
^Tuota vesipetosuihketta tuskin on tarkoitettu miksikään hoitoaineeksi, vaan juurikin takkujen selvittäjäksi jotta naperoiden hiukset saadaan kammattua auki ilman parkumista. ;)
Itse nappasin tänään mukaani 4 Reasons Moisture Mist -suihkeen ja ihan hyvältä vaikuttaa, kosteuttaa ja selvittää ja latvat ovat kuin hoitoainemuhittelun jäljiltä. Jää varmasti vaikituiseen käyttöön.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1107 : 14.02.11 - klo:10:06 »
En ole nyt satavarma mihin ketjuun tämä kuuluu, mutta: eilen silmäni osuivat keskusteluun liiallisen silikonin tapimuksesta vetää latvat huonoon kuntoon. Mä olen jotenkin aina olettanut (karkeasti ottaen) että silikoniset latvatuotteet kiillottaa joka tapauksessa ja naamioi, vaikka hiuksen kunto olisi mikä. Ihmettelinkin siis, kun silikoninen latvasuoja veti niin haparoksi hiuksia. Öljyt jeesaa aika ajoin pesun yhteydessä käytettynä, mutta lähmää pahasti vaikka kuinka pienellä annoksella jätettävänä. Varsinaiset jätettävät ei myöskään tunnu tehoavan latvuksiin. Eilen muhun sitten iski Heureka-hetki: pesun jälkeen ruiskuttelin Giovannin Vitpro Fusionia pituuksiin ja latoihin nypin Humektania. Kelasin, että kyseessä on erittäin kosteuspitoinen voide, joten luulisi, ettei pelkoa kovasta lähmääntymisestä. On kyllä aivan nappi!! Latvat on parempikuntoisen oloiset eikä harota joka ilmansuuntaan. Ja mikä olennaista myös, niin tukka ei ole pätkän vertaa lähmäinen.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1108 : 08.05.11 - klo:22:38 »
Ostin eilen sitä Elivon suihkutettavaa hoitoainetta väripoistetulle pehkolleni. Kerran olen suihkuttanut kuivaan tukkaan, mutta en vielä osaa sanoa juuta enkä jaata sen tehoista. Hajusta en tykkää, se omppu on liian esanssinen ja aika pistävä, ei onneks jää niin vahvana hiuksiin leijailemaan tuo haju.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1109 : 08.05.11 - klo:23:18 »
En ole nyt satavarma mihin ketjuun tämä kuuluu, mutta: eilen silmäni osuivat keskusteluun liiallisen silikonin tapimuksesta vetää latvat huonoon kuntoon. Mä olen jotenkin aina olettanut (karkeasti ottaen) että silikoniset latvatuotteet kiillottaa joka tapauksessa ja naamioi, vaikka hiuksen kunto olisi mikä. Ihmettelinkin siis, kun silikoninen latvasuoja veti niin haparoksi hiuksia. Öljyt jeesaa aika ajoin pesun yhteydessä käytettynä, mutta lähmää pahasti vaikka kuinka pienellä annoksella jätettävänä. Varsinaiset jätettävät ei myöskään tunnu tehoavan latvuksiin. Eilen muhun sitten iski Heureka-hetki: pesun jälkeen ruiskuttelin Giovannin Vitpro Fusionia pituuksiin ja latoihin nypin Humektania. Kelasin, että kyseessä on erittäin kosteuspitoinen voide, joten luulisi, ettei pelkoa kovasta lähmääntymisestä. On kyllä aivan nappi!! Latvat on parempikuntoisen oloiset eikä harota joka ilmansuuntaan. Ja mikä olennaista myös, niin tukka ei ole pätkän vertaa lähmäinen.

Olen myös käyttänyt kosteusvoidetta siloitellakseni ja hoitaakseni hiuksia. Oiva keino esimerkiksi kiharoiden virkistämiseen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.