Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 560119 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #1110 : 04.02.11 - klo:08:59 »
INC: Aqua, Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, PEG-15 Cocopolyamine, Quaternium-80, Parfum, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid
Osaisiko kukaan vieläkään kertoa että onko tuo sisältö ihan peestä vai ihan ok? Mietin että olisiko tuosta vastusta XZ muumisuihkeelle? Mahdollisimman edullinen ja hyvä pitää olla, kun sitä kuitenkin tuhlautuu miljoona painallusta kerralla kun pidennyksiä selvittelee.

Itse en käyttäisi.
Cetrimonium Chloride, Quaternium-52, Quaternium-80 = kvatteja, ei hajoa luonnossa biologisesti, useimmat ärsyttää ihoa. antistaattisia, tarttuu hiuksen pintaan hyvin.
PEG-15 Cocopolyamine, Polysorbate 20 = etoksyloitu emulgaattori, näitä ei hyväksytä luonnonkosmetiikassa (ihan äkkiseltään ei selvinnyt, miksi, onko vain haitaksi luonnolle vai myös ihmiselle)
Phenoxyethanol = liuotin, säilöntäaine
Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Citric Acid = happoja, ei vaarallisia, säilöntäaineita

Lähteenä käytin mm. pikaisesti Rita Stiensin kirjaa "Totuus kosmetiikasta". Jäi vähän ihmetyttämään, että missä oli ton suihkeen hoitavat ja kosteuttavat ainesosat..? Eikö niitä ole ollenkaan, vai onko jollakin tollaisella "pahisaineella" myös sellaisia ominaisuuksia? Eli suihkeessa on vettä, liuottimia, parfyymiä, säilöntäainetta, emulgaattoria, ja sitte se antistaattinen aine, eli että hiukset ei sähköisty.

Mun neuvo on, että jos ei osaa yhtään lukea INCEjä (ja muutenkin), luonnonkosmetiikka on varma nakki, koska siinä ei ainakaan saa käyttää luonnolle / ihmiselle kauhean haitallisia aineita ja ne sisältää öljyjä ym nannaa. Kantsii tarkistaa, että sertifikaatti löytyy, koska nykyään kaiken maailman lumenet ka l´orealit ym yrittää huijata "luonnollisilla" tuotteilla.

Tämä tosiaan ihan pikaisella vilkaisulla, on tässä vähän kiire. Tietävämmät korjatkoon, jos jotain meni väärin :)

ETA. muistui mieleen, että noista quaterniumeista olen lukenut, että niillä olisi rakennepaikkaavia ominaisuuksia. Mutta en tosiaan itse käyttäisi silti. Ja vielä semmoinen, että XZ:n tyrnisuihkeessa ainakin ennen oli hoitaviakin aineita, hunajaa ym, mutta muumisuihkeesta en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo:09:04 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1111 : 04.02.11 - klo:22:59 »
^Tuota vesipetosuihketta tuskin on tarkoitettu miksikään hoitoaineeksi, vaan juurikin takkujen selvittäjäksi jotta naperoiden hiukset saadaan kammattua auki ilman parkumista. ;)
Itse nappasin tänään mukaani 4 Reasons Moisture Mist -suihkeen ja ihan hyvältä vaikuttaa, kosteuttaa ja selvittää ja latvat ovat kuin hoitoainemuhittelun jäljiltä. Jää varmasti vaikituiseen käyttöön.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1112 : 14.02.11 - klo:10:06 »
En ole nyt satavarma mihin ketjuun tämä kuuluu, mutta: eilen silmäni osuivat keskusteluun liiallisen silikonin tapimuksesta vetää latvat huonoon kuntoon. Mä olen jotenkin aina olettanut (karkeasti ottaen) että silikoniset latvatuotteet kiillottaa joka tapauksessa ja naamioi, vaikka hiuksen kunto olisi mikä. Ihmettelinkin siis, kun silikoninen latvasuoja veti niin haparoksi hiuksia. Öljyt jeesaa aika ajoin pesun yhteydessä käytettynä, mutta lähmää pahasti vaikka kuinka pienellä annoksella jätettävänä. Varsinaiset jätettävät ei myöskään tunnu tehoavan latvuksiin. Eilen muhun sitten iski Heureka-hetki: pesun jälkeen ruiskuttelin Giovannin Vitpro Fusionia pituuksiin ja latoihin nypin Humektania. Kelasin, että kyseessä on erittäin kosteuspitoinen voide, joten luulisi, ettei pelkoa kovasta lähmääntymisestä. On kyllä aivan nappi!! Latvat on parempikuntoisen oloiset eikä harota joka ilmansuuntaan. Ja mikä olennaista myös, niin tukka ei ole pätkän vertaa lähmäinen.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1113 : 08.05.11 - klo:22:38 »
Ostin eilen sitä Elivon suihkutettavaa hoitoainetta väripoistetulle pehkolleni. Kerran olen suihkuttanut kuivaan tukkaan, mutta en vielä osaa sanoa juuta enkä jaata sen tehoista. Hajusta en tykkää, se omppu on liian esanssinen ja aika pistävä, ei onneks jää niin vahvana hiuksiin leijailemaan tuo haju.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1114 : 08.05.11 - klo:23:18 »
En ole nyt satavarma mihin ketjuun tämä kuuluu, mutta: eilen silmäni osuivat keskusteluun liiallisen silikonin tapimuksesta vetää latvat huonoon kuntoon. Mä olen jotenkin aina olettanut (karkeasti ottaen) että silikoniset latvatuotteet kiillottaa joka tapauksessa ja naamioi, vaikka hiuksen kunto olisi mikä. Ihmettelinkin siis, kun silikoninen latvasuoja veti niin haparoksi hiuksia. Öljyt jeesaa aika ajoin pesun yhteydessä käytettynä, mutta lähmää pahasti vaikka kuinka pienellä annoksella jätettävänä. Varsinaiset jätettävät ei myöskään tunnu tehoavan latvuksiin. Eilen muhun sitten iski Heureka-hetki: pesun jälkeen ruiskuttelin Giovannin Vitpro Fusionia pituuksiin ja latoihin nypin Humektania. Kelasin, että kyseessä on erittäin kosteuspitoinen voide, joten luulisi, ettei pelkoa kovasta lähmääntymisestä. On kyllä aivan nappi!! Latvat on parempikuntoisen oloiset eikä harota joka ilmansuuntaan. Ja mikä olennaista myös, niin tukka ei ole pätkän vertaa lähmäinen.

Olen myös käyttänyt kosteusvoidetta siloitellakseni ja hoitaakseni hiuksia. Oiva keino esimerkiksi kiharoiden virkistämiseen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1115 : 09.05.11 - klo:16:25 »
Hehkutin silver mistin taitto-ominaisuuksia jo toisessa ketjussa, mutta olen nyt huomannut huononkin puolen. Nimittäin lähmääväisyys! Mun vaalennettu tukka alkaa olla jo siinä kunnossa, että kovin silottavia tuotteita voin käyttää vain hyvin harkiten, vähän kerrallaan. Noh, tätä silver mistiä menee tosi helposti liikaa ja tuloksena on kaamea lähmä. Ehkä pari vuotta sitten olisi ollut ihan must (silloin ei tullut millään lähmää tukan huonokuntoisuuden takia)... Kuitenkin pääasiassa tykkään, taittaa hyvin.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1116 : 09.05.11 - klo:16:59 »
Hei, onko yleensä tapana käyttää jätettävää myös pesujen välipäivinä?

Minulla ei ole paljoa kokemusta jätettävistä ja nyt pitkän ajan jälkeen käyttöön olen ottanut Kicksissä myytävän Oliv Naturel -sarjan jätettävän, joka kosteuttaa ja tuuheuttaa. Tämän sarjan jätettävä ei ole häikäissyt kosteustahoillaan ja jos jätettävää haluaa lisätä kuivaan hiuksiin, hiukset lähmääntyvät tällöin kasoiksi, joiden selvittely vain huonontaa hiuksia.

Kosteaan hiukseen pystyn kyllä käyttämään tuotetta ihan ok tuloksin eikä hiukset lähmäänny, mutta olen miettinyt jo mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan. Useasti päivän päätteksi kun hiuksiakin selvittelee ja harjaa lakkajämiä pois olisi kiva yöksi laittaa latvoihin jotain hoitavaa ainetta. Tällöin jätettävä ei saisi olla yhtään lähmäävä.

Oikeastaan pitäisin myös enemmän voidemaisesta koostumuksesta, koska suihkeesta menee paljon sitä ainetta kaikkialle muualle kuin hiuksiin. Mitä siis suht edullista ja mahd. paljon kosteuttavia aineita sisältävää jätettävää lähtisin kaupasta seuraavaksi katsastamaan? Millaiseen käyttöön esim. Nivean Diamond Gloss sopii, joka on ilmeisesti silikonitonkin? Entä onko kukaan kokeillut esim. Santen Balm Care hoitovaahtoa?  :)

Strix

• Vieras
« Vastaus #1117 : 09.05.11 - klo:20:05 »
Diamond gloss suihketta käytän pyyhekuiviin hiuksiin antamaan kiiltoa. Lisäksi se toimii toisinaan selvittäjänä, kosteuttaa ja pehmentää. Tuoksu on vahva, mutta pidän siitä ja se pysyy hiuksissa pitkään. Aina ei huvita laittaa hajuvettäkään.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1118 : 09.05.11 - klo:22:18 »
^^  Olen itse tykännyt pistää pari teelusikallista MoistureManiaccia suihkepulloon ja lisätä öljyjä ja glyseriiniä. Tulee todella hyvä selvitys ja hoitosuihke.
Joicon Integrity on myös hyvä suihkittava, joskin häviää kirkkaasti MM-sekoitukselle.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #1119 : 21.06.11 - klo:09:50 »
Löytyykö marketeista enää miltäkään merkiltä jätettävää latvahoitoainetta? Käytin tähän asti Glissin pienessä tuubissa olevaa jätettävää latvahoitoa, mutta sitäkään ei enää saa mistään.  ???

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1120 : 21.06.11 - klo:17:02 »
^Latvasuojaksi varmaan riittää silikoninen tuote, joka suojaa latvaa. Itse voisin suositella Sunsilkin oransissa pullossa olevaa voidemaista jätettävää, vaurioittuneet hiukset. Se toimii jätettävänä myös muuhun tukkaan ja ei ole kallista  :3

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1121 : 21.06.11 - klo:21:27 »
Löytyykö marketeista enää miltäkään merkiltä jätettävää latvahoitoainetta? Käytin tähän asti Glissin pienessä tuubissa olevaa jätettävää latvahoitoa, mutta sitäkään ei enää saa mistään.  ???

Melkein mikä tahansa hoitis toimii myös latvahoitoaineena kun sitä laittaa vain pienen nokareen pyyhekuiviin latvoihin. Kannattaa rohkeasti kokeilla ihan sillä omalla suosikkihoitiksella. Ja latvahoitisten aatelia ovat öljyt, hoidoksi käy ihan vaikka oliiviöljy omasta kaapsita. Annostus on tosi tarkkaa eli pikku tippa riittää pitkälle ja öljyt toimivat monilla parhaiten pyyhekuivissa hiuksissa.

Minä käytän kesäaikana latvahoitona kookosöljyä, yleensä aloevera-geeliin sekoitettuna.
this too shall pass.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1122 : 22.06.11 - klo:06:07 »
^ Komps, ehdottoman hyviä on LV sekä Tyrni. Olen itse ruvennut öljyämään latvat ja pituudet ihan reilusti, niin että jopa näyttävätkin öljyisiltä, ei haittaa pätkääkään, hiukset on aina ylhäällä kiinni.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1123 : 10.07.11 - klo:19:08 »
Pahoittelut, etten ehtinyt kahlata koko ketjua läpi...

Osaisiko joku kehua, mikä olisi kuivalle kiharalle hiukselle paras mahdollinen jätettävä luomuhoitoaine, jota saa Helsingistä?

Ei haittaa jos sitä joutuu vähän metsästämään (erikoisliikkeet, kampaamot, Stocka jne on ok), mutta olen lähdössä reissuun, enkä ehdi enää ennen sitä tilata netistä mitään... Kiitos todella valtavasti jos osaatte auttaa! Olen siis nyt jonkin aikaa yrittänyt pärjätä öljyillä, mutta ne vaan lähmäävät liikaa ja nyt on pakko hyväksyä se tosiseikka, etten näemmä pärjää ilman jätettävää hoitista.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #1124 : 10.07.11 - klo:19:46 »
^kuinka luomua metsästät? Esim. Davinesilta löytyy loistavia jätettäviä, mm. DEDE -suihke ja MELU seerumi jotka sisältävät runsaasti luonnon raaka-aineita, mutta eivät varsinaisesti ole luomua.