Kirjoittaja Aihe: Jätettävät hoitoaineet  (Luettu 566875 kertaa)

Poissa Essi

• Hiushörhö
Vs: Jätettävät hoitoaineet
« Vastaus #165 : 27.06.06 - klo:14:26 »
En ihan koko ketjua jaksa kahlata läpi, joten tulisiko jollekulle äkkiseltään mieleen jätettävä, jossa olisi sekä UV- että lämpösuoja? Koostumuksella ei oikeastaan ole väliä, kunhan ei ole mielettömän lätsäyttävä.

No nyt heti äkkiseltään tulee mieleen omassa käytössä olevat jätettävät, eli Andrew Collingen Perfect Endings suihkittava, L'Anzan Healing Color Care suihkittava ja Tigin Fashionista Smooth and Shine emulsio. Tuo viimeinen ei nyt periaatteessa ole hoitoaine, mutta kuitenkin hyvä suoja juuri esim. ennen föönausta. Tuo AC:n jätettävä on mun lemppari. Toimii hyvin sekä pyyhekuiviin että kuiviin hiuksiin laitettuna. L'Anza taas toimii mulla parhaiten vain kuivissa hiuksissa, muuten karheuttaa. Ja kaikissa noissa tosiaan on lämpö- ja UV-suojat.
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #166 : 27.06.06 - klo:14:53 »
Eikös K-Pak-hoitovaahdossa ole sekä UV- että lämpösuojat?

"Hiuksiin jätettävä K-Pak Leave-in Protectant -hoitovaahto korjaa ja kosteuttaa kuivia ja vahingoittuneita hiuksia. Se antaa hiuksille kiiltoa ja elinvoimaa sekä toimii tehokkaasti hiusten selvittäjänä. Tropiikin hedelmiltä tuoksuva hoitovaahto suojaa hiuksia lämpökäsittelyn aikana sekä haitallisilta UV-säteiltä.

125 ml"

Näin sanotaan Hairstoren kaupass.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa ilona

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 28.06.06 - klo:19:17 »
Täytyy tulla kehumaan ACn jätettävää. Millään muulla jätettävällä en ole saanut näin kivan tuntuista tukkaa, pehmeää, sileää ja silti ilmavaa. Toivottavasti se tekee jatkossakin yhtä hyvää jälkeä.  :-*

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #168 : 30.06.06 - klo:13:52 »
Ostin tuossa HS:n outletista quattro hajustamattoman hoitosuihkeen, on ihan paras jätettävä kuiviin hiuksiin mitä olen koskaan kokeillut  :-* silikoniton, ei tahmaa tippaakaan, sopivan kevyt, selvittää ja pehmentää ihanasti ja lisäksi pullosta tulee tosi hienojakoista sumua, paras pullo mihin jätettävissä olen törmännyt :) tätä voi huoletta suihkia pitkin päivää. Ei edes tee mieli (ehkä) kokeilla sitä Herbinaa kun tämän nyt löysin :D

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #169 : 30.06.06 - klo:21:27 »
Täytyy tulla kehumaan ACn jätettävää. Millään muulla jätettävällä en ole saanut näin kivan tuntuista tukkaa, pehmeää, sileää ja silti ilmavaa. Toivottavasti se tekee jatkossakin yhtä hyvää jälkeä.  :-*

Jep, mie olen kaiken kaikkiaan tullu siihen tulokseen, että halvat jätettävät (suihkittavat) toimivat käytännössä paremmin kuin kalliimmat. Tai ainakin että saman tuloksen saa halvemmallakin. Kyllähän esim. L'anzan Color Care-suihkittavassa on keratiinia, jota halvemmissa ei ole, mutta itse ainakin haen jätettävältä nopeaa "vaikutusta" -> saman tien kiiltävät ja pehmeät hiukset, paino tervetullutta myös. Paikkaustehot sitten rekuista jne..

Tämän hetkiset suosikit Miracle Mist ja Bio Rich-hoitosuihke :-*
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 04.07.06 - klo:12:45 »
Onko tuo AC:n Perfect Endings jätettävä jota kaikki kehuu sitä kuumuudelta suojaavaa suihketta? Mä en oo nähnyt muita AC:n jätettäviä kaupan hyllyillä.

Mulla on aina ollut jostain syystä joku lievä vastenmielisyys jätettäviä hoitoaineita kohtaan, jotenkin tuntuu että ne vaan lähmää ja latistaa mun tukkaa ja saa sen jotenkin "klimppiseksi". En oo kyllä kovin montaa kunnon jätettävää kokeillutkaan ja vakikäytössä olevaa latvasuojaa en jätettäväksi hoitoaineeksi laskekaan.

Mä tykkään siitä tunteesta minkä poishuuhdeltava hoitsikka jättää hiukseen ja en jotenkin halua "pilata" sitä jätettävällä... Kuulostaa varmaan ihan typerältä!  ;)

Tähän mennessä ainoot jätettävät mitä oon käyttänyt on Doven Moisture Shield Spray Balsam joka on kyllä niin kevyttä ettei siitä oikein mitään tunnetta jää tukkaan (mutta kylppärin lattian jättää tosi liukkaaksi) ja Muumisuihketta lähinnä selvittelyyn. ALTimaa kokeilin kerran jätettävänä ja se oli ihan ookoo, muttei jättänyt mitään sellaista tunnetta että tekisi mieli aina alkaa jätettäviä käyttämään.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #171 : 04.07.06 - klo:15:05 »
oletkos saanut jo phytoa toimimaan, supervixen?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 04.07.06 - klo:15:33 »
Todia, nyt mä oon viime kerroilla sekoittanut Phytoa Bonacuren latvasuojaan joten tulos on tietysti silikonien takia ollut parempi... Mutta vähän pahalta tuntuu "pilata" se Phyton silikoniton koostumus sotkemalla sitä toiseen... Mutta kai mun hiukset vaan sitten vaatii sitä silikonia tullakseen sileiksi. :( Ikävää. Joku täällä kirjoitti että Phyto 9 teki hänen hiuksistaan pehmeämmät kuin mikään muu aine mutta mulla kyllä vaan jää karheeksi. Harmin paikka!

Mutta yritän kyllä vielä uskoa että ne mun hiukset siitä Phytosta jotain ravintoa saa, vaikkei kosteutetuilta tunnukaan... Sitä vaan kosteuttavilta tuotteilta odottaa jotain muutakin kuin "näkymätöntä" apua... Siis myös sitä kosmeettista hyötyä.

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #173 : 04.07.06 - klo:15:49 »
Oletko Supervixen kokeillut laittaa eka Phyton ja hetken imeytymisen jälkeen Bonacuren latvasuojan? Näin tuo Bonacure ei estäisi Phyton hoitavien aineiden imeytymistä, vaan toisi sellaisen viimeisen silauksen ja suojan hiukselle.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 04.07.06 - klo:15:55 »
^ Joo, oon mä silleestikin kerran tehnyt, mutta aikaa säästääkseni aloin sekoittaa niitä. Mutta totta, tuo erikseen laittaminen ois kyllä parempi niin pääsis ne Phyton hyvät aineet imeytymään.

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #175 : 06.07.06 - klo:19:11 »
Onko tuo AC:n Perfect Endings jätettävä jota kaikki kehuu sitä kuumuudelta suojaavaa suihketta? Mä en oo nähnyt muita AC:n jätettäviä kaupan hyllyillä.

On se sitä, itsekin puhun AC:n jätettävästä vaikka oikeestihan se taitaa olla styling spray... Eihän jätettäviä mikään pakko ole käyttää jos tukka ei niitä tunnu tarvitsevan, tai se on jo huuhdeltavien hoitisten jäljiltä sellainen kuin toivot sen olevan.. Olispa miullakin niin :-\.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #176 : 22.07.06 - klo:13:58 »
Löysin ruotsalaisesta marketista tällaisen tuotteen, ja pitihän ostaa pullo kokeiltavaksi:

Scandinavian Formula Spray Balsam

Aqua, VP/VA Copolymer, Polyquaternium-11, Soyamide DEA, PPG-30 Cetyl Ether, Mtehylparaben, Butoxyethanol, DMDM Hydantoin, Panthenol, Oleth-3 phosphate, Diazolidinyl Urea, Amodimethicone, Trideceth-12, Cetrimonium Chloride, PEG-12 dimethicone, Bentzophenone-4, Sodium Cocoyl Amino Acids, Potassium Dimethocone Copolyol Panthenyl Phosphate, Parfum, Citric Acid, Hexyl Cinnamal, Linalool, Buthylphenyl Methylpropional, Limonene, Citronellol, Alpha-Isomethyl Ionone.

Silikonia löytyy. Liekö tämä hyvä tuote? Kerran olen kokeillut, enkä osaa sanoa vielä mielipidettäni.

Ei tämä nyt mikään loistotuote ole. Parempi kuitenkin kuin Goldwellin Definition shine&vitality- hoitosuihke.
« Viimeksi muokattu: 27.07.06 - klo:22:11 kirjoittanut Euphoria »

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 27.07.06 - klo:22:23 »
Kokeilin tänään anopilta sellasta Seahin värjättyjen hiusten kaksiosaista naamiota joka jätetään hiuksiin. Tuubi oli vähän kuin hammastahna, sieltä tuli kaksi erilaista raitaa. Laitoin pyyhekuiviin hiuksiin enemmän kuin jätettäviä yleensä mutta vähemmän mitä laittaisin poispestävää. Tykkäsin tosta kyllä paljon, teki tukan sileäksi ja pehmeäksi. Silikoniahan tuossa kyllä on.. Ostaisin ellei noi Seahit olis niin kalliita ja kun ei niitä oikein mistään taida halvemmalla saada.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #178 : 28.07.06 - klo:16:44 »
Niin tuota Seahia ei taida oikein saada mistään ulkomaalaisista nettikaupoistakaan, vai onko joku nähnyt?

Caren

• Vieras
« Vastaus #179 : 28.07.06 - klo:17:57 »
Hiukan OT, mutta oletteko kokeillut ihan näitä poissapestäviksi tarkoitettuja pikahoitoaineita hiuksiin jätettävinä?? Jostain olen lukenut, että jotkut hoitikset sopisivat mitä mainioimmin myöskin tähän tarkoitukseen!
Itse kokeilin Sebastianin Evokativ -sarjan  Full Volume Building Conditionerin jättämistä hiuksiin, siis shampoopesun ja samaisen hoitoaineen jälkeen. Pyyhekuivaan tukkaan hieroin nokareen tuota hoitista. Lopputulos oli todella miellyttävä. Hiukset tuntuvat ja näyttävät terveiltä ja hyvinvoivilta, jopa pitkien hiuksieni kuivat latvat. Eikä tuo hoitoaine yhtään edes latistanut hiuksia!..Vaikka laitoin sitä vielä toistamiseen ihan kuivaankin tukkaan..  ;D Itseasiassa näyttäisi hiukan siltä kuin olisin laittanut jotain muotoiluainetta hiuksiin, kun tuli kiharoitakin laitettuani yöksi hiukset tavanomaiseen tapaani löysähkölle nutturalle päälaelle.

Mitäköhän mieltä kampaajat ovat poishuuhdeltavien hoitoaineiden käyttämisestä hiuksiin jätettävien hoitojen tapaan?  :)