Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 43865 kertaa)

Poissa Maria

• HAIRahtanut
Elikkäs listataanpa hyviksi havaittuja päivävoiteita(en tark.aurinkovoiteita)joissa aurinkosuoja ja silmänympärysvoiteet :)
Tällä näköjään niistä paljon kyselty...

Itsellä ollut myös haussa nämä!

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Minä olen kokeillut aurinkosuojallisista sy-voiteista vaan Lumenen jo poistuneen mustaherukka sy-voiteen ja uuden Kaunistavan silmänympärysvoiteen (kummassakin SPF 6, eli varsin kevyitä). Kummastakin olen tykännyt, sillä kosteuttavat hyvin ja tuo uusi lisäksi heijastaa hyvin valoa, joten heleyttää ihoa heti.

Mutta tietäisikö joku jonkun hyvän sy-voiteen, jossa olisi suurempi SPF?
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Magia

• Tukkaguru
Korresilta ainakin Mandariinissa ja Pomegranatessa on aurinkosuojat. Pomegranatessa taisi olla SPF 6 ja Mandariinissa SPF 8. Hirveitä suojia ei kummassakaan ole, mutta ihan pätevät ainakin minulle yksinään muulloin kuin kesällä. Kesälläkin olen kyllä tosi laiska laittamaan aurinkorasvaa, etenkään naamaan.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
^^Diorin HydrActionissa on muistaakseni kerroin 20. Haulla varmaan löytyy mun tarkempi selostus, tykkäsin kyllä tosi paljon.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Minako

• HAIRahtanut
Käytin pari viikkoa sitten etelän matkalla joka päivä Dermalogican Sheer Moisture Tintiä (sävyssä light), jossa on SPF15. Tuo toimi oikein kivasti, kasvot ei palaneet kertaakaan. Plussana tuossa on myös se että tasoittaa kevyesti ihon sävyä ja tuo hieman hillittyä valoa/hohtoa (sisältää hohtavia hiukkasia). Tuoksu tässä on perus-Dermalogicamainen yrtti, ei mikään erityisen hyvä mutta onneksi mieto eikä jää kasvoille leijumaan. Voin kyllä suositella tätä kaikille, joilla ei ole ihan rutikuiva iho.

Muita suojakertoimellisia voiteita jotka on käytössä: oon käyttänyt parilla reissulla Body Shopin E-vitamin fluidia SPF15, se on suojannut hyvin auringolta mutta jättää ihon inhottavan rasvaisen tuntuiseksi. Talvipäivävoiteena mulla on Suomessa käytössä Louis Widmerin UV8 päivävoide (jo toinen purkki menossa), se on hyvin kosteuttavaa ja imeytyvää mutta suojakertoimen tehoja ei täällä Suomessa juuri tule testattua. Samoin oon Suomessa käyttänyt Estee Lauderin DayWearPlus SPF15:a, joka on myös kevyesti sävyttävä voide. Tässä on kiva kevyt kurkun tuoksu ja sävy on sopiva, mutta rasvoittaa ehkä ihoa hieman enemmän kuin Dermalogica (oon tainnut joskus kirjoitella tänne paremman arvion DayWearPlussasta, haulla löytynee).

Mulla on pari näytettä Dermalogican Total Eye Care SPF15 -sy-voiteesta, mutta en ole vielä testannut näitä kun olen vannoutunut Cliniquen All About Eyesin käyttäjä ja pelkään että saan kaikista muista sy-voiteista ihottumaa  ;D

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
Neutrogena Ultimate Moisture spf 15 on hankinnassa taas ensi kesäksi. Tämä voide on jakanut täällä jonkin verran mielipiteitä, itse olen puolesta! Imeytyy nopeasti, jättää "matahkon" pinnan ja kosteuttaa mukavasti. Voiteen sisältämät hileet eivät itseäni häiritse lainkaan, vaikka muutoin en mitään hohtotuotteita oikeastaan käytäkään. Oikein hyvä päivävoide siis.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Mä olen miettinyt täksi kesäksi Clarinsin HydraQuench -sarjan päivävoidetta, jossa on SK 15 (sininen pumppupullo). Onko joku jo kerennyt kokeilemaan?

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
Itse voin ainakin suositella tuota Diorin HydrAction silmänympärysvoidetta. Imeytyy nopeasti, kosteuttaa hyvin eikä turvota. Ja siinä tosiaan on SPF 20.

Biothermin Multi Recharge kasvovoiteessa on SPF 15. Sekä normaalin, että kuivan ihon versiot ovat aivan ihania, mutta ainakin mun iholle sopii kesäisin paremmin se kevyempi. Imeytyy nopeasti, toimii hyvin meikin alla eikä tuki ihoa. Ehdoton suosikkini.
1b M ii

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
Löysin manssikkalasta tällaisen kiinnostavan tuotteen kun etsin mahdollisimman korkean suojakertoimen sisältävää sy-voidetta:
Biotherm Sun Sensitive Anti-Wrinkle Eye Care Multi-Protection SPF 30 UVB/UVA.
Onko kellään kokemusta tuosta, kuulostaa erittäin kiinnostavalta tuotteelta?

Toinen kiinnostava tuote olisi tämä:
Clarins Sun Wrinkle Control Eye Contour Cream Very High Protection SPF30

Erityisesti tuo Clarins kuulostaisi kiinnostavalta, hintakin on hieman edullisempi (Biotherm 15ml/20€, Clarins 20ml/17€).
« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo:00:32 kirjoittanut Stationery »
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Teresa_82

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Cliniquen Superdefensessä on sk 25, ja voide on muutenkin hyvä. Imeytyy hyvin, ei jätä mitään kalvoa, sopii erinomaisesti meikin alle.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Löysin manssikkalasta tällaisen kiinnostavan tuotteen kun etsin mahdollisimman korkean suojakertoimen sisältävää sy-voidetta:
Biotherm Sun Sensitive Anti-Wrinkle Eye Care Multi-Protection SPF 30 UVB/UVA.
Onko kellään kokemusta tuosta, kuulostaa erittäin kiinnostavalta tuotteelta?

Toinen kiinnostava tuote olisi tämä:
Clarins Sun Wrinkle Control Eye Contour Cream Very High Protection SPF30

Erityisesti tuo Clarins kuulostaisi kiinnostavalta, hintakin on hieman edullisempi (Biotherm 15ml/20€, Clarins 20ml/17€).
Mua kiinnostaisi kanssa ihan älyttömän paljon kuulla jos joku on jompaakumpaa kokeillut! Clarinsista löytyi kivasti juttua MUA:sta, mutta Biothermistä ei mitään.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
^Tuota Clarinsia olen käyttänyt ja tykkään kyllä. Toimii meikin allakin (ainakin tällaisella jolla on kuiva sy-iho).
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Diorillilta löytyy Hydra Action sarjasta SPF 20 hydra-protective eye creme. Tuntuu varsin kivalta.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
Otin näytteet kokeiluun sekä tuosta Biothermista että Clarinsista ja koostumukseltaan Clarins vaikutti paremmalta. Koostumus oli siinä pehmoisempi ja juoksevampi, mutta sopivan täyteläinen. Biotherm vaikutt melko paksulta ja jäykältä. Todennäköisesti päädyn tilaamaan mansikkalasta Clarinsin.

Poissa Maria

• HAIRahtanut

Onko siitä hirveästi haittaa jos laittaa samaa aurinkosuojaa silmien ymp.kun koko kasvoille?