Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 44763 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Mä olen havainnut hyväksi iHerbistä tilaamani Reviva Labs, Sun Protective Moisturizer Light Creamin, jossa on spf 25. Ei ole ollut vielä kovin pitkään käytössä, mutta sen verran osaan sanoa, että imeytyy hyvin ja jättää jopa aavistuksen mattaisen pinnan. Vaikuttaa oikein lupaavalta eikä ole hinnallakaan pilattu.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Pisama-tyttö

• Haiven
  • *
Mä olen tykästynyt tähän iHerbin valikoimista löytyvään aurinkosuojalliseen kosteusvoiteeseen: http://www.iherb.com/Desert-Essence-Gentle-Nourishing-Eye-Cream-Dry-Sensitive-Skin-Fragrance-Free-0-5-oz-14-g/24158?at=0.Tuote musta kosteuttaa kivasti ja imeytyy hyvin eikä jätä kiiltävää ja rasvaisen tuntuista pintaa iholle.  :) Mulla on niin vaalea ja herkästi palava iho, että kesäksi eli NYT on löydettävä uusi väh. SPF 30..
Keskiruskeat vähän kulta-kupariin taittuvat vyötärö-pituiset, 9,5cm paksut ja 1c-tyypin hiukset. Hiusongelmina kuivat ja haaroittuvat latvat. Tavoitteena sama pituus terveemmillä latvoilla.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Huomio, Deadly Nightshade!
Tässä lupaamani Olayn Total effects spf15 -päivävoiteen inci:

Aqua, Glycerin, Ethylhexyl Salicylate, Niacinamide, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Dimethicone, Isopropyl Isostearate, Polyacrylamide, Octocrylene, Phenylbezimidazole Sulfonic Acid, Panthenol, Tocopheryl Acetate, Tocopherol, Camellia Sinensis Leaf Extract, Sodium Ascorbyl Phosphate, Sucrose Polycottonseedate, C13-14 Isoparaffin, PEG-100 Stearate, PEG-4 Laurate, Laureth-7, Titanium Dioxide, Dimethiconol, Cetearyl Glucoside, Arachidyl Alcohol, Behenyl Alcohol, Benzyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Zinc Oxide, Carbomer, Ammonium Polyacrylate, Disodium EDTA, Palmitic Acid, Stearic Acid, Triethanolamine, PTFE, BHT, Iodopropynyl Butylcarbamate, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Parfum, Alpha-Isomethyl Ionone, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, CI 16035, CI 19140.

Lisään tämän myös tuonne incilistaan.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
^ Avobenzoniahan tuo sitten tietenkin sisältää (ei käy mineraalimeikit päälle) ja muita kemiallisia suodattimia, harmi.  :-\

Poissa Salvia

• Hiushörhö
^ Avobenzoniahan tuo sitten tietenkin sisältää (ei käy mineraalimeikit päälle)

Tämä on mennyt multa ihan ohi. Onko tosiaankin niin, että mineraalimeikit ei toimi tiettyjen aineiden kanssa?? Onko niitä muitakin kuin tuo avobenzoni?  ???

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Olay käyttää tosiaan kemiallista suojakerrointa, mikä on paljon tehokkaampi kuin pelkkä mineraalisuoja.
Kemialisen suojan yhteensopimattomuudesta on ollut paljon puhetta eri kauneussivustoilla, mutta en tiedä, onko selkeää konsensusta löydetty... En usko, että pieni sipaisu mineraalipuuteria iholle hajottaisi suojakertoimen tehon olemattomiin, mutta kannattaa antaa voiteen imeytyä ensin kunnolla, ja käyttää hyvin kevyttä kättä puuterin kanssa - mineraalimeikkifirmojen suosittelema 'buffaus'tekniikka saattaa raapia ihoa ja hajottaa suojakertoimen filtteriä.

Tuo Olay 7-in-one on kyllä aarre, olen käyttänyt sitä siitä asti kun sen bongasin, eli syksystä 2009. Aina silloin tällöin vaihtelen jonkin muun merkin kanssa (esim. MD Formulations Moisture Defence Antioxidant Moisturizer spf 20, jossa teho perustuu kylläkin mineraalifiltteriin eikä siten ole niin tehokas... harmi, sillä ei sisällä hajusteita lainkaan), mutta olen iloinen, että Olayta saa nykyisin muualtakin kuin Kicksista  :D
Sokoksella hintaa on toisaan useampi euro enemmän, mutta ainahan voi hyödyntää ne kanta-asiakaspäivät jne.. ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
^Minäkin olen tykästynyt tuohon Olay:n voiteeseen! Käytätkö NarnianQueen tuota ihan jos menet aurinkoon istuskelemaan, siis ihan aurinkosuojana? Vai pelkästään perus-päivävoiteena?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
^En näin kesällä käytä sitä, koska se on hieman liian tuhtia iholleni lämpimään vuodenaikaan - jos menen ulos pitemmäksi aikaa, esim. kasvimaalle, isken kunnon suojakertoimet... Mutta talvisaikaan oli nappituote.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
^En näin kesällä käytä sitä, koska se on hieman liian tuhtia iholleni lämpimään vuodenaikaan - jos menen ulos pitemmäksi aikaa, esim. kasvimaalle, isken kunnon suojakertoimet... Mutta talvisaikaan oli nappituote.
Mikä voide sulla muuten on kesäksi? Mulla oli jemmassa Lumenen Vitamin C+-sarjan Suojaava kasvovoide SPF15 jonka korkkasin viikko sitten mutta se on myöskin ihan liian tuhtia kesää kohti rasvoittuvalle iholleni. Nyt olis kova himotus tilata Paula's Choicen Skin Balancing Daily Mattifying Lotion with SPF 15 and Antioxidants. Toi Olay mullakin oli tosi sopiva kevättalveen ja alkukevääseen, mutta nyt se ois jo liian tuhtia.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
^ Olen käyttänyt mm. tuota ylläkehumaani MD Formulationsia, mutta sen UVA-teho tuskin on kattava. Lorkun Specially For Kids spf 50+ on ihan OK eikä lähmää, mutta harkitsin hankkivani vieläkin kevyemmän LRP Anthelios fluidin, kun kerran sitä saa nykyään Suomestakin.. Paulan aurinkotuotteista kiinnostaa ainoastaan se uusi Moisture Boost spf 20. Nythän Paula-tilauksesta saa puolet postikuluista pois EU-verkkokaupasta koodilla FIN01ORD..

1b F/M ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
^ Olen käyttänyt mm. tuota ylläkehumaani MD Formulationsia, mutta sen UVA-teho tuskin on kattava. Lorkun Specially For Kids spf 50+ on ihan OK eikä lähmää, mutta harkitsin hankkivani vieläkin kevyemmän LRP Anthelios fluidin, kun kerran sitä saa nykyään Suomestakin.. Paulan aurinkotuotteista kiinnostaa ainoastaan se uusi Moisture Boost spf 20. Nythän Paula-tilauksesta saa puolet postikuluista pois EU-verkkokaupasta koodilla FIN01ORD..
Tarkoitin ihan normi päiväkäytön kasvovoiteesta jossa on suojakerroin. Vai käytätkö sä joka päivä ihan aurinkorasvaa? Onko se MD Formulationsin voide muuten kuinka lähmäistä, mua kiinnostais se mutta hinnan puolesta koostumuksenkin ois oltava just nappi..
www.siameselipstick.com

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
^Siis suojakertoimellisen päivävoiteen ja aurinkovoiteen välillähän ei ole muuta eroa kuin pelkkä markkinointitermien erilaisuus, yhtä lailla molemmissa suojakertoimen on läpäistävä tietyt kriteerit saadakseen käyttää sitä numeroa.  Ihmettelen sitä, miten joillekin tässä on jonkinlainen suuri periaatteellinen ero.  ;)
Pyrin kyllä käyttämään aurinkoisina kesäpäivinä mahdollisimman korkeaa suojakerrointa, vaikka muuten luomuelämää kannatankin - en halua saada kaulaani ruskealaikkuiseksi ja ryppyiseksi, joten mieluiten kunnon suojakerroin. 15 ei riitä mitenkään, jos olen ulkoilmassa pikku pyrähdystä pitempään. Suojakerroin ei kestä koko päivää samana muutenkaan, vaan tuppaa jonkin verran hajoamaan auringonpaisteessa - vaikka olisikin ns. stabiili. Isken sitten mielummin sen viisikymmpisen jo aamulla, niin ei tarvitse miettiä, palaako nenänpää jossain vaiheessa...
Ei se MD Formulations mikään kovin lähmäävä ole, mutta kuitenkin ominaisuudeltaan hyvin iskeytyvää, kuten aurinkosuojan kuuluukin.

1b F/M ii

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
Pyrin kyllä käyttämään aurinkoisina kesäpäivinä mahdollisimman korkeaa suojakerrointa, vaikka muuten luomuelämää kannatankin. Suojakerroin ei kestä koko päivää samana muutenkaan, vaan tuppaa jonkin verran hajoamaan auringonpaisteessa - vaikka olisikin ns. stabiili. Isken sitten mielummin sen viisikymmpisen jo aamulla, niin ei tarvitse miettiä, palaako nenänpää jossain vaiheessa...

Pilkulleen samaa mieltä!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Komppaan Narnian Queenia ja Kosmetiikkakissaa. Laitan aamuisin joko aurinkovoiteen tai suojakertoimellisen primerin (SPF 50), vaikken vietä pitkiä aikoja auringossa.

Olen itse järkeillyt asiaa myös niin, että kun suojakerroin on riittävän korkea, niin annostelun ei tarvitse olla niin tarkkaa, mutta suojateho on kuitenkin kohtuullinen. En yritä säästellä aurinkovoidetta, mutta joskus epäilyttää käytänkö sitä kuitenkaan riittävästi.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Oikeassa olette kyllä :) Mutta musta tuntuu että jos laittaa pelkkää aurinkovoidetta paljaalle iholle, iho kuivuu kun ei noi arskavoiteet oikein kosteuta. Kosteutetuille kasvoille kun aurinkovoiteen laittaa on tulos lähmäisä. Nyt olen tehnyt niin että jos tiedän olevani ulkona paljon päivän aikana, laitan LRP:n suojafluidin alle kosteuttavaa seerumia jonka turvin pärjäilee, mutta jokapäiväisessä käytössä moinen voisi tehdä ihon huonokuntoiseksi. Aurinkovoiteen päällä meikkikään ei pysy niin hyvänä kuin päivävoiteen, joten myös siksi jokapäiväinen aurinkovoidekäyttö ei houkuta.
www.siameselipstick.com