Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 43937 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
^Minä olen ratkaissut tuon ihon kuivumisongelman niin, että suihkuttelen kesällä iholle vain MACin Fix+:aa ennen aurinkovoidetta. Se tuntuu kosteuttavan minun ihoanin riittävästi ilman mitään rasvaista tai silikonista lähmää. Nyt en ole käyttänyt sitäkään, kun mitään kuivumisongelmaa ei ole ollut.

Poissa SH

• Tukkaguru
Mä oon nyt kyllä niin sekaisin näistä suojakertoimista. Oon käyttänyt kosteusvoidetta, jossa on suojakerroin 15 ja laittanut sen päälle toisinaan macin primeriä, jonka suojakerroin on 50. Mitä haittaa siitä siis voi olla jos noita yhdistää?

En ole tullut ajatelleeksi, että primer olisi itsessään kosteuttava. Ovatko aurinkorasvat ylipäätään kuinka kosteuttavia?

Myöskin se mietityttää, että hajoaako suojakerroin kasvotuotteista itsessään vuosien kuluessa? Kasvotuotteita harvemmin säilytetään auringossa. Olen siis käsittänyt, että samaa aurinkovoidetta ei kannattaisi kropalle käyttää edes kahtena kesänä peräkkäin jos sitä on rannalla pitänyt pitkin kesää.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
Tuo Olay 7-in-one on kyllä aarre, olen käyttänyt sitä siitä asti kun sen bongasin, eli syksystä 2009. Aina silloin tällöin vaihtelen jonkin muun merkin kanssa (esim. MD Formulations Moisture Defence Antioxidant Moisturizer spf 20, jossa teho perustuu kylläkin mineraalifiltteriin eikä siten ole niin tehokas... harmi, sillä ei sisällä hajusteita lainkaan)

Onko tuon MD:n koostumus muuttunut? Kyllä se muistaakseni sisälsi ainakin viime kesänä vielä Octinoxatea(joka on kemiallinen UVB-filtteri) ja sinkkioksidia.

Ja tuohon, että sanoit ettei tuon UVA-suoja ole kattava - eikös juuri sinkkioksidi kata koko UVA-aallonpituuden? Eihän sitä tuossa niin paljoa nyt ole, mutta..

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Huomasin uudesta K&T:stä, että Lieracilla on joku sk30 silmänympärysvoide. Voisi ehkä käydä ostamassa, mikäli hinta ei ole päätä huimaava.
http://www.lierac.fi/tuotteet/aurinko/lieracsolaireuvyeux.html

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
Lovelulasta tilaamani Kimberly Sayerin Ultra Light Organic Facial Moisturizer suojakertoimella 25 on nyt ollut käytössä viikon verran ja vaikuttaa oikein toimivalta tuotteelta, tykkään sitrusmaisesta tuoksusta ja kevyestä koostumuksesta. Voide toimii sekä mineraalimeikin (bareMinerals) että nestemäisen meikkivoiteen (MUFE Face&Body) alla rullaantumatta.

Vähän tosin arveluttaa suojakertoimen riittävyys, kun käytössä on ollut talven ja kevään mittaan sekä tretinoiinia että glykolihappoa sisältäviä kuorivia voiteita, ja Kimberly Sayeria neuvotaan pakkauksessa laittamaan vain 3-4 tippaa. ::) Jos on vähänkään pidempään ulkona niin olisi varmaan parempi käyttää suojakerrointa 50, mutta noin korkeaa kerrointa en viitsi kuitenkaan joka päivä meikin alle laittaa, joten kaipa tuo 25 on kuitenkin parempi kuin ei mitään.

Silmänympäryksille olen käyttänyt Clarinsin sk30 sisältävää voidetta uudistuneessa keltaisessa tuubissa. Kovin monella merkillä ei taida vastaavia ollakaan? Clarinsia saa Feeluniquesta aika edullisesti.
« Viimeksi muokattu: 10.06.11 - klo:12:12 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Huomasin uudesta K&T:stä, että Lieracilla on joku sk30 silmänympärysvoide. Voisi ehkä käydä ostamassa, mikäli hinta ei ole päätä huimaava.
http://www.lierac.fi/tuotteet/aurinko/lieracsolaireuvyeux.html
Katsoin apteekissa että toi maksoi reilu 27€.

Samalla apteekkireissulla bongasin Clinidermiltä Light & Matifying Sun Face Gel Cream SK 25-voiteen. Kokeilin kädelle mutta olin juuri rasvannut ne niin eipä siitä oikein mitään voinut päätellä. Kevyeksi kehuvat, onko kenelläkään kokemuksia? http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/7319861009897
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
Silmänympäryksille olen käyttänyt Clarinsin sk30 sisältävää voidetta uudistuneessa keltaisessa tuubissa. Kovin monella merkillä ei taida vastaavia ollakaan? Clarinsia saa Feeluniquesta aika edullisesti.

Oliskos sulla antaa tuon uudistuneen INCIä? Tai osaisitko katsoa mitä aurinkosuoja-aineita se sisältää? Vanhempi versio taisi sisältää vain titaanidioksidia, joten UVA-suojaa ei siis oikein ole.. Tuon uudenkin nimi on oudosti joku UVB 30, joten mahtaako tuossakaan olla esim. sinkkioksidia tai jotain muuta UVA-suojan antavaa ainetta..  ::)

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
^ Heitin pakkauksen jo pois, mutta samaa olen miettinyt itsekin kun olin katsovinani ettei sisällä ainakaan sinkkioksidia.  :-\

Muoks. Tuubissa lukee kyllä UVB / UVA tuossa suojakertoimen 30 alapuolella, mutta pitäisikö UVA olla ympyröity vai miten se olikaan? Ei ole tätäkään asiaa tehty helpoksi. ::)
« Viimeksi muokattu: 10.06.11 - klo:21:25 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
Ympyröity on standardien mukainen kattava suoja. Titaanioksidi ei anna UVAI suojaa, mutta UVAII suojan kylläkin. Itse en silmänympäryksillä pysty käyttämään kuin titaanioksidia, ärsyttyy sen verran helposti. :)

Olen itse käyttänyt tätä kaaviota suojan hahmottamiseen:
http://care-chemicals-formulators.basf.com/Files/Download/SunScreenSimulator/UV%20filters%20Used.pdf
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Onko kukaan käyttänyt LRP:n suojakertoimella 15 olevaa couperosaiholle tarkoitettua päivävoidetta?
http://www.laroche-posay.fi/tuotteet-hoidot/Rosaliac/Rosaliac-UV-p%c3%a4iv%c3%a4voide-couperosaiholle-SPF15-p1455.aspx

Kait tuota voi hyvin sellaisellekin iholle käyttää, joka ehkä vain punoittaa(?)  ::)
Tuntuu, että olen kokeillut kaikki varteenotettavat ja kohtuuhintaiset vaihtoehdot Suomen valikoimista, mutta tätä en ole vielä kokeillut. Nyt olen pitkään käyttänyt ihan kunnon aurinkosuojaa päivävoiteena ja ehkä jatkan sillä ainakin vielä jonkin aikaa. Kevyempi versio toisaalta olisi välillä mukavampi. Suojakerroin 15 kuulostaa myöskin jokseenkin pieneltä kun nyt käyttämäni tuotteen kerroin on 50. Sk 20 olisi ehkä mielekkäämpi, mutta kun suojakertoimellisten kosteusvoiteiden löytyminen tuntuu aika hankalalta, ainakin Suomen markkinoilta.  ???

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
^Olen kokeillut tuota näytteestä ja pohdiskelin silloin mahdollista ostoa talveksi, koska se tuntui mukavan kosteuttavalta, mutta taidan kuitenkin pysyä Avenessa, joka ei ärsytä silmiä (avobenzone pistää ne vuotamaan). En osaa sanoa rauhoittiko se, koska ihoni ei kai ihan sillä tavalla punoita. Vihreä väri oli niin haalea ettei näkynyt mitenkään.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
LRP:tä en ole vieläkään kokeillut, koska sain jostain mielikuvan sen lähmäisyydestä. Viimeisimpänä käytössäni on ollut täällä suositeltu Olayn Total Effects day moisturizer spf 15. Tämäkään tuote ei kuitenkaan sopinut minulle ja olen taas etsimässä uutta testattavaa.

Olayn suojakertoimellinen on kieltämättä ihanan täyteläistä ja hyvin imeytyvää, mutta varmasti sopivampi tuote selvästi kuivempi ihoiselle. Rasvoittuva ihoni vaikutti kiiltävän kahta kauheammin voiteen jäljiltä ja vaikka voide imeytyykin hyvin, huomasin sen meikkausvaiheessa myös kuoriutuvan paikoittain. Kosteustehotkaan eivät riittäneet.

Tällä hetkellä olisin kallistumassa Avenen suojakertoimelliseen Hydrance optimal Light UV20 Hydrating cream. Minulla on ollut testereitä samasta Light tuotteesta ilman suojakerrointa ja silloin pidin tuotteen kevyestä, mutta kosteuttavasta koostumuksesta. Kysyisin kuitenkin miten kattavana pidätte Avenen UV20:ta?

Tuotteessa ei esim. erotella uva ja uvb suojia erikseen, mutta toisaalta eihän Olayn tuotteessakaan ole muuta kuin spf merkintä. Kuitenkin 20 euron tuotteessa toivosin suojan olevan kuitenkin suht kohdallaan ja toivoisin asiaan varmempaa näkökulmaa.  :)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
^ Mä olen tutkaillut ja vertaillut voiteita copy-pasteamalla incin tuonne: http://www.cosdna.com/eng/ingredients.php

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
Minä tykästyin viime kesänä Dermalogican Dynamic Skin Recovery -päivävoiteeseen, jossa on suojakerroin peräti 30! Harvoin löytää niin miellyttävää voidetta noin korkella suojakertoimella. Voide on koostumukseltaan melkoisen täyteläistä, mutta yllätyin kuinka hyvin se imeytyy eikä jätä yhtään öljyistä tai tahmaista tunnetta ainkaan minun iholleni. Enemmän minulla Sheer Moisture kiiltelee kuin tämä. Käytin voidetta syyskuussa Espanjan reissulla, eikä nenänpää palanut ja meikkikin käyttäytyi ihan mallikkaasti silloin kun meikkiä tykkäsin laittaa. Voi siis sanoa, että testattu ääriolosuhteissa. ;)

EDIT: Ja ihoni on siis talvella kuivahko mutta kesällä lähelle normaalia.
« Viimeksi muokattu: 16.01.12 - klo:19:07 kirjoittanut Tiusku »
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Onkos kukaan Juureksista käyttänyt Peter Thomas Rothin Max Sheer Day Moisture Defense Lotionia tai vastaavaa cremeversiota (kummassakin spf30 ja kehuja sekä Paulalta että Makeupalleyssä) - tai sitten saman valmistajan Ultra Lite Oil Free Sunblockia, jota Lisa Eldridge käytti kosteusvoiteena tehdessään Nomakeupmakeupia? Tässäkin spf 30 ja kehuja kaupan päälle.