Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 47128 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Riippuu aurinkotuotteesta ja sen raaka-aineista. Aurinkovoiteissa on eroja.
Ainakin Avenen Lotion For Kids spf 50+ on niin lempeän ja miedon tuntusta, että levitän sitä huoletta silmänympärysalueelle. Sensijaan Lorkun aurinkovoiteet sisltävät erilaisen kemiallisen filtterin, joka tuntuu silmissä pienenä kirvelynä (tosin ohimenevänä), vaikka en laita sitä silmieni lähellekään... Siitä kohoavat 'höyrut' ovat niin tujakoita, että en missään nimessä uskalla viedä silmien läheisyyteen.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
Todennäköisesti päädyn tilaamaan mansikkalasta Clarinsin.

Ostin itse tän Clarinsin eilen. Ajattelin vaan vinkata, että ainakin täällä Jynkkylän Beautyssa toi oli tarjouksessa 20,80e, Mansikkalassa 19e. Eli parilla eurolla säästyisi tilaamisen ja odottelun vaivalta :)

Kerran oon tota vasta kokeillut, mutta ihan ok tuotteelta vaikuttaa. Aluksi näytti värjäävän ihon aika valkoiseksi, mutta huolellisen levittelyn ja imeytymisen jälkeen ei erottunut enää yhtään.

Tigru

• Vieras
Mulla on kesällä käytössä Cliniquen Super City Block SPF 40. MUA:sta oon lukenu, että sopii myös silmänympärysiholle ja on ainakin mulla toiminut hyvin. Jos iho tuntuu kuivalta, käytän tuon alle jotain ohutta kosteusvoidetta, mutta keskikesällä vetelen usein suoraan naamaan. Ja on halpaa, kun netistä tilaa. Itse tykkään käyttää niitä 15ml tuubeja, joita saa muutamalla eurolla eBaystä.

EDIT: Niin ja käytän aina tavallista silmänympärysvoidetta tuon voiteen alla.
« Viimeksi muokattu: 04.06.08 - klo:19:10 kirjoittanut Tigru »

Poissa Daniela

• HAIRahtanut
Korresin Evening Primrosessa on spf 6. Ihan hyvä edullinen perussilmänympärysvoide.

Kasvoilla tykkään myös käyttää Dermalogican Sheer Moisture Tintiä (sävyssä light), jossa on spf 15. Voide on kevyttä ja kuultavaa, mutta hileitä ei ole kuitenkaan kovin paljoa. En tykkää käyttää töissä mitään kovin hohtavia tuotteita. Kosteusteho tässä ei vain ole riittävä iholleni, joten päivittäin en voi tätä käyttää, vaan välillä on saatava kosteuttavampaa voidetta.

1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.

Poissa SH

• Tukkaguru
^Kuinka vaalea ihosi on? Onko mitään vertailukohdetta tuolle Dermalogicalle esim meikkivoiteista? Mä olen tosi vaalea ja mietin uskaltaisko tuota tilata.. Kyselinkin jo Sateenkaarelta samaa, mutta olis kiva kuulla mahdollisimman monta kommenttia tuosta voiteesta, koska en pääse näkemään sitä livenä. Nyt käytössä Lancomen sävyttävä Aqua Fusion, jonka 01 sävy on liian tumma, mutta ei näytä pahalta.

Poissa Daniela

• HAIRahtanut
^ Olen melkoinen kalkkilaivan kapteeni, iho on sävyltään enemmän kylmä (tai neutraali) kuin lämmin. En oikeastaan rusketu juurikaan yhtään ja voin oikeastaan käyttää samoja meikkivoiteita talvella ja kesällä. Meikkivoiteista käytössä esim. Lancomen Color Ideal 010 ja Joe Blascon Special Lite Olive 1. Lumenen viime kesän tuotteista aurinkopuuterin sävy Hunaja on sopiva sävy iholleni, mutta Sun Radiancen Hunaja vähän liian tumma. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua sinulle.
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.

Poissa SH

• Tukkaguru
^Kyllä oli apua! Kiitos! Mulle ihan nappisävy on just Blascon special lite olive 1  :) ja olen kans enemmän kylmä. Color idealia (010) olen kokeillut, mutta se oli ehkä liian keltainen. Mulla ihan sama juttu, että oon samansävyinen kesät talvet. Onko dermalogica selvästi keltainen tai punainen? Sain tänään näytteen Diorin sävyttävästä, mutta se näyttää aika kellertävältä. Täytyy testata huomenna. Dermalogica olis netistä tilattuna puolet halvempi.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Nyt on kokeilussa tuo Biothermin SPF 30 sy-voide ja kyllä minä tästäkin tykkään. Koostumus on Clarinsia paksumpaa, eli omaan makuuni kivan tuhtia. Kumman vaan voisin ottaa käyttöön, mutta hinnan vuoksi hankin varmaankin tuon Clarinsin.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Nostelen tätä keskustelua, sillä kaipaisin uusia vinkkejä korkealla suojakertoimella varustetuista silmänympärysvoiteista. Clarins oli käytössä viimeksi, nyt harkitsen Diorin ostoa. Olisiko joku löytänyt jonkun uuden hyvän vaihtoehdon?

Edit. Silmänympärysvoide-ketjussa tästä onkin tosiaan ollut jo jonkun verran keskustelua.
« Viimeksi muokattu: 26.03.09 - klo:16:53 kirjoittanut Stationery »
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa kuku

• Tukkaguru
Olisiko jotain edullista silmänympärysvoidetta, jossa mahdollisimman korkea aurinkosuoja? :)
2a F ii – Iho: kuiva

Tigru

• Vieras
^ Noh ainakin Avonilla on joku Rejuvenate silmänympärysvoide, jossa on SPF 25. Ebaystä saa tilattua noin kympillä postareineen eli ainakin halpaa on. Kokeilin tuota joskus tässä kun sain useamman näytteen. Oli mun makuun aika kevyttä mutta kesäksi ehkä sopivaa.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
LaRochePosaylla on sy-voide puikossa, jota voi käyttää myös huuliin: spf 50+. Rasvainen ja jännän ulkonäon huulille antava tuote. Ostin Pharmazonista.

Nyt etsin luomukasvovoidetta jossa olisi mahdollisimman korkea spf. Käytössä tällä hetkellä Dermalagican ikääntyvän ihon 30 spf-voide, joka on ehkä astetta liian rasvainen.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa maarit

• HAIRahtanut
Tosi vähän näyttää olevan vaihtoehtoja. Tuntuu että aurinkosuojallisia meikkivoiteita on tulossa enemmän markkinoille kuin aurinkosuojallisia päivävoiteita. Ja jos on aurinkosuoja niin se on joku ryppyvoide tai +50 vuotiaalle tarkoitettu. Monessa on myös vähän sävyä mukana. Miksei nuorelle iholle valmisteta.  ??? Aurinkosuoja voiteita kyllä löytyy vartalolle mutta useimmat tuntuu liian paksulta kasvoille.

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
Toinen kiinnostava tuote olisi tämä:
Clarins Sun Wrinkle Control Eye Contour Cream Very High Protection SPF30

Erityisesti tuo Clarins kuulostaisi kiinnostavalta, hintakin on hieman edullisempi (Biotherm 15ml/20€, Clarins 20ml/17€).

Mä oon käyttänyt tota kolmena kesänä Välimeren paahtavassa auringossa ja tykkään :)
tosin se on aika paksua ja jää sellanen vaalea kerros ennenkuin imeytyy kunnolla.

Poissa kuku

• Tukkaguru
Mietimpä tässä nyt, että uskaltaisikohan sitä ostaa Vichy Aqualia Thermal UV - voiteen, koska silikonia 2. incissä :-\
2a F ii – Iho: kuiva