Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 44772 kertaa)

Poissa Angie

• HAIRahtanut
Kimberly Sayerin Ultra Light SPF-voidetta on näköjään menty muuttamaan. Uudessa purnukassa suojakerroin on nostettu 25:stä 30:een, koostumus on paksumpaa ja ainesosat muuttuneet ainakin omaan silmääni osittain huonompaan suuntaan: esim. jojobaöljyä ja eukalyptusta on tullut mukaan. Vielä en osaa sanoa käytännön eroa, toivottavasti tämä kuitenkin toimii yhtä hyvin kuin entinenkin versio.

Tässä vielä ellenin postaama vanha INCI:
Purified water, High-oleic safflower oil, Cetearyl glucoside (coconut), Arachidyl and behenyl alcohol (coconut), Sea algae extract, Squalane (olives), Vegetable glycerin, Shea butter, Titanium dioxide (botanical sunblock), Zinc Oxide (Botanical sun block), Tocopheryl acetate (vitamin E), Retinyl palmitate (Vitamin A), Ascorbyl palmitate (vitamin C), Lemon oil, Capryloyl glycine (coconut), Undecylenoyl glycine (coconut), Japanese honeysuckle extract (preservative)

ja tässä uusi:
Deionized Water, Zinc Oxide (Mineral Sunblock), Titanium Dioxide (Mineral Sunblock), Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Lecithin, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Emulsifying Wax (Vegetable), Glycerin, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, Sea Algae Extract, Citrus Limonum (Lemon) Oil, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Camellia Sinensis Leaf Extract (Green Tea), Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Xanthan Gum (Vegetable), Benzyl Alcohol (Plant Alcohol Preservative)

lisään uuden koostumuksen myös INCI-ketjuun.
« Viimeksi muokattu: 02.04.12 - klo:15:21 kirjoittanut Angelina »
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Vietän ensi syksynä puoli vuotta Thaimaassa ja lähinaapureissa, nyt alkoi siis aurinkosuojien etsintä. Pidän vaaleasta ihostani eli suojakerroin saa olla aika korkea. Jos kasvoille laittaa aamulla mahdollisimman korkean aurinkovoiteen ja päälle BB-voiteen tai luultavammin mineraalimeikin, tarvitseekohan suojaa lisätä päivän aikana? Ja tärkein kysymys miten se käytännössä onnistuu jos kasvoilla on meikit? Onko teillä  jotain erityiskikkoja aurinkovoiteen tai vastaavan lisäilyyn?

Miten tuo muuten tosielämässä menee, tuskin voin laskea kasvojen suojakertoimen plussaamalla tuotteiden kertoimet yhteen ;D? Eli kasvovoide SPF50 + mineraalimeikkivoide SPF15 = 75

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Kimberly Sayerin Ultra Light SPF-voidetta on näköjään menty muuttamaan. Uudessa purnukassa suojakerroin on nostettu 25:stä 30:een, koostumus on paksumpaa ja ainesosat muuttuneet ainakin omaan silmääni osittain huonompaan suuntaan: esim. jojobaöljyä ja eukalyptusta on tullut mukaan. Vielä en osaa sanoa käytännön eroa, toivottavasti tämä kuitenkin toimii yhtä hyvin kuin entinenkin versio.
No voihan peppu sentään! Oletko jo saanut käyttökokemuksia?

Edit. Siis öh, mähän olen itse käytellyt tietämättäni tuota uutta versiota... Nyt vasta hokasin, että kun otin sen käyttöön, niin se tuntui paksummalta ja tuoksu on erilainen, sellainen kookosmaisempi, mutta taisin luulla sen olevan jotain normaalia vaihtelua enkä tajunnut vertailla incejä... Voi pölö-minä!
« Viimeksi muokattu: 17.04.12 - klo:20:04 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Angie

• HAIRahtanut
^ Anteeksi, olen unohtanut vastata kysymykseesi! Käyttökokemuksia on nyt kertynyt kuukauden ajan: tosiaan tuo uudistettu voide on paksumpaa ja imeytyy hitaammin/huonommin kuin aiempi versio, ja iholle jää helposti valkeita läikkiä jos ei ole huolellinen levitysvaiheessa. Toisaalta aurinkosuoja tuntuu olevan nyt tehokkaampi ja iho tykkää voiteesta edelleen, en ole huomannut pahempaa tukkeutumista jojobaöljystä huolimatta. Kyllä tätä siis edelleen käyttelee, vaikka enemmän pidin aiemmasta versiosta.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
Onko kellään kokemusta Skinceuticalsin tai Neutrogenan aurinkosuojista / päivävoiteista, joissa on fysikaalinen suoja?

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Osaisiko kukaan vinkata mahdollisimman kevyttä (geelimäistä tai ei-paksua), mutta ison spf-kertoimen (miel. vähintään 20) omaavaa päivävoidetta?

Poissa Puf

• HAIRahtanut
iHerbistä löytyi Mychelle Dermaceuticals Sun Shield spf28 minkä ajattelin tilata Aasiaan päivävoiteeksi. Kahlasin tuskaisen kauan läpi iHerbin valikoimaa korkean suojakertoimen päivävoiteista, joissa olisi fysikaalinen suoja, ei silikoneja eikä mielellään kovin tymäkkää hajua. Tuo näyttäisi arvioiden perusteella olevan todella hyvä, vaikka hintaa onkin keskimääräistä enemmän.

Tässä keskustelussa ei ollu vielä kokemuksia tuotteesta, onko joku kokeillut Mychelleä?

http://www.iherb.com/MyChelle-Dermaceuticals-Sun-Shield-SPF-28-Unscented-All-Combination-2-3-fl-oz-68-ml/11076

Sopisikohan tää myös sulle annnma? :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
^ Olen tainnut iHerb-ketjuun kirjoittaakin Devitan SPF30 -voiteesta, joka on ollut kyllä todella hyvä voide käytössä. Voide ei jätä ihoa yhtään valkoiseksi, imeytyy aivan järjettömän hyvin ihoon, kunhan vain jaksaa sitä pyöritellä ihoon kärsivällisesti ja pitää ihon mattaisena pitkään. Se ei myöskään aiheuta epäpuhtauksia, mikä on ainakin minulle yksi iso plussa. Voiteessa on hyvin, hyvin mieto makeahko raaka-aineiden tuoksu, eikä siihen ole lisätty hajusteita. Ainakin lukemani perusteella useampikin juures on voidetta kokeillut ja hyväksi todennut :) .

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Puf, mitä jos hankkisit BM:n puuterimaisen aurinkosuojan, eli SPF30 Natural Sunscreen? Siinähän on myös läpikuultava sävy mukana, eli meikin korjailu ja aurinkosuojan lisääminen onnistuu samalla? ;)

Mulle ei BM:n muut tuotteet sovi, sillä aiheuttavat kauheaa kutinaa, mutta tää puuterisuoja on oikeesti kiva tuote. Ainoa miinus tulee siitä, ettei sivellinosaa saa pestyä fiksusti.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Puf, mitä jos hankkisit BM:n puuterimaisen aurinkosuojan, eli SPF30 Natural Sunscreen? Siinähän on myös läpikuultava sävy mukana, eli meikin korjailu ja aurinkosuojan lisääminen onnistuu samalla? ;)

Mulle ei BM:n muut tuotteet sovi, sillä aiheuttavat kauheaa kutinaa, mutta tää puuterisuoja on oikeesti kiva tuote. Ainoa miinus tulee siitä, ettei sivellinosaa saa pestyä fiksusti.
Mulla on toi ja totesin ihan turhaksi. Sieltä tulee niin vähän kerrallaan sitä jauhetta että pitäis tunti tupsutella että tulis mitään suojaa. Ei ois pitänyt hankkia.. Plus että toi kertoo säilyvänsä avaamisen jälkeen vuoden joten jos aurinkosuoja heikkenee sen jälkeen niin hyvin voisin heittää omani menemään jo.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa garme

• HAIRahtanut
^ Olen tainnut iHerb-ketjuun kirjoittaakin Devitan SPF30 -voiteesta, joka on ollut kyllä todella hyvä voide käytössä. Voide ei jätä ihoa yhtään valkoiseksi, imeytyy aivan järjettömän hyvin ihoon, kunhan vain jaksaa sitä pyöritellä ihoon kärsivällisesti ja pitää ihon mattaisena pitkään. Se ei myöskään aiheuta epäpuhtauksia, mikä on ainakin minulle yksi iso plussa. Voiteessa on hyvin, hyvin mieto makeahko raaka-aineiden tuoksu, eikä siihen ole lisätty hajusteita. Ainakin lukemani perusteella useampikin juures on voidetta kokeillut ja hyväksi todennut :) .

Mäkin olen tykännyt tästä. Tuntuu todella ihanalta iholle levitettäessä, ja mineraalimeikki ainakin levittyy kauniisti tän päälle. Aurinkosuoja ei ole vielä päässyt kunnolliseen testiin tässä Suomen kesässä, mutta en ainakaan ole tämän kanssa palanut.

Edit. Testattu aurinkosuojakin etelän lämmössä. Vartalon iho kärähteli paikoittain, mutta naamasta paloi vain otsan yläosa, kun se jonain päivänä jäi rasvaamatta. En edes käyttänyt meikkiä päällä suojaamassa joten olen kyllä tyytyväinen tämän suojaustehoihin.
« Viimeksi muokattu: 10.08.12 - klo:15:59 kirjoittanut garme »
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
Minulla oli Clarinsin aurinkorasva sy-iholle. En muista edes miksi tämän hankin tai mistä tuli  ;D mutta joka tapauksessa aika turha tuote, koska laitan samaa kasvoille laitettavaa aurinkorasvaa myös sy-iholle eikä iho ole siitä mitenkään kärsinyt. Nyt käytössä itseasiassa parikin aurinkovoidetta kasvoille, Bioren rich watery essence spf 50 sekä Anessan vastaavanlainen, myös spf 50. Kummatkin todella kevyitä levitettäessä ja imeytyvät  nopeasti. Toimivat lisäksi meikin alla unelmahyvin eivätkä rullaa yhtään  :-*
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Elsinen, kuulin että BM aurinkosuojapuuterissa vaaleampikin sävy on aika tumma, luultavasti siis ihan liian tumma mulle :( Enkä oikein luota tositilanteissa pelkkiin puuterimaisiin tuotteisiin ellei niitä käytä vain suojan vahvistamiseen, siihen BM ois kyllä hirmu kätevä! Tällä hetkellä mielessä pyörii vähän vastaanvanlainen mineraalisuoja päivän aikana lisäiltäväksi, linkissä lisää aiheesta Silk Naturalsin foorumilla:

http://host.silknaturals.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=3759

edit. Niin ja ellen, kiitos Devita-vinkistä! Tuon olin iHerbissä ihan kokonaan ohittanut ku sen hinta oli niin korkea, mutta tuohan vaikuttaa hyvältä. Nyt pitää varmaan valita Mychellen ja Devitan väliltä, molemmat on just sitä mitä etsin kasvojen aurinkovoiteelta  :-*
« Viimeksi muokattu: 14.07.12 - klo:12:01 kirjoittanut Puf »

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Voisin vähän tarkentaa miten oon tuota BM:n suojaa käyttänyt, eli pääasiassa kaupunkilomilla, jolloin tahtoo laittaa myös meikkiä kasvoille. Meikin päälle en ainakaan ise voisi kuvitella lisääväni aurinkovoidetta, joten tuo puuterimainen on ollut ok. Kasvoilla meikin alla on tietty ollut "normaali" aurinkosuoja.

Kasvoille käytän aina jotain apteekin aurinkovoidetta, esim. Vichyllä ja muistaakseni Avenella on myös rasvoittuvalle tai epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja korkean suojakertoimen voiteita, jotka ovat kevyentuntuisia, eivätkä sellaista valkoista jankkia.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Onko talvella välttämätöntä käyttää aurinkosuojallista päivävoidetta? Minulla ainakin ulkoilu ajoittuu usein sellaiseen aikaan, ettei aurinko edes paista. Keväthangille lähtiessä laitan tietenkin aurinkosuojavoidetta, mutta toistaiseksi on lähes kaamos.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)