Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 43948 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
^Ei ole. Itse lopetan suojakertoimista huolehtimisen aina joskus lokakuussa. Alan taas kiinnittää suojakertoimiin uudelleen huomiota sitten joskus helmikuussa. Tällä välillä käytän suojakertoimellisia tuotteita jos sillä hetkellä käyttämissäni tuotteissa sellainen sattuu olemaan (en siis piilota suojakertoimellista kosteusvoidetta hyllyn perälle), mutta ilmankin pärjää.

Jostain olen lukenut, että näyttöpäätteistä tulisi myös UV-säteilyä, minkä  takia suojakertoimia pitäisi käyttää aina. En tiedä pitääkö tuo paikkansa ja koskeeko se edes nykyisiä litteitä näyttöjä.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Hei, olisikohan kellään kokemuksia Malu Wilzin suojakertoimellisesta spf 20 kosteusvoiteesta. Koostumus vaikutti mukavan kevyeltä ja tuotetta kiinnostaisikin kokeilla. Olisi kuitenkin mukava kuulla vähän suuntaa-antavia kokemuksia mm. kosteustehoista ja rullautuvuudesta kun voiteen hintakin on yli 20€.  :)

Vaikka tämä ei ehkä tänne kuulukaan niin ajattelin samalla kysyä Biothermin aurinkosuojavoiteesta, keltainen purkki. Tämä olisi ainakin euron halvempaa Malu Wilziin verrattuna ja koostumus vaikuttaisi kevyeltä. Onko tässä kuitenkaan mitään kosteustehoja ja tekeekö tämä aurinkovoiteen tavoin helposti kalvomaisen pinnan iholle? Voisiko kuvitella, että tuotetta pystyisi käyttämään ympärivuotisesti, peseytyykö helposti yms.?

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
^Kiinnostuin myös tuosta Malu Wilzistä ja kävin hakemassa näytteen. Tosin se on vissiin kosteuttava aurinkovoide (myyjän mukaan) eikä auringolta suojaava kosteusvoide, mutta minulle se on ihan sama. :) Paitsi että vedenkestävä tuo ei varmaan ole.  Ensi tuntumalta tykkään. Iho ei jää kiristäväksi eikä myöskään rasvaiseksi, eikä rullannut meikkivoidetta levittäessä. Mutta mummoparfyymin haju voisi olla kevyempi. Aurinkosuoja-aineina taisi olla, jos luin oikein, tinosorb-s, octocrylene ja octinocate.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
iHerbistä löytyi Mychelle Dermaceuticals Sun Shield spf28 minkä ajattelin tilata Aasiaan päivävoiteeksi. Kahlasin tuskaisen kauan läpi iHerbin valikoimaa korkean suojakertoimen päivävoiteista, joissa olisi fysikaalinen suoja, ei silikoneja eikä mielellään kovin tymäkkää hajua. Tuo näyttäisi arvioiden perusteella olevan todella hyvä, vaikka hintaa onkin keskimääräistä enemmän.

Tässä keskustelussa ei ollu vielä kokemuksia tuotteesta, onko joku kokeillut Mychelleä?

http://www.iherb.com/MyChelle-Dermaceuticals-Sun-Shield-SPF-28-Unscented-All-Combination-2-3-fl-oz-68-ml/11076

Käytin melkein koko purkin, ei ollu kovin hääppöistä arvioista huolimatta. Koostumus on jotenkin hippuista, eli jos tätä laittaa kasvoille vähänkään enemmän kuin tavallista kasvovoidetta (mitä aurinkovoiteiden kohdalla yleensä täytyy tehdä), voide alkaa kuoriutua kasvoilta. Ajattelin aluksi että mun iho kuoriutuu pois, mutta tehtyäni kasvokuorinnan ongelma jatkui. Lisäksi vaikka voide näyttäisi asettuvan hyvin, niin hetken päästä kasvoissa huomaa valkoisia könttäymiä, jotka sitten poishinkatessa taas hilseilevät irti tympeästi.

Tämä oli mun ensimmäinen kokeilu fysikaalisesta aurinkosuojasta, ja vaihdoin loppujen lopuksi takaisin tavallisiin suojiin. Myöskään Alba Botanican fysikaalinen aurinkosuoja spf30 (vihreä pullo) ei vakuuttanut, siinä oli ihan samanlainen kuoriutumisominaisuus. En tiedä johtuuko koostumus kylmyydelle altistumisesta, koska kaikki pulloni matkustivat tänne matkalaukun ruumassa. Mutta kyllähän ne iHerbiltäkin mulle lähetettiin lentopostilla?

Joka tapauksessa fysikaaliset voiteet olivat käyttömukavuudeltaan niin huonoja, että päädyn seuraavalla matkalla varmasti taas tavalliseen aurinkosuojaan.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
Yksi ihonhoitosyntini on käyttää aurinkosuojaa yleensä vain kesäisin  ::) Nyt kuitenkin kun iHerbistä on tulossa retinolvoide niin ajattelin skarpata ja hankkia suojakertoimellisen päivävoiteen. Aiemmin olen käyttänyt pari näytettä Dior Hydra life protective fluidista ja sen olin jo päättänyt ostaa täysikokoisena (vaikka SPF onkin vain 15...), mutta ko. tuotetta ei enää Hydra life -sarjasta löydykään! Siis nettisivuilta löytyy, muttei esim. Sokoksen tai FeelUniquen valikoimasta.

Nyt iski siis pieni epätoivo, kun yritän löytää tuolle korvaajan, joten vinkkejä otan kiitollisena vastaan. Toiveena on siis hyvin kevyt tuote (rasvoittuvan T-alueen vuoksi) ja mielellään sellainen, jonka voi käydä ostamassa esim. Sokokselta, jotta saisin sen pian käyttööni.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
... Ja omien tutkailujen jälkeen löysin hyvän vaihtoehdon: Clarins HydraQuench lotion.
On tarkoitettu normaalille ja sekaiholle joten ei ole liian paksu tai rasvainen. Tuoksukaan ei ole liian voimakas ja sama SPF 15 mikä Diorin fluidissakin oli. Ostin jo siis tämän Clarinsin ja pari päivää käyttöä takana eikä ole pahaa sanottavaa!
« Viimeksi muokattu: 04.03.14 - klo:20:24 kirjoittanut Hilippa »

Poissa sv1

• Haiven
  • *
Se olis jo maaliskuu, kesähän on ihan kohta ;D Otetaas hieman tuoreempia mielipiteitä seuraavaan dilemmaan: minkä merkin sy-voide (suojakerroin min. 25) sopisi herkälle iholle? Mulla tuppaa tulemaan niitä inhottavia valkoisia näppylöitä sy-voiteesta joka on vähänkin liian raskasta. Tällä hetkellä mun vakkarituote on se tuttu ja turvallinen Pirkan Q10 mikä sopii varsin mainiosti, mutta kun siinä ei ole sitä aurinkosuojaa  :-\

Vinkkejä otetaan siis vastaan! :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
^ Paula's Choicella on hyvä valikoima hajusteettomia ja alkoholittomia aurinkosuojallisia päivävoiteita eri ihotyypeille, jotka on tarkoitettu myös silmänympäryksille. Valikoimassa on myös rasvaiselle/näppyiselle iholle sopivia, kevyitä vaihtoehtoja. Moni pelkkä silmänympärystuote maksaa saman verran, joten nämä ovat aika näppäriä. Ei nyt ehkä hyvä vastaus pelkkää silmänympärystuotetta etsivälle, mutta näitä ei näköjään ole paljoa tässä ketjussa edes pyöritelty, ja aika harvassahan nämä herkän ihon tuotteet oikeasti ovat, niin tulkoot nyt tässä.

Valikoimassa on siis:

- Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex SPF 30  (fysikaalinen suoja)  normaalille/seka/rasvaiselle iholle, ml. rosacea
- Skin Balancing Ultra-Sheer Daily Defence SPF 30  (kemiallinen suoja)  seka/rasvaiselle iholle
- Moisture Boost Daily Restoring Complex SPF 30  (kemiallinen suoja)  normaalille/kuivalle iholle
- Skin Recovery Daily Moisturizing Lotion SPF 30  (fysikaalinen suoja)  kuivalle/erittäin kuivalle iholle, ml. rosacea
- RESIST Cellular Defence Daily Moisturizer SPF 25  (fysikaalinen suoja)  normaalille/kuivalle iholle, ml. rosacea
- RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defence SPF 30  (fysikaalinen suoja)  normaalille/seka/rasvaiselle iholle, ml. rosacea
« Viimeksi muokattu: 19.03.14 - klo:18:19 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
^Niin no mulla on herkkä sekaiho, osittain rasvainen osittain rutikuiva. Oletan että noi tuotteet sopisi siis. Pitääkin laittaa harkintaan :)

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
Olen ilokseni löytänyt iholleni täydellisesti sopivan päivävoiteen kesäkäyttöön, Avenen Hydrance Optimale Light UV20 Hydrating Cream. Voide imeytyy todella nopeasti, jättää melkein matan pinnan ja tuoksu muistuttaa kurkkua. On toiminut meikin alla erinomaisesti ja nyt viikonloppuna tuli testattua suojakertoimenkin teho. Naama sai päivän mittaan suoraa aurinkoa aika urakalla, enkä onneksi palanut. Lievää punakkuutta oli meikit pestyäni havaittavissa, mutta ei kuumotusta/kiristelyä tai varsinaista palamista. Varsinaiseen aurongonottoon käytän korkeampaa kerrointa, mutta päivävoiteena Avene toimii kiitettävästi.

Poissa maarit

• HAIRahtanut
Onko kellään suositella jotain uutta aurinkosuojallista päivävoidetta?  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Laitan tänne vinkin korealaisen Missha-brändin uutuudesta... Silmänympäryspuikko UV-suojalla.
Esittely täällä:
http://www.ostolakossa.com/2015/03/aurinkosuojatuote-silmanymparyksille.html

Tätäkin saa kätevästi netistä, joko Koreasta suoraan, tai em. blogijutussa mainistusta virolaisesta nettikaupasta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Jessie

• Tukkaguru
Onko jollakulla kokemusta tuosta ISIS Light Eyes SK30-silmänympärysvoiteesta? Löytyy mm. Yliopiston apteekista. Täällä  vielä tuote INCeineen.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
^Olen kokeillut näytteestä ja oli aika tavallista valkaisevaa aurinkovoidetta, joka ei kuitenkaan ärsyttänyt silmiä. Siinä on muuten allergisoiva säilöntäaine methylisothiazolinone, jota ei yleensä ole iholle jätettävissä tuotteissa. En ostaisi.

Poissa Missy

• Tukkaguru
^Kävin viime alkukesästä Biothermin tiskillä kysymässä tuota voidetta (tai vastaavaa aurinkosuojallista silmänympärysvoidetta) ja niiden ilme oli kutakuinkin tämä:  0_0. Eivät siis olleet koko tuotteesta kuulleetkaan...

Clarins lopetti oman voiteensa, Dermalogican voide oli tyyliin 60€. Ostin sitten tuon Cliniquen. Tarkkaa hintaa en muista, mutta kyllä se oli lähemmäs 40€.

Haluaisin kesäksi sy-voiteen, jossa olisi SPF30-40, mutta vaikuttaa mahdottomalta.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.