Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 43920 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
^Hankin LVn voiteen testiin. Harkitsin kyllä myös Erisanin vastaavaa tuotetta, jossa en huomankut alcohol denat.:a. Aika monissa aurinkovoiteissakin on alcohol denat.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Osaisko joku verrata LV:n voidetta Erisaniin?
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
En tiedä onko täällä ollut jo keskustelua Nivean Q10 Anti-wrinkle sarjan kasvovoiteista, mutta sarjaan kuuluu useampi kasvovoide, jossa on suojakerroin 15.

Mulla taitaa olla käytössä tämä: http://www.nivea.fi/products/Face-Care/Q10/Q10-PLUS-Day-Care
Täyteläinen voide, imeytyy nopeasti, tuntuu kasvoilla miellyttävältä, sopii hyvin meikin alle. Myös sekaiholle on olemassa ilmeisesti kevyempi geelimäinen versio: http://www.nivea.fi/products/Face-Care/Q10/Q10-PLUS-Light-Day-Care

Incit löytyy Nivean sivuilta, mulla käytössä olevan voiteen inci on:
Aqua, Glycerin, Butyrospermum Parkii Butter, Cetearyl Alcohol, Ethylhexyl Salicylate, Methylpropanediol, Glyceryl Stearate SE, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Octocrylene, C12-15 Alkyl Benzoate, Caprylic/Capric Triglyceride, Sodium Phenylbenzimidazole Sulfonate, Synthetic Beeswax, Ubiquinone, Creatine, 1-Methylhydantoin-2-Imide, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Carbomer, Dimethicone, Trisodium EDTA, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Methylparaben, Benzyl Alcohol, Limonene, Parfum

Nivea on ollut käytössä vasta pari viikkoa, muuten olen käyttänyt vuoden verran apteekista Avenen Hydrance optimale UV -päivävoiteita, sekä rich että light -versioita. Molemmissa on spf 20.
[urlhttp://www.eau-thermale-avene.fi/kasvot/paivittaishoitotuotteet/pintakuiva-iho-hydrance-optimale/hydrance-optimale-uv-rich]Rich-version kuvaus Avenen sivuilla[/url]
Light-version kuvaus Avenen sivuilla

Rich-versio on hieman paksumpi ja Light kevyempi, käytän Richiä syksyllä/talvella/keväällä ja Lightia kesällä. Oikein miellyttävän tuntuisia voiteita, imeytyvät hyvin, sopivat hyvin meikin alle, eivät ole ärsyttäneet herkkää ihoa. Ostan jatkossakin.  :ts
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Nivealla on myös ilmeisesti uusi, 30 suojakertoimen sisältävä voide. Kokemuksia en löytänyt mistään, mutta ostin kuitenkin testiin. Kaipasin suojakertoimen sisältävää kosteusvoidetta ja SK30 kuullosti aika poikkeavalta Suomen muuhun valikoimaan nähden. Herbinan Energy-voide on hiukan liian kevyt kosteuttamaan tarpeeksi meikin alle.

Testasin eilen voidetta kasvoille, ja fiilikset on vähän ristiriitaiset: Tuoksu on tymäkkä! Nivean tuoksu sopisi kyllä, mutta tässä on jotain ekstraa ja voimakasta. Huh! Meinasi päänsärky iskeä levitysvaiheessa. Onneksi jossain vaiheessa haju ei tullut enää kasvoilta nenään, mutta kädet piti pestä kunnolla. Voide oli ihan odotuksien mukaisesti aika paksun ja rasvaisen oloista. Levittyi paremmin kuin mikään kokeilemani aurinkorasva, mutta imeytyminen kesti. Päivän mittaan iho tuntui kuitenkin tosi hyvältä, ei kovin mattaiselta, mutta kosteutetulta. Meikkiä en kokeillut päälle. Tänään joutuu vielä "normaaliaamu"-testiin, eli imeytymisen odotuksille ei ole liiemmin arjessa aikaa. Meikki pitää saada päälle nopeaan tahtiin, muuten jää käyttämättä. Tukkivuus selvinnee käytössä!

Siis plussia, mutta lievällä varauksella...
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Millaisia kokemuksia muilla on L300 Bright & Firm spf 15 -päivävoiteesta? Minä en oikein pidä tästä voiteesta. Se on kyllä tuoksuton, mikä on minulle tärkeää, mutta koostumus on jotenkin liukas ja muovisen oloinen. Epäilen myös, että tämä saa silmäni vuotamaan. Tänään laitoin toista voidetta silmien ympärille ja muualle kasvoille tätä ja silmät alkoivat vuotaa melko pian. Ei nyt auringonpaiste yksin tätä saa aikaan. Joudun ilmeisesti käyttämään jotain toista voidetta ja erillistä aurinkovoidetta sen kanssa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
^Ostin tota vasta ja mulle toi on sopinut tosi  hyvin ja oon tosi tyytyväinen hankintaan. Koostumus on mun kuivalle iholle hyvä, ei liian liru mutta ei myöskään liian lähmäinen. Tämä toimii myös kerrostusten kanssa hyvin, eli saatan pohjalle laittaa seerumin, siihen päälle perus päivävoiteen ja sitten tämän suojakeroimellisen voiteen päällimmäiseksi.  Tuoksuttomuus on myös tärkeä ominaisuus. Käytin aiemmin Paula's Choisen hydralight spf-voidetta ja tykkään tästä L300:sta enemmän. Ainoa miinus on että suojakerroin on vain 15, tykkäisin että saisi olla korkeampi. Paulan voiteessa hinta kirpaisi ja halusin löytää sille edullisemman vaihtoehdon ja sokkona ostetuksi tuotteeksi tämä oli aika nappiostos.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Olen käytellyt nyt n. tuubillisen Paulan Calm -linjan normaalin ja sekaihon kosteusvoidetta SPF 30 (mineraalisuoja). Tämä on ihan ok voide ja olenkin tilannut tätä ja Resist-linjan SPF 50 voidetta varastoon. Tänä kesänä olen päättänyt käyttää päivittäin riittävästi aurinkosuojaa.

Hyvää tässä on tuoksuttomuus ja se, että tämä on ainakin toistaiseksi pitänyt pahimman kiiltelyn kurissa.

Miinuksena mineraalisuojille tyypillinen iholle jäävä valkoinen väri. Varsinkin, kun tuotetta käyttää riittävästi (tämä kai on ennemminkin ominaisuus kuin vika). Tämä ei myöskään pelaa hyvin yhteen Illamasquan Skin Base -meikkivoiteen kanssa. Kiinnostaa nähdä miten tämä toimii Marc Jacobsin Re[marc]able meikkivoiteen kanssa, kunhan iho suojakertoimista huolimatta vähän päivettyy.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Olen täysin vakuutettu Elizabeth Ardenin kahden UV-suojaisen päivävoiteen tehosta: Ceramide Lift and Firm Day Cream spf 30, PA ++ on sävyttämätön, todella 'öljymäisen ravitseva' ja dewy-pinnan jättävä. Tuoksua tässä tosin on ja potentiaalisesti haitallisia kasviuutteita... mutta silti keikkuu suosituimpien EA:n tuotteiden listassa.
Prevage City Smart Broad Spectrum spf 50 PA ++++ puolestaan on sävytetty, jonka kaltaisista en yleensä välitä - mutta yllätyin täysin levittyvyydestä ja helposta ihonväriin sulautumisesta! Ei oranssia eikä pinkkiä, vaan kauniin neutraalia. (sanoaa harmahtavien värivoiteiden fani.. ;D)
Tämä menee jo korealaisten BB- ja CC-voiteiden tasolle. Pigmenttiteknologia on todella huikeasti kehittynyt viime vuosina, ja länsimaiset brändit ovat osanneet ottaa oppia aasialaisten laadusta. :)
Molempia sain kokeilutuubin kaupanpäällisenä ostaessani marraskuussa EA:n tuotteita, on todella ilo testailla näitä  <3

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii