Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 43938 kertaa)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
Mulla on käytössä Clarinsin sy-voide, jossa on spf 30. Olen ollut ihan tyytyväinen tuohon voiteeseen. Se on tosi kevyttä, joten ei riitä yksistään mun kosteutta tarvitseville silmänympäryksille, mutta juuri keveytensä vuoksi sitä voi levittää tavallisen sy-voiteen päälle. Voide imeytyy tosi nopeasti, ja on erittäin riittoisaa.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Täytyy nyt jo ylistää tuota Kimberly Sayerin voidetta vaikka käyttökertojakin on vasta yksi takana! Ensinnäkin :T taputukset Ecoriumille nopeasta kolmen arkipäivän toimituksesta! On kyllä just niin hyvää kuin ellen sitä kehuikin :-* Ei jätä kasvoja ollenkaan vaaleiksi eikä lähmäisiksi, tuntuu riittoisalta ja pullohan on 150ml että eiköhän kestäne hetken! Ei tää tule edes kalliiksi (reilu 30e postareineen) kun miettii että sisältöä on noinkin paljon. Voide tuntui tosi hyvältä iholla ja teki heleän näköiseksi, mietin muutaman sekunnin ajan jopa että kaipaisinko ollenkaan edes muuta ehostusta! :D Tuoksusta myös suuri plussa, tuli siitä heti mieleen sitruunakakku, ei siis ole sellainen kirpeä!
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:14:42 kirjoittanut jeba »

Poissa Arnella

• Tukkaguru
^^^ Kävin sitten ostamassa tuon Evelinen sy-voiteen ja ensituntumalta tykkään kovasti  :) Koostumus on ihanteellinen, tarpeeksi kevyt jotta imeytyy nopeasti ja meikki levittyy hyvin, mutta kuitenkin tuntuu kosteuttavan hyvin.
1bMii, vaalennettu.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Mulle tuli tänään LoveLulasta tuo Kimberly Sayerin voide. Ellen lähetti minulle pienen samplen ja tykästyin siihen kovasti! Ecoriumista tuo oli loppu, joten LoveLulasta sitä onneksi löytyi. Samassa paketissa tuli samplepurkilliset (samanlaiset purkit kuin mineraalisampleilla) muita Sayerin voiteita: Anti-Oxidant Moisturiser spf25, Restore Anti-Aging Cream ja Tangerine Light Night Creme.

Voiteen tuoksu on huumaava! Se levittyy ja imeytyy tosi hyvin, vaikkakin mulla kummallisesti rullautui mineraalimeikin alla, mutta syykin selvisi: olin laittanut voidetta liikaa. Pullon kyljessä kun puhutaan pienestä määrästä, muutamasta tipasta. Innolla odotan, miten tämä tuote toimii mulla kesällä, kun iho rasvoittuu helpommin. Tämä voide on kyllä löytö!

Poissa maarit

• HAIRahtanut
Uuden päivävoiteen osto kesäksi aiheuttaa kyllä suurta päänvaivaa.  :P Joku mitä myydään suomessa ja hinta noin 30e. Apteekin hajustomattomat tuotteet ei houkuttele. Eli jääkö vaihtoehdoksi vaan joku lumene tai loreal? Tylsää.  :D Suojakerroin 10 riittäisi mulle ihan hyvin koska palan harvoin ja rannalle laitan sitten kunnon suojavoiteet. Onko jotain eko/luonnonmukasta sarjaa jolta löytyis aurinkosuojallinen päivävoide?

Poissa Salvia

• Hiushörhö
^ Laveré:lla on Relax-päivävoiteessa spf 5. :)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
En jaksa lukea koko ketjua läpi, pahoittelen.

Tarvitsisin meikin alle sopivan päivävoiteen rasvoittuvalle iholle ja suojakerrointa saisi olla 15 tai enemmän. Hintaa mieluiten max. 15-20 e, jotta sopii opiskelijabudjettiin. Käytin viime kesänä Body Shopin Aloe Veraa joka muilta ominaisuuksiltaan oli oikein hyvä, mutta turhan rasvainen.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
^ootko testannut Body Shopilta Seaweed voidetta? Myös suojakerroin 15, mutta pitäisi olla rasvoittuvalle iholle ja mattapintainen. Mulla on myös tuo Aloe käytössä, mutta on aika limainen - paperilla saa painella ennen kuin meikki onnistuu. Tosin pintakuivuus on poissa, ja kun sen voiteen saa imeytymään pysyy iho päivän mittaan melko kivana. Silikoneistaan huolimatta ei tuki, mistä plussaa!

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Minusta monet varsinkin alle 20 kertoimiset aurinkovoiteet sopivat hyvin sy-ihollekin. Itsellä käytössä tällä hetkellä Erisan spf 15, jota käytän yhdistettyna iherbiltä tilaamaani C-vitamiiniseerumiin sy-iholla. Aiemmin etsin myös aurinkosuojallista sy-voidetta melko lailla turhaan. Näissä kuitenkin kallis litrahinta. Oma suositukseni olisi siis että alle oma, normaali sy-voide ja siihen päälle kevyehkö, oman iholaadun mukainen aurinkosuoja. Yli 20-kertoimisissa monesti koostumus enemmän jankkimaista ja voi kerääntyä silmän alle.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
^Missä Erisanin kasvovoiteessa on suojakerroin 15? Nettisivuilla en löytänyt mainintaa asiasta. Erisanin tuotteissa on ollut mielestäni hyvä hinta-laatusuhde ja tekisi mieli kokeilla.

En ole kokeillut Body Shopin Seaweediä. Täytyy käydä testailemassa. Toivottavasti tuoksu on parempi kuin Aloe Verassa, siinä on jotenkin epämiellyttävä kemiallinen aromi. :(

On muuten aina mietityttänyt kumpi tarjoaa paremman suojan, aurinkosuojallinen meikkivoide vai kosteusvoide?
Onko molempien käyttämisestä "päällekkäin" mitään hyötyä, vaiko pikemminkin vain haittaa?
« Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo:15:18 kirjoittanut Georgina »

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
Mä kokeilin Body Shopin Seaweed-voidetta joskus vuosi sitten, ja vaikutti aluksi tosi hyvältä, mutta ehkä reilun viikon käytön jälkeen iho alkoi mennä huonoon kuntoon (samalla tavalla kuin nyt jokin aika sitten kun yritin syödä biotiinia), muuttui tosi inhottavan epätasaiseksi. Kaikki muu olisi kyllä ollut kohdallaan, piti ihon mattana, sopi meikin alle ja tuoksui kivalta. Ihan tyhmää ettei se sitten sopinutkaan mulle.  :-\

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Kaapistani löytyy valkoinen putkilo, jossa keltaista ja vihreää ja teksti Erisan auringonsuojavoide spf 15 herkälle iholle.

Etsin Erisanin sivuilta ja löysin vain tämän.

http://www.erisan.fi/osta_kolme_erisania_saat_auringonsuojavoiteen?search=auringonsuojavoide&onlyprods=

Oisko tuote nyt sitten lopetettu? ( BUUU) Mutta uskon että mitä tahansa, hyvin imeytyvää ja omalle iholle sopivaa aurinkosuojaa voi hyvin laittaa myös sy-iholle.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa witura

• HAIRahtanut
Itselläni on myös ajankohtaista aurinkosuojallisen päivävoiteen hankinta. Kaapista löytyy kyllä La Roche-Posay Active C XL Fluide SPF15, mutta tuo rullaantuu ikävästi meikin alla eikä kosteuta tarpeeksi ihoani. Ajattelin ostaa seuraavaksi kokeiluun Evelinen (mm. vapaa valinnasta löytyy) olive päivävoiteen SPF15. Sain tuosta näytteen ja tykkäsin paljon. Ei rullautunut ja sellaista oikein täyteläistä, mutta jätti hyvän pinnan imeydyttyään meikille. Tuli ihanan pehmeä iho. Eikä hintakaan päätä huimaa. Varmaan tulee ostettua samasta sarjasta myös sy- voide. Kiva, että myös halvemmista sarjoista löytyy suojakertoimellisia voiteita.  :)
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Cecilia

• Tukkaguru
Mä kokeilin Body Shopin Seaweed-voidetta joskus vuosi sitten, ja vaikutti aluksi tosi hyvältä, mutta ehkä reilun viikon käytön jälkeen iho alkoi mennä huonoon kuntoon (samalla tavalla kuin nyt jokin aika sitten kun yritin syödä biotiinia), muuttui tosi inhottavan epätasaiseksi. Kaikki muu olisi kyllä ollut kohdallaan, piti ihon mattana, sopi meikin alle ja tuoksui kivalta. Ihan tyhmää ettei se sitten sopinutkaan mulle.  :-\

Samat sanat. Itse otin tuon käyttöön, ja tuote on kaikin puolin täydellinen muuten - pitää ihon melko mattana, levittyy tasaisesti, miellyttävä tuoksu ja tietenkin SPF 15. Mutta olen tätä käyttänyt päivittäin vajaat pari viikkoa, ja ihon pinnasta on tullut epätasainen, ja leuka on täynnä mustapäitä. Eli uusi, rasvoittuvalle iholle tarkoitettu päivävoide suojakertoimella on haussa. iHerbistä löysin tämän, ehkä se lähtee seuraavaksi kokeiluun.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
^Sain näytteen Seaweed-voiteesta, ja todella hyvältä tuntui iholla. Kasvoni vain ovat todella herkät tukkeutumaan, veikkaanpa että useamman käyttökerran jälkeen tulos olisi sama kuin Ophelialla ja Cecilialla. Todella harmi, mutta jää nyt tuubi ostamatta. Aloe -versio ei ainakaan vielä ole pahasti tukkinut, tosin en en huonon imeytyvyyden vuoksi käytä joka päivä. Ehkä sittenkin jatkan luonnonmukaisen aurinkosuojallisen voiteen metsästystä, tuo Kimberly Sayer oli jo kerran tilauksessa mutta Ecoriumista loppu.