Kirjoittaja Aihe: Hyvät aurinkosuojalliset päivävoiteet/silmänympärysvoiteet  (Luettu 44723 kertaa)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
Ihon tukkiutuminen ei kuulosta todellakaan hyvältä. :( Kärsin itse pahasta aknesta johon olen hiljattain aloittanut pillerit.

Mietin juuri Kimberly Sayerin kokeilemista. Hinta ei ole paha, kun ajattelee miten iso pakkauskoko on. Olen lähdössä parin viikon päästä reissuun. Toivottavasti ehtisin saada voiteen siihen mennessä.
No, jos en, niin aina voisin kokeilla em. Evelineä.

Edit: Aargh, Kimberly Sayer on edelleen loppu sekä Ecoriumista että LoveLulasta! Täytyisi löytää pian joku suojavoide reissua varten, mutta ongelmana on se, että ihoni on varsinainen ongelmaiho (herkkä akneiho ja lisäksi lievähkö aurinkoallergiataipumus) eli pitäisi löytää jokin tarpeeksi hellävarainen, ei-rasvainen voide, mieluiten hajusteeton ja väriaineeton sekä sellainen että sitä voisi käyttää meikin alla.

Sk15-voiteita olisi saatavilla, mutta riittääkö 15 aurinkoallergiselle, jos on menossa kaupunkilomalle eteläiseen Keski-Eurooppaan ja on ulkona koko päivän niin ettei voidetta ole mahdollista lisätä välillä?
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo:13:38 kirjoittanut Georgina »

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Kimberly Sayerin kasvovoide oli käytössä koko viime kesän, ihan ok tuote. Puteli unohtui talveksi hyllylle ja nyt taas auringon ilmestyessä aloin haikailemaan aurinkosuojallista kasvovoidetta. Kimberly Sayerin voiteesta on vielä puolet jäljellä, mutta näinköhän suojakertoimet ja voide pysyneet viime kesästä kunnossa? Eli voisikohan tuota vielä käyttää hyvillä mielin? Voidehan on siis pumppupullossa.

Ei sinänsä, en mä tuohon voiteeseen niin paljoa ihastunut, ettenkö voisi uutta etsiä   :)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
Tilasin Love Lulasta suositustenne perusteella sitä Kimberly Sayerin voidetta. Ensinnäkin toimitus oli ihan tolkuttoman nopea, ja myös voide itsessään vaikuttaa todella hyvältä: se tuoksuu ihanalta ja imeytyy nopeasti. Toivottavasti se nyt oikeasti myös toimii aurinkosuojansa osalta! ;D

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Täältäkin lähti tilaus Love Lulaan Kimberly Sayerin voiteesta. Elän uskossa, että tuo on sellaista voidetta, mitä mieskin suostuu hipiäänsä laittamaan.

Poissa Angie

• HAIRahtanut
Mä olen unohtanut kehua tuota Kimberly Sayerin voidetta, vaikka käytin sitä jo viime kesän. Tuo on ehdottomasti paras päivävoide ikinä: toimii erinomaisesti mineraalipohjan alla, on riittoisaa, imeytyy heti, ei jätä ihoa kiiltäväksi ja tuoksuu ihanalta. Lisäksi ainakin omiin tarpeisiini aurinkosuoja on riittänyt hyvin.

Tällä hetkellä taitaa olla kolmas purnukka jo menossa, enkä ole tästä vähään aikaan luopumassa.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Mulla ainakaan ei kasvojen iho ole kärähtänyt tänä aikana, kun olen käyttänyt Sayerin voidetta (eli n. kk?). Kunnon auringonottopäiville (jos sellaisia tulee) laitan isomman suojakertoimen aurinkovoidetta, mutta yritän pärjätä tuolla kesän. Mulle kosmetologit vaan suosittelee aina vähintään 40 sk, mutten ole löytänyt vielä mun iholle sopivaa sellaista voidetta.

Mä sain testerit kolmesta muusta Sayerin voiteesta ja ne on kyllä ihan eri luokkaa kun tuo. Paksumpia, rasvaisempia ja todella hurjan tuoksuisia.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
Minäkin olen sitä mieltä, että Kimberly Sayerin voide on paras käyttämäni spf-voide tähän mennessä. Lähes kaikki muut suojakertoimelliset ovat aiheuttaneet ihon tukkeutumista ja pahaa kiiltelyä. Suojakerroin 25 on riittänyt tähän mennessä mainiosti, mutta en kyllä auringonottoa harrastakaan.
Ainoa miinus on voiteen rullautuminen meikin alla, mutta tämän ongelman toivon poistuvan mineraalimeikkejä käytettäessä. Toisaalta en ole vielä löytänyt yhtäkään fysikaaliseen suojaan perustuvaa voidetta jonka kanssa tätä ongelmaa ei olisi ollut.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
Ostin Lumenen Vitamin C-sarjan suojakertoimellisen heleyttävän päivävoiteen mutta tää tukki ihoa :( Kamalia paukamia otsassa ja nyt näköjään on posketkin alkaneet kukkimaan. Harkitsen nyt Muradin Vitalic pomegranate voiteen hankkimista, siinä oli muistaakseni SPF15 ja ei tuki.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Onkos juureksilla uusia suosituksia mahdollisimman kevyestä (mineraali)aurinkosuojasta kasvoille? Käyttelin viime kesänä jonkun aikaa tyytyväisenä tuota Kimberly Sayerin voidetta, mutta totesin senkin sitten hieman liian rasvaiseksi päiväkäyttöön. Eilen taas kokeilin pitkästä aikaa ja koitin laittaa mahdollisimman ohuelti, mutta kasvot jäi silti kiiltämään ja mineraaleja oli inhottava sutia päälle :-\ Lisäksi tuohan sisältää ainakin jonkin verran A-vitamiinia joka ei ole hyväksi auringon yhtedessä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Täytyypä tänne kehaista jo aiemmin kasvovoiteet-ketjussa kommentoimaani Olayn Total Effects Day Moisturizer SPF15:sta. Ensinnäkin ilmatiivis pumppupullo kohoavalla pohjalla on loistava, voide pysyy hyvänä. Pumpun suullekaan voide ei pääse kuivettumaan tai kökkööntymään. Yhdellä painalluksella tulee just hyvä määrä kasvoille. Voide on aika paksua, mutta imeytyy hämmentävän nopeasti. Todella hyvä meikin alle, toimii loistavasti sekä perus meikkivoiteen että mineraalien alla. Mun sekaiho ei lähmääntynyt tämän kanssa päivän mittaan mitenkään erityisesti, mutta mikään mattavoidehan tämä ei ole. Suojakerroin on ilmeisen hyvä, koska tätä käyttäessäni en saanut pisamia. Kerrankin kun oleilin ulkona reilun tunnin auringonpaisteessa, niin huuliin tuli pisamia kun niistä unohdin suojavoiteen, mutta kasvoille ei mitään. Varsinaiseen auringonpalvontaan tietty tarvitaan tehokkaampaa suojaa, mutta perus päiväkäyttöön tosi riittävä suojakerroin. Ainoa miinus tässä on tuoksu, joka on aika voimakas mummohaju, mutta itse totuin siihen parissa päivässä. Hintaa tällä on muistaakseni n. 13€/50ml että hyvä hinta-laatusuhde sanoisin!

Tulipas ylistyspuhe :D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
^ Itse ostin myös saman voiteen eilen ja laitoin tänään ensimmäistä kertaa nassuun. Ensivaikutelma on todella hyvä; kosteuttaa tehokkaasti ja voide imeytyy nopeasti, kasvot näyttävät freeshiltä ja sileältä. Meikkiä en ole laittanut vielä päälle joten siitä en osaa vielä mielipidettä sanoa. Ainoa miinus on tosiaan tuoksu  :-X. Toivon mukaan tähän vielä tottuu... Oma ihoni on todella helposti tukkeutuva ja herkkä joten nähtäväksi jää miten ihoni tähän suhtautuu. Mutta ensifiilis tämmöisestä "markettituotteesta" on hyvä!  :ts

Poissa kuku

• Tukkaguru
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
Täytyypä tänne kehaista jo aiemmin kasvovoiteet-ketjussa kommentoimaani Olayn Total Effects Day Moisturizer SPF15:sta.

Mistä, RockQueen, olet hankkinut tuota Olayta? Saako tuota siis Suomesta tai tilattua jostain sellaisesta nettikaupasta josta ei tule hirveitä postareita?

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Täytyypä tänne kehaista jo aiemmin kasvovoiteet-ketjussa kommentoimaani Olayn Total Effects Day Moisturizer SPF15:sta.
Mistä, RockQueen, olet hankkinut tuota Olayta? Saako tuota siis Suomesta tai tilattua jostain sellaisesta nettikaupasta josta ei tule hirveitä postareita?
Tuota myydään Kickseissä. Muistin muuten hinnan väärin, se olikin vain reilun kympin kun tarkastin pari päivää sitten Kicksissä käydessäni.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Salvia

• Hiushörhö
 Olayta myydään myös ainakin Sokoksella. Kannattaa olla tarkkana, sillä siskolleni, joka lähti ostamaan juurikin tuota SPF15 päivävoidetta, myytiin saman linjan hajusteeton päivävoide, jossa EI OLE suojakerrointa, vaikka suomenkielinen takateksti  ja myyjä (ja Sokoksen verkkokauppakin) kivenkovaan niin väitti. Putelissa itsessään ei ole mitään merkintää spf:stä - eikä myöskään suomenkielisen tekstitarran alla olevassa englanninkielisessä selosteessa.

Minua epäilytti niin paljon, että otin yhteyttä maahantuojaan ja tarkistin asian. Ei ole suojakerrointa. Heiltä oli kuulemma ehtinyt liikkeelle erä väärällä takatekstillä, mutta asian olisi jo pitänyt korjaantua. Tänään on kuitenkin vielä verkkokaupassa väärää tietoa.

Siispä: Let's be careful out there!  :)