Kirjoittaja Aihe: Logona naturkosmetik  (Luettu 2670 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Logona naturkosmetik
« Vastaus #15 : 19.06.08 - klo:14:57 »
En tiä olisko se vaalein meikkivoide sittenkin liian vaalea mulle...näytän jotenkin hassulta, kun mulla on sitä. Se ei peitä courperosaa, mutta korostaa mustapäitä (!) Mielestäni ei siis ole peittävää eikä varsinkaan peitä punaisuutta.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 19.06.08 - klo:18:08 »
Ekolossa on Logonan kasvovoidenäytteitä ainakin. (Hesa & JKL). Eivät hassumpia.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

mur-mur

• Vieras
« Vastaus #17 : 20.06.08 - klo:18:15 »
En tiä olisko se vaalein meikkivoide sittenkin liian vaalea mulle...näytän jotenkin hassulta, kun mulla on sitä. Se ei peitä courperosaa, mutta korostaa mustapäitä (!) Mielestäni ei siis ole peittävää eikä varsinkaan peitä punaisuutta.

Okei, hyvä tietää - ehkä en sittenkään kokeile... (Repesin muuten täysin tolle "ei peitä couperosaa, MUTTA korostaa mustapäitä" - jotain sentään  :D)

Tota meikkivoidetta ei muuten ainakaan toistaiseksi (ilmeisesti mun onneksi) ollut H:gin Ekolossa, vaikka verkkokaupasta löytyykin, kävin torstaina katsomassa. Tossa muuten on talkki muistaakseni ihan incin alussa - outoa tollaiselle luonnonmuk. meikille??

Mua häiritsee kyllä, kun noi "hippimeikkivoiteet" ei useinkaan peitä oikein mitään - vain sante on ollut ihan hyvä peittokyvyltään, mutta se taas on överirasvoittava ja tuntuu tukkivan ihohuokosia mulla. Harmittaa, koska haluaisin käyttää luonnollisempia ja eläinkokeettomia meikkejä, mutta mulla on naamassa aika paljon peitettävää. Mineraalimeikit taas ei mulla vaan yksinkertaisesti toimi yhtä hyvin kuin meikkivoide, pintakuivuus on niin paha ongelma eikä peittokyky ole niissäkään ollut sitä mitä toivoisin. Ehkä jonain päivänä löytyy vielä hyvä luomumeikkivoide...  :-\??

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 20.06.08 - klo:18:22 »
^ :D Joo kyllä se jotain tekee. Kannattaa pyytää näyte siitä tai mennä paljaalla naamalla kokeilemaan. Siis sitten ku sitä jossain näkyy. Mitäs se talkki tekee? Mä en ymmärrä incejä ja ne vaan vakuutteli mulle, et toi logona olis huomattavasti parempi kuin esim joku Lancome..

mur-mur

• Vieras
« Vastaus #19 : 20.06.08 - klo:19:05 »
Tässä lainaus talkkiin liittyen sitrionella.fi-sivulta, jossa muistin infoa olevan - sama tieto löytyy monesta "vakuuttavammastakin" paikasta kyllä

Lainaus
Talkilla joka sisältää asbestia on katsottu olevan yhteys keuhko-, iho- ja munasarja syövän syntyyn. Vaikka USA:n  Food and Drug Administration (FDA) mukaan kosmetiikka laatuinen talkki ei sisällä asbestikuituja, oli sen silti havaittu aiheuttavan kasvaimia eläimillä.  Talkkia löytyy mm. vauva-, kasvo-, poskipuna- ja jalkapuutereista.
Talkin haitallisuus on huomattu jo -60 luvun lopussa, 1971 vuonna tutkijat analysoivat munasarjakasvaimia, 75% niistä sisälsi talkkihiukkasia.
Tieto on peräisin englanninkielisestä Wikipediasta.

Mutta totta kai tossa Logonan meikkivoiteessa on paljon vähemmän haitallisia kemikaaleja yms. kuin ns. perusmeikeissä - joissa on lähes aina talkkia myöskin.

----

Savipesujauheesta muuten: Mulla on sitä ruskeassa purkissa olevaa rasul/rhassoul-savijauhetta, olen käyttänyt hiusten ja vartalon pesuun ja kasvojenkin pesuun kokeillut. Hiuksiin toimii aivan kuin unelma, todella pehmeät ja kuohkeat hiukset tulee, myös vartalon pesussa ihana, tosin sotkee suihkunurkkausta kyllä... Mutta kasvoille tuo on ollut liian kuivattavaa, pitänee kokeilla sitä vaaleampaa versiota näiden suositusten perusteella seuraavaksi... Kivassa , ekologisessa "pahvipitoisessa" paketissa tuo jauhe muuten  :-*!

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 20.06.08 - klo:19:29 »
^Kiitos! heh, tonko takia niitä eläinkokeita on, voidaan testata ja todeta vaarallisiksi ja siten myydään ihmisille kuitenkin  :D

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 23.04.09 - klo:18:41 »
Mineraalimeikit taas ei mulla vaan yksinkertaisesti toimi yhtä hyvin kuin meikkivoide, pintakuivuus on niin paha ongelma eikä peittokyky ole niissäkään ollut sitä mitä toivoisin. Ehkä jonain päivänä löytyy vielä hyvä luomumeikkivoide...  :-\??

Mineraaleissa on kovasti eroja mutta toki sopivan löytäminen vaatii toisinaan paljon testaamista. Jopa mineraalimeikkisarjan peitepuuteri (esim Meowin versio, jota löytyy sata ja yksi sävyä) saattaa toimia meikkipohjana. Mineraalimeikkiketjussa oli tuosta juuri juttuakin  :).

Kuivaihoisellekin voi hyvin löytyä sopivat tuotteet, niin mineraalit kuin alle tulevat voiteetkin (itselläni oli ongelmia alkuun mutta ei enää, parisen vuotta olen nyt käytellyt). Muutama kokeilemisen arvoinen firma voisi olla juuri Meow (3 eri pohjaversiota ja peiteväri) ja LaurEss (Ethereal- tai Minimalist-pohja, itselläni käytössä hohtavin Elemental), jos et ole niitä kokeillut.

Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!