Kirjoittaja Aihe: MAC  (Luettu 225069 kertaa)

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
Vs: MAC
« Vastaus #135 : 05.05.13 - klo:12:23 »
Kävin ostamassa Face and Body -meikkivoiteen ja hämmästyksekseni sopivin sävy oli N1 eikä C1. Olen siis selvästi keltapohjainen, mutta silti N1 oli inasen parempi. Kasvoille levitettynä kumpikin sopi ja sävyero oli todella minimaalinen, mutta kun iholle laittoi levittämättä meikkivoideläiskän, N1 tuntui sulautuvan ihoon ja C1 näytti kovin keltaiselta. Olisi jännittävä selvittää, mikä olisi sopivin sävy muissa MACin meikkivoiteissa.

Tuossa F&B:ssä C:t on keltapohjaisia ja N:t viileämpiä, toisin kuin muissa MAC:n meikkivoiteissa.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 05.05.13 - klo:13:14 »
Minusta logiikka on periaatteessa ihan sama, nc-värit ovat keltaisempia, nw-värit punaisempia. N-värit ovat siltä väliltä, neutraalihkoja.
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 05.05.13 - klo:18:35 »
Jep, sama logiikka, kuin muissakin MACin meikkivoiteissa:
C (cool) = keltapohjainen
NC (neutral cool)= keltapohjainen, muttei niin keltainen kuin C
N (neutral) = ei kelta- eikä punapohjainen
NW (neutral warm) = punapohjainen
Sävyperhettä W ei taida olla missään meikkivoiteissa, mutta se olisi kai vielä punapohjaisempi kuin NW.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #138 : 05.05.13 - klo:18:42 »
Jep, sama logiikka, kuin muissakin MACin meikkivoiteissa:
C (cool) = keltapohjainen
NC (neutral cool)= keltapohjainen, muttei niin keltainen kuin C
N (neutral) = ei kelta- eikä punapohjainen
NW (neutral warm) = punapohjainen
Sävyperhettä W ei taida olla missään meikkivoiteissa, mutta se olisi kai vielä punapohjaisempi kuin NW.

Itse oon kuullut että nuo NC ja NW on "not cool" ja "not warm". Punapohjainen on musta viileä, ainakin muilla merkeillä.  ???

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 05.05.13 - klo:18:48 »
^Olikohan se Spectrassa tai jossain joskus tommonen muistisääntö, joka ei siis ole Macin määrittelemä jos oikein muistan. Siitä oli joskus täällä puhetta. Samaa mieltä siis siitä, että punapohjainen olisi viileä ja keltapohjainen lämmin. Mac määrittelee sävyt niin hämärästi, että ne taitaa mennä myyjilläkin sekaisin, vaikka kai sen pohjasävyn  luulis ammattilaisen näkevän, varsinkin kun Macin keltapohjaiset on oikeasti keltaisia.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 05.05.13 - klo:19:08 »
MACin "cool" ja "warm" on juuri päinvastoin kuin mitä ne missään muualla tai maalaisjärjellä ajateltuna on. Siksi kai joku on tuon muistisäännön "not cool" ja "not warm" keksinyt.

^Macin keltapohjaiset on mun mielestä todella keltaisia.

MACin keltapohjainen on aika pinkkiä Illamasquan keltapohjaisen Skin Base-meikkivoiteen rinnalla. ;) Mutta jos Illamasquan voidetta ei ole vertailukohtana, niin olen ihan samaa mieltä, että NC:t ja C:t on selvästi keltapohjaisia.
« Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:19:14 kirjoittanut Painted Lady »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #141 : 06.05.13 - klo:10:18 »
MACin "cool" ja "warm" on juuri päinvastoin kuin mitä ne missään muualla tai maalaisjärjellä ajateltuna on. Siksi kai joku on tuon muistisäännön "not cool" ja "not warm" keksinyt.

Juu, näin on. Eli MAC:lla tuo sävyjen luokittelu menee toisin päin kuin yleensä. Tästä oli keskustelua jo aiemminkin muistaakseni jossain ihonsävykeskustelu -ketjussa.

Asiasta kukkaruukkuun, onko kukaan käynyt Hesan MAC-standilla hiljattain? Uudet Paint Pot-sävyt kiinnostaisivat, mutta viime kerralla ne oli tietysti heti myyty loppuun. Ilmeisesti tavaraa tuli lisää nyt kuun alusta, mutta myöhästyinköhän taas?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 11.05.13 - klo:18:47 »
Eikö mitään keskustelua uusista kokoelmista?! Mä sain Ripe for love poskipunan ja se on  <3 Voi, kun olisin vielä pronssi-jumalatar, niin olisi vielä parempi  :D Kesän korvalla tulee aina kaiken maailman kultaöljyjä ja pronssisen kimaltelevia meikkejä, mutta minä se oon vaan aina valkoinen. Tänä kesänä saatan vetää arskapuuteriöverit.

Onko kukaan nähnyt livenä In extra dimensionia? Onkohan se tullut Tallinnaan?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 11.05.13 - klo:19:30 »
^Menen standille vasta maanantaina (hammaslääkärin jälkeen pitää saada jotain lohtumeikkejä  ;D). Olen kyllä yllättävän hyvin malttanut pysytellä poissa standilta.  Toisaalta nämä viimeisimmät kokoelmat ei kyllä taaskaan innosta yhtään. Jotenkin kaikki kokoelmat on olleet tylsiä jo ainakin vuoden ajan. Ehkä minulla alkaa järjen ääni kolkutella tai sitten vaan kulunut vuosi on ollut tylsä. Haikailen kyllä vanhojen (ennen omaa MAC innostusta) kokoelmien perään, joten epäilen jälkimmäistä syytä innostuksen lopahtamiseen.

Epäilen, ettei tuo extra dimension-kokoelma ole tullut Tallinnaankaan. Luin joskus Specktrasta, että Suomi ei kuuluisikaan samaan markkina-alueeseen muiden pohjoismaiden kanssa, vaan olikos se nyt Viro, Puola jne. joiden kanssa ollaan samaa aluetta. Jos tuo tieto pitää paikkansa, niin todennäköisesti Viroon tulee samat kokoelmat kuin tännekin.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 11.05.13 - klo:19:36 »
^Mööh. Miksei Ruotsista vois postitella niitä tänne. Olis tosi jees ja korkea aika siihen, että saatais jostain nettikaupasta macia. Tahtoo hovishoppaajan ulkomailta.
Toivottavasti ma on vielä jotain kivaa jäljellä. Luulis olevan, kun uutta kokoelmaa ei vissiin kesäkuulle tule vai onko jollain jotain muuta tietoa? Mikähän edes tulee seuraavaksi Suomeen?
« Viimeksi muokattu: 11.05.13 - klo:19:38 kirjoittanut SH »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #145 : 11.05.13 - klo:20:43 »
Kävin eilen Stokkalla, ja oli siellä sitä uutta kokoelmaa nyt. En kyllä niitä viitsinyt hirveästi katsella, kun mua kiinnosti lähinnä ne edellisen kokoelman Paint Potit. Niitäkin oli tullut nyt lisää, jee!

Nyt vielä kun saataisiin Fluidlineja uusissa väreissä, niin olisin tyytyväinen. Ne vakikokoelman sävyt on niin tylsiä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 11.05.13 - klo:22:17 »
Fluidlinet on väriltään kieltämättä tylsiä, ostin Honkkarista Bobbi Brownin tummanruskean gel linerin ja olen täysin hylännyt sen jälkeen aikaisemman suosikkini Blactrackin. Sävy vaan on blondille sopivampi mutta tarpeeksi tumma ollakseen näyttävä ja sopivan tilaisuuden tullen ostan varmasti pari muuta väriä Bobbilta.
Raitoja käpälään!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #147 : 11.05.13 - klo:22:20 »
Mullakin on ollut Bobbi Brownilta yksi geelirajaus, ihan mattamusta muistaakseni, mutta ikävä kyllä se kuivahti purkkiinsa noin vuodessa... MAC:n Paint Potit ja Fluidlinet eivät ikinä ole tehneet samaa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 11.05.13 - klo:22:33 »
^Tuliko hankittua paint poteja? Jäikö ne uudet pysyvään valikoimaan?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 11.05.13 - klo:22:43 »
Mun ensimmäinen Blacktrackini kuoli parissa vuodessa, nykyinen sinnittelee edelleen mutta tuntuu kyllä jo kuivemmalta. Bobbi on ollut käytössä vasta runsaan kuukauden joten vaikea sanoa miten se käyttäytyy, mutta toiveet ovat korkealla.
Raitoja käpälään!