Kirjoittaja Aihe: MAC  (Luettu 225178 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: MAC
« Vastaus #300 : 24.11.15 - klo:18:21 »
EyeCandy: Macia ei oikeen halvemmalla saa ellei sitten reissa esim. Jenkeissä tai lähde HKI-Vantaa lentokentältä jonnekin. Kentällä on nykyään MACia.

Kävin hiljattain jenkeissä ja ikävä kyllä tuotteet on siellä nykyään ihan saman hintaisia kuin täällä, koska euron ja dollarin kurssit on käytännössä yksi yhteen. Halvan dollarin aikana tuotteet oli eurooppalaiselle ostajalle toki halvempia.

Suomen päässä kentällä tuotteet maksaa pari euroa vähemmän kuin Stokkalla, mutta ero ei ole iso.
« Viimeksi muokattu: 24.11.15 - klo:18:24 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #301 : 24.11.15 - klo:18:49 »
^Minäkin pyörähdin syyskuussa Macin liikkeessä New Yorkissa. En tehnyt tarkkaa hintavertailua mutta pikaisella silmäyksellä ja tän hetken kurssien mukaan laskemalla tulin samaan tulokseen kuin ainokainen, eli hinnat olivat aika samat kuin Suomessa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 16.02.16 - klo:13:35 »
Hei, mä harkitsen ostavani Macin luomivärin yhdessä mulle tosi kovakäyttöisessä värissä. Tällä hetkellä käytän Urban Decayn Foxya, mutta haluaisin löytää saman sävyn Macilta, koska toi UD loppuu jossain vaiheessa. Käytän tätä mun luomilla kokonaan, sen on aika lähellä mun luomen omaa väriä, mutta hiukan vaaleampi, joten se tavallaan kirkastaa mun luomia ja valaisee silmiä. Käytän tota Foxya välillä myös silmänalusilla kiinnittämään peittarin.

En oikein osaa päättää, haluaisinko perinteisen jauhemaisen luomivärin vai Paint Potin... Peittarinhan voi kiinnittää myös peittävällä meikkipuuterilla. Ideoita? Osaako joku sanoa, mikä Macin sävy vastaisi tuota Foxya? Niin ja värin pitäisi olla matta! Macin Ricepaper ilmeisesti on hohtava.

Tässä vielä kuva Foxysta interwebsin syövereistä: https://farm3.staticflickr.com/2822/13769726553_5e6de2ebce_c.jpg
« Viimeksi muokattu: 16.02.16 - klo:14:46 kirjoittanut Kauris »
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 16.02.16 - klo:15:20 »
^Tsekkaa ainakin MACin Brule-luomiväri. Käytän sitä just samassa tarkoituksessa kuin kuvailit ja ties kuinka mones nappi jo meneillään samaa sävyä.

Tässä vielä vertailukuva.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 16.02.16 - klo:15:33 »
^ Ah kiitos! Toi näyttää hyvältä, nams!
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 23.02.16 - klo:09:40 »
Depottasin viikonloppuna luomivärejä ja nyt mulla olisi kuusi tyhjää luomiväripurkkia. Oliko niin, että näillä pitäisi saada ilmaiseksi huulipunan? Vai huulipunan tai huulikiillon? Osaatteko suositella MAC:n valikoimista huulipunaa, joka olisi vaaleanpunainen/nude ja siinä olisi kultaista hohdetta?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 23.02.16 - klo:16:24 »
^Sandy b? Lollipop Loving? Quiet Please? Olikohan yhtään siihen suuntaan mitä tarkoitit :)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #307 : 26.02.16 - klo:00:25 »
Miten MAC meikkivoidesävyt oikein menee? Mitä tarkoittaa NC ja NW?
Haluaisin kokeilla pro longwear tuotteita mutta en tiedä mikä sävy sopii.

Täydellinen sävy on ollut Loreal True match sävyssä Rose Ivory. Iho on siis punapohjainen ja hyvin vaalea.

Löysin tällaisen sivun kuin findation.com jossa voi löytää sopivan värisinä meikkivoiteita monelta merkiltä. En tiedä sitten kuinka hyvin pitää paikkaansa.

Niin ja tuon sivun mukaan sopivin mulle olisi NW15.
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo:00:26 kirjoittanut Kisumirri »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 26.02.16 - klo:08:14 »
Se on varmaan ihan oikea sävy. MACin voiteissa C=cool, W=warm, mutta merkin filosofian mukaan tavoitteena on neutraalihko iho, eli punapohjaiselle C-iholle tyrkytetään keltapohjaisia, keltapohjaiselle W-iholle punapohjaisia. Siksi siis NC voiteet ovat keltapohjaisia, NW punapohjaisia. Itse valitsen kyllä voiteen oman pohjasävyn mukaan ja oma keltapohjainen ihoni on siis NC15-NC25 vuodenajasta riippuen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 26.02.16 - klo:09:41 »
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo:09:49 kirjoittanut SH »

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #310 : 26.02.16 - klo:11:18 »
Kiitos neuvoista  :)

Saako MACia mistään luotettavasta nettikaupasta? Meidän Stockmannilla ei ole.. Toki saa niidenkin verkkokaupasta, mutta haluaisin myös Pro Longwear peiteaineen ja siellä NW15 on loppu.

Nyt aloin miettimään myös Studio fix fluidia.. Siitä olisi olemassa NW10, mutta tietenkään ei stokkan verkkokaupassa..

Pitää varmaan ostaa lisää True matchia kunnes pääsen käymään Helsingissä taas joskus tuhannen vuoden päästä  :D

Jatkan vielä että myös Rimmel Lasting finish meikkivoide sävyssä 010 light porcelain on sopiva.

Edit. Niin ja Urban Decayn naked skin sävyssä 0.5.
« Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo:15:42 kirjoittanut Kisumirri »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 27.02.16 - klo:15:10 »
^Ebay lienee ainoa eikä sekään ole täysin luotettava. Ostaisi tuollaiset perusvalikoiman tuotteet Suomesta. Voithan sä kysyä josko joku Macin pistettä lähellä asuva juures voisi hakea ja postittaa sulle noi.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 27.02.16 - klo:16:45 »
Minä voin kyllä käydä ostamassa ja postittaa, jos annat tarkan ostoslistan :) Ja jos ei haittaa että menee viikko, kun en ihan joka päivä käy Hesan keskustassa...

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #313 : 27.02.16 - klo:19:40 »
Kiitos tosi paljon! :) Mun täytyy vielä pohtia vaihtoehtoja ja sävyjä mutta varmaan tartun tilaisuuteen kunhan oon päättänyt mitä haluaisin  :)

Mikä meikkivoide mun kannattaisi valita?
Mulla on poskilta ja otsalta normaali iho, nenänpielet ovat kuivat ja leuka öljyyntyy päivän mittaan.
Näppylöitä ja punoitusta esiintyy toisinaan. En tarvitse täysin peittävää ja mattaa lopputulosta, mutta pitäisi pystyä vähän kerrostamaan että saa ongelmakohdat piiloon.
Kaikki meikkivoiteet tuntuu korostavan kuivia kohtia >:(

Onko Helsingissä myynnissä vaaleinta sävyä nw10?

« Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo:15:55 kirjoittanut Kisumirri »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 27.02.16 - klo:23:28 »
Minä en osaa neuvoa meikkivoiteissa pätkääkään, en ole enää vuosiin käyttänyt puutereita tai meikkivoiteita, lähinnä koska en itsekään osaa valita sitä oikeaa :D Ajattelin kyllä, että voisin kokeilla Macin meikkipuuteria joku päivä. Jotain helppoa, jonka voi vain lätkästä naamaan aamulla.