Kirjoittaja Aihe: MAC  (Luettu 226938 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: MAC
« Vastaus #75 : 09.02.13 - klo:11:14 »
^Saako sitä Suomesta!?! Silver duskia siis. Ei ole, kun oon luullut sitä pro-tuotteeksi. Onko sulla Silver dusk? Onko mainio tuote?

Helsingin Stockalla ainakin on ollut. Olen sitä monesti katsellut sillä silmällä, mutta toistaiseksi se on vielä jäänyt. Netistä olen lukenut hyviä arvosteluja, mutta omaa kokemusta siitä ei vielä ole.

Minulla on All that glitters. Ei saa silmiä punoittamaan, mutten ole löytänyt kovinkaan montaa luomivärikomboa, joissa tykkäisin sitä käyttää.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 09.02.13 - klo:11:42 »
^Mahtavaa! Oon himoinnut sitä, mutta luulin tosiaan pro-tuotteeksi. Pistän tilaukseen siis  :)
Mites se yhdistelmä, mistä naapio kertoi? Olikos siinä Rice paper ja Nylon kaverina?

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 15.02.13 - klo:20:46 »
Ostin mun ekan MACin. ;D

Matkaan lähti Studio Finish Concealer. Sävyksi valitsin NW15:n, joka vaikutti ainakin ranteen sisäpintaan kokeiltuna aika nappisävyltä mun kylmähkölle/neutraalille iholle. Ostin tämän pääasiassa näppylöiden peittoon (kiitos, iho, kun ymmärrät mun olevan kohta 29), mutta silmänalusillekin ajattelin testata. Ainakin käteen testattuna peittokyky vaikutti varsin pätevältä.
« Viimeksi muokattu: 16.02.13 - klo:00:49 kirjoittanut Margot »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #78 : 15.02.13 - klo:23:13 »
Oon vähän pettynyt pro longwear concealeriin. Yritin levittää sitä useamman ohuen kerroksen, mutta lopputuloksena alemmat kerrokset häivisivät ja olin lähtöpisteessä punoittavien poskieni kanssa. Peittoa oli vähemän kuin pelkän meikkivoiteen kanssa ennen concealerin levittämistä. Syy siihen miksi niin paljon yritin laittaa oli se, että pumppupullosta turahti ihan kauheasti tavaraa eikä haluamaani pientä määrää. Oletteko oppineet käyttämään sitä pumppupulloa, niin ettei sieltä tule liikaa tavaraa ja toimiiko tuo paremmin näppyjen kuin laajemman ihoalueen peittämisessä?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 15.02.13 - klo:23:32 »
^Tuo pumppupullo ON hankala käyttää, mutta oikealla tekniikalla sitä pumppua pystyy painamaan vain vähän kerrallaan. Enää minulla ei tuota peiteainetta ole, mutta painoin varovasti enemmän pumpun takalaidasta. Toinen vaihtoehto on, että levittää tuota peitevoidetta niin isolle alueelle, kuin sitä riittää - mikä ei tietenkään ole sen tarkoitus. Kerrostamiseen se ei mielestäni oikein sovi, koska se kuivuu / asettuu iholle ja uusi kerros saa aiemmat kerrokset liikkeelle.

Olisin varoittanut tuosta pullosta, mutten muistanut koko asiaa ennen kuin luin tuon viestisi.  :-[

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 16.02.13 - klo:08:39 »
^Ei haittaa.  :) Yritin painaa sitä tosi varovasti ja ekalla kerralla sainkin otettua sieltä ihan vähäsen vaan. Onkohan tuo parempi laittaa pohjustajan päälle vai vasta meikkivoiteen päälle? Näppyjä ajatellen varmaan päälle, mutta pysyyköhän se paremmin paikoillaan laajemmalla ihoalueella jos se on suoraan pohjustajan päällä? Toki siihen pitäisi tuputella meikkivoide päälle, mutta sen voisi anataa kuivahtaa ennen meikkivoidetta.

Macin hinnat onkin nyt nousseet aika paljon, vaikka puhuin aiemmin maltillisesta noususta. Luomivärinapit ovat jo 18,5 euroa. Jenkeissä tosin huulipunat ja luomivärit ovat kai jo pitkään olleet samanhintaisia, mutta muistaakseni niin päin, että huulipunat ovat olleet suhteessa edullisempia kuin meillä. Kaikissa tuotteissa ei ole varmaan vastaavaa nousua tapahtunut. Muistelisin, että solot olivat aiemmin 16,5 euroa ja Suomeen tullessaan noin 15 euroa.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #81 : 16.02.13 - klo:12:29 »
Jenkeissä tosin huulipunat ja luomivärit ovat kai jo pitkään olleet samanhintaisia, mutta muistaakseni niin päin, että huulipunat ovat olleet suhteessa edullisempia kuin meillä. Kaikissa tuotteissa ei ole varmaan vastaavaa nousua tapahtunut.

Jenkeissä luomiväri on $14 ja huulipuna nykyään $15.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 16.02.13 - klo:17:43 »
Jenkeissä tosin huulipunat ja luomivärit ovat kai jo pitkään olleet samanhintaisia, mutta muistaakseni niin päin, että huulipunat ovat olleet suhteessa edullisempia kuin meillä. Kaikissa tuotteissa ei ole varmaan vastaavaa nousua tapahtunut.

Jenkeissä luomiväri on $14 ja huulipuna nykyään $15.

+ mahdolliset osavaltiokohtaiset verot. Niiden verojenkin jälkeen USA:n MAC hinnat jää kauas Suomen verottomista hinnoista. USA:n ja Suomen MAC hintoja vertaillessa tulee vaan paha mieli. Paha mieli tulee kyllä muutenkin noitten viimeisimpien hinnankorotusten jälkeen. Huulipuna maksaa jo 20,50 €. MACin hinnat muualla euroalueella on huomattavasti lähempänä Suomen hintoja, mutta edelleen Suomi-hintoja alemmat. Mutta eipä taideta muualla maksaa 24 % alv:a.  >:(

^Ei haittaa.  :) Yritin painaa sitä tosi varovasti ja ekalla kerralla sainkin otettua sieltä ihan vähäsen vaan. Onkohan tuo parempi laittaa pohjustajan päälle vai vasta meikkivoiteen päälle? Näppyjä ajatellen varmaan päälle, mutta pysyyköhän se paremmin paikoillaan laajemmalla ihoalueella jos se on suoraan pohjustajan päällä? Toki siihen pitäisi tuputella meikkivoide päälle, mutta sen voisi anataa kuivahtaa ennen meikkivoidetta.

Muistelen käyttäneeni tuota meikkivoiteen päällä. Mutta jos sen laittaisi pohjustuksen päälle ja levittäisi niin pitkälle kuin ainetta riittää ja sen jälkeen laittaisi meikkivoidetta niille alueille jotka jää paljaaksi mutta tarvitsee jonkinlaista peittoa.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #83 : 17.02.13 - klo:06:30 »
Kysyn ihan mielenkiinnosta että ovatko MAC:n myyjät Suomessa Stockan palkkalistoilla, vai MAC:n "konsulentteja"?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 17.02.13 - klo:10:18 »
^Mulla on sellainen käsitys, että eivät ole Stockan listoilla.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 17.02.13 - klo:14:55 »
Eivät ole Stoccan työntekijöitä.

Ihanaa, pääsinkin vihdoin sairalomalta kaupunkiin ja heti tietty MACille ;) Halusin Cremeblend (voidemainen) poskipunan ja siitä lähti mukaan väri Something special. Olen Cremeblendeistä tykännyt mutta tuo mikä minulla on, on tosi ruskea, tämä nyt raikkaampi sävy. Samoin mukaan lähti Brow set geeli (väritön), olen tästä kulmageelistä tykännyt ja vanha on jo ihan loppu :)

edit: Oih, ihana tämä Something Special! Yritän saada postausta aikaa lähipäivinä. Todella ihana sävy!
« Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:15:28 kirjoittanut Nea/ Fashioned in Finland »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 17.02.13 - klo:16:29 »
^Mikä sävy tuo tosi ruskea on? Minulla on So Sweet, So Easy ja Florida. Ensimmäinen on vähän liian kalpean pinkki näyttääkseen tosi hyvältä, mutta Florida on aivan upean kirkas pinkki. Mieli tekisi ostaa vielä Brit Wit, mutta vähän epäilyttää sopiiko se sittenkään minulle.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 17.02.13 - klo:16:33 »
Tuo oli siis Bootcamp Bronze, Carine Roitfeld Jungle Camouflage Full face kitistä:
http://fashionedinfinland.blogspot.fi/2012/10/mac-jungle-camouflage-full-face-kit.html

Ihastuin tuolloin laatuun ja kyllä tuokin väri on jees, vielä parempi kyllä varjostuksena :)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 17.02.13 - klo:16:51 »
Ai niin, niissä paleteissa oli tuollaiset varjostus / bronzer-väriset cremebled punat. Olisi minunkin ehkä pitänyt ostaa Carine Roitfeld-paletti, niin olisin saanut (toivottavasti) hyvän varjostusvoiteen.

Ostin varjostustarkoitukseen Studio Finish peitevoiteen sävyssä NW35. Nyt en ole ihan varma, oliko tämä hyvä ostos vai ei. Mietityttää näyttääkö tämä sävy yhtään varjolta, vai onko tämä sittenkin liian oranssi. :-\ Lopputulos tuntuu riippuvan paljon myös käytetystä meikkivoiteesta. Oma iho on noin MAC NC15.
« Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:19:38 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 17.02.13 - klo:16:52 »
Mullakin on Something Special ja se on todella kiva, olen oikeastaan löytänyt sen uudestaan tänä talvena vaikka ostin sen jo kauan sitten. Ei rasvainen tai limainen ja levittyy minulla parhaiten synteettisellä poskipunasiveltimellä tupsutellen. Pehmeä persikka mutta kalpeilla poskilla tosi hyvä ja raikas.
Raitoja käpälään!