No niin, nyt aika on varattu, tosin eri paikasta kuin Sanna vinkkasi. Toimenpiteen jälkeen paljastan sitten paikan nimenkin, jolloin toivottavasti on positiivista kommenttia. Kampaaja sanoi jo heti puhelimessa, että jos hiukset on voimakkaasti vaalennetut tai niissä on ihan tuoreita ja aivan vaaleita raitoja, hius saattaa kärähtää. Itsellänihän on muutaman kuukauden vanhoja raitoja ja vielä vanhempaa kestoväriä latvoissa, mutta toivottavasti hius kestää tämän käsittelyn. Luulisi, että CHI on (ainakin mainonnan perusteella) hellävaraisempi kuin tavallinen suoristuspermanentti, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Joskus aikoinaan otin suoristuspermiksen voimakkaasti ja moneen kertaan valennettuihin hiuksiin eikä hiusten kunto kärsinyt oikeastaan juuri ollenkaan, mutta suoristus ei kuitenkaan pysynyt hiuksessa kuin seuraavaan pesuun. Nyt en vain millään jaksa odottaa tätä käsittelyä ja toivottavasti sen jälkeen olen tyytyväisempi kuin ennen, sillä tätä nykyistä hiuksistoa en jaksa enää katsella päivääkään.
Edit. No niin, nyt käsittely on takanapäin. Kävin Herttoniemessä Hiusboxissa. Käsittely on tehty eilen ja kampaaja suositteli, että mieluummin huomiseen asti olisin pesemättä hiuksia (vuorokausi oli vähimmäissuositus), joten oikeastaan vasta huomenna näen kunnolla, miten tuo suoristus toimii käytännössä. Omalla kohdallani käsittely ei valitettavasti vielä ainakaan tuonut lisää kiiltoa eikä sitä "painoa". Ilmeisesti hiuksia olisi pitänyt olla päässä paljon enemmän ja kiiltoa jo ennestään. Ja koska hiuksissani on ennestään niin väriä kuin vaalennettua raitaa, ihan latvoista hius hieman hapsottaa. Moni on kirjoittanut, että hiuksiin saattaa jäädä selkeä taitoskohta siihen, mistä kohtaa ainetta on alettu laittaa ja että hiukset asettuvat paremmin parin viikon päästä, kun ns. juurikasvua on tullut. Minulla on siis suht loiva luonnonkiharahius ja se kihartuukin enemmän latvoista, joten tuo silkkiaine levitettiin muutaman sentin päähän päänahasta, joten oletan myös, ettei mitään taitoskohtaakaan tule. Ostin samalla ne CHI-pesuaineet (sh+ha+silkkitipat) ja huomenna olisi tarkoitus testata niitä ensimmäistä kertaa.
Itse käsittely meni yllättävän nopeasti, vaikka melkein kolme tuntia siinä vierähti. Alussa piti lukaista lappunen, jossa kerrottiin käsittelystä ja samalla kampaaja kyseli aiemmista käsittelyistä ja mm. siitä, olenko raskaana tai imetänkö. Ilmeisesti käsittelyä ei tehdä raskaana oleville ja imettäville

Se levitettävä mössö haisi minusta aika kummalliselle (vähän vanhentuneelle liukkarille

), mutta ei niin voimakkaalle, ettei olisi pystynyt tuolissa istumaan. Kampaaja sanoi, että kevytvärejä ja erityisesti vaahtovärejä voi laittaa huoletta, mutta kestovärejä mieluummin vasta pidemmän ajan päästä. Vaalennusta tai edes raitoja hän ei latvoihin enää suositellut, itse asiassa hän pekäsi jo nyt, että raitakohdista hiukseni katkeavat, mutta yllättyikin, kun niin ei käynyt. Muistaakseni täällä joku kertoi käyttävänsä suoristusrautaa CHI-käsittelyn tukena, siis kotioloissa...minulle kampaaja sanoi, että raudan käyttöä tulisi välttää. Ehkäpä se suositus johtuu ihan hiusteni huonosta kunnosta. Myös syväpuhdistavaa saa käyttää, kunhan levittää sitä enemmänkin päänahkaan eikä itse hiukseen.
Yksi asia, mikä tässä käsittelyssä ihmetyttää on se, että käsittely on kuitenkin enemmän kuluttava kuin hoitava. Kun helposti voisi olettaa, että hiuksen täyttäminen silkillä olisi jollain tavalla myös hoito-operaatio. Hintakin tietysti oli aika korkea, mutta siihen osasin varautua, kun ehdin lueskella noita kokemuksia mm. täältä.