Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 87018 kertaa)

LapLeopard

• Vieras
Ikääntyvän ihon hoito
« : 17.05.08 - klo:16:45 »
Monissa ketjuissa käsiteltiin samoja ongelmia kuin mitä mulla on, mutta ajattelin silti pistää uuden ketjun pystyyn, kun tunnun olevan moniongelmainen.  ;) Ikää on kertynyt 30+ ja olen koko ikäni kärsinyt epäpuhtaasta sekaihosta. Nuorempana iho oli selkeästi pintakuiva mutta mitä enemmän ikää tulee, sen enemmän iho tuntuu rasvoittuvan. Nyt jätin vielä pilleritkin pois ja sen kyllä huomaa - niskaan, decolte-alueelle ja kasvoihin on alkanut ilmestyä näppyjä, joista en ole juurikaan kärsinyt tätä ennen.

Mustapäitä on sen sijaan enemmän kuin laki sallii ja ihohuokoset on suurentuneet T-alueella. Kosmetologi on kehottanut mua kuorimaan ihoa runsaasti ja luopumaan kasvovedestä sekä liian tuhdeista hoitotuotteista. Mutta kun ei tunnu vaan auttavan.. Olen todennäköisesti kuorinut ihoani ihan liikaa, vaikka jos en kuori niin parissa päivässä nuo mustapäät oikein pompsahtavat ihosta ulos ja läheltä katsottuna ihosta siis törröttää mustapäitä. Niitä saa kyllä puristeltua raudalla, mutta kun tulevat vuorokauden sisällä takaisin. Ongelman kruunaa pienimuotoinen couperosa.  :(

Mitä ihmettä tälle nassulle siis pitäis tehdä? Onko olemassa tuotteita joilla tätä ongelmaa saa edes hitusen lievennettyä? Tällä hetkellä käytössä apteekista saatava Clinidermin Deep cleansing mousse ja Lumenen herkälle iholle tarkoitetut yö- ja päivävoiteet. Mattapinnan tekeviä voiteita en oikein voi käyttää, kun tuntuvat sitten taas kuivattavan ihan liikaa. Haluan myös tehdä tälle iholle jotain nyt ennen kuin tuo hormoniakne (?) nostaa päätään kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 17.05.08 - klo:17:15 kirjoittanut Kikka »

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #1 : 17.05.08 - klo:17:21 »
^ Hyvä aihe.
Mustapäitä hillitsee hyvin Paula's choice BHA (salisyylihappo)-voiteet ja geelit. Kuorinta on kemiallinen, joten ei tarvitse raastaa ihoa aina rakeilla. Lisää infoa ja kokemuksia Paula's choice-ketjussa. Paula Begoun on jenkkiläinen "kosmetiikkakyttä" (kirjoja, oma tuotesarja..), mutta hänellä on myös nettiputiikki Euroopan puolella, postarit hieman suolaiset.
Pidän myös Dermalogican Daily microfoliant-kuorinnasta. Kuorin itsekin tavalla tai toisella lähes päivittäin, tuntuu, että on pakko. Iho ei tunnu herkistyneen tai ärtyneen siitä, vaan pysyy siten kurissa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 19.05.08 - klo:20:14 »
^^
Mikä pointti siinä on, ettei saa käyttää kasvovettä? Eikö minkaanlaista?

Mulla ainakin kasvovesi viimeistelee puhdistuksen, en saa puhdistusaineella ihan puhdasta vaan aina kasvovesilappuun jää viimeiset meikin rippeet. En okinä ole ajatellut, että kasvovedestä olisi mitään haittaa, päinvastoin. Ja kasvovedessäni ei ole alkoholia.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa MerviMaria

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #3 : 20.05.08 - klo:10:12 »
^^
Mikä pointti siinä on, ettei saa käyttää kasvovettä? Eikö minkaanlaista?

Mulla ainakin kasvovesi viimeistelee puhdistuksen, en saa puhdistusaineella ihan puhdasta vaan aina kasvovesilappuun jää viimeiset meikin rippeet. En okinä ole ajatellut, että kasvovedestä olisi mitään haittaa, päinvastoin. Ja kasvovedessäni ei ole alkoholia.

Samaa ihmettelen minäkin? Ainakin mulla on sen jälkeen mustapäät häipyneet lähes kokonaan, kun ryhdyin käyttämään Erisanin hajuustetonta ja alkotonta kasvovettä. Ikinä ollut iho näin hyvässä kunnossa. Nyt kesää kohti mentäessä saa nuo rasvaisemmatkin kasvovoiteet jäädä käyttämättä, joten vieläkin varmaan ihon kunto paranee entisestään.
Ei mitään väliä - kuha tukka on hyvin!

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #4 : 20.05.08 - klo:10:21 »
Outo ohje kyllä tuo kasvovedestä pidättäytyminen. Itse huomaan, että joka ikinen kerta kun kasvojen puhdistuksen jälkeen jaksaa vielä kasvovettä käyttää, tarttuu pumpuliin tai puhdistuslappuun aina likaa. Luulisi senkin vuoksi, että kasvovesi ei mitenkään haitaksi ole, varsinkin jos se on alkoholitonta. Itse käytän Lorkun kostetuttavaa kasvovettä.

Lapleopard: Mitä kosmetologisi tarkoitti runsaalla kasvojen kuorinnalla? Mä en taas uskalla hirveän usein kasvoja kuoria, ehkä joku kerran pari kuussa on sellainen sopiva määrä, koska tuntuu että kovin runsaalla kuorinnalla mustapäät todellakin pomppaavat jostain syvältä esiin. Välistä tuntuu, kuin olisi puberteetti-iässä.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

LapLeopard

• Vieras
« Vastaus #5 : 20.05.08 - klo:11:11 »
Täytyy ehdottomasti tutustua tuohon Paula's Choice -ketjuun. Kiitos vinkistä!

Ilmeisesti tuolla kasvovesikiellolla kosmetologi on hakenut sitä, että ihon pinta ikäänkuin kovettuu liikaa ja epäpuhtaudet jäävät herkemmin ihon sisään. Hänellä on ollut nimittäin vaikeuksia saada mun ihosta mitään irti, vaikka se kovin epäpuhdas onkin. Samoin tuolla kuorinnalla on tarkoitus pehmittää ihon pintaa niin että voiteet imeytyvät paremmin eikä epäpuhtauksia pääse syntymään.

Mä olen kyllä tuota ennen käyttänyt aina kasvovettä, mutta ei se ole pahemmin näihin epäpuhtauksiin auttanut. Mustapäitä on ollut murrosikäisestä lähtien. Ja aina ne on olleet tuollaisia isoja eli kun yhden puristaa niin ihoon jää ihan selvä reikä, joka sitten täyttyy kyllä takaisin pikavauhtia.

Unohtui muuten tuosta aloituksesta se pointti, että kun tässä kerran ollaan 30+, niin myös ekat juonteet ovat etsiytyneet kasvoihin. Olenkin miettinyt, että mitä ihmettä tässä pitäisi hoitaa: alkavia ryppyjä vai epäpuhtauksia vai couperosaa vai mitä?  ::)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #6 : 20.05.08 - klo:11:39 »
Unohtui muuten tuosta aloituksesta se pointti, että kun tässä kerran ollaan 30+, niin myös ekat juonteet ovat etsiytyneet kasvoihin. Olenkin miettinyt, että mitä ihmettä tässä pitäisi hoitaa: alkavia ryppyjä vai epäpuhtauksia vai couperosaa vai mitä?  ::)

Miekin kun lähestyn kolmenkympin kamalaa rajapyykkiä, oon huomannut juonteiden ilmestymisen ihoon. Tällä hetkellä vuosia ja vuosia piinannut akne on rauhoittunut mahdollisimman vähäisellä ja luonnollisella ihonhoidolla. Välttelen silikoneja ja mineraaliöljyä sekä sen johdannaisia kuin ruttoa; kosteutan ihoa öljyillä tai luonnonmukaisilla voiteilla; puhdistan ihoni öljyllä, Erisanin geelillä tai Avecydin puhdistusnesteellä; en käytä alkoholillista kasvovettä; meikkaan mineraalimeikeillä ja uusin kikka, jonka nappasin foorumin ketjusta Luonnollinen/vähäinen ihonhoito on puhtaan C-vitamiinin eli askorbiinihapon käyttäminen ihonhoidossa. Pelkästään tuo C-vitamiinin lisääminen rutiineihin on selvästi vaikuttanut ihoon, sillä iho tuntuu pehmeämmältä ja sileämmältä. Sitä kirkastumisvaikutusta odottelen vielä, mutta eiköhän se sieltä tule, kun vain jaksaa läträtä sen jauheen kans. Syksyllä ajattelin tutustua hedelmä- sun muiden happojen kuorivaan maailmaan, josta on apua sekä akneen että juonteisiin, ainakin toivottavasti ;D.

Oon yrittänyt hoitaa kasvojani kokonaisvaltaisesti, eikä vain pelkän yhden tai kahden ongelman mukaan. Uskon, että samalla kun hoitaa finnejä pois, on mahdollista kiinnittää huomiota myös juonteisiin, ihon kuivuuteen/rasvaisuuteen yms. Häätyy vain jaksaa ottaa selvää asioista ja kokeilla mikä sopii omalle iholle.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #7 : 20.05.08 - klo:13:22 »
Mä olen päässyt finneistä ja epäpuhtauksista eroon onneksi kokonaan. Nykyään taas vaivaa ihon kuivuus. Vaikka ulkona on jo kesä ja kuivuuden pitäis helpottaa niin silti eilenkin oikein kiristeli ihoa illalla kun aamuisesta kosteusvoiteen levityksestä oli kulunut jo niin kauan aikaa. Tuntuu myös että poskille hymykohtiin on alkanut ilmaantua pieniä juonteita (KÄÄK  :o ;D) näkyvät vain hymyillessä onneksi vielä... SIlmänympärykset toistaiseksi suht sileät.

Mulle on tullut lähes pakkomielle siitä että haluaisin välttää kaikki rypyt. Inhottavaa kun huomaa ihossa muutoksia vanhenemisen suuntaan.. Nyt on kaikki vielä ihan ok, mutta tästä on edessä enää vain alamäkeä  :-\ Harmi. Mihinkään leikkauksiin tai ruiskeisiin en halua ikinä turvautua, mutta haluaisin hidastaa ikääntymistä mahdollisimman pitkään hyvällä hoidolla niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

Sit mietityttää mm.vuosien takainen tupakointi ja sen mahdolliset seuraukset, ilman aurinkosuojaa tehty auringonotto ym. mitä harrastin vuosia joka kesä. Ei sitä silloin tajunnut että joskus vielä manailee omaa tyhmyyttään....
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo:13:24 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 21.05.08 - klo:16:42 »
Olenkin miettinyt, että mitä ihmettä tässä pitäisi hoitaa: alkavia ryppyjä vai epäpuhtauksia vai couperosaa vai mitä?  ::)

Jep, uskon, että esim. AHAsta, BHAsta ja retinolituotteista (A-vitamiini) on apua sekä alkavaan vanhenemiseen että epäpuhtauksiin, uudistavat ja kuorivat ihoa kemiallisesti.  Kaikillehan nuo eivät välttämättä sovi, mutta jos iho ei ole erityisen herkkä ja couperosaa on vähän, niin.. Tuota askorbiinihappokikkaakin täytyy joskus kokeilla.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #9 : 22.05.08 - klo:21:03 »
^AHA:ta, salisyylihappoa ja retinolia ei kannata käyttää kerralla samaan nassuun, saattaapi iho ärsyyntyä moisesta käsittelystä.
Mulla toimii retinoli tosi hyvin, sehän auttaa sekä näppyihin ja mustapäihin että kollageenin tuotantoon. Iho on kirkas, heleä ja huokoset pienetyneet. Eikä ole pahemmin juonteita, jee!

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #10 : 23.05.08 - klo:08:08 »
Mitenkäs, uskaltaako retinolia sisältäviä voiteita käyttää kesällä? Minulla olisi Korresin sokerivoide kaapissa ja siinä on retinolia (määrää en osaa sanoa). Taikasana lienee aurinkosuojavoide.
Olisi kiva näin 40+ iässä saada apua rasvaiseen T-alueeseen ja mustapäihin.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 23.05.08 - klo:09:30 »
 Mikähän olisi hyvä voide jossa olisi retinolia ???

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 23.05.08 - klo:09:39 »
^

Apteekkisarjan Avenen retinolituotteet Ystheal ja Eluage taitavat olla aika lailla parhaita. Itselläni on tuo Ystheal käytössä, mutta vain talvella. Kesällä en halua käyttää, kun ohentaa kuitenkin ihon pintakerrosta ja altistaa siten auringonvalolle. Ilmeisesti kunnon uv-suojat estävät haitat, mutta silti itse olen jättänyt käytön talvikaudelle.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 23.05.08 - klo:09:55 »
Mikähän olisi hyvä voide jossa olisi retinolia ???

ROCin tuotteet. Noita saa muuten edullisesti (käsittääkseni markkinoilta poistuvia/poistuneita tuotteita) esim. Fragrancedirectista.
(LaPompadour; En tarkoittanutkaan, että kaikki hapot kerralla naamaan  ;))

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #14 : 23.05.08 - klo:14:57 »
Minä käytän aina päivisin hyvällä aurinkosuojalla varustettua voidetta, oli sitten kesä tai talvi. Eli ruskettumiset olen unohtanut jo ajat sitten. Eipä se mua haittaa, en ole mikään auringonpalvoja koskaan ollutkaan. Mut on aivopesty varomaan aurinkoa  ;D

Toimivista retinolituotteista: suosikkini oli pitkään Philosophyn Help Me, jota ei enää näy missään nettikaupoissa, taitaa olla lopetettu. Nyt olen käyttänyt jo yli vuoden Afirm-nimistä retinoliainetta, tätäkin tilaan netistä. Tää on siitä hyvä, että saa kolmea eri vahvuutta: 1 on miedoin, 2 ärtsympi (tätä minä käytän) ja 3 vielä voimakkaampi. Voi valita omalle iholle sopivimman, mitä herkempi iho, sitä pienempi numero.
Silmänympärysiholle olen käyttänyt pitkään ROCin retinolisilmänympärysvoiteita. Ostin myös koko kasvoille tarkoitetun ROCin Retin-Ox+ -voiteen, mutta en ole ehtinyt käyttää vielä, kun Afirm on kesken. Haluaisin käyttää avatun putkilon ensin loppuun, ettei mene pilalle.
BM:n OptiRetin -voide on minulle liian rasvainen ja paksu koostumukseltaan, talvella menee joskus, kun iho on kuivempi. Muuten en siitä oikei tykkää.
Noita Avenen retinolivoiteita pitäis joskus testailla, kiitti vinkistä  :)

Ja oikeasti, jos käyttää retinolia, kannattaa olla varovainen sen suhteen, mitä muuta lyö nassuunsa! Ettei käy niin kuin mun tutulle, joka sai ihonsa aika hurjan punaiseksi ja palaneeksi "kaikki hapot kerralla + vähän arskaa päälle"-menetelmällä  :o