Minä käytän aina päivisin hyvällä aurinkosuojalla varustettua voidetta, oli sitten kesä tai talvi. Eli ruskettumiset olen unohtanut jo ajat sitten. Eipä se mua haittaa, en ole mikään auringonpalvoja koskaan ollutkaan. Mut on aivopesty varomaan aurinkoa

Toimivista retinolituotteista: suosikkini oli pitkään Philosophyn Help Me, jota ei enää näy missään nettikaupoissa, taitaa olla lopetettu. Nyt olen käyttänyt jo yli vuoden Afirm-nimistä retinoliainetta, tätäkin tilaan netistä. Tää on siitä hyvä, että saa kolmea eri vahvuutta: 1 on miedoin, 2 ärtsympi (tätä minä käytän) ja 3 vielä voimakkaampi. Voi valita omalle iholle sopivimman, mitä herkempi iho, sitä pienempi numero.
Silmänympärysiholle olen käyttänyt pitkään ROCin retinolisilmänympärysvoiteita. Ostin myös koko kasvoille tarkoitetun ROCin Retin-Ox+ -voiteen, mutta en ole ehtinyt käyttää vielä, kun Afirm on kesken. Haluaisin käyttää avatun putkilon ensin loppuun, ettei mene pilalle.
BM:n OptiRetin -voide on minulle liian rasvainen ja paksu koostumukseltaan, talvella menee joskus, kun iho on kuivempi. Muuten en siitä oikei tykkää.
Noita Avenen retinolivoiteita pitäis joskus testailla, kiitti vinkistä

Ja oikeasti, jos käyttää retinolia, kannattaa olla varovainen sen suhteen, mitä muuta lyö nassuunsa! Ettei käy niin kuin mun tutulle, joka sai ihonsa aika hurjan punaiseksi ja palaneeksi "kaikki hapot kerralla + vähän arskaa päälle"-menetelmällä