Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 87017 kertaa)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #105 : 15.09.08 - klo:18:31 »
Mä olen Age Smartia kommentoinut Dermalogica-ketjuun: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=337.555. Pidempiaikaiseen käyttöön en ole putsaria ja päivävoidetta ottanut, koska varsinkin yhdessä ja säännöllisesti käytettynä iho alkaa tuolla duolla herkästi hilseillä. Hilseily ei tunnu johtuvan kuivuudesta, vaan ehkä se on sitä ihon uusiutumista. Pelkkää voidetta iho kestää paremmin varisematta, mutta tuo putsari tuntuu olevan se tehokas ihon uudistaja!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 21.09.08 - klo:20:43 »
Säädin taas ihonhoitorutiinia vähän kohti vanhaa. Kokeilin siis jonkin aikaa BHA-liuoksen säännöllistä käyttöä. Mustapäitä tuo vähensi/vaalensi melko selvästi. Kumma kyllä, poskipäihin, tai oikeastaan ihan nenän pieliin ilmestyi (melko huomaamattomia) valkopäitä. Ihon hilseily ei ollut mitenkään mahdotonta ihan alkuvaiheen jälkeen. MUTTA mielestäni ohuempi iho ei näytä hyvältä. Pienikin nesteturvotus erottuu kasvoilta todella hyvin. Ihohuokoset näyttävät suuremmilta. Ja muutenkin ihon yleisvaikutelma on jotenkin veltompi.

Olen nyt palannut vanhoihin periaatteisiin, kuorin ihoa vain silloin kun se näyttää olevan ehdottoman välttämätöntä. Pyrin säilyttämään ihon pinnan solukkoa niin pitkään kuin mahdollista (lempeä puhdistus ja huolellinen kosteutus päiväksi, kun iho altistuu ulkoilman ja kuivan (koneilmastoidun) sisäilman rasitukselle). BHA-liuos on käytössä yksittäisten näppyjen hoidossa. Ja jopa mies kommentoi naaman näyttävän hyvälle...

Rutiini:
Iltapuhdistus Paula's Choice kuivan ihon putsari (on muuten osoittautunut harvinaisen riittoisaksi).
Yöksi C-vitamiiniseerumi tai ei mitään.

Aamulla kevyesti haaleaa vettä kasvoille, lähinnä silmille.
Kosteusvoiteena tällä hetkellä Cliniquen antioksidanttivoiteen kevein versio.
Kasvoille lämpimin sormin taputellen ohuelti karitevoi/mineraalipohjaseos. Karitevoista ihoni tykkää erityisesti nyt kun ilma on viilentynyt ja sisäilma tuntuu tosi kuivalta. Nenänpieliin ja silmäluomille hieman lisäpeittoa samasta meikkipohjasta puuterimuodossa.

Kuorinnan teen lämpimässä suihkussa kunnolla pehmenneelle iholle mikrokuituliinalla tai jopa paljain sormenpäin pyöritellen. N. kerta viikossa tuntuu riittävän.

Edit. meinaan silti tuon retinolinkin testata. Nyt talviaikaan se olisi varmaan fiksuinta tehdä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.08 - klo:20:48 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 25.10.08 - klo:18:48 »
Kirjoitinkin toiseen ketjuun että kokeilussa kaulan iholla (hiukan veltostumista) on Avenen Ystheal. Parin yön käyttö ei ole tuonut pistelyäkään edes vielä. Odotan kiinnostuksella tuoko mustapäät, kuten NQ on esittänyt. Ihotyyppini on edelleen lähempänä 50-v seborrea-tyyppinen (jonka arpiin on tehonnut AINOASTAAN ihon sarjoittainen mikrokuorinta/hieronta paikall. kosmetologikoululla).
« Viimeksi muokattu: 25.10.08 - klo:19:41 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #108 : 30.12.08 - klo:18:29 »
Kukaan kokeillut tätä laitetta jo ???

Panasonicin Kasvosauna EH2424 on ionihöyryyn perustuva huipputekninen laite, joka syväpuhdistaa kasvosi.Kasvosauna EH2424 tuottaa pienen pieniä höyrypisaroita, jotka ovat  8000 kertaa pienempiä kuin tavalliset vesihöyrypisarat. Hieno höyry tunkeutuu ihon pintakerroksien läpi ja uudistaa sitä sisältä päin.Ihoa kirkastava Kasvosauna EH2424 sopii kaikille ihotyypeille. Kostea höyry silottaa myös ensimmäiset rypyt.

http://www.pixmania.com/fi/fi/541377/art/panasonic/kasvosauna-eh2424.html

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 08.02.09 - klo:16:47 »
Toi nyt vaikuttaa ihan täysin humpuukille. Samalla periaatteella saunassa istuminen kosteuttaisi ihoa.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #110 : 09.02.09 - klo:10:49 »
Öö ;D mut tonhan poitti onkin että ne on pienen pieniä pisaroita ja ne menevät syvemmälle helpommin. Ja kai tolla ioni jutulla on omat vaikutuksensa. Itse en menisi suoralta kädeltä tyrmäämään. Olisi kiva lukea kokemuksia jostain mutta taitaa olla niin uusi laite etten ainakaan itse ole löytänyt käyttäjä kokemuksia kuin yhden youtuben videon.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #111 : 04.03.09 - klo:08:28 »
Täällä nyt selkeästi on eniten keskustelua aiheesta retinoli, joten laitanpa kyssän tänne.

Eli, nyt kun pahin akne on ohi, mua on ruvennut kovasti ärsyttämään ikävät arvet ohimoilla ja otsassa. Lueskelin ketjuja, mutta voisiko vielä joku selventää, onko retinolivoiteista konkreettista hyötyä arpien hoidossa?
Mikä voide tulisi kyseeseen?
Lähinnä nyt olen pohtinut tuota Eluagea ja BM:n voiteita. Se kuitenkin BM:ssä epäilyttää, että ne "normaalit" voiteet on purkissa, joka ei ole ilmatiivis. Vain se Optiretin on ilmatiiviissä purkissa.
Aika kalliitahan noi myöskin ovat verrattuna esim. Eluageen Pharmazonissa.

Mitä reseptituotteita on olemassa?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 04.03.09 - klo:09:33 »
^Retinolia taitaa olla apteekissa ainoastaan Avitcid, sitä löytyy kahtena vahvuutena, 0,025% ja 0,05%.
Itsellä ei ole arvista kokemusta, mutta ihon tasoittamiseen ja puhdistamiseen kyllä ainakin  toimii. Arpiin on moni saanut apua MUACin kuorinnoista, suosittelen vilkaisemaan omasta ketjustaan :)
1b M ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 05.03.09 - klo:12:50 »
Onkos kokemuksia etanavoiteesta? Saattaisi olla ihan kokeilemisen arvoinen tuote!

http://www.naturanetti.fi/sumuSHOP/sivu/tuotetiedot/tuote_id/583

Inci näyttää tältä:
Aqua, Aloe barbadensis, Helix Aspersa, Cetyl alcohol, Glyseryl stearate,
Ceteareth 12, Glyseryn, Stearic acid, Isopropyl Myristate, Isonoyl Isononanoate, Ceteareth 20, Butyruspermum parkii butter, Dimethicone copoliol, Ciclomethicone, Cetearyl alcohol, Ozokerite, Isononyl isononanoate, Decyl dodecanol, Dehydroacetic acid, benzyl alcohol, Hydrolysed collagen, hydrolysed elastin, Edta, cARBOMER, imidazolidinil urea, Potasium sorbate, Trietanolamine, Allantoin,, Retinol, Glycolic Acid, BHT, Parfum, LActid acid, Ubiquinone

Voisiko joku kiltti kommentoida inciä? Onko ok?

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #114 : 05.03.09 - klo:20:33 »
Olen joutunut käyttämään Avitcid voidetta ja sanompa ettei mitään hyvää vaikutusta minun ihooni sillä ole ollut. Naama oli punainen kuin ... ja jatkon tiedätte. Iho ei missään vaiheessa "tottunut" voiteeseen ja voiteen tehohan perustuu sen tekemään tulehdukseen ihossa.

Minusta on Lääkäreiden propagandaa suositella tätä tuotetta ainoana ryppyjä silottavana hoitona.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 05.03.09 - klo:22:33 »
^^ No huh huh mitä tekstiä tuolla Naturanetin sivulla tuosta etanavoiteesta ::) No joo, parabenit kuulemma korvattu luonnonmukaisella säilöntäaineella, että olisi paremmin allergisille sopiva. Sitten INCIssä on kuitenkin Imidazolidinyl Urea säilöntäaineena, joka on formaldehyydivapauttaja ja tunnettu herkistäjä. Samaten nuo jutut kollageenista ja elastaanista on aika puppua, kun ne muodostavat iholle levitettynä kalvon eivätkä tod. vaikuta ihon kollageeniin ja elastaaniin. Lisäksi INCI-lista on täynnä kirjoitusvirheitä ja tekstissä väitetään mitä sattuu.

En toki tiedä mitä vaikutuksia tuolla etanasta saatavalla aineella voisi olla, mutta uskottavuuden vie tuo muu bs tuolla sivulla.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 05.03.09 - klo:22:37 »
Täällä nyt selkeästi on eniten keskustelua aiheesta retinoli, joten laitanpa kyssän tänne.

Eli, nyt kun pahin akne on ohi, mua on ruvennut kovasti ärsyttämään ikävät arvet ohimoilla ja otsassa. Lueskelin ketjuja, mutta voisiko vielä joku selventää, onko retinolivoiteista konkreettista hyötyä arpien hoidossa?
Mikä voide tulisi kyseeseen?
Lähinnä nyt olen pohtinut tuota Eluagea ja BM:n voiteita. Se kuitenkin BM:ssä epäilyttää, että ne "normaalit" voiteet on purkissa, joka ei ole ilmatiivis. Vain se Optiretin on ilmatiiviissä purkissa.
Aika kalliitahan noi myöskin ovat verrattuna esim. Eluageen Pharmazonissa.

Mitä reseptituotteita on olemassa?

Käytän retinolia öisin (Avene). Vaikea sanoa mikä merkitys arpiin; ainoa arpia todella vaalentava hoito on mikrohionta/timanttimikrohionta. Kummatkin hiontahoidot sarjana ovat tehokkaita, mutta ei herkälle iholle! Retinoli näyttäisi mulla vaikuttavan pitkä-aikaisessa käytössä juonteita madaltavasti.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #117 : 13.04.09 - klo:20:01 »
Olen nyt kuukauden verran käytellyt Avitcid 0,5%:ia, ja hyvin on toiminut!
Aloitin kuurin aivan liian rankasti. Normaalisti ihoni ei ärsyynny paljon mistään, mutta ilmeisesti joka ilta Avitcidia oli liikaa... Iho lähti kuoriutumaan pahasti ja punoitti. Mutta lähtipä myös mustapäät ja finnit!!

Iho on nyt selkeästi puhtaampi. Väri on tasoittunut ja arvet on kyllä vaalentuneet! Käytän siis Avitcidia nyt noin 2-3 kertaa viikossa.

Sellaista mietin, että onko tretinoiinin käytöllä mitään haittavaikutuksia, siis muita kuin tuo ihon kuoriutuminen ja ärsyyntyminen.
Onko mitään esteitä sille, että tuota voidetta käyttäisi kesää lukuunottamatta säännöllisesti muutaman kerran viikossa?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 13.04.09 - klo:21:32 »
Kävin apteekista hakemassa näytteet Avenen Eluagesta ja Ysthealista. Eluagea kerran olen ehtinyt nassuun laittaa, nyt parin päivän jälkeen tänään toisen kerran... mutta mihin kohtiin noita oikein pitäisi laittaa? Koko naamalle vai kohtiin joihin mahdollisesti ryppyjä joskus on tulossa vai..? Silmänympärykset arvelyttavat, niihin ensimmäsenä varmaan rypyt ovat tulossa, mutta uskaltaako tuollaisia silmien lähelle laittaa  ???
1b F ii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 13.04.09 - klo:21:54 »
Olen nyt kuukauden verran käytellyt Avitcid 0,5%:ia, ja hyvin on toiminut!
Aloitin kuurin aivan liian rankasti. Normaalisti ihoni ei ärsyynny paljon mistään, mutta ilmeisesti joka ilta Avitcidia oli liikaa... Iho lähti kuoriutumaan pahasti ja punoitti. Mutta lähtipä myös mustapäät ja finnit!!

Iho on nyt selkeästi puhtaampi. Väri on tasoittunut ja arvet on kyllä vaalentuneet! Käytän siis Avitcidia nyt noin 2-3 kertaa viikossa.

Sellaista mietin, että onko tretinoiinin käytöllä mitään haittavaikutuksia, siis muita kuin tuo ihon kuoriutuminen ja ärsyyntyminen.
Onko mitään esteitä sille, että tuota voidetta käyttäisi kesää lukuunottamatta säännöllisesti muutaman kerran viikossa?

Tietääkseni Avitcidin käyttöä ei saa jatkaa jos tulee raskaaksi. Lääkkeen nimellä voit etsiä tarkat tiedot Lääkelaitoksen tms. sivuilta netistä, tämä minun ajatukseni on vain muistikuva että näin varoituksen tän lääkkeen kohdalla. Itse aion aloittaa Avitcidin syksyllä, en uskalla käyttää  kun kesä on lähestymässä.

Lainaus
Kävin apteekista hakemassa näytteet Avenen Eluagesta ja Ysthealista. Eluagea kerran olen ehtinyt nassuun laittaa, nyt parin päivän jälkeen tänään toisen kerran... mutta mihin kohtiin noita oikein pitäisi laittaa? Koko naamalle vai kohtiin joihin mahdollisesti ryppyjä joskus on tulossa vai..? Silmänympärykset arvelyttavat, niihin ensimmäsenä varmaan rypyt ovat tulossa, mutta uskaltaako tuollaisia silmien lähelle laittaa

Avenella on erillinen retinolituote muuten silmienympäryksille, en tiedä onko sen koostumus erilaista, mut sitä olen käyttänyt öisin.  Hassu juttu on tapahtunut: oikean silmäni alla olevat rypyt ovat hävinneet, mutta vasemman silmän alla olevat ei!

Lisäksi käytän em.Avenen tuotteita säännöllisesti kaulan ihoille. Iho on kiinteytynyt selvästi, 'helttamaisuus' jota aivan lievän lievästi oli tulossa, on kadonnut. Vaatii näköjään säännöllistä käyttöä, ja epäilen että joudun nostamaan annostusta eli siirtymään jossain vaiheessa vahvempaan retinolivoiteeseen.

Eli siis vastauksena että oma voiteensa silmänympäryksille ja ainakin kaulalle voi laittaa. Tosin olen aika parkkiintunut tapaus retinolin suhteen joten voi olla, että kaikillle ei (tämäkään) käy.

TÄRKEÄ EDIT. Ja siis Avitcidia ei lähellekään silmiä tai suuta, vaikka on retinolivalmiste... on erittäin voimakas aine.

EDIT2. Toisista retinolivalmisteista olen miettinyt esim. näiden tilaamista http://www.salonskincare.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=RETINOL&x=0&y=0
« Viimeksi muokattu: 14.04.09 - klo:00:01 kirjoittanut mingtang »