Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 86827 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #15 : 24.05.08 - klo:22:17 »
Mikähän olisi hyvä voide jossa olisi retinolia ???

En tiedä hyvästä mutta ainakin edullisissa Bellavita -voiteissa (Apteekin hyllyltä..) on A-vitamiinia eli retinolia ja ilmeisesti ihan runsaasti.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #16 : 25.05.08 - klo:00:02 »
^

Mutta ei kovinkaan tehokkaassa ja vaikuttavassa muodossa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #17 : 25.05.08 - klo:00:22 »
Suosittelen kokeilemaan täällä jo mainittuja Avenen tuotteita. Eluage on käsittääkseni hieman lempeämpi kuin Ystheal, mutta periaatteessa se on makuasia, kummasta pitää enemmän. Riippuu tietysti yksilöllisesti ihosta, mikä sopii parhaiten.
Eluage on käyttäjäkokemusten mukaan vähemmän tukkivaa tavaraa (oman ihoni meni Ystealista aika tukkoon), lisäksi mukana on frakturoitua hyaluronihappoa imeytymisen tehostajana.
Kannattaa mennä pyytämään apteekista näytteitä  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 25.05.08 - klo:01:27 »
Eluage on käsittääkseni hieman lempeämpi kuin Ystheal, mutta periaatteessa se on makuasia, kummasta pitää enemmän. Riippuu tietysti yksilöllisesti ihosta, mikä sopii parhaiten.

Mun käsittääkseni molemmissa voiteissa on kuitenkin saman verran retinolia (0,05%) ?
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #19 : 25.05.08 - klo:08:59 »
^

Mutta ei kovinkaan tehokkaassa ja vaikuttavassa muodossa.

Missä muodossa retinoli on sitten tehokkain? Tykkään tutkiskella INCI-luetteloita ja Bellavitassa on Retinyl Palmitate, viidentenä luettelossa.

Muistaakseni olen myös lukenut että auringossa oleskelua  pitäis välttää retinolihoitojen yhteydessä. (Vai olikohan kyse hedelmähapoista (AHA)..)

Kuten huomaa olen aika amatööri näissä asioissa mutta erittäin kiinnostunut olen kuitenkin aiheesta  :)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #20 : 25.05.08 - klo:10:09 »
^

Mä en muista.  :D Anteeksi tyhmyyteni. Olen siis kuitenkin lukenut useammastakin eri lähteestä, että retinolia on aika vaikea saada sellaiseen stabiiliin muotoon, että siitä olisi oikeasti jotain kunnon hyötyäkin. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Avenella on käsittääkseni ihan patentti omiin retinolituotteisiinsa, ja niiden pitäisi olla aika lailla markkinoiden parhaita.

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
« Vastaus #21 : 25.05.08 - klo:11:23 »
Rocin tuotteiden retinolipitoisuutta ei taideta ilmoittaa missään, onko kenelläkään tietoa?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #22 : 25.05.08 - klo:12:12 »
^^ Juu, Avenen tuotteissa retinoli on jo valmiiksi muodossa retinalhydi, jollaisena iho pystyy sen parhaiten hyödyntämään. Ihon ei siis tarvitse rueta prosessoimaan retinolia retinlahydiksi, kuten retinoltuotteiden kohdalla yleensä.
Stabiileja Avenen tuotteet kyllä ovat, ilmatiiviitä pumppupulloja.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #23 : 26.05.08 - klo:18:58 »
Rocin retinolipitoisuudet löytyvät heidän kauneusoppaastaan. En muista mistä tämän sain, mutta kuinka ollakaan aamulla lueskelin läpi ja seuraavat osuivat silmiini:

Retin-Ox+ Night= Markkinoiden vahvin retinolipitoinen yövoide 0,1%
Retin-Ox+ Day spf 15 pitoisuus0,1% sis uv-suojan 15
Retin-Ox+ Day Dry Skin pitoisuus 0,06%
Retin-Ox+ Eyes pitoisuus 0,02%, hajustamaton
Retin-Ox Illuminateur Fair sekä Golden, värillinen päivävoide, pitoisuus 0,05%

Näissä näkyy ikäsuositus olevan 35+. Tuotteet korjaavat ryppyjä ja juonteita.

Kertokaas tyhmälle mitä retinolin kuuluisi tehdä iholle?  :-[ Miksi sitä haluatte voiteilta?

« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:07:52 kirjoittanut Miltonia »

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #24 : 26.05.08 - klo:20:48 »
^Tietääkseni ekaks retinolivoiteita käytettiin akneihon hoitoon, huomattiin sen tasoittavan aknearpia ja vähentävän näppyjä. Myöhemmin havaittiin, että aknettaan retinolilla hoitaneet saivat vähemmän juonteita ja ihonsa oli kimmoisamman ja nuoremman näköinen kuin muilla samanikäisillä. Siitä lähtikin retinolin soveltaminen ikääntyvän ihon hoitoon. Pennsylvanian yliopiston professori Albert Kligman kehitti valmisteen nimeltään Retin-A, siitä kaikki lähti.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 26.05.08 - klo:21:02 »
Suosituksia saisi antaa minullekin tässä aiheessa. Eli 30 tulee lasiin tänä vuonna ja pieniä juonteita on jo havaittavissa leuan alueella. Iho tyyppi on muuttunut muutaman vuoden kuluessa kuivasta normaaliksi, silloin tällöin t-alueelta rasvoittuvaksi sekaihoksi. Epäpuhtauksia tai finnejä ei ole.

Mutta. En ole vielä törmännyt kevyehköön päivä tai yövoiteeseen, joista löytyisi hieman jo tehojakin ryppyjen estoon, kaikki ryppyvoiteet kun tuppaaavat olemaan kamalan paksuja jankkeja. Kaikenlisäksi suurimmassa osassa tuotteista on vielä kohtuullisen korkeat silikoni ja/tai mineraaliöljypitoisuudet ja mielellään käyttäisin tuotteita, joissa noita ei ole. Tällä hetkellä mun iholle parhaimmaksi päivävoiteeksi on osoittautunut Humektan ja Aqualan L ja yövoiteeksi Humektan ja öljy yhdistelmä ja Korresin sokerivoide. Pahoin vaan pelkään, että ovat ryppyjen ehkäisyyn turhan heppoisia... :-\
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #26 : 28.05.08 - klo:08:17 »

Kertokaas tyhmälle mitä retinolin kuuluisi tehdä iholle? 

Mun käsitykseni mukaan retinoli "kuorii" ja uudistaa ihon pintaa tehokkaasti. Iho siliää ja epäpuhtaudet vähenee..

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #27 : 28.05.08 - klo:08:36 »
Kuulostaa hyvältä. Seuraavaksi hankin jonkun retinoli pitoisen voiteen. Ehkäpä juuri Rocilta.

Mutta oliko nämä nyt niitä että pitää varoa aurinkoa? Yövoide ehkä kesällä ja talvella sitten koko arsenalilla ;D

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #28 : 28.05.08 - klo:08:40 »

Mutta oliko nämä nyt niitä että pitää varoa aurinkoa?

Mulla on semmonen muistikuva et kesällä ei kannattais paljoa retinoli hoitoja tehdä. Eikä hedelmähappo jutskia  :D

Mä olen myös innostunut tuosta retinolista. Nyt kun ryppyjen ehkäisy alkaa olla ajankohtaista meikäläiselläkin niin eikun koko arsenaali käyttöön vaan mullekin 8)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 28.05.08 - klo:10:17 »
Osaisiko joku suositella kuivalle iholle meikinalusvoiteeksi sopivaa kosteusvoidetta, jossa olisi aurinkosuoja? Mun pahin iho-ongelma on poskipäiden kuivuus ja jos haluan meikkivoidetta käyttää, niin alla on oltava kunnon kosteutus, muuten tulos on karmea kiristävä ryttyisen näköinen paperi-iho. Nyt kun työtkin alkavat ensi viikolla ja pitää meikata päivittäin, niin uusi rasva on hakusessa.

Olen käyttänyt mm. Aqualan plussaa, mutta se ei kosteuta tarpeeksi enää. Kosmetologilta mukaan tarttu karmean ylihintainen Dr. Baumannin sensitive- sarjan voide ja se oli juuri sopiva, mutta ei ollut aurinkosuojaa enkä aio ostaa toista kertaa 50e voidetta. Lumenen 24h oli aikanaan hyvä, mutta sitä ei taida enää saada ja muut Lumenen rasvat menee mulla rullalle  - ei siis sovi ollenkaan meikkivoiteen alle  :(.
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:10:20 kirjoittanut Belle »