Minulle on nyt vakiintumassa aika sopivanoloinen ihonhoitorutiini.
Putsarilla ei tunnu itselleni olevan suurta väliä, kunhan meikit lähtee eikä kuivata liikaa. Paula's Choicen kuivan ihon putsarit ovat toimineet, Korresin Milk Proteins, nyt on testissä Favoran geelimäinen. Putsaria käytän vain iltapesuun. Aamulla loiskuttelen kasvoille vähän haaleaa vettä ja kuivaan.
Kasvovesien kanssa olen laiska, mutta nyt otin apteekista mukaan Favoran kasvosuihkeen. Se on kyllä mineraalimeikkaajalle ihan kätsy, meikin päälle voi suihkaista jos tuntuu kiristelevän - tai haluaa muuten vaan "sulattaa" meikin nopeasti pintaan.
Päivävoiteena on Paula's Choicen Skin Recovery Moisturizer, tällä hetkellä boostattuna saman sarjan Skin Recovery Super Antioxidate Concentratella. Kosteusvoidetta on toinen puteli meneillään - ja se on kuivuuteen taipuvaiselle iholleni ihan ehdoton HQ tuote talvikaudeksi. Voide on erittäin kosteuttava, mutta kosmeettisesti miellyttävä, imeytyy hyvin ja antaa nopeasti meikkauskelpoisen pinnan mineraaleille. Seerumin tehoista en oikein osaa sanoa mitään... ...minusta vähän tuntuu, että näillä antioksidanteilla pikemminkin hidastetaan ihon vanhenemisprosessia kuin saadaan näkyviä tuloksia aikaan tyyliin 32 prossaa vähemmän ryppyjä

. Seerumi on tosiaan ihan silikoninen, mutta tykkään siitä silti. Jos mahdollista, se tekee meikkipohjan tekemisestä vieläkin helpompaa.
Yövoiteena on Dermosilin retinolivoide. Tuntuu aika miedolle ja mitään ihme vaikutuksia en huomaa. Käytin voidetta alkuun uskollisesti joka yö, mutta nyt olen lipsunut taas voiteettomiin öihin, ne tuntuvat sopivan iholleni oikein hyvin, kunhan päivän kosteutus ja suojaus toimii tarpeeksi hyvin. Yövoiteen voisin kokeilla korvata reseptivahvuisella retinolilla jos siihen tarjoutuisi tilaisuus.
Satunnaisessa käytössä on Paulan BHA liuos kuorintaan, HQ tämäkin. Kuorin ihoni liuokseen kostutetulla vanulapulla pari kertaa viikossa ja tämä toimii mekaanista kuorintaa vihaavalla ihollani todella hyvin. Kuivuudesta huolimatta ihollani on taipumusta mustapäihin, mutta BHA kuorinta pitää ne todella hyvin kurissa.
Viimeisin lisä arsenaaliin on Avenen Cicalfate -voide. Siinä on tehoaineena sukralfaatti, sinkki ja kupari. Ja ainesta HQ-tuotteeksi. Auttaa halkeileviin suupieliin, rauhoittaa mahdollisia tulehtuneita näppylöitä ja parantaa yhdessä yössä koko naaman ihon, jos se pääsee vaikka tuulessa ja pakkasessa karahtamaan hiekkapaperiksi. Voisin jopa testailla tätä säännöllisessä käytössä yövoiteena jonkin aikaa. Ehdoton bonus voiteessa on se, että tämä tuntuu olevan ainoa reseptivapaa tuote, joka vaikuttaa ainakin jossain määrin psoriasisihottumaan. Voide poistaa kutinaa välittömästi ja vaikutus on pitkäaikainen. Vähän vaikuttaisi siltä, että se jopa parantaa ihottumaa, tosin olen varovainen sanomaan tästä sen enempää ennen kuin kokemusta kertyy lisää.