Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 86946 kertaa)

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #210 : 09.02.10 - klo:19:36 »
^ Mäkin katsastelin tänään tuota Derma E:n voidetta melko pitkään ja mietin sen sujauttamista ensimmäiseen tilaukseeni, hyvältä vaikuttaa arvostelujen sekä incin puolesta! Mietin vain josko olisi kuitenkin liian raskasta päiväkäyttöön (etsin siis tällä hetkellä lähinnä päivävoidetta), ja olen vasta pian parikymppinen joten olisikohan tuollaisen voiteen käyttöönotossa mitään järkeä ;D kai sitä voi aina ennaltaehkäistä..

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 10.02.10 - klo:09:36 »
^Ei siitä sulle mitään hyötyä varmaankaan ole, kun ihon tarpeet ei vielä parikymppisenä useimmiten ole sellaisia, että tarvitsisi kovin vahvoja anti aging juttuja, mutta ei siitä varmaan haittaakaan kauheasti ole. Sinuna mä kyllä etsisin suojakertoimellisen päivävoiteen ainakin 15 suojakertoimella, olisi varmaan se kaikkein paras juttu vanhenemisen merkkien ehkäisyssä (siis jos olit muutenkin päivävoidetta hakemassa).
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 10.02.10 - klo:09:45 »
^ Olen samaa mieltä. Alle 26-vuotiaan tms ei ehkä kannata siirtyä kovin voimakkaisiin ja tehokkaisiin aineisiin,on järkevämpää enemmän keskittyä ylläpitoon. Eli tuo UV-suoja ympärivuotisesti vaikka ja oikeanlainen omalle ihollesopiva kosteutus lienee tärkeintä, ja voihan tuolta iHerbistä bongailla noita yövoiteita, joissa on yrttejä, vihreää teetä, öljyjä jne, eli ei vahvoja mutta kyllä oikein hyödyllisiä. Sitten kun ne ekat juonteet oikeasti alkaa näkyä (mulle ne tuli just 26-vuotiaana), on hyvä siirtyä sitten oikeasti niihin antiageing-juttuihin pikkuhiljaa.

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 10.02.10 - klo:13:00 »
Olen parina päivänä käyttänyt Elizabeth Ardenin Ceramide Complex-kapseleita aamuin illoin. Toivoin nopeampaa tulosta, tuntuu vielä aivan kun kasvot olisivat palaneet auringossa. Ihme röpelö ja kuivuus, ottaa ihan kipeätä helottaviin poskiin. Kasvot tuntuvat lähinnä norsuniholle. Olen laittanut kapselin päivävoiteen päälle, tuo käyttämäni päivävoide taitaa tosin olla liian kevyttä. Kokeilin laittaa myös EA:n 8 hour creamia, mutta siitä sain tukkeumia ja kipeän paiseen. Muutoin kapselit tuntuu kivalta, on siistiä käyttää ja imeytyy iholle hujauksessa. Hyaluronihapon käyttämisen jätän keväämmälle, kunhan saan ihon kosteuden takaisin. Jostain syystä tuntuu kuivattavan, vaikka pitäisi käsittääkseni saada juuri päinvastaisen reaktion aikaiseksi. Olen yrittänyt kuoria ja käyttää naamioita, mutta mikään aine ei vaikuta tällä hetkellä toimivan toivotunlaisesti. Kevättä odotellessa...

Mikä noista Belloista on kosteuttavin? Jos kokeilisin yövoiteeksi hankkia.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #214 : 10.02.10 - klo:17:02 »
^ Kannattaa laittaa kapselin sisältö suoraan iholle putsauksen jälkeen, ennen voidetta  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #215 : 10.02.10 - klo:17:09 »
Laitoin tänään tilauksen iHerbistä Derma E:n A-vitamiinigeelin. Olen pitkään katsellut jotain luonnonmukaista A-vitamiinituotetta, ja nyt bongasin tuon. INCI ainakin näyttää hyvältä, saa sitten nähdä onko tehokastakin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #216 : 10.02.10 - klo:17:15 »
Caudealis: Odotan toiveikkaana Hyaluronihappokapselien tuloksia, sileämpää ja pumpatumpaa vaikutelmaa  :D En ole ainkaan rupsahtanut ...  ::) Mitään jättihuulia en ole saanut, mutta en mitään Barbie-pusukala-effektiä toivonutkaan...
Nivelet tuntuvat hyviltä ja vetreiltä, sehän on tärkeintä, että jaksaa liikkua...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 10.02.10 - klo:21:25 »
^Ajattelin niin että laitan voiteen ensin, koska on silikoniton ja silikonin sitten päälle. Mutta täytyy kokeilla toisinpäin.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #218 : 10.02.10 - klo:21:35 »
^^^Ellen kiitti vinkistä, toi on just sitä mitä minäkin tarvin!
A-vitamiinivoiteena olen käyttänyt Bellavitan yövoidetta (neulaushoitoon liittyen oikeastaan) ja huomasin, että tukkeumat lisääntyy, mutta jokin tuossa, varmaan juuri A-vitamiini, estää niitä tulehtumasta. Olen siis saanut olla finnitön jopa PMS-aikana! Mutta tosiaan tukkeumat häiritsee eli tuo geeli voisi olla just hyvä.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 10.02.10 - klo:22:39 »
^ Mäkin katsastelin tänään tuota Derma E:n voidetta melko pitkään ja mietin sen sujauttamista ensimmäiseen tilaukseeni, hyvältä vaikuttaa arvostelujen sekä incin puolesta! Mietin vain josko olisi kuitenkin liian raskasta päiväkäyttöön (etsin siis tällä hetkellä lähinnä päivävoidetta), ja olen vasta pian parikymppinen joten olisikohan tuollaisen voiteen käyttöönotossa mitään järkeä ;D kai sitä voi aina ennaltaehkäistä..

Juu, oottele ihan rauhassa myöhäisempää ikää ennen kuin aloitat. Auringonsuojaus on kaikkein tärkein. Melkeinpä 30-kertoimista suosittelen ja mineraalimeikkien käyttöä auringonsuojaukseen. Toiseksi syöty ravinto on tärkeä ja se ettei päästä selluliittia kertymään, se kun näkyy vanhemmiten rupsahtaneita leukaperinä ainakin...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #220 : 10.02.10 - klo:23:33 »
Jep, kiitos näistä vastauksista! Jätin sitten nuo anti-age hommat taakse ja harkitsen niitä vasta sitten kun oikeasti niiden aika tulee! Tilaukseen lähtikin sen sijaan pari hyvältä kuulostavaa kosteusvoidetta suojakertoimilla :)

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 11.02.10 - klo:01:18 »
syöty ravinto on tärkeä ja se ettei päästä selluliittia kertymään, se kun näkyy vanhemmiten rupsahtaneita leukaperinä ainakin...

Hmm. Miten selluliitti liittyy leukaperien rupsahtamiseen?

Tämä ketju on muuten aika huimaa luettavaa. Minun pitäisi kai liittyä seuraan, kun täytin jo 30 vuotta ja vissiin näytän ihan ikäiseltäni, mut eipä ole tullut vielä sellaista fiilistä, että huvittaisi kokeilla mitään happoja tai neulauksia. En ole ikinä käyttänyt suojakertoimellisia päivävoiteitakaan tai mitään muitakaan voiteita, joiden ainesosien valinnassa olisi mietitty erityisesti ihon ikääntymistä. Olen ajatellut, että ne isot asiat ovat uni, liikunta, ravinto, tupakka, alkoholi ja aurinko. Eli yritän nukkua tarpeeksi, liikkua tarpeeksi, syödä jotensakin hyvin (tässä kyllä tulee repsahduksia ja paljon), en polta, en ota aurinkoa ja juon alkoholia kohtuudella (tämä kohta tuottaa myös ajoittain hankaluuksia). Niin ja käytän öisinkin rintsikoita siinä toivossa, että rinnat pysyisivät kauemmin nykyisessä kohdassa. ;)
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #222 : 11.02.10 - klo:08:42 »
^

Ei kai nyt rintsikoita sentään yöllä kannata käyttää!  :D Muistan jonkun tutkimuksenkin siitä, että yli 12 tunnin rintsikoiden pitäminen päivässä lisää rintasyöpäriskiä. Noita tutkimuksia nyt tietysti on kaikenlaisia, mutta silti... Itse kyllä ihan ennemmin panostan niihin naamarasvoihin ja annan rintojen rupsahtaa.  ;D

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 11.02.10 - klo:08:57 »
 Itse en kauheasti tykkää kotosalla rintaliivejä käyttää eikä rinnat ole erityisen rupsahtaneet kuitenkaan. Rinnat voi aina tarpeen mukaan pakata sellaisiin vähän topattuihin rintsikoihin (mulla toimii ns t-paita-rintsikat)  niin hyvältä näyttää ;)

Kaikkein tärkeimmät rypynestotoimet ovat nuoresta iästä asti auringon ja tupakan välttäminen.
Omassa n. 40-v. tuttavapiirissäni huomaa selvästi, että tupakoivat auringonpalvojat näyttävät jo ihan rusinoilta, kun taas aina kalpeampana viihtyneet tupakoimattomat ovat vielä hirmu nuoren näköisiä, voisi ottaa 10 v iästä pois eikä kukaan epäilisi mitään. Rusinat taas uskoisi 50-vuotiaksikin...

Ravinto- ja liikuntatottumuksilla ei näyttäisi minun empriiristen havaintojeni mukaan olevan mitään yhteyttä (ts myös ne terveellisesti syövät ja runsaasti liikkuvat tupakoivat auringonpalvojat ovat rypistyneet ennenaikojaan)  mutta kannattaa tietysti aina ajatella kokonaisterveyttä, sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen.

*** siis... mikähän siinä on, että samat tyypit sekä tupakoi että ottaa ihan liikaa aurinkoa, rakastaa rusketusta. Kun koitin miettiä sellaisia yhdistelmiä, että a) ei tupakoi, mutta kärtsää itseään auringossa tai b) ei kärtsää itseään, mutta tupakoi ... niin tässä omassa havainnointiryhmässäni ei ole yhtään sellaista tapausta.
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo:09:04 kirjoittanut maatis »

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 11.02.10 - klo:10:31 »
Taitaa ne geenit vaikuttaa eniten. Toki tupakkaa ja aurinkoa kannattaa välttää mutta noin muuten... Mummoni esim. on iholtaan ihan mainiossa kunnossa (vesi-saippua-perusvoide linjalla), toki 85 vuotiaana on juonteita ja ihan vanha mutta kuitenkin  :D. Yksi tätini taas on ollut ihan mahdoton auringonpalvoja (ei tupakoi) ja on ihan sellaista pikkuista ryppyä täynnä...

Ja ne rinnat rupsahtavat jos ovat rupsahtaakseen (perimä vaikuttaa tässä varmaan myös paljon), itse en todellakaan toplessinä esiinny missään   :O. Takana 2 x yli vuoden imetys. Tosin on minulla kavereita, jotka eivät imettäneet lapsiaan lainkaan mutta silti tapahtui rupsahdus... Eli raskauskin saattaa vaikuttaa. Väliäkö tuolla, ovat asiansa aika pitkälle nyt hoitaneet  ;D.

edit: typo  :P
« Viimeksi muokattu: 14.02.10 - klo:12:11 kirjoittanut Nea »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!