Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 86947 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #225 : 11.02.10 - klo:10:47 »

*** siis... mikähän siinä on, että samat tyypit sekä tupakoi että ottaa ihan liikaa aurinkoa, rakastaa rusketusta. Kun koitin miettiä sellaisia yhdistelmiä, että a) ei tupakoi, mutta kärtsää itseään auringossa tai b) ei kärtsää itseään, mutta tupakoi ... niin tässä omassa havainnointiryhmässäni ei ole yhtään sellaista tapausta.

Minä kyllä tupakoin mutta vihaan aurinkoa. Puistossakin menen aina varjoon, mikään ei ole niin ikävää kuin suora auringonpaiste. Kadulla kävelen sillä puolella joka on varjossa. Auringonvarjoa en ole vielä sentään hankkinut. No, toisaalta tupakoinkin harvemmin, satunnaisesti, joskus voi mennä kuukausikin etten polta yhtään, joten sen rypistävä vaikutus lienee minulla pienempi. Mieskin polttaa satunnaisesti, ja se näyttää ikäistään ainakin viisi vuotta nuoremmalta (on siis oikeasti 37).

Minun suhde ns. vanhalta näyttämiseen on kaksijakoinen. Nyt olen kiinnolla seurannut tätä antiageing-keskustelua, ja sieltä poiminut parhaat vinkit itselleni. Olenkin nyt ottanut itselleni käyttöön tällaisen reseprin: runsaasti vettä, kevyt UV-suoja lähes ympärivuotisesti, liikuntaa sopivasti (iho suorastaan hehkuu tunnin vesijuoksun jälkeen) ja paljon unta ja vähän stressiä. Nuo jos ei auta, niin antaa rupsahtaa. Tyylini on kuitenkin kuin körttimummo 1900-luvun alusta kohtaa goottihipin 70-luvulta, joten ei tässä noin vain olla "keski-ikäistymässä".

Minä itse asiassa haluan ryppyjä ja juonteita. Kunhan ne vaan on naururyppyjä!
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 11.02.10 - klo:13:35 »
Voiskohan tän ketjun nimen vaihtaa 'yli 40+ ihonhoito'? Luulen että tuo nelikymppinen on sopiva ikä aloittaa vanhuudesta voivottelu...

Leukaperien valumiseen auttaa eräät kiinteyttävät selluliitillekin käytettävät hoidot, siksi mainintani siitä että sitä samaa sellulliittia sekin taitaa olla :)

Ihon peruslaatu vaikuttaa ikääntymiseen. Mulla on megaöljyinen iho kuten kaikilla sukulaisillani, ja äitinikin oli 60-vuotiaana käytännössä rypytön. (Siis geeniperimällä on varmaankin vaikutusta). Mut luulen, että tavallisempikin iho hyötyy siitä että aurinkoa vältetään. En ihmettele esim. Helena Lindgrenin ihoa, luin jostakin että hänellä on aurinkoallergia (tms.) joka estää grillaamisen.

Kiinalaisilla naisilla (ja miehillä) on vanhoja qigong- ym. menetelmiä, joissa hierotaan, taputellaan ja pyöritellään ihoa osana normaalia aamurutiinia (ja joskus päivälläkin). Minusta idea tuossa on harvinaisen päivänselvä: verenkiertoa pidetään yllä ja samalla ihon kuntoa. Itse olen harrastanut taijia noin 10 vuotta, osin qigongia. Taijin vaikutus verenkiertoon ja aineenvaihduntaan on huima.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #227 : 20.02.10 - klo:13:19 »
Kumpi olisi parempi kasvojen ensimmäisten juonteitten paikallishoidoksi, avenen eluage vai bm optiretin?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 20.02.10 - klo:13:26 »
Voiskohan tän ketjun nimen vaihtaa 'yli 40+ ihonhoito'? Luulen että tuo nelikymppinen on sopiva ikä aloittaa vanhuudesta voivottelu...

Ei mun mielestä ole mitään järkeä muuttaa näin pitkä ketjua toiseksi (varsinkin kun nelikymppisten ketju taitaa olla olemassa ennestään) muutamien kommenttien perusteella. Onhan tämä ketju kuitenkin nimenomaan lähtöisin 30+-tarpeista, se sotkisi aika lailla.

Mä olen myöskin rupsahtamisvoivotteluissa hyvässä vauhdissa ja mittarissa tasan se kolkyt  ;D

,Edit. Eipä löytynyt 40+-ketjua, vaikka muistaisin vastaavan joskus olleen. Sellaisenhan voi erikseen perustaa, jos kokee tarpeelliseksi. Mun mielestä kuitenkin kymmenen vuotta on aika iso ero tässä asiassa.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:13:31 kirjoittanut Triina »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #229 : 20.02.10 - klo:13:36 »
OT, mutta oma ihoni on nyt paljon paremmassa (ja hehkeämmässä) kunnossa näin kolmenkympin loppupuolella kuin siinä alkumetreillä.  ;)
Joten niinkin voi käydä... Elintapoihin kannattaa satsata aina.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 20.02.10 - klo:13:44 »
Onko kenelläkään kokemuksia RoCin tuotteista? Yhtä tuotetta on joskus tullut kokeiltua ja jäi sellanen vaikutelma, että oli ihan toimivaa. Myöhemmin harmitti kun en alesta sitä kuitenkaan hankkinut. Kickseistä ainakin jossain vaiheessa löytyi RoCia, mutta nykytilannetta en kyllä tiedä tai löytyykö netistä edullisesti. Kicks tuntuu monesti vetävän tuotteiden hintoja "hieman" yläkanttiin  :-\

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 20.02.10 - klo:14:33 »
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2254.0

Tuollainen ketju löytyi, mutta aika vähänlaisesti siinäkään on kokemuksia. Itse en ole sarjaan tutustunut.

Itseäni kammottaa vanhenemisessa eniten sellaiset ihomuutokset, joille ei voi mitään. Ryppyjä voi pehmittää ja ehkäistä, ihonsävyä tasoittaa jne,. mutta mulla on sellaista ihan pientä, tiuhaa ja toistaiseksi onneksi huomaamatonta talinäppyröpelöä silmien alla, siinä missä silmäkuopan reuna tuntuu. Se on tullut vasta viime vuosien aikana ja pelkään sen leviävän. Vaikea selittää tai kuvailla (lähinnä näyttää mikroskooppiselta kananlihalta), enkä tiedä mistä se johtuu, mutta selvästi kyse on jostain kotikosmetiikan ulottumattomissa olevasta jutusta. Lsäksi mulla on ripsirajassa pari ihonväristä luominäppyä, en mielelläni niitäkään ottaisi lisää  >:(

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 20.02.10 - klo:14:42 »
OT, mutta oma ihoni on nyt paljon paremmassa (ja hehkeämmässä) kunnossa näin kolmenkympin loppupuolella kuin siinä alkumetreillä.  ;)
Joten niinkin voi käydä... Elintapoihin kannattaa satsata aina.

Mulla samoin nyt kolmikymppisenä kuin parikymppisenä. Terveet elämäntavat:  liikunta, kalaöljykapselit, monipuolinen ruokavalio ja vihreän teen juominen näkyy naamassa :) Otsassa on tosin juonteita, mutta eipä ne sieltä otsatukan alta näy :D

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 20.02.10 - klo:14:46 »
Minulla on koko arsenaali voiteita käytössä, huomaan. On ROCin retinoli-yövoidetta, Avenen retinolivoiteita, LRP:n c-vitamiinivoiteita, kummatkin Bellat, sekä englantilaisesta Mankind-nettikaupasta hankitut putelit retinoli-seerumia silmänalusille ja erikseen kasvoille. Käyttelen noita aina jos minkälaisina kuureina. Eräs tehokkaimmista silmien alle tulleiden juonteiden korjaajista on ollut LRP:n c-vitskuvoide ja tuo seerumina oleva retinoli tippapullossa. Tää retinoli on tämä: http://www.mankind.co.uk/Special-Treatments-DEPT839/. Tosi tujua ainetta!

Joo, ja lisäksi on Rion leuanalusliftauslaite, sellainen johon laitetaan jotain spesiaalivoidetta johtamaan koneen impulsseja kasvoihin. Ja kaksi tavallisempaa löystyneen kasvojen alueen hierontalaitetta (Face massage-nimellä). Huoh.

ROCia ei saa enää Suomesta, mut ulkolaisista nettikaupoista ja Tallinnan (halvoista) apteekeista kyllä.

Vihreää teetä litkin litrakaupalla joka päivä, tätä olen tehnyt jo varmaan 7 vuotta.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:14:49 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 22.02.10 - klo:08:06 »
Minulla on nyt oikeastaan ensimmäistä kertaa retinolivoide käytössä, otin kokeiluun Environin Original Mildin (yövoide). Putkilo on lähes lopussa ja niin pitää ollakin, valmistaja ei lupaa voiteelle käyttöikää avattuna kuin 8 viikkoa. Ajattelin käyttää nyt talven auringottomana aikana vielä toisenkin putkilollisen, ehkäpä tujumpaa tavaraa.

Kosteutusteholtaan voide on aika kevyt, itse asiassa ihoni näyttää ihan mattapintaiselta hyvin pian levityksen jälkeen. Taidan kokeilla jatkossa sekoitella tipan tai kaksi luonnonöljyä ainakin yökäyttöön. Meikki onnistuu voiteen päälle hienosti, vaikka sitä yövoiteena mainostetaankin. Minun käyttötavallani ainoa tapa kuluttaa 50 ml kahdessa kuukaudessa on käyttää samaa voidetta aamuin illoin.

Mietin tätä suhdetta vanhenemiseen nykyisin paljonkin - ja huomaan että ihonhoidon saralla jaksan ehkä vähän ponnistellakin. Ihoni on loppujen lopuksi ollut melko huoleton ja edelleen ihan hyvässä kunnossa. Voisin sanoa, että ensimmäiset hiusjuonteet silmien ympärille ja otsaan ovat syntyneet vasta kolmen viime vuoden aikana. Mutta en usko mihinkään radikaaleihin toimenpiteisiin ryhtyväni nuorekkuuden takia.
« Viimeksi muokattu: 22.02.10 - klo:08:12 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #235 : 02.03.10 - klo:21:34 »
Otin nyt käyttöön Peter Thomas Rothin Glycolic Acid 10 % Hydrating gelin. Tämä on saanut hyviä arvsoteluja niin MakeUpAlleyssa kuin Paula Begounin listoillakin... Koostumus kevyt, ei liian kosteuttava tai rasvoittava. Glykolihapon on tarkoitus pikku hiljaa kuoria kuollutta solukkoa ihon pinnasta ja sen pitäisi tepsiä aurinkovaurioihin, aknearpiin ja kystiseen akneen. Jälkimmäisiä mulla on riesana...
Aion käyttää tätä ohjeen mukaan joka toinen ilta (BHA-nesteen eli Cliniquen Clarifying Toner mildin kanssa vuorotellen)

Katsotaan, jos ne poskien kraaterit (onneksi tosin pienet) katoaisivat...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #236 : 02.03.10 - klo:21:58 »
Laitoin tänään tilauksen iHerbistä Derma E:n A-vitamiinigeelin. Olen pitkään katsellut jotain luonnonmukaista A-vitamiinituotetta, ja nyt bongasin tuon. INCI ainakin näyttää hyvältä, saa sitten nähdä onko tehokastakin.
^^^Ellen kiitti vinkistä, toi on just sitä mitä minäkin tarvin!
A-vitamiinivoiteena olen käyttänyt Bellavitan yövoidetta (neulaushoitoon liittyen oikeastaan) ja huomasin, että tukkeumat lisääntyy, mutta jokin tuossa, varmaan juuri A-vitamiini, estää niitä tulehtumasta. Olen siis saanut olla finnitön jopa PMS-aikana! Mutta tosiaan tukkeumat häiritsee eli tuo geeli voisi olla just hyvä.

Jokos olet tilannut ja saanut käyttöösi geelin? Mie oon käytellyt geeliä nyt jo toista viikkoa ja tykkään kyllä hirmuisesti. Selvästi kuorii ihoa, koska iho on alkanut hilseillä joka paikasta. Tuo ei haittaa mua, koska haluankin ihon kuoriutuvan ja uudistuvan. Geeli myös imeytyy todella hyvin, eikä jätä nahkeaa tai sellaista filmimäistä pintaa iholle ollenkaan, eli meikkaus onnistuu todella hyvin geelin päälle. Mun rasvaiselle iholle riittää sellaisenaan kosteuttajaksi. Plussaa jättimäisestä putelista ja edullisesta hinnasta.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 02.03.10 - klo:22:01 »
Oi, tykkään DermaE:n geelistä ihan hirmuisesti myös! Iho taisi tottua koska nyt voin käyttää jo ilman muita rasvoja. Ihana, kiitos Ellenille vinkistä  <3.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #238 : 02.03.10 - klo:23:11 »
^ Ole hyvä vain. Hyvä, että jollekin muulle on hyötyä löydöstä, jonka tein ihan vahingossa ;D. Derma E:n glykolihappoa sisältävä puhdistusainekin on todella kiva, todella hellävarainen, vaikka sisältääkin kuorivaa glykolihappoa. IHerbistä tuntuu vaan löytävän koko ajan jotain, mitä haluaa kokeilla. Välillä jopa ihan liikaa, kun toivelistalle pukkaa koko ajan uutta kamaa.

OT, mutta jokos oot muuten tilannut ja testannut sen Avalonin hoitiksen?

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 02.03.10 - klo:23:33 »
^
Avalonin hoitis taitaa mahtua vasta... hmm.... kolmanteen tilaukseen  :D. Ihan kamalasti taas ostoskorissa tavaraa! Tuota DermaE putsaria himoitsen myös, kiva oli kuulla siitäkin.

Huh huh, kolme tilausta matkalla  ::)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!