Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 85270 kertaa)

Poissa Attache©

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • -5$@IHERB: KOR535
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #240 : 06.03.10 - klo:23:39 »
Poimin tällaisen tekstin tuolta MUA:lta ja ajattelin kysyä teidän mielipidettä asiasta.
Kirjoitus koskee IHerb:istä saatavaa Jasonin C-vitamiinivoidetta (jota olen itsekin harkinnut tilaavani, mutta en päiväkäyttöön siis..):

Jason Natural Cosmetics - Ester-C Lotion
...From what I read vitamin C in this form is one of the best to neutralize free radicals and help my skin make collagen. However, I also read that it has to be paired with vitamin E to prevent it from actually causing more free radical damage. This lotion has both. I happen to like that there is no SPF in it now that they know sunscreen causes free radical damage. I don't want to wear it unless I am going to be in the sun...

-Oletteko lukeneet kirjoittajan väitteitä tukevia juttuja jostain, eli onko väitteissä perää? Varsinkin tuo kommentti, että aurinkosuojakerroin lisää vapaiden radikaalien aiheuttamia haittoja?
-Käytättekö itse korkeita suojakertoimia sisältäviä tuotteita päivittäin kasvoilla? (esim SPF55 yms.)
-Olisiko teillä suositusta jostain korkean suojakertoimen sisältävästä voiteesta, joka toimisi (niin hyvin kuin mahdollista) tavallisen nestemäisen meikkivoiteen alla? (esim IHerb:istä..)
| GHD |
| Nexxus KeraPhix, Luxxtress, Humectress |
| Tigi Oatmeal&Honey |
| KC Color Mask |
| Nubian Heritage |

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 07.03.10 - klo:10:41 »
^Itse käytän  SPF 30 tai SPF 50 kasvoilla, helmikuusta lähtien päivittäin, talvisin voin joskus missata (paitsi en hiihtäessäni  tms.)
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #242 : 07.03.10 - klo:14:19 »
^^ Tuosta olen nähnyt tutkimuksia, että jotkin aurinkosuojafiltterit lisäävät vapaiden radikaalien muodostusta ihossa UV-säteilylle altistuessaan. Ongelmana UV-filttereiden kohdalla on löytää filttereitä, jotka eivät tuhoudu UV-säteilyn vaikutuksesta ja jotka antavat suojaa tarvittavilla aallonpituuksilla sekä eivät tietty saisi allergisoida kovin helposti ja pitäisi vielä olla mahdollista saada säilymään tehokkaana aurinkosuojavoiteessa. Koska tuo on niin haastavaa niin tuota vapaiden radikaalien muodotusta ei kai ole sitten koettu niin suureksi ongelmaksi, vaikka kyllähän tuo puhuttaa. Jos tämä aihe kiinnostaa enemmän niin suosittelen tekemään aiheseen liittyvän haun esim. pubmedin tietokannasta.

Oma kantani on, että UV-suojallisia tuotteita ei kannata käyttää silloin, kun ei altistu auringolle tai kun altistus on vähäistä. Itsellä on kuitenkin ympärivuotisessa käytössä Shiseidon aurinkosuojasarjan meikkivoidepuuteri, jossa on suojakerroin 30. Tota käytän siksi, koska pidä sen peittävyydestä ja hyvästä pysyvyydestä. Muutoin siis käytän vartalolla UV-suojaa vain silloin, kun oleskelen auringossa pidempään.

C-vitamiiniin liittyen, laboratorio-olosuhteissa on näytetty toteen tuo C-vitamiinin kyky lisätä kollageenin muodostusta, mutta sehän ei kerro oikeastaan mitään C-vitamiinin tehosta kosmetiikassa. Ongelmana on puhtaan C-vitamiinin tehon nopea katoaminen tuotteesta ja paremmin kosmetiikkaan soveltuvien C-vitamiinijohdannaisten kohdalla ongelmina ihoon imeytyminen ja/ tai johdannaisen tehottomuus (ei esim. muunnu oikeaan aktiiviseen muotoon ihossa).

Tuosta vapaiden radikaalien muodostumisesta vielä sen verran, että kosmetiikassa käytetään paljon muitakin aineita, jotka UV-säteilylle altistuessaan muodostavat vapaita radikaaleja, joten nämä UV-filtterit eivät ole mikään harvinanen poikkeus.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 03.04.10 - klo:03:43 »
Kuinka nopeasti voisi ajatella näkevänsä tuloksia?

Olen nyt käyttänyt kuukauden verran C-vitamiinia seerumina kylmään veteen liotettuna, ainakin 4 kertaa viikossa ja vajaan viikon verran A-vitamiinipitoista geeliä yövoiteen asemasta. C-vitamiinihoidon aloitettuani huomasin ihon kuulauden parantuneen, eli olen ihan tyytyväinen tuloksiin. A-vitamiinivoiteen käytön aloitin ihan muutama päivä sitten, tuloksia näen varmaan joskus kuukauden kuluttua??

Mikä olisi sopiva käyttötapa näille ekstratuotteille? Aamuisin en tee iholleni mitään enkä ajatellut myöskään aloittaa. Kun tulen töistä kotiin niin harjaan hampaani ja pesen kasvoni sopivalla puhdistusaineella. Sopisiko tähän väliin C-vitamiiniseerumi? Ja sitten illalla ennen nukkumaanmenoa (kun huuhtaisen kasvot ihan vedellä) pikkuannos A-vitamiinigeeliä? Vai vaihdanko toisinpäin? (ja tää haluu perusteluita kans)

erit:
käyttämäni C-vitamiini on apteekista ostettu askorbiinihappojauhe josta sekoitan kerta-annoksen vesitilkkaan, A-vitamiinigeeli on puolestaan Derma E Vitamin A Wrinkle Treatment Moisturizing Gel, iHerbistä
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo:20:47 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #244 : 03.04.10 - klo:14:28 »
^ Juri noin päin, C aamulla ja A illalla. C-vitamiiniseerumi kannattaa levittää niin, että se ehtii imeytyä ennen seuraavan tuotteen (kosteusvoide, aurinkosuoja tai meikkivoide) vuoroa.
Tuo järjestys on suositeltava siksi, että C-vitamiinin on todettu vahvistavan ihon vastustuskykyä UV-säteilyä ja vapaiden radikaalien hyökkäystä vastaan, tämän vuoksi se on suositeltava aurinkosuojan alle. Se myös boostaa ihon kollageenimuodostusta.

C-vitamiinia on eri muotoja, joiden vaikuttavuus ja stabiilius vaihtelevat. EN osaa ottaa kantaa tuohon käyttämääsi valmisteeseen, mutta nuo mainitut asiat koskevat Ceetä noin yleisesti..

A-vitamiinituote taas on suositeltava yötä vasten, koska se altistaa ihoa UV-säteilylle, ja on siksi parempi käytettäväksi poissa päivänvalon vaikutuksesta. Tämä tietysti edellyttää kunnollisen aurinkosuojan käyttöä päivisin,
Yleensä ottaen A ja C ovat oiva kombo, kumpikin omalla tavallaan  :)

Edit. MUAsta löytyy paljon tietoa myös aurinkosuojafilttereiden stabiiliudesta ja vaikuttamisesta, mm. sunscreen-nimimerkin notepad on täynnä infoa.
Aurinkosuojat-ketjussa on täällä foorumilla ollut puhetta eri suojafilttereistä, niiden kanssa on tosiaan oltava tarkkana, ettei saa käsiinsä 'itseään hajottavaa' tuotetta.... Varsin yleinen päivävoiteissa ja meikkivoiteissa käytetty yhdistelmä Ethylhexyl methoxycinnamate + butylmethoxydibenzoyl methane on juuri tällainen itseään hajottava ja vapaita radikaaleja synnyttävä yhdistelmä. Kummallista, että markkinoilla saa olla huonoja aurinkotuotteita, mutta niin vain on :(
« Viimeksi muokattu: 03.04.10 - klo:14:33 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 05.04.10 - klo:20:00 »
Tuo reseptillä saatava Avitcid-retinolituote on todella tuju tuote - herkistyin tuotteelle. Käytin sitä decollten auringon vauriottaman osan hoitoon, ja kuukauden käytön jälkeen alkoi armoton kutina. Selviän siitä hydrokortisonilla, mutta ärsyttää etten pysty hoitamaan aluetta Avitcidillä. Ja kyseessä oli vain 0,25-pitoisuus voiteesta >:(
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 06.04.10 - klo:10:03 »
Mikä olisi hyvä kiinteyttävä aine leukaperille ettei alkaisi liikaa buldoggia muistuttamaan? Vai olisiko se vaan kasvojumpan paikka?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 06.04.10 - klo:21:02 »
Mikä olisi hyvä kiinteyttävä aine leukaperille ettei alkaisi liikaa buldoggia muistuttamaan? Vai olisiko se vaan kasvojumpan paikka?

Minä olen käyttänyt selluliittivoidetta,mutta en tiedä onko ollut mitään vaikutusta;)

Poissa tuatara

• Haiven
  • *
« Vastaus #248 : 13.04.10 - klo:15:34 »
Olen ihan aloittelija näiden anti aging -tuotteiden kanssa, vaikka ikää on jo kuukautta vajaa 35 v... Tähän asti olen käyttänyt enimmäkseen apteekin perusvoiteita, mutta nyt taitaa olla aika siirtyä näihin 30+ tuotteisiin ;)

IHerbistä on tulossa hyaluronihapposeerumia, c-vitamiiniseerumia ja Derma-E:n A-vitamiinigeeliä, mutta noiden lisäksi kiinnostaisi muutkin tuotteet. Lähinnä jokin c-vitamiinipitoinen voide olisi ostoslistalla. Olisiko esim. LRP:n Active C XL hyvä? Entä tuosta se fluid versio? (Kuinka suuri ero näiden välillä itseasiassa on?) Tai jokin muu?... Olen ihan hukassa näiden kanssa.  ::)
Ihoni on lähinnä pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksiakin löytyy jonkin verran.

Jossain vaiheessa on tarkoitus kokeilla myös Avenen Eluage -voidetta, mutta ei ihan vielä. Täytynee antaa ihon tottua hiljalleen uusiin tuotteisiin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #249 : 13.04.10 - klo:16:07 »
Lähinnä jokin c-vitamiinipitoinen voide olisi ostoslistalla. Olisiko esim. LRP:n Active C XL hyvä? Entä tuosta se fluid versio? (Kuinka suuri ero näiden välillä itseasiassa on?) Tai jokin muu?... Olen ihan hukassa näiden kanssa.  ::)

Mielestäni voit unohtaa kaupalliset C-vitamiiniseerumit ja -voiteet, jotka hapettuvat nopeammin kuin kissaa ehtii sanoa ja tehdä tehokasta seerumia ihan itse. Oletko tutustunut C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa -ketjuun vielä? Kannattaa lukea läpi, niin säästää pitkällä tähtäimellä rahaa, aikaa, vaivaa ja saa iholle kaupallisia C-vitamiinituotteita tehokkaamman tuotteen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #250 : 13.04.10 - klo:18:48 »
^Paitsi että kaikki C-seerumit eivät hapetu herkästi. LPR:n Active C on yksi näistä stabiilisti pakatuista, joiden teho ja kyky on kaksoissokkotutkimuksissakin havaittu (postasin jonnekin tänne aiheesta tutkimuksen, löytyy joko tästä tai sitten C-vitamiiniketjusta) ja joilla käyttäjäkokemuksissa on saatu hyviä tuloksia mm. maksaläiskien vaalentumisessa.
Pakkauksen pitää olla läpinäkymätön ja ilmatiivis puhumattakaan siitä, että sisällön on oltava stabiili. Näitäkin vaihtoehtoja löytyy.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa tuatara

• Haiven
  • *
« Vastaus #251 : 13.04.10 - klo:19:00 »
Lähinnä jokin c-vitamiinipitoinen voide olisi ostoslistalla. Olisiko esim. LRP:n Active C XL hyvä? Entä tuosta se fluid versio? (Kuinka suuri ero näiden välillä itseasiassa on?) Tai jokin muu?... Olen ihan hukassa näiden kanssa.  ::)

Mielestäni voit unohtaa kaupalliset C-vitamiiniseerumit ja -voiteet, jotka hapettuvat nopeammin kuin kissaa ehtii sanoa ja tehdä tehokasta seerumia ihan itse. Oletko tutustunut C-vitamiini (askorbiinihappo) ihonhoidossa -ketjuun vielä? Kannattaa lukea läpi, niin säästää pitkällä tähtäimellä rahaa, aikaa, vaivaa ja saa iholle kaupallisia C-vitamiinituotteita tehokkaamman tuotteen.

Kiitokset ellen vinkistä! Luin tuon ketjun ajatuksella läpi (aiemmin vain silmäillyt) ja päädyin sitten jo apteekki reissulle. Eli nyt on 20g askorbiinihappoa hankittuna ja aion tuota testata jo tänä iltana. Katsotaan, miten ihoni siihen reagoi.

Jätän siis ainakin toistaiseksi LPR:n voiteen kauppaan, testailen tuota jauhetta ja odottelen iHerbin tilauksen saapumista.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 13.04.10 - klo:20:19 »
Askorbiinihappoa ostin minäkin  :D. Raportoin myöhemmin miten käy!
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 14.04.10 - klo:10:15 »
^Paitsi että kaikki C-seerumit eivät hapetu herkästi. LPR:n Active C on yksi näistä stabiilisti pakatuista, joiden teho ja kyky on kaksoissokkotutkimuksissakin havaittu (postasin jonnekin tänne aiheesta tutkimuksen, löytyy joko tästä tai sitten C-vitamiiniketjusta) ja joilla käyttäjäkokemuksissa on saatu hyviä tuloksia mm. maksaläiskien vaalentumisessa.
Pakkauksen pitää olla läpinäkymätön ja ilmatiivis puhumattakaan siitä, että sisällön on oltava stabiili. Näitäkin vaihtoehtoja löytyy.

Olen käyttänyt LRP:n C-vitaminiinivoiteita ja olen niihin todella tyytyväinen. Lähinnä silmänympäryksillä. Retinolin käytön jouduin lopettamaan, koska tuli herkistymä. Mut toi LRP:n tuote on sellainen että siihen palaan ja tilaan ehdottomasti uudelleen.

Löysin tällaisen linkin c-vitskaan liittyen https://www.pharmacymix.com/topical-vitamin-c-for-skin.htm
« Viimeksi muokattu: 14.04.10 - klo:23:03 kirjoittanut mingtang »

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #254 : 14.04.10 - klo:13:07 »
^ Mitä tuossa puhuttiin tuosta C-vitamiinin hapettumisesta? En aivan ymmärtänyt. Ymmärsin niin että jos c-vitamiini värjää keltaiseksi niin se on silloin hapettunutta ja olisi vahingollista iholle ??? Miten tää nyt menee? Jotkuthan olivat maininneet tuosta ihon värjäytymisestä kun olivat sekoitelleet itse askorbiinihappoa.