Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 87019 kertaa)

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #270 : 29.01.11 - klo:13:10 »
Olen kokeillut kaikenlaisia anti aging-tuotteita ennakollisessa kolmenkympin kriisissäni. Aloitin kevyesti Bellavitan hajusteettomalla yövoiteella. Sopii pintakuivalle sekaiholleni ihan hyvin talvisin jokatoinen päivä käytettäväksi. Muuten liian raskasta ja tukkii ihon. Ostin myös Bella 30+ hajustetun päivävoiteen, koska hajusteetonta ei ollut. Ihoni sai kehuja kahdelta ihmiseltä eli ilmeisesti teki jotakin positiivista. Tuoksu oli ihan ok ja hinta-laatusuhde ihan kohdallaan. Sitten siirryin Eucerinin tuotteisiin ja kaapissa on edelleen Modelliance contour-firming serum. Hyväntuoksuinen, ihosta tulee kuulaan näköinen. En kuitenkaan huomannut minkäänlaista kiinteyttävää vaikutusta. Sitten siirryin Avenen tuotteisiin. Olen kokeillut lukemattomia muitakin tuotteita, mutta se "Täydellinen Tuote" on vielä hakusessa. Silmieni ympärillä on harakanvarpaita ja naso-labiaali-juonteet näkyvät selkeästi kiitos vuosien tupakoinnin ja auringonoton. Lopetin paheet vasta muutama vuosi sitten, joten nyt yritän minimoida huolettoman elämäntavan aiheuttamia vahinkoja.

Tietäisikö joku muuten mistä saa tilattua RoC:n tuotteita netista? Suomessa kun ei kuulemma myydä enää ja olisin halunnut kokeilla.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 29.01.11 - klo:13:31 »
^ http://www.pretty.fi/roc-m-46.html Tuolta löytyy ainakin jonkinlainen valikoima :)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 07.02.11 - klo:21:29 »
Miten paksua koostumukseltaan on Avenen Ystheal cream? Onko vaikeasti levittyvän paksua? Kosteuttaako emulsio selkeästi huonommin kuin voideversio?

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #273 : 07.02.11 - klo:21:58 »
^ Onhan se aika taikinaa. :D Itse tykkään koostumuksesta ylivoimaisesti enemmän kuin esim. Lumenen tuotteista, jotka tuntuvat lähes vedeltä Ysthealiin verrattuna. Paksuudestaan huolimatta töhkä kyllä levittyy hienosti vie pintakuivuuden mennessään suorastaan loistavasti.

Emulsiota en ole testannut, joten siitä en osaa harmi kyllä sanoa mitään. Pääsisikö sarjaa myyvissä apteekeissa testaamaan? Ja poistua paikalta tilaamaan halvemmalla netistä. O:)
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #274 : 07.02.11 - klo:21:58 »
^ http://www.pretty.fi/roc-m-46.html Tuolta löytyy ainakin jonkinlainen valikoima :)

Kiitos kovasti! :)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 10.02.11 - klo:19:42 »
^ Onhan se aika taikinaa. :D Itse tykkään koostumuksesta ylivoimaisesti enemmän kuin esim. Lumenen tuotteista, jotka tuntuvat lähes vedeltä Ysthealiin verrattuna. Paksuudestaan huolimatta töhkä kyllä levittyy hienosti vie pintakuivuuden mennessään suorastaan loistavasti.

Emulsiota en ole testannut, joten siitä en osaa harmi kyllä sanoa mitään. Pääsisikö sarjaa myyvissä apteekeissa testaamaan? Ja poistua paikalta tilaamaan halvemmalla netistä. O:)

Kiitos! Täytyy sitten käydä kokeilemassa jossain. En uskalla ihan sokkona tosiaan tilailla. Tykkään enemmän "vesimäisistä" voiteista kun tapaavat imeytyä nopeasti.

Missä nettiputiikissa olisi myynnissä Environ-tuotteita? Pähkäilen tässä vieläkin ryppyvoiteen suhteen..

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #276 : 13.03.11 - klo:13:06 »
Minä liityn joukkoon komiaan ^^ Täytän pian 30 ja etsiskelen tässä muutosta ihonhoitorutiineihin. En ole koskaan aurinkonotosta piitannut ja tupakka jäi pois jo lukiossa. Iho on hyvin pintakuiva mutta epäpuhtauksia ilmenee ja tukkeumia, mustapäitä etenkin poskiin, nenään ja leukaan. Aknesta kärsin aina 25 vuotiaaksi asti jonka jälkeen hitaasti iho lähtenyt paranemaan. Nyt jäljellä ovat enää arvet. Juonteita ei juurikaan ole mutta silmien ympärillä huomaan kyllä että ikä alkaa näkyä, mineraalimeikit tuntuvat pakkaantuvan hienoihin juonteisiin silmien alla...

Jos talvella tulisi käyttää näitä retinolia sisältäviä tuotteita niin keväällä ja kesällä C-vitamiinia sisältäviä suojakertoimella? Apuva, kertokaa jotakin vaihtoehtoja pian ikääntyvälle mitä voisin hankkia purnukka-kokoelmaani :D

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 27.05.11 - klo:22:06 »
Iherb auttaa  :D
Itsellä toimivia olleet mm.Now Foodsin hyalyronic acid geelihttp://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Hyaluronic-Acid-Firming-Serum-1-fl-oz-30-ml/7264?at=0

Ja Jason Naturalsin C-sarjan tuotteet http://www.iherb.com/Jason-Natural-Ester-C-Lotion-Antioxidant-Regenerating-Moisturizer-4-fl-oz-125-ml/6260?at=0

Ja kotimaasta saatavista mm. BM geeli sopii akneen taipuvaiselle, mutta ikääntymään päin suuntaavalle iholle.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #278 : 29.05.11 - klo:09:29 »
Ja ei kai sitä tarvitse mitenkään eri tavalla alkaa hoitaa ihoa kun ikää tulee lisää vaan tarpeiden ja kulloisenkin tilanteen mukaan. Aurinkosuojaa on toki hyvää käyttää ja sehän kai onkin yksi parhaista keinoista ehkäistä ryppyyntymistä ym  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #279 : 31.05.11 - klo:10:32 »
Jos joku kaipailee luonnonmukaisempaa retinolivoidetta, niin iHerbistä on saatavilla Life Flo Health Retinol A 1% Advanced Revitalization Cream -voidetta, jonka INCI on tällainen:

Purified water, aloe barbadensis, glycerin, butyrospermum parkii (shea butter), stearic acid, lecithin, caprylic/capric triglyceride, retinol, glyceryl stearate, phenoxyethanol, cholecalciferol (vit D3), camellia sinensis (green tea) extract, sodium benzoate, potassium sorbate, glucuronolactone, sodium bicarbonate, tocopherol (vit E), blend of essential oils, and ascorbyl palmitate (vit C).

Onneksi tuo askorbiinihappo on ihan tuolla ainesosien loppupäässä, ettei hapettunut C-vitamiini tee ainakaan haittaa iholle. Muuten tuo INCI näyttää aika hyvältä mun silmään ja retinolinkin pitoisuus on korkea. Purkkia ei ole myöskään hinnalla pilattu.

Voide on avopurkissa, mutta onneksi voidetta voi ottaa purkista hygieenisesti puhtaalla pumpulipuikolla. Voide on paksua ja käy varmasti tosi hyvin kuivalle iholle, rasvaiselle iholle ei kannata käyttää voidetta liikaa, koska ihosta tulee inhottavan nahkean rasvainen ja iho tietenkin kuoriutuu muutaman päivän päästä todella voimakkaasti. Mutta tietääpähän ainakin, että voide toimii, kun iho kuoriutuu. Voiteessa on tuoksu, mutta se on onneksi todella mieto, eikä käy ainakaan mun nenään häiritsevästi. Olen käyttänyt voidetta nyt yövoiteena ja siinä käytössä se onkin mainio: iho on aamulla tasaisen värinen ja rauhoittunut. Kovin paljon en uskalla käyttää retinolivoidetta nyt kesällä, joten säännöllisempi käyttö jää varmasti syksyyn ja talveen.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #280 : 07.06.11 - klo:16:23 »
Yritin myös jättää kesäksi retinolit pois, mutta finnejä alkoi pukata siihen malliin, että piti kaivaa Ystheal kaapista. Näppylöihin se toimiii hyvin.  :)  Mutta jos retinoli myös korjaa auringon aiheuttamia vaurioita niin toivottavasti tulos on plus miinus nolla, vaikka aurinkoa vahingossa pääsisikin iholle. Hope so.

Mistä voi johtua, että hyaluronihappo aiheuttaa minulle (väliaikaisia) ryppyjä? Laitoin viime yöksi huulten ympärille A-Derman Epitheliale-voidetta ja nyt on kivat pystyrypyt huulissa. Sama ilmiö tuli iHerbin seerumista. Rypyt katoavat, kun lopetan käytön. Silmien ympärille Epitheliale toisaalta tuntuu sopivan.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 08.06.11 - klo:08:15 »
Osaako kukaan sanoa mitä negatiivisia vaikutuksia teepuuöljyllä on, esim. ohentaako ihoa?

Olen varovasti sillä pyyhkinyt kasvot iltaisin, kun aurinkosuojallinen voide aiheuttaa näppyjä (ja kuumuus myös). Iho on ihanan kuulas, ei punoita ja alkavat näppylät katoavat hetkessä. Olen vanutyynylle laittanut sitä ihan tipan, ja sillä varovasti ottanut esim. nenänpielistä ja näppyyntyviltä alueilta, mutta myös muualta. Ohjeissa sanotaan ettei sillä pitäisi pyyhkiä koko kasvoja, mutta pirskatti, mun iho näyttää nyt niin nuorelta ja heleältä, kaikki kuumuuspunoitus on poissa ja iho elää toista varhaisnuoruuttaan.

Onhan se aika tujua tavaraa, ja silmiä kirvelee jonkun aikaa vaikkei sitä ihan silmien lähelle laitakaan. Ei haittaa se mua, tykkään siitä pistelevästä tunteesta.

edit. minulla on siis lievästi pintakuiva, lievästi rasvoittuva iho, jonka hoito on yleensä melko simppeliä, mutta yksittäiset näpyt (ja satunnaiset finnit, ne syvällä olevat) häiritsevät. Mustapäitäkin on jonkun verran. Teepuuöljy on vienyt mustapäät mennessään, pienentänyt nenänpielen ihohuokosia, näpyt ovat kadonneet ja finninalut katoavat päivässä. Iho ei ainakaan nyt kesäkuumalla ole kuivunut, ainakaan niin paljoa etteikö se olisi tavallisella kosteusvoiteella palautunut ennalleen.
« Viimeksi muokattu: 08.06.11 - klo:12:57 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 08.06.11 - klo:12:05 »
^ Oooh, nyt alkoi kiinnostaa. Kuulostaa niin hyvältä, että laitan hankintalistalle (edistyn, koska aikaisemmin olisin laittanut heti tilaukseen) ellei tule ilmi haittavaikutuksia.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 08.06.11 - klo:21:08 »
^^Mä en osaa mitään täyttä faktaa sanoa teepuuöljyn pitkäaikaisvaikutuksista, mutta mulla on hyviä kokemuksia piiitkältä ajalta ( hamalta 80-luvulta asti). Mulla on aina ollut rasvoittuva ja paksu iho, enkä ole ainakaan huomannut, että teepuuöljy sitä olisi ohentanut. Kovin säännöllisesti en ole kylläkään koskaan sitä käyttänyt, mutta ajoittain kuureina on toiminut hyvin. Paras esimerkki on, kun joskus teininä iski hellepäivän jälkeen otsa ihan täyteen hikinäppyjä, ja sain ne kivuttomasti pois teepuuöljyllä muutamassa päivässä. Silloin kyllä lisäilin parin tunnin välein öljyä.

Tuollahan on antiseptinen vaikutus, joten on tosi monikäyttöinen, muuten käytän sitä mm itikanpistoihin, kurkkukipuun kurlaamalla veteen sekoitettuna..

Totahan ei toki nykyään enää suositella käytettäväksi suoraan iholle, mutta mä olen sitä niin käyttänyt aina, ilman mitään ärsytyksiä (jos ei lasketa silmien kirvelyä mukaan, kun laittaa liian lähelle silmiä).
1b M ii

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 09.06.11 - klo:07:20 »
^ Kiitos. Ajattelinkin ettei tuosta varmaan mitään tule, jos käyttää kohtuudella eikä innostu liiaksi.

Tuli jokunen päivä sitten IHerbistä myös ruusunmarjaöljy, ja sitä olen levitellyt iltaisin nyt kasvoilleni (hankalaa kun sitä ja teepuuöljyä ei voi käyttää yhtä aikaa). Luulen että kohta mun koko kauneudenhoito perustuu öljyihin: tuo ruusunmarjajuttukin on parasta yövoidetta mitä tiedän! Se lupaa poistaa ihosta tummentumat, tasoittaa väriä ja muutenkin lieventää vanhenevan ihon merkkejä. Tätä toivon, koska ekan kerran elämässäni mulle ilmaantui maksaläiskä naamaan.  :P Johtuu tietenkin siitä, että meillä on vene ja ollaan aika paljon vesillä. Vaikka käytäkin ihan vahvaa aurinkovoidetta, niin vaikuttaahan se suora auringonpaiste silti. Pitänee hankkia lierihattu joka suojaa kasvot ja lisäksi pysyy päässä kovemmallakin tuulella.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v