Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 86833 kertaa)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #300 : 04.10.12 - klo:20:13 »
^Mä en kyllä saanut tuosta Skin Ointmentista juurikaan apua satunnaisiin hormonipatteihin. Parhaiten niihin tuntuu toimivan apteekin Bacibact -voide.. Harmittaa kun tuo Skin Ointment ei mulla toiminut, odotin siltä paljon kun moni oli kehunut.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 04.10.12 - klo:20:13 »
^ Ei mullakaan tehnyt yhtään mitään.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #302 : 05.10.12 - klo:14:15 »
Oikein kovasti kiitoksia leidit :) Tarvii mennä tutkimaan tuota Dermalogicaa tarkemmin, vois tilata ne samplet ja jos näyttää toimivalta, niin sit katsoo täysikokoista.

Mitenhän tuo kasvovesi? Cliniquen kasvovettä tullut käytettyä ylistysten takia, mutta rehellisesti sanoen en tiedä tekeekö se mun iholle hyvää vai huonoa  :-[

Mutta olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, että pintakuiva (mutta silti rasvainen ja epäpuhtauksiin taipuva) iho kaipaa kosteusvoidetta, joka kosteuttaa mutta on mahdollisimman kevyttä? Öljyt on ilmeisesti pannassa, koska nehän ei itsessään kosteuta vaan sitovat olemassaolevan kosteuden?
(Mikä siinä onkin, et aina kun kuvittelee vihdoinkin tajunneensa ihonhoidon salat, niin huomaa menneensä pöpelikköön  ::) )
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #303 : 05.10.12 - klo:14:29 »
^Ootsä kokeillut ihan jotain Apobasen geeliä, jossa ei ole rasvaa?

Mulla auttaa parhaiten joku kosteuttava puhdistusemulsio/apteekin pesuneste ja sitten joku kosteuspitoinen voide. Öljypitoiset voiteet tuntuu kiihdyttävän sitä pintakuivuutta.

Akneongelmaan suosittelen vain ihotautilääkäriä  ;)
Arpeutumista ei kannata jäädä odottelemaan pitkäksi aikaa.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 05.10.12 - klo:14:49 »
Tuota noin, mulla on apteekista Basironia, olisko se melkein sama asia?  ;D

Mutta tarvii käydä apoteekissa shoppailemassa, ihan parhauttahan se olisi jos tosiaan tuote olis joku simppeli ja helposti saatavilla :) Ihotautilääkärille en uskalla mennä ettei se tyrkytä rottakuuria, mulla on muutenkin hiukset niin harvassa! Mutta näillä vinkeillä mennään, kiitti muori.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 14.10.12 - klo:22:31 »
Tulee nyt peräkkäiset viestit, mutta pitää kirjoittaa ihan erilliset kiitokset muorille apobasenin geelistä! Lactolinella pestyyn, cliniquen kasvovedellä pyyhkäistyyn nassuun kun tuon levittää, niin mukavasti imeytyy samoin tein ja tuntuisi riittävän kun ei kiristele eikä kiillä  :)

Ja täytyy kyl kans liittyä hydrokortisonin kehujiin, tuntui hieman hillitsevän noita kahta melonin kokoista hormoninäppyä kaulassa!!

Jostain syystä aiemmin kun levitin basironia, sitä osui aina rintakehälle ja siihen osumakohtaan on nyt kasvanut kolme ihonväristä luomea, ihan kuin semmoisia pieniä nahanriekaleita  0_0 Mulla on niitä kasvoissa muutama mitä aina himoitsen itse jollain terävällä veitsellä sivaltaa pois, kiinnityskohta ihoon kun on ehkä 1mm x 1mm ja ne ärsyttävät miuta!

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 15.10.12 - klo:06:17 »
Mä olen nyt ehkä viikon verran käytellyt iltaisin Paulan RESIST Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serumia. Pari päivää meni hyvin, mutta sitten alkoi silmänalusia kirvellä. Pidin pari iltaa taukoa ja jatkoin käyttöä sen jälkeen, ja kirvely palasi. Silmänaluset myös ehkä punoittavat hiukan (tai sitten se on vaan mun silmänalusten normaalia ihanaa violettia). Tarkoittaakohan tämä, että retinoli toimii, vai että mun kannattaisi lopettaa kokonaan?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 15.10.12 - klo:08:53 »
Leivitä seerumia vain paksummille ihoalueille ja jätä ohut silmänympärysiho rauhaan. Sille voi sitten varovasti alkaa antamaan retinolia kun tilanne on rauhoittunut, alkuun esim. kerran tai kaksi viikossa.

Retinolihan myös kuivattaa - syy kirvelyyn voi olla yksinkertaisesti se, että ohut silmänympärysiho kaipaa lisää kosteutta. Ota päiväksi käyttöön joku rauhoittava ja kosteuttava tuote silmänympärysiholle. Itse käyttelen La Roche Posayn Cicaplastia tai tuoksutonta peruskosteusvoidetta, mitä nyt sattuu muullekin naamalle olemaan käytössä - omat silmänympärykseni eivät ole herkät turvottelemaan voiteista. Herkemmille kannattaa hankkia joku erityisesti silmänympärysiholle suunniteltu, kosteuttava ja rauhoittava tuote.

On ihan mahdollista, että silmänympärysiho on liian herkkää retinolille.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 15.10.12 - klo:15:07 »
Jostain syystä aiemmin kun levitin basironia, sitä osui aina rintakehälle ja siihen osumakohtaan on nyt kasvanut kolme ihonväristä luomea, ihan kuin semmoisia pieniä nahanriekaleita 
Ne on "nahkaluomia" ja ne voi hirttää hiuksella. Ei kannata leikellä. :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 27.11.12 - klo:20:20 »
Nyt pitäis vissiin alkaa päivittämään tuota ihonhoitoa talvea varten. Menestyksekkäästi tosiaan mennyt muori Pippurin suosittelemalla Apobasella, mutta nyt ilman kylmetessä alkaa iho tuntua siltä kuin kaipaisi jotain muuta(kin).

asaariki

• Vieras
« Vastaus #310 : 02.05.13 - klo:11:03 »
Liityn joukkoon tummaan - täällä siis yksi tänä vuonna 32-vee täyttävä joka tunnustaa pelkäävänsä ryppyjä ja vanhenemista ja ihmettelee miten pitäisi hoitaa tätä ihoa joka ei enää ole yhtään samanlainen kuin parikymppisenä.  :) Nuorena mulla oli hyvinkin rasvoittuva iho ja pitkään menin ihonhoidossa sen mukaan, kunnes tajusin kasvaneeni ja tein jossain vaiheessa siirtymän pintakuivalle sekaiholle suunnattuihin tuotteisiin. Hiljattain olen huomannut että ihossa on ehkä myös alkavan couperoottisia piirteitä (ei näkyviä laajentuneita suonia tai pysyvää punotusta, mutta punottelee helposti esim. suihkun jälkeen, sauna tekee ihan mahdottoman punotuksen joten sitä olen alkanut vältellä), joten olen myös ottanut repertuaariin couperosa-ihon tuotteita. Ja sitten ne alkavat juonteet, ei vielä ihan rypyt, ja muut alkavan ikääntymisen merkit - niille en oikein olekaan tietänyt mitä tehdä... Välillä kyllä on niin epätoivoinen olo kun tuntuu että iho on vaan veltto, kirjava, kiiltävä ja samea, eikä sille ole edes mitään tehtävissä. Tämän ketjun luettuani olen jo paljon viisaampi ja aion hankkia ainakin jotain retinolivoidetta kokeiluun, todennäköisesti Avenea kun se on tuttu sarja ennestään ja helposti apteekista saatavissa. C-vitamiiniketjua luin myös ja aloitin kokeilun askorbiinihappojauheesta ja vedestä tehdyllä seerumilla. Siitä en osaa vielä sanoa mitään sen kummempaa kun takana ei ole kuin vasta muutama päivä käyttöä, mutta ainakin on helppo ja edullinen kokeilu. Hyaluronihapposeerumi kiinnostaa myös, vaikka en ole edes ihan varma mitä sen pitäisi tehdä.  ;D  Silmänympärykset on kuitenkin se mun suurin ongelmakohtani. Niille kaipaisin jotain mikä tehoaisi ihan oikeasti ryppyihin ja veltostumiseen (jos mitään sellaista nyt edes on) ja kunnon kosteutusta, mutta mulla on ilmeisesti tosi herkkä silmänympärysiho ja olen monta kertaa herkistynyt käyttämilleni sy-voiteille. Sy-voideketjuun jo kirjoitinkin ongelmastani ja kaipailin tuotesuosituksia. Tätä ketjua lukiessa tuli sellainen olo että ehkä voisin kokeilla silmänympäryksille Avenen Ystheal-sy-voidetta. Retinoli ei toisaalta kuulosta sellaiselta herkän ihon parhaalta valinnalta, mutta voihan sitä kokeilla silti, helppo on aina lopettaa käyttö jos ongelmia ilmenee.

Muita houkuttavia juttuja ovat kotioloissa tehtävät neulaushoidot, kemialliset kuorinnat ja kasvojumppa, mutta näihin en aio syöksyä suin päin vaan aloittelen pikku hiljaa ja yritän ottaa selvää asioista.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 06.05.13 - klo:18:17 »
^
Mulle ainoa ihon kirkastumisessa auttanut juttu on ollut liikunta. En ole koskaan liikunnasta erityisemmin pitänyt ja nyt viime aikoinakin se on jäänyt pois kun en uuden työpaikan vaihdon takia jaksanut mitään ekstrajuttuja. Mutta "liikuntakaudella" huomaisn kyllä eron ihossa - oli vähän enemmän sellaista "inner glowta". Jos kuorinnoista tykkää niin kannattaa kokeilla myös AHA-tuotteita. Niitä saa mietoinakin versioina eli eivät välttämättä rasita ihoa niin paljoa. Ja sitten tietty se aurinkosuoja päälle...  ::)

asaariki

• Vieras
« Vastaus #312 : 07.05.13 - klo:21:32 »
^ Kiva kuulla että sulla on tuollainen kokemus liikunnasta ja ihosta! Liikunta ja ulkoilu on mulla just ne jotka on viime aikoina jääneet aika vähille, joten voi olla että sekin tekee osansa tähän naamaan. Hiljattain aloitin kyllä ryhtiliikkeen tässä suhteessa, saas nähdä saisinko pidettyä siitä kiinnikin ja näkyisikö se jossain vaiheessa ihossakin.  :)  Noihin kuorintoihin pitääkin perehtyä laajemmin. Mä käytin ennen aina vain tavallisia rae-kuorintavoiteita n. kerran viikossa, ja sitten kun tajusin että tässä ihossahan on tuollaista lievää/alkavaa couperoottisuutta, niin pelästyin ja lopetin kaiken kuorinnan sikseen. Kemialliset kuorinnat on siis mulle uppo-outo mutta ehdottomasti kiinnostava aihe.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #313 : 02.09.14 - klo:08:29 »
Mitä suosittelisitte kahdelle ongelma-alueelle: Sibelius-juonteille ja muille kivoille alkaville ryppyryhmille tuohon kulmakarvojen väliin sekä sitten niille juonteille, jotka tulevat suusta alaspäin leukaan? Tilanne on alkava, joten nyt pitää toimia, eikö niin?

Iho on sekaiho, kuiva sellainen ja ohut sekä herkkä.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 06.12.17 - klo:23:23 »
En löytänyt ketjua tälle ikäluokalle, joten ajattelin josko löytyisi muita kohtalotovereita  :D

En vielä tähänkään ikään mennessä tiedä millaisilla täsmätuotteilla ihoani tulisi hoitaa. Oma ihoni on (käsittääkseni) pintakuiva, epäpuhtauksia keräävä ja kirjava. Rusketus tarttuu huonosti.

Tällä hetkellä hoitorutiini sisältää pesun joko l300- tai SebaMedin puhdistusvaahdolla, joskus SM:n rakeinen kuorinta. Tämän jälkeen Xyliderm ja l300 kosteusvoide herkälle iholle (violetti pullo). Tämä ei kuitenkaan tunnu riittävältä, etenkin toivoisin ihon olevan tasaisemman värinen ja kuulaampi. Ikäisekseni minulla ei kuitenkaan ole pahemmin ryppyjä tai syviä juonteita.